"Temat prawie określony" - byo18
Publicystyka » Eseje » "Temat prawie określony"
A A A
Mija kolejny dzień, nie wiem, który to już z kolei, wszystko dzieje się tak szybko.
Być może brzmi to jak słowa człowieka co najmniej w wieku średnim, nic bardziej mylnego, mam zaledwie dziewiętnaście lat. W tym momencie odzywa się we mnie myśl, mało pozytywna myśl, ale w wielu przypadkach prawdziwa. „Dziewiętnaście lat, co on może wiedzieć o życiu, co mądrego jest w stanie przekazać ludziom, szczeniak…” Cóż, z pewnością nie powiem wam, drodzy czytelnicy, jak „stoi” dolar. Nie powiem wam, na kogo i dlaczego będę głosować, nie pochwalę się reklamówką leków, nie powiem, jak straszliwe rzeczy muszę jeść ze względu na chory organizm. Nie porozmawiam o polityce, nie będę narzekać na grubą i nudną żonę. Tematu pogody również nie poruszę, jednak tutaj powody są już zupełnie inne. Nie poruszę tego tematu, ponieważ nie ma o czym pisać, jesień, psia pogoda, mógłbym zachwycać się barwami drzew, charakterystycznym nastrojem panującym na zewnątrz, ale… nie, nie zrobię tego. Swoją drogą, skoro jesień jest tak piękna, skoro tak wielu ludzi zachwyca się nią pisząc o niej wiersze, opowiadania i pomidor wie co jeszcze, dlaczego, mimo tego wszystkiego, jesień jest dla dużej części ludzi porą depresji i ponuractwa? Nie uwzględniam tutaj faktu, że jesień jest świetną porą dla wszelkiego rodzaju chorób zakaźnych. Zatłoczone autobusy pełne osłabionych, podatnych na wirusy i tego typu świństwa, ludzi, przecież to aż prosi się o epidemię. Nie dziwi nas przecież fakt, że niewesoło jest ludziom, którzy spędzają czas w łóżku faszerując się wszelkiej maści tabletkami. Być może zmiana nastroju ma też związek z tym, iż jesienią rozpoczyna się rok szkolny/akademicki?
Jak powszechnie wiadomo, szkoła nie jest ulubionym miejscem młodego człowieka, zdecydowanie wolałby on spędzać czas oglądając telewizję w domu, siedząc przy komputerze, pijąc piwo z kolegami. Jeśli już o piwie mowa, przynajmniej w moim środowisku kupno alkoholu nie jest żadnym problemem, nawet, gdy człowiek pełnoletni jeszcze nie jest. Takie czasy? Nieważne.
Jak już wyżej wspominałem, pewnie nawet nie raz (powtórzenia myślowe są u mnie normalne, nie jest mi z tym nazbyt źle), nie mam zamiaru pisać o jesieni, temat alkoholizmu jest również zbyt poważnym i złożonym tematem dla osób mego pokroju. Nie jestem też na tyle dojrzały, by rozmawiać o tym, jak to wkurza mnie mój szef. Nie pracuję, studiuję. Informatykę, choć może wydawać się to dziwne. Nie powiem wam, jaką prześliczną, przecudowną, przesłodką i fiu bździu mam córeczkę, o synku również się nie wypowiem. Myślę, że nie dojrzałem jeszcze do bycia ojcem. Nawet, gdy już nim kiedyś będę, moja córeczka nigdy słodka nie będzie. Nie napiszę także o tym jak to Bóg nas kocha, moja opinia na temat religii nie jest zbyt pozytywna, ba, uważam wręcz, że religię można by podpisać mianem choroby społecznej. Być może i to wiąże się z niedojrzałością psychiczną? Myślę, że nie jestem w stanie wypowiedzieć się na wiele więcej, mniej lub bardziej, ważnych tematów, nie sposób ich wszystkich tutaj wymienić. O czym więc mam zamiar tutaj napisać?
O niczym.
Nie dojrzałem do myślenia.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
byo18 · dnia 11.11.2009 10:56 · Czytań: 662 · Średnia ocena: 3,33 · Komentarzy: 6
Komentarze
Jack the Nipper dnia 11.11.2009 16:42 Ocena: Przeciętne
Cytat:
kocha,
nie darzę religii zbyt dobrą opinią,


darzy się szacunkiem, a opinię się ma

Ja Ci uwierzyłem. Że lezysz w łóżku, powalony jesienną epidemia grypy i sie nudzisz, a żeby zabić nudę piszesz takie "eseje" (w cudzysłowie, bo definicji eseju to nie wypełnia). Tekst jest bez życia, szary i nudnawy. Prawie tak samo jak ta pogoda za oknem o ktorej wspominasz. To go ratuje - klimat. Bo treść? Naprawdę nie wiem gdzie jest.
tulipanowka dnia 11.11.2009 17:30 Ocena: Bardzo dobre
treść jest o tym, że nie trzeba być jajkiem na patelni, żeby pisać o jajecznicy
bassooner dnia 11.11.2009 21:18 Ocena: Bardzo dobre
no proszę, jak można napisać tekst o tym, o czym nie chce się napisać... ;-)))

są błędy, jakieś nowe wersy po przecinkach ale mnie się podoba ;-)))
byo18 dnia 11.11.2009 22:02
Jack the Nipper, jak brzmi definicja eseju?
Tulipanowka, ciekawe porównanie, można by to tak określić :)
Bassooner, jeśli chodzi o wersy po przecinkach, to taka nieudolna próba zmiany tekstu tak, żeby nie przytłaczał swoim pozornym rozmiarem, chciałem go jakoś rozłożyć :)
bassooner dnia 11.11.2009 22:04 Ocena: Bardzo dobre
chciałeś rozłożyć, a rozstrzeliłeś... ;-)))

musisz to jakoś z sensem uporządkować.
byo18 dnia 12.11.2009 09:00
Na ogół piszę tylko wiersze, więc chyba i tak nie jest źle :p Spróbuję coś z tym zrobić wieczorem :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Dzon
01/05/2024 21:18
Ok. Sprawdzę z czytaniem na głos, ale dopiero jak nie będzie… »
Dzon
01/05/2024 21:16
Dzięki. Prawdę mówiąc ten tekst jest tak stary, że o nim… »
Janusz Rosek
01/05/2024 16:09
Dziękuję za komentarz. Mieszkam, żyję i pracuję w Krakowie,… »
Zdzislaw
01/05/2024 13:50
Dzon, no i w porządku ;) U mnie, przy czytaniu na głos,… »
Kazjuno
01/05/2024 12:25
Jako słaby znawca poezji ucieszyłem się, że proza. Hmmm!… »
SzalonaJulka
01/05/2024 00:14
Bardzo dziękuję za zatrzymanie się :) Dzon, ooo, trafiłeś… »
Dzon
30/04/2024 22:22
Bardzo mi się spodobało. Płynie dynamicznie. Jestem fanem… »
Dzon
30/04/2024 22:08
Widać,że tekst jest bardzo osobisty. Takie osobiste… »
Dzon
30/04/2024 21:53
;-) Uśmiechnąłem się. Jest koncept. Może trochę do… »
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ShoutBox
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty