Słodko-gorzkie wspomnienia Detektywa Sromo (fragment) - Detektyw Sromo
Proza » Inne » Słodko-gorzkie wspomnienia Detektywa Sromo (fragment)
A A A
Czas najwyższy przestawić Detektywa Sromo. Chociaż... chociaż najwyższy to słowo mocno niewłaściwe. Skarłowaciały – tak niski, jak i krępy – Detektyw Sromo to facet jak każdy inny, ale jak się rozejrzysz, nie ma takich wcale. Dziki jego magnetyzm seksualny w uśpieniu codziennym czeka na wieczorną porcję masturbacji. Detektyw Sromo to sowa – zasypia ostatni lub nie zasypia wcale. Dewizę życiową bezsennymi mrugnięciami kaprawych oczek mrugnięcie za mrugnięciem chcąc nie chcąc potwierdza. Ma koleś zdrowie – mawiają ci, którym beznamiętne – wszak tylko z pozoru – spojrzenie gałek jego białych i trochę przekrwionych ich spojrzenia na chwilę dłuższą przetrzymały. Ma koleś spust – opinia kurew pozytywna się zdaje. Ale że pozytywizm już był, a o negatywizmie chyba tylko neonietzsche’owcy dziś marzą, opinia tak kurew, jak i kurewek na mało istotną zakrawa. Życie. Nie ma sensu pchać kredensu – mawia sam zainteresowany – Detektyw Sromo, wdowiec nie do wzięcia – bo po co, to raz, a dla kogo to dwa – zrodzony jakoś nad ranem dnia maja pierwszego w oparach rozmów dawno wypalonych. Detektyw Sromo ubiera się skromnie. Nic ponad miarę – Sromo miał przyjemność zapoznać typka z taką maksymą pod piersią wytatuowaną. Skórzanej brązowej kurtce bez kołnierza u progu drugiej dekady wieku dwudziestego pierwszego już chyba nic nie jest w stanie zaszkodzić. Detektyw Sromo jest chłodny w pożyciu i chłodne ma stopy. Na krążenie narzeka zimą, latem na upały. Zawsze wybiera drogę okrężną i nigdy nie dojdziesz, czy to oznaka przekory, czy profesjonalizmu. Mawiają, że wygląda jak ten pedofil, Pan Tik-Tak. To zapewne za sprawą okularów. Podobno młodzież w tym sezonie lansuje się takimi właśnie oprawkami. Detektyw Sromo jakoś to przeżyje – na jesieni już będą lansować się czym innym. Z Tik-Takiem to i tak złudzenie. Prowizoryczne utożsamienie, bo z kimś niby utożsamiać się trzeba. W szołbizie – Sromo to słowo w telewizorze zasłyszał niby tylko raz, ale gorączka wkurwienia lingwistycznego trzy dni go przetrzymała, a później jakoś sobie je zinternalizował – w szołbizie zawsze są jacyś „nowi”, od Marylin Monroe począwszy, na Jamesie Deanie skończywszy. Lub w kolejności odwrotnej. Jak ludzie są zbyt leniwi z głupoty lub ogłupiali z lenistwa to sobie właśnie jakieś takie nówki wymyślają. A indywidualizm jest jak portki dżinsowe – na początku każdy je uwielbia, obnosi się z nimi od dyskotek po spotkania biznesowe – bo teraz taki trend, żeby być tu i ówdzie wyluzowanym – ale z każdym kolejnym praniem wypiera się z nich jakiś urok subiektywnie postrzegany i to rozglądamy się, póki co nieśmiało, za czymś nowym. Bo każde novum nad każdym indywidualizmem zawsze weźmie górę. Sromo się to nie podoba. Tak samo, jak i koncept poniższy: on i pedofil Tik-Tak w jednej bajce – introwertyk socjofob Sromo ramię w ramię z niegdysiejszym adwersarzem Tik Takiem (tak roboczo tylko, żeby pikanteria była wyższa i zainteresowanie też) od momentu przełomowego zaś najbliższym kompanem w blasku poranka oślepiającego (i tak już ślepnących okularników) pokonają razem wszystkie przeszkody. A w tle będzie się kołysać w rytm odpowiedniej muzyki – takiej, że każdy pomyśli „ja cię, soundtrack pierwsza klasa” – będzie się kołysać bezpłciowe społeczeństwo. Hm... Detektyw Sromo wiecznie skrzywiony, wyszczerzony Tik Tak i hermafrodytyzm społeczny jako podkładka – taki scenariusz dobrze się sprzeda. Zresztą – co się dziś nie sprzeda. Sprzedają się frytki od Gucia za sześćdziesiąt pięć groszy. I sushi dla mądrasków bez koszmarów finansowych się sprzedaje. Sprzedają się Bułgarki za wylotówką na Wrocław. I leniwe studentki się sprzedają. A te leniwe myślą zazwyczaj – bo przecież nie zawsze – ale wyjątek potwierdza regułę – że są lepsze niż pozostałe. Detektyw Sromo się zgodzi – a ja będę mu wtórować – pod warunkiem, że to lepsze to tylko droższe stringi na dupie. A propos stringów – Sromo coś w nich mierzi. Damskie widuje często – bo grubym dupeczkom niemal zawsze chcą wyjrzeć na światło dzienne – a pchają się i pchają, bo a nóż widelec trafi się jakiś amator tłustawego obmacywanka – a dżinsy pękają w szwach. A Sromo jak to Sromo – niby to zniesmaczony, ale pogapić się lubi. Gapi się, gapi i gapić nie przestaje.
A męskie stringi Sromo widział raz – pomarańczowe, sprzeddziesięcioletnie, że niby z jajem i że niby z miłości. Obdarowany z zachwytu nie zawył. Sromo by wył. Ale jemu do wyznawania miłości z jajem jakoś nikt się nie kwapił. Życie.
Detektyw Sromo mieszka sam. Dzięki Bogu. Lubi mierzyć damskie torebki. Po mamie – bo skąd by indziej. Torebki są stare – wręcz oldskulowe. Na allegro poszłyby na pniu. Niby stare jest modne – a się oddaje mamę lub tatę, lub – o zgrozo! – w pakiecie, jak już zapierdalać na swe pociechy siły nie mają. Może na oldskulowych rodziców przyjdzie kiedyś moda. Sromo w każdym razie nie lubi, gdy nie szanuje się starszych. A torebki, które mierzy Sromo mają często zepsute zamki. Nie od dziś wszak powszechnie wiadomo, że Sromo buduje zamki na lodzie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Detektyw Sromo · dnia 22.09.2009 09:43 · Czytań: 666 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 3
Komentarze
Usunięty dnia 22.09.2009 16:07 Ocena: Dobre
Fajny styl, miło poczytać coś z innej foremki :smilewinkgrin:
Zapowiada się ciekawie, a detektyw wydaje się tylko przykrywką;) Czekam na C.D.
Teraz - dobre +


P.S.
Wyjątek nie potwierdza reguły, tylko jej zaprzecza.
przyroda dnia 23.09.2009 18:44 Ocena: Dobre
smaczny...niezły ten bigos we łbie D.Sromo...zobaczymy czy w dalszej części chociaż strawny:yes:
Jack the Nipper dnia 12.10.2009 22:46 Ocena: Dobre
Cytat:
Dziki jego magnetyzm seksualny w uśpieniu codziennym czeka na wieczorną porcję masturbacji.


Szyk tego zdania mi sie nie podoba i sugerowałbym przywrocic normalność - stylizacja stylizacją, ale nie można przesadzić, bo sie robi niezrozumiale.

Cytat:
Dewizę życiową bezsennymi mrugnięciami kaprawych oczek mrugnięcie za mrugnięciem chcąc nie chcąc potwierdza.


j.w.

Cytat:
bo grubym dupeczkom niemal zawsze chcą wyjrzeć na światło dzienne – a pchają się i pchają, bo


2 x bo

Cytat:
A Sromo jak to Sromo – niby to zniesmaczony, ale pogapić się lubi. Gapi się, gapi i gapić nie przestaje.
A męskie stringi


kolejne zdania zaczynające sie od "A"

Całkiem ciekawe, jesli akurat nie przekombinowujesz z szykiem zdania.
Luźny styl, trochę zabaw w skojarzenia, no nie powiem przyjemna lektura.
Jeszcze by sie przydało jakis sens zobaczyć :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty