Łapówka - tulipanowka
A A A
(...)

Julia
- Nigdy nie będzie idealnego momentu. Albo coś się chce, albo nie! Jak słyszę te twoje tłumaczenia o świni morskiej, co była chora i musiałeś wieźć ją do weterynarza, o kocie mającym sraczkę, co jeszcze spadł z dachu, o karambolach na drodze, o cholernie ważnych interesach, o umierających przyjaciołach ... to wiesz niedobrze mi się robi. Takie kity z satelity to wciskać możesz tej gówniarze – galeriance. Za stara jestem, żeby wysłuchiwać tych bredni.

Tomek
- A tu cię boli. Jesteś zazdrosna o Kasię. A to pracownica z komisu z Sosnowej ...

Julia
- Oszukujesz zawsze i wszędzie, to nie nowina. Ale wyjątkowo nie lubię jak wciskasz ....

Tomek
- Julcia, kwiatuszku musisz zrozumieć, że handel rządzi się swoimi regułami. Nie zawsze mam czas, by biec na każde zawołanie.

Julia
- I patrz jakim jesteś manipulantem. Wiesz jak mnie zawsze wzruszał ten „kwiatuszek”. Grasz na najniższych emocjach. Perfidia i chamstwo.

Tomek
- O co ci właściwie chodzi?

Julia
- O co?! O co?! O wszystko mi chodzi! O całokształt!

Tomek
- Powiedz, o co chodzi konkretnie. Nie mam za dużo czasu. Muszę jechać coś załatwić.

Julia
- Załatwić, śmieszne. Ukraść chyba – ty złodzieju luksusowy, psia mać.

Tomek
- Jeszcze raz tak powiesz, a dostaniesz po buzi. Nie żartuję! Nigdy nie waż się używać tego słowa. Złodziejem jest tylko ten, co kradnie i zostanie złapany – to tak, jakbyś nie wiedziała.

Julia
- Czy myślisz, że ja się nigdy nie domyślałam, jak kręcisz biznesy. Od pięciu lat siedzę w komisie. Wiem, które auta są bite i dlaczego szef zawsze bierze towar od ciebie.

Tomek
- Nie wiem o czym mówisz. A wracając do tematu. Kwiatuszku, ja ci nigdy nic nie obiecywałem. Chciałaś się zabawić to się bawiliśmy razem, tyle.

Julia
- Świnia, podła świnia ... Ciekawe może prokuratura zainteresuje się bardziej, tym co mam do powiedzenia.

Tomek
- Julcia – jesteś zdenerwowana. Nie kłóćmy się. Ładnie sprzedajesz auta – masz talent i dar przekonywania w tym biznesie. Dzięki świetnej twojej, Kwiatuszku gadce – komis dobrze prosperuje, twój szef i ja jesteśmy zadowoleni. Rozumiesz? Wolę oddawać fury, tam gdzie ty pracujesz, bo wiem, że z zyskiem je sprzedaż.

Julia
- Naprawdę?

Tomek
- Tak, kochanie.

Julia
- Ale ...

Tomek
- Jutro jadę do Niemiec. Pojedź ze mną. Weźmiesz 30 kawałków i kupimy dla ciebie autko, jakie tylko zechcesz. Nadwyżkę dopłacę w ramach premii i przyjaźni. Na licytacji przykładowo będzie srebrne Audi A4 Allroad z 2008 roku. Chcesz, pomogę ci je kupić?

Julia
- Podoba mi się Peugeot 3008 albo Renault Megane Grandtour, ale ogólnie francuzy ...

Tomek
- francuski zawsze miałaś opanowany ... he, he, he

Julia
- Stop! Znowu próbujesz owinąć mnie wokół palca. Dealerkę chcesz przechytrzyć? Najpierw robisz to co chcesz, a potem dorabiasz ideologię. Tak? Mam tego dość! Nie chcę kradzionego samochodu, który ma myć łapówką. Łapówką za twoje nieczyste sumienie, i święty spokój, i żebym trzymała gębę na kłódkę?

Tomek
- Nie rozumiem, przecież zawsze chciałaś mieć dobre, nowe auto?

Julia
- Najwidoczniej teraz nie chcę. Szkoda słów, ty nigdy tego nie zrozumiesz. Podaj mi adresy komisów, z którymi nie handlujesz. Czy w ogóle takie są? Zmienię pracę. Zmienię, nawet jeżeli związane to będzie z przeprowadzką na drugi koniec kraju. Żebyś mógł szczęśliwie żyć - obiecuję, że nigdy na ciebie nie doniosę, bądź w tym względzie spokojny. Twoje brudne interesy nic mnie nie obchodzą.

Tomek
- Skoro nie chcesz fury, to nie. I tak nie nadążam z dostawami.

Julia
- Może chciałabym powiedzieć, że w pierdlu też mnie nie zobaczysz. Niestety wiem, że przestępcy takiego pokroju nigdy nie wpadają. Szkoda słów. Cześć!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
tulipanowka · dnia 30.10.2009 08:55 · Czytań: 613 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 6
Komentarze
Usunięty dnia 30.10.2009 11:05 Ocena: Słabe
Tekst zupełnie o niczym. W dodatku z literówkami.
Usunięty dnia 30.10.2009 12:32 Ocena: Słabe
A więc tak.... Z początku myślałam, że to jakaś krzykliwa dziewka, potem jakaś sytuacja się zbudowała, choć nieco przeszkadzała mi sztuczność dialogów... Szukałam aluzji do tytułowej "łapówki", ale niepotrzebnie, bo podałaś wszystko jak na tacy, poprzez olśnione usta bohaterki. Koniec rozwalił wszystko doszczętnie.
W środku osiągasz szczyty.
Na Twoim miejscu przemyślałabym raz jeszcze, o co właściwie miało chodzić i starannie dopracowała, lub - opcja druga i bardziej prawdopodobna - wyrzuciłabym to do śmieci.
Nie smuć się, tylko ćwicz :)
Pzdr
Usunięty dnia 30.10.2009 14:53 Ocena: Słabe
:bigeek::confused::sleep:
tulipanowka dnia 30.10.2009 17:13
"o co właściwie miało chodzić" - o to chodzi!

chodzi o styl wypowiedzi kobiet - potrafią dużo powiedzieć i nie wiadomo o co chodzi ;)

lepiej usiąść ;)
Usunięty dnia 30.10.2009 17:36 Ocena: Słabe
czyli trochę trafiłam, więc nie jest tak źle :smilewinkgrin:
thoisil dnia 23.11.2009 11:07 Ocena: Świetne!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:67
Najnowszy:Janusz Rosek