Jesteś sadystą? Zostań dentystą! - Andy Rutheford - Andy_Rutheford
Publicystyka » Felietony » Jesteś sadystą? Zostań dentystą! - Andy Rutheford
A A A
W zeszłym tygodniu było gorąco. Bardzo gorąco. Temperatura ocierała się o to, czego można doświadczyć na środku Sahary. Na szczęście w Gliwicach jest lepiej niż w Afryce. I nie mam tu na myśli, że na ulicy Zwycięstwa nie spotkamy szamana, który zdecyduje o rodzaju naszej śmierci. Chodzi mi o to, że ta namiastka cywilizacji, jakiej tu doświadczamy, pozwala nam na wejście do sklepu w celu kupienia zimnego napoju. Albo lodów. Ja, szukając ochłody, zdecydowałem się na drugą opcję i, jako że dawno nie jadłem żadnego, kupiłem sobie rożka. Niestety już po sekundzie poczułem nagły ból zębów! Jako że nie należę do masochistów, wybierając numer do mojej dentystki, byłem załamany.

Sam fakt istnienia takiego zawodu jest paradoksem. Powszechnie bowiem wiadomo, że archeologowie bazują datowanie wieku odkrywanych zwłok przede wszystkim na zębach. Idealnym przykładem są tutaj szczątki znalezione sześć lat temu na terenach dzisiejszej Etiopii. Wiek odkrytego Homo Sapiens ustalono na 160 tysięcy lat! Bazując to na jego uzębieniu! Jeśli to jest niewystarczającym argumentem, to dodam, że szkliwo na zębach jest nie tylko najtwardszą substancją ludzkiego ciała, ale też jedną z najtwardszych substancji na świecie! Niech mi więc ktoś odpowie, proszę Was bardzo, jaki jest sens chodzenia do dentysty, jeśli moje uzębienie pozostanie nadal idealne, podczas gdy reszta mojego ciała będzie już od tysięcy lat służyła rolnikom za glebę dla zmutowanych ziemniaków?

Odpowiedź jest prosta. Psychopatyczni sadyści są tak naprawdę geniuszami! Znacie Hannibala Lectera? Moim zdaniem jemu podobni znaleźli przed wieloma laty sposób na legalne znęcanie się nad ofiarami. Ba! W swoim geniuszu byli tak bezczelni, że kazali sobie jeszcze za te cierpienia płacić. I tak pozostało do dziś. Nie mam dostępu do żadnych badań, ale jestem pewien, że gdyby wśród dentystów na całym świecie przeprowadzono testy na maniakalny sadyzm, to cały ten biznes by upadł. Gwałtownie wzrosłoby natomiast zapotrzebowanie na budowę tysięcy nowych szpitali psychiatrycznych!

Wiecie o czym mówię, prawda? Ten, mrożący krew w żyłach, dźwięk wiertła ścierającego ząb. Ten przerażający zapach sali dentystycznych tortur. Fotel, na którym - jeśliby dobrze poszukać - znajdzie się ślady po łańcuchach. Mnie to przeraża! Dlatego właśnie poważnie rozważałem alternatywę dla telefonu do dentystki. Rzucenie się pod auto!

Na moje szczęście jednak, wizyta przebiegła bezproblemowo. Okazało się, że nie mam najmniejszego ubytku i mogę spokojnie dalej egzystować. Jedyne "ale", jakie usłyszałem, to zastrzeżenie do bieli moich zębów. Nie wiem czy to nie była jakaś sztuczka - w rodzaju Davida Copperfielda - ale Pani Doktor, z niebywałą dokładnością, przedstawiła mi ilość dziennych dawek kaw i papierosów, jakie zażywam. A ja, zrelaksowany - gdyż nikt nie będzie we mnie wwiercał się wiertarką udarową - z przyjemnością posłuchałem o opcjach na wybielanie.

I to właśnie jest rzeczywisty powód egzystencji stomatologii. Ludzka próżność! Na co dzień nikt bowiem nie dostrzeże zepsutej od alkoholu wątroby, czy czarnych od tytoniu płuc. Natomiast uśmiech jest jednym z najczęstszych ludzkich odruchów. Zęby są naszą wizytówką. To dlatego wymyślono różne sposoby na ich wybielanie. A opcji jest cała gama, i każda zmienia Twoje zęby z papierosowo-kawowo żółtych, na perłowo białe.

Jest jeszcze jedna barwa - "Hollywoodzka biel". Ale żeby otrzymać ten kolor musisz polecieć aż do Beverly Hills, dać sobie wybić wszystkie zęby, a następnie dać sobie wszczepić 32 nowe! Cały zabieg jest niewyobrażalnie bolesny. Ale to nie koniec! Ból będzie się utrzymywał jeszcze przez pół roku po zabiegu. Jeśli nic nie pójdzie źle, to po wszystkim będziesz wyglądać jak gwiazda kina. Istnieje jednak niebezpieczeństwo, że zęby zostaną odrzucone i skończysz jako bezzębna prostytutka w Kazachstanie. Aha... cały zabieg kosztuje sto miliardów dolarów! Dentyści to są jednak prawdziwi geniusze!
Andy Rutheford
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Andy_Rutheford · dnia 16.05.2009 18:02 · Czytań: 1339 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 11
Komentarze
soczewica dnia 16.05.2009 18:19 Ocena: Bardzo dobre
heh, uśmiechnęłam się. aż mi się chce napisać krótkie opowiadanie na temat mojego dentysty, pana rysia. on zdecydowanie sadystą nie jest.

a co do bieli zębów, to mam żółte, nie pijąc kawy, nie paląc papierosów. za to bardzo mocne. i o chyba najważniejsze.

opowiadanie na bardzo dobry. byłoby świetnie, gdyby ten opis:

Cytat:
Wiecie o czym mówię, prawda? Ten, mrożący krew w żyłach, dźwięk wiertła ścierającego ząb. Ten przerażający zapach sali dentystycznych tortur. Fotel, na którym - jeśliby dobrze poszukać - znajdzie się ślady po łańcuchach. Mnie to przeraża! Dlatego właśnie poważnie rozważałem alternatywę dla telefonu do dentystki. Rzucenie się pod auto!

jakoś wydłużyć. udrastycznić...
kersi dnia 16.05.2009 18:21 Ocena: Świetne!
O tak stomatolodzy wszystkich krajów do psychiatryka <wyciąga z szafy kaftan bezpieczeństwa i wybiera numer do rodzinnej dentystki>
Usunięty dnia 16.05.2009 22:33 Ocena: Świetne!
Stomatolodzy wszystkich krajów łączcie się !
Masz piątkę, bo mi ze strachu, po przeczytaniu, przeszedł wszelaki ból zębów i nie tyko !
moloch straszliwy dnia 17.05.2009 09:20 Ocena: Dobre
Bazując to na jego uzębieniu - wywaliłabym "to"

Nie mam poczucia humoru, więc czytałam Twój tekst przez palce. Ręką zasłaniając monitor, broniąc się przed tanim poczuciem humoru, przerobionym do cna tematem. Ale kilka razy się uśmiałam. Dobrze się czyta. Przecinki na swoim miejscu, to wiele jak na ten portal. Pozdrawiam.
AnonimowyGrzybiarz dnia 17.05.2009 13:37 Ocena: Dobre
nie podoba mi się ten tekst z rzuceniem pod auto. reszta ok, chociaz specjalnie mnie nie rozśmieszyła.I poszedłem się obrazić w imieniu wszystkich moich znajomych - dentystów ;)
AnonimowyGrzybiarz dnia 17.05.2009 13:38 Ocena: Dobre
A za tytuł duży plus :)
MarioPierro dnia 18.05.2009 00:09 Ocena: Bardzo dobre
U mnie masz 5, czyta się lekko zwłaszcza jak na tak ciężki temat. Niezła ironia uderzająca w skądinąd niepotrzebny nikomu zawód, myślę że analogicznie można zastosować do paru innych:). Przypomniał mi się też jeden kapitalny tekst Woody Allena, też o dentyście, który okazuje się sadystą. Fragment pozwolę sobie tu zacytować:
<<Kiedy wiertło Pinchucka przedarło się przez emalię, poczułem, że dyszę; zaraz potem musiałem przezwyciężyć napad oddechu Cheyne'a-Stokesa. Poczułem zanikanie objawów życia, już wiedziałem, że jestem w tarapatach, a kiedy życie zaczęło mi przepływać przed oczami, zobaczyłem, jak mego ojca gra Pani Edna.>>
Cytuję bo tak by mniej więcej mogło wyglądać to udrastycznienie o które chodziło soczewicy ale uwaga na prawa autorskie :)
Miladora dnia 18.05.2009 11:52
- jako że dawno/jako że nie - powt.
- archeologowie bazują datowanie wieku odkrywanych zwłok - dość niezręczne sformułowanie, te "zwłoki", raczej szkieletów. Także "bazują datowanie" nie jest prawidłowym zwrotem
- Bazując to na jego uzębieniu! - raczej "opierając to"
- Jeśli to jest niewystarczającym argumentem... - sugeruję "Jeśli to nie jest wystarczającym argumentem"
- jaki jest sens chodzenia do dentysty, jeśli moje uzębienie pozostanie nadal idealne - jeśli pozostanie, drogi Andy, na co jednak nie masz specjalnych szans niestety... :D Gdyby tak było, to nie musiałbyś nawet wspominać o dentystach. Robisz błąd logiczny w tym miejscu, tak uważam... ;)
- dać sobie wybić/dać sobie zaszczepić - powt.
Zabawne i karkołomne, jak zwykle w Twoim wykonaniu, Andy... :D
Nie będę polemizować ani czepiać się, chociaż historia medycyny to bardzo ciekawa nauka i warto po nią czasem sięgnąć, by wiedzieć, co się mówi... ;) Z ciekawostek - dawniej wybielano zęby ludzkim moczem i ten, pochodzący z Hiszpanii miał największy popyt, jako najmocniejszy... :D Wolę więc dzisiejsze środki... :lol:
Ale Twoje teksty służą do zabawy i po to, by się uśmiechnąć - więc uśmiecham się do szamana z ulicy Zwycięstwa... Oby go nigdy zęby nie bolały... :D
Pozdrawiam...
Ode mnie między 4 a 5...
Usunięty dnia 18.05.2009 21:28 Ocena: Bardzo dobre
zgadzam się z soczewicą, można by to było troszkę drastyczniej przedstawić i wprowadzić jeszcze więcej napięcia :p ale całość na bdb
Anaris dnia 21.05.2009 20:48 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Wiecie o czym mówię

wiecie, o czym


Bardzo fajny tekst, ale zgadzam się z Soczewicą. Gdybym nie znała doświadczeń z wizytą u ortodonty z autopsji, nie wierzyłabym, że to jest AŻ tak straszne ;)
ginger dnia 22.05.2009 10:02 Ocena: Bardzo dobre
To jest straszne. Przed każdą wizytą u dentysty po prostu umieram ze strachu, i nawet bycie rozjechaną przez przedpotopowego malucha wydaje się przyjemniejsze. Dentyści to sadyści, wszyscy, bez wyjątku.
Twój tekst jest całkiem przyjemny, choć czegoś mi brakuje...
Mimo wszystko, za zbieżność poglądów - bdb :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty