14 luty - dzień na zawsze - karola2-9-3
Proza » Obyczajowe » 14 luty - dzień na zawsze
A A A

Tak jak świat posiada dwie odsłony, tak ludzie różne twarze.

To działo się w mieście ‘Miłosne’ – było dla tych dzieciaków świetną zabawą, miłym spędzeniem czasu, marzeniami i ich cudowną wyobraźnią. Mieli zaledwie po 4 lata, a z punktu widzenia tych maluchów, był to dla nich świat dorosłości, a nie bajkowej wyobraźni.

Ania i Kacper. Od najmłodszych lat byli jakoś do siebie przywiązywani. Ich mamy leżały na jednej Sali, oboje przyszli na świat w jednym dniu. Razem jeździły na spacery ze swymi najdroższymi niemowlakami. Dzieciaki spędzały ze sobą dużo czasu, nie mając jeszcze tej świadomości.

Gdy pewnego dnia spotkali się na spacerze, wtedy wszystko nabrało dla nich koloru. To był wyjątkowy dzień. Gdy Kacper spostrzegł, że Ania nadchodzi, wybiegł jej naprzeciw. Stanął przed nią i wyjął z kieszeni lizaka, w kształcie serca.
- To dla Ciebie Aniu, dziś 14 luty.
- Dziękuję Kacprze. Jesteś bardzo miły.
I wtedy maleńka Ania nie wiedziała co zrobić, bo ona nie miała nic dla swego kolegi. Wyobraziła sobie, że jej ukochany wraca z długiej podróży statkiem i ona odbiera i wita go w porcie. Kacper dostał od niej szczególny prezent z okazji święta. Co może dać osoba stęskniona i szczęśliwa? Tak. Właśnie tak. Kacper był pierwszą osobą, którą Ania obdarowała tak czułym, wdzięcznym i delikatnym buziakiem. Rozpakowując lizaka, Ania dostrzegła, że jest on przełamany na pół. Jedną połowę zjadła sama, a drugą podarowała swemu koledze. Tego dnia się wszystko zaczęło. Co roku Kacper obchodził szczególne dla nich święto. Co rok Ania dostawała lizaka, czerwonego w kształcie serca, a ona dawała buziaka; co roku prezenty były dawane z większym uczuciem. Przez wszystkie lata to samo, w tym samym miejscu.

Jednak pewnego roku, mając 24 lata – było inaczej. W tym samym miejscu, to samo uczucie, te same zamiary.
Kacper przyszedł z lizakiem, Ania ze swym całusem. To był ostatni rok, kiedy wspólnie przeżywali ich święto. Mimo że Kacper musiał wyjechać za granicę, znalazł tak podobne miejsce. O tej samej porze co zawsze, 14 lutego, przybywał tam z lizakiem i swym uczuciem. Ania robiła to samo. Mimo że tak naprawdę nie byli obok siebie, to ten szczególny dzień spędzali razem; jak co roku, oddając sobie siebie jak najwięcej. Czy jednak ten rok był inny? Czy pozostałe lata i dzień 14 luty był czymś nowym dla nich? Nie, bo oboje mocno pragnęli i wierzyli sobie. Nigdy nie zapomnieli o tej dacie. Początek ich prawdziwego życia.

Mimo że Ania nie mogła dotknąć jego dłoni i ucałować go w zimny policzek, nadal widziała go jako marynarza, który przypływa do porty, jako chłopaka śpiewającego pod oknami piosenki nocą, jako muzyka, który zamiast walizy książek miał skrzypce. Jako kogoś, kto dla niej był skarbem odkrytym w dzieciństwie.
Daleko, a jednak tak blisko siebie.

Z ded. Dla tego, który daleko, a jednak zawsze blisko :*


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
karola2-9-3 · dnia 31.03.2010 09:53 · Czytań: 660 · Średnia ocena: 1,6 · Komentarzy: 8
Komentarze
gresud dnia 31.03.2010 10:13 Ocena: Dobre
Troszkę nieporadnie napisane, troszkę zaimkozy, ale za to piękne w swoim wyrazie i przesłaniu.
gresud dnia 31.03.2010 10:15 Ocena: Dobre
Zapomniałem o ocenie: dobry i plus w pamięci.
Usunięty dnia 31.03.2010 10:27 Ocena: Słabe
Cytat:
Tak jak świat posiada dwie odsłony, tak ludzie różne twarze.

ja bym to ujednoliciła - albo dwa razy dwie, albo dwa razy różne, chociaż, jak dla mnie, to zdanie jest w ogóle bez sensu

Cytat:
To działo się w mieście ‘Miłosne’ – było dla tych dzieciaków świetną zabawą, miłym spędzeniem czasu, marzeniami i ich cudowną wyobraźnią.

eee... ale o co to w ogóle chodzi?

Cytat:
leżały na jednej Sali

a dlaczego sali jest z dużej?

Cytat:
Ania i Kacper. Od najmłodszych lat byli jakoś do siebie przywiązywani. Ich mamy leżały na jednej Sali, oboje przyszli na świat w jednym dniu. Razem jeździły na spacery ze swymi najdroższymi niemowlakami. Dzieciaki spędzały ze sobą dużo czasu, nie mając jeszcze tej świadomości.

masz tu straszny bałagan, bo mówisz jednocześnie o matkach i dzieciach i gubisz się w zaimkach

Cytat:
Gdy pewnego dnia spotkali się na spacerze, wtedy wszystko nabrało dla nich koloru.

zdanie kiepskie gramatycznie, a poza tym nielogiczne, bo przecież na spacerach spotykali się cały czas, o czym wspominasz wcześniej

Cytat:
- To dla Ciebie Aniu, dziś 14 luty.
- Dziękuję Kacprze. Jesteś bardzo miły.

wymienianie imion, kiedy w dialogu biorą udział tylko dwie osoby brzmi dosyć sztucznie

Cytat:
Kacper dostał od niej szczególny prezent z okazji święta.

jak dostał, jak dopiero co pisałaś, że wstydziła się, że nic dla niego nie ma?

Cytat:
Jednak pewnego roku, mając 24 lata – było inaczej

oż...:| koszmarek...

Cytat:
Mimo że Kacper musiał wyjechać za granicę, znalazł tak podobne miejsce.

a gdzie tu jakikolwiek związek?

Sorki, według mnie to nie jest piękne, tylko kiczowate. Piszesz bardzo nieporadnie. Musisz zwracać większą uwagę na logikę tekstu, bo momentami mocno jej brakuje, a także na zaimki.

Ja rozumiem, że to jest tekst napisany z uczuciem i w ogóle, ale skoro napisałaś go dla ukochanej osoby, to, moim zdaniem, powinien pozostać między Wami.
Usunięty dnia 31.03.2010 10:34
Czepnę się na razie tylko tytułu, bo od razu zniechęcił mnie do czytania. O ile nie chodzi Ci o czternasty z kolei luty w czyimś życiu, powinien brzmieć 14 (dzień) LUTEGO.
Siłą rzeczy bez oceny.
sirmicho dnia 31.03.2010 11:08 Ocena: Słabe
Cytat:
Mieli zaledwie po 4 lata

słownie

Cytat:
Od najmłodszych lat byli jakoś do siebie przywiązywani.

Liną?

Cytat:
Dzieciaki spędzały ze sobą dużo czasu, nie mając jeszcze tej świadomości.

tej świadomości? Świadomości tego chyba, ale całość bym przebudował.

Cytat:
I wtedy maleńka Ania nie wiedziała co zrobić, bo ona nie miała nic dla swego kolegi. Wyobraziła sobie, że jej ukochany wraca z długiej podróży statkiem i ona odbiera i wita go w porcie. Kacper dostał od niej szczególny prezent z okazji święta.

Zaimkoza.
Poza tym Oke tutaj się źle doczepiłaś. Ania nie miała dla Kacpra nic materialnego, ale dała mu buziaka, to był jej prezent. Jest to wyjaśnione w tekście.

Cytat:
Mimo że Kacper musiał wyjechać za granicę, znalazł tak podobne miejsce.

jak podobne? O co chodzi?

Cytat:
który przypływa do porty

portu

No niestety kiepściutko. Popieram Oke, jeśli to tekst osobisty to niech pozostanie między autorem i adresatem.
Usunięty dnia 31.03.2010 11:29 Ocena: Słabe
Rzeczywiście, w tym jednym przypadku nie zrozumiałam tekstu, ale tylko dlatego, ze jest to nieporadnie napisane.
JaneE dnia 31.03.2010 12:32 Ocena: Słabe
Przykro mi Karola, ale to co napisałaś jest słabe.
Stylistycznie leży na obu łopatkach, a sama treść zbyt banalna aby mogła poprawić ocenę.

Tym razem nie wyszło.
przyroda dnia 31.03.2010 19:52 Ocena: Przeciętne
Widać, że bardzo starałaś się...przekazać coś bardzo ważnego...ale niestety ja nie łapię co...treść jak dla mnie zamotana do bólu...

Pozdro!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty