Mowa ciała, czyli jak kłamać z powodzeniem - cypr4444
Proza » Obyczajowe » Mowa ciała, czyli jak kłamać z powodzeniem
A A A
MOWA CIAŁA – CZYLI KŁAMIESZ Z POWODZENIEM!

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że cokolwiek mówisz, twoje ciało wysyła sygnały zawsze zgodne z prawdą? Podświadomie informujesz otoczenie w jakim jesteś nastroju i jakie jest twoje nastawienie do sytuacji, w której się znajdujesz. Z mowy ciała łatwo można również odczytać jaki masz charakter: czy jesteś nieśmiały, czy pewny siebie, przyjaźnie nastawiony, czy agresywny. Prawdziwy sukces w relacjach z innymi może odnieść tylko ten człowiek, który potrafi mowę ciała prawidłowo odczytać i… perfekcyjnie fałszować poszczególne gesty. Tylko dzięki temu możesz BYĆ WIDZIANYM przez innych ludzi, tak jak TY tego chcesz!
Oczywiste jest, że mowę ciała ludzi, którzy kłamią rzadziej, jest odczytać znacznie łatwiej. Podczas mówienia kłamstwa są bardziej zdenerwowani, zakłopotani i dają to po sobie poznać. Natomiast ludzie, których zawód wymaga częstego kłamania (na przykład politycy, aktorzy, prawnicy), mają z tym mniejsze trudności i ich kłamstwa trudniej jest dostrzec. Dlatego odnoszą sukcesy.
Nauka niedostrzegalnego kłamania polega głównie na ograniczeniu jakichkolwiek sygnałów wysyłanych do otoczenia. A jeśli nie chcesz się ograniczać – postaraj się zamienić gesty oznaczające zdenerwowanie na przeciwne. Oznaką szczerości są zwykle dłonie zwrócone wnętrzem do rozmówcy. Nie należy tworzyć barier – krzyżować nóg czy rąk; to zmniejsza zaufanie.
Co zrobić, aby przekonać się czy ktoś kłamie? Uważnie obserwuj swojego rozmówcę. Człowiek, który kłamie, podświadomie trzyma dłoń przy ustach, sprawiając wrażenie, jakby chciał powstrzymać się od kłamstwa. Należy uważać także na oczy – kłamcy częściej mrugają powiekami. Możesz spróbować podejść bliżej do rozmówcy – na odległość mniej więcej pół metra. Naruszysz wtedy jego strefę osobistą – jeśli kłamie, będzie nerwowy, zacznie unikać kontaktu wzrokowego. Ten sposób stosuje często policja, przesłuchując podejrzanych.
Przy mówieniu kłamstw, ważne jest, aby sprawiać wrażenie pewnego siebie. Zdobywając dominację, zdobywasz szacunek, a wraz z nim także zaufanie. Należy pamiętać o wyprostowanej postawie, lekko uniesionej głowie i widocznych dłoniach. Musisz być pewnym, co chcesz powiedzieć. Nie powinieneś się jąkać, wahać albo poprawiać – wszyscy odczytują to jako oznakę zdenerwowania. Najważniejszy jest jednak uśmiech i kontakt wzrokowy. Jeśli nie boisz się spojrzeć rozmówcy w oczy – sukces murowany!
Powyższych rad proponuję nie stosować zbyt często. Okazują się przydatne w codziennym życiu, ale pamiętajmy, że kłamstwo ma zawsze krótkie nogi…
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
cypr4444 · dnia 04.10.2009 10:06 · Czytań: 6466 · Średnia ocena: 1,33 · Komentarzy: 8
Komentarze
bassooner dnia 04.10.2009 13:19
poradnik kłamania? nie skorzystam...

a swoją drogą "Człowiek, który kłamie, podświadomie trzyma dłoń przy ustach..." może mieć problemy z niezdrowym oddechem lub uzębieniem, mój kolega kiedy stracił w walce dwie jedynki, zachowywał się podobnie... ;-)))

kłamanie gwarantem sukcesu - nie zgadzam się.

podejście do rozmówcy na pół metra?!! - od faceta dostanę po ryju, a kobieta rzuci mi się w ramiona... ;-)))
Jack the Nipper dnia 04.10.2009 13:35 Ocena: Słabe
Cytat:
sprawę z tego, że


z tego -zbędne

Cytat:
twoje ciało wysyła sygnały zawsze zgodne


Cytat:
perfekcyjnie fałszować poszczególne gesty.


najpierw piszesz, że "zawsze prawdę", a potem sobie przeczysz, ze jednak można fałszować. No to jak w końcu?

Cytat:
odległość mniej więcej pół metra. Naruszysz wtedy jego strefę osobistą – jeśli kłamie, będzie nerwowy,


Naruszenie strefy prywatnej przez obcą osobę praktycznie zawsze wprowadza nerwowość, niezależnie od tego czy ktoś kłamie czy nie.

Garść banałów, aż by sie chciało zacytować "Poranek Kojota": Taka złota myśl... z poradnika dla akwizytorów.
Elwira dnia 04.10.2009 18:41 Ocena: Słabe
Styl ma naprawdę wiele do życzenia, ale po lekturze całości stwierdzam, że szkoda czasu na poprawianie tego tekstu. Dlaczego?
1. nie wnosi nic nowego
2. jest stekiem banałów, niczym nie popartych
3. nie jest opowiadaniem psychologicznym i w zasadzie z psychologią ma niewiele wspólnego, bo nie wchodzi w osobowość, opiera się na powierzchowności
4. pewne myśli wykluczają się nawzajem
5. jest to zapis przemyśleń, ale brak odniesienia do przedmiotu, znajomości problemu od strony teoretycznej, przykro mi, ale na podstawie samej praktyki nie można napisać tekstu teoretycznego

Jestem zdecydowanie na nie.
Pozdrawiam i życzę sukcesów w pisaniu. proponuję zająć się opisywaniem tego, co znasz, co oglądasz, z czym się spotykasz. Tak na początek i na szlifowanie stylu wystarczy.
Usunięty dnia 04.10.2009 18:46
Po co kłamać? Nie lepiej być uczciwym? Nie dość wokół kłamstw, by bawić się jeszcze w maski i gierki? Czasem owszem, trzeba skłamać - kobiecie obsypanej wysypką "jesteś piękna" albo żonie w ciąży "nie, kochanie, wcale nie wyglądasz jak kaszalot" - ale to chyba co innego niż sprzedanie się dla sukcesu lub perfidne zaprzeczanie prawdzie (zresztą kochana osoba nawet "niedysponowana" w oczach partnera JEST piękna - więc nie jest to kłamstwo :)). Dobrze że przynajmniej w zakończeniu piszesz, że kłamstwo ma krótkie nogi. Generalnie rzecz ujmując w podstawach psychologii znajdziesz dużo wskazówek na temat tzw. znaków niewerbalnych - jednakże, jak zauważył to już bassooner nie zawsze dany gest znaczy to, co teoretycznie znaczyć powinien. Osobiście uważam, że najlepsze są oczy - ale znałem laskę, która kłamała jak z nut z taką szczerością w oczach... Intuicja też zawodzi, cóż więcej na ten temat. Zamiast pisać poradniki "jak kłamać" po prostu bądźmy uczciwi - a i życie będzie wtedy lepsze. Nie daję oceny, bo nie byłaby najlepsza. Pozdrawiam
Izolda dnia 04.10.2009 20:20
Dla mnie ani to opowiadanie, ani poradnik, ani nawet notatka na ćwiczenia z psychologii społecznej. :no:
Troszkę mentorski wykładzik pod hasłem - przeczytałem(am)coś i teraz się tym z wami podzielę.
Podziel się czymś innym, czekamy.
Samuel Niemirowski dnia 05.10.2009 01:54 Ocena: Przeciętne
Porady na czasie, wystarczy popatrzeć na zachowanie posła Ch. z PO na konferencji prasowej :D

Tekst napisany normalnym, dobrym stylem, bez wielkiego wow, ale bez jakichś wpadek.

Nie rozumiem tak niskich ocen. Za styl należy się punkt więcej niż słabe, bo merytorycznie chciałoby się więcej.
cypr4444 dnia 05.10.2009 19:14
Dziękuję wam wszystkim za obiektywne oceny. Wiem co należy poprawić, a tak szczerze mówiąc, po zastanowieniu, zgadzam się w większości z waszymi komentarzami. Mam czternaście lat, a w szkole zwykle moje prace były dobrze oceniane, więc tak naprawdę nie miałam okazji usłyszeć opinii naprawdę szczerej. Dzięki, będę próbować dalej, na pewno nauczę się tu czegoś nowego. Pozdrawiam:)
ginger dnia 08.10.2009 10:34
Hmm... Wiesz, gdzie jest problem? My tu nie czekamy na wykład na jakiś tam temat, tylko na opowiadanie. Na formę literacką. Tutaj rzuciłaś garść przemyśleń, które nijak jako literatura postrzegane być nie mogą. Stąd te słabe oceny.
Spróbuj opowiedzieć historię - najlepiej taką, którą widziałaś. Nie mówię, żebyś nie fantazjowała - ale na początek lepiej pisać o tym, co się zna. Jeśli teraz przedstawisz nam historię rozwodzącej się czterdziestolatki, to przypuszczam, że oceny znów będą słabe. Bo nie masz o tym pojęcia, i najprawdopodobniej wypadniesz niewiarygodnie, sztucznie.
Najpierw zastanów się nad tematem, potem jeszcze raz, a potem pisz. Nie jest tak źle, jak mogłabyś przypuszczać ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty