róża wiatrów a filozofia radości - sisey
Poezja » Wiersze » róża wiatrów a filozofia radości
A A A
w pewnym miasteczku sennym szalenie
gdzie nicniedzianie ziewało z nudów
raz panna róża wiatrów dostała
co samo w sobie graniczy z cudem

bo śliczna była jak jakiś deser
o babce takiej niejeden marzy
w żadnym romansie jednak nie piszą
by krasawicę męczyły gazy

przejrzycie sami różne sandemo*
lub jak kto woli to mickiewicza
nic nie znajdziecie o żadnych wiatrach
nawet czytając tatarkiewicza

wokulski kochał niejaką łęcką
don kichote szalał za wiatrakami
romeo struł się przez podfruwajkę
a o tych sprawach milczą jak kamień

jakież nieludzkie to zakłamanie
fakt ten odkryłem z niemałą złością
nie sposób przecież by taki problem
choćby i wrzącą leczyć miłością

niszę dostrzegli za oceanem
eksploatując temat do kości
w płaskich komediach z popierdywaniem
gdzie filozofią stał się radości

podkasanego nieco walczyka
to już jest koniec pora na finał
cudnie nam jeszcze pocyka refren
a po solówce wróci dziewczyna

Ref.:
um cyk cyk kielce**
um cyk cyk um pryk
(...)

[i]refren czterdzieści miał mieć taktów
plus długie solo na puzonie
państwo donucą własnym sumptem
autor oddalił się na stronę[/i]

(...)
um cyk cyk bytom
um cyk cyk dość

medyk przepisał różyczce leki
zagramaniczne nie myślcie sobie
lecz potem zamknąć musiał gabinet
nie chciał przyjmować w masce tlenowej




*Przed użyciem skontaktować się z lekarzem, zaprzyjaźnionym proboszczem lub najbliższym posterunkiem policji.

**Wymienione miasta to wyłącznie aluzja dźwiękową.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
sisey · dnia 30.05.2010 17:10 · Czytań: 1333 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 17
Komentarze
Zola111 dnia 30.05.2010 20:58
Moja babcia mawiała: żeby nie ten dech, to by człowiek zdechł... Ważny problem zaiste poruszasz Sisey'u! Warto się temu przyjrzeć z bliska, jak sądzę! Pomyśl, jak by to było miło, gdyby Ci taka Róża puściła w nocy bąka na brzuszek! Mmmmm! Marzenie! A wierszyk łobuzowaty, prześmieszny! Odkryłeś w sobie talent balladzisty! :lol:
Miladora dnia 30.05.2010 21:52
To gdzie mamy głosować, skoro ten wiersz jest i tu, i w "Końkursie"? :D
oksana meyla dnia 31.05.2010 00:06 Ocena: Przeciętne
Śmieszny.Temat dobry na humor ale wykonanie leży i nie dlatego, że miało leżeć wedle zamysłu autora tylko dlatego, że brak temu humorowi błyskotliwości. W zestawieniu z nim polecam ,,Przygody Luja de Pippo" gdzieś na PP pewnie jeszcze znajdziesz. Tam jest i duży kaliber humoru i w błyskotliwy sposób podany a także pozornie prosty, niezdarny itp. Gdyby nad twoim popracować autorze to byłby numer dwa na PP ze względu na pomysł.
sisey dnia 31.05.2010 11:54
@Zola, mam bogatą wyobraźnie ale nie o "bąki" tu chodzi, a o unikanie pewnych tematów. No i nie oszukujmy się - wierszyk na zamówienie.

@Miladora, nie zauważyłem w regulaminie, by był zakaz publikacji. Głosowanie jest wyłącznie w konkursie, tu możesz mnie ocenić i to nawet tak srogo jak to indywiduum powyżej. :)
sisey dnia 31.05.2010 12:23
@Oksana itd, itp
Widzę, że trafił mi się tupeciarz, który wie lepiej niż autor, jaki typ humoru preferuję. Szanowny Wernyhora chyba się zgubił we własnych sądach, bo jak się ma, cytuję: "Choć ten typ humoru w poezji nie jest mój,to śmiech był w paru miejscach." do obecnej opinii, że to wybitne, błyskotliwe, wzór do naśladowanie. Być może nawet bym się załamał i wziął za przemysłowe łuskanie fasoli ale po przeczytanie, że Fredro "był niezły" chętnie pozostanę niezłym.

Nie sądzę, byś musiał obwieszczać światu, że ten wiersz jest śmieszny - to widać. Przy okazji, popracuj nad językiem, bo "temat dobry na humor" na kilometr pachnie ubrankiem z pięcioma paskami :D

Cieszy mnie też fakt, że to humorowi brak błyskotliwości, bo nie zniósłbym, gdyby to o mnie chodził i błagam nie polecaj mi niczego - nie mam się czym zrewanżować.
Antek dnia 01.06.2010 12:45
no, niestety za oksa potwierdzam, że tekst jest słaby jeśli chodzi o błyskotliwość humorystyczną, a poza tym długi i nudny...temat tabu powiadasz? e-tam, już dawno czytałem bardziej przaśne...tabu nie ma i nie było...pozdrawiam
Usunięty dnia 01.06.2010 23:29 Ocena: Świetne!
A mi się podoba zawarte w tym wierszu poczucie humoru, zwłaszcza w odniesienie do klasyki;)I to podkreślenie dostrzeżenia tej niszy za oceanem;)
Pozdrawiam, za subtelność wyrazu i treści przemycone pod lekkim płaszczykiem - świetnie:)
wierszokleta dnia 02.06.2010 02:05
Tekst jest śmieszny, że nie błyskotliwy? Ta pogoń za błyskotliwością i nowością robi się już cokolwiek przerażająca. Poza tym różne są poczucia humoru, jednego śmieszy gdy ktoś wlezie na grabie, innego Monty Python, kogoś tam komedia romantyczna itd. To się chyba nazywa różnorodność i chwała że istnieje...
sisey dnia 02.06.2010 10:19
Antek, wiem że już konie roku, ale od września weź się poważnie za literaturę i zacznij chodzić na lekcje (przynajmniej języka ojczystego).
Możesz głosić dowolne opinie, ale nie dyskredytuje się na starcie taką knajacką składnią. Chcesz oceniać cudze prace? Dawać dobre rady, co poprawić? Na obecnym etapie nie jesteś w stanie wskazać kierunku do najbliższego skrzyżowania, i wybacz, ja ci scenariusza do "Kiepskich" nie napiszę, tym bardziej "Bandych". Rozumiem, że maksimum dla wiesza to 255 znaków. No nic, tylko prosić producentów/operatorów sieci komórkowych o zwiększenie pakietów. Żal mi ludzi, którzy z tego powodu nigdy nie przeczytają takich rzeczy jak: "Pchła szachrajka" (x czasu była na indeksie), i wielu, wielu innych tekstów. Widzisz chłopcze, należę do tego gatunku , który nie potrzebuje klaki i śmiechu z taśmy, bym wiedział, że coś jest zabawne. Kończę, bo już dawno przekroczyłem pojemność Twojej percepcji - te nieszczęsne 255 znaków.

Bez poważania, bo opinia żadna, dowodów zero, pomocy merytorycznej również nie udzielasz, jedyne co , to podpierasz się opinią równie elokwentnego kolegi. Rozumiem, że we dwóch to zawsze raźniej - wiódł ślepy kulawego - ale i tak nie wiesz skąd ten cytat. Żegnam "przeszczep z usa".
sisey dnia 02.06.2010 10:30
Dal, starałem się, by było lekko. Przy tak delikatnym temacie - wręcz tabu (co udowadniam), bardzo łatwo o "obsuwę" i blamaż. Jeżeli, jak piszesz, wybroniłem się, to kamień z serca..


Pozdrawiam serdecznie.
sisey dnia 02.06.2010 10:45
Witaj , Wierszuś :)
Zaczynam nie przerażać ten przymiotnik - błyskotliwy. Idealny na rozprawy sadowe: nic nie mówi, bardzo ogólny i tak pojemny , że wepchniesz tam wszystko. W sprzyjających warunkach, nawet dres z osiedla może wydać się błyskotliwy, a broniący pracy doktorant - zwykłym dyletantem i nuworyszem. Oczywiście krajowym ekspertem w tej dziedzinie był niejaki Dyzma.
Wierszusiu szanowny, pamiętam z różnych biografii, jak co niektórych gestapowców śmieszyło strzelanie w stopy więźniów. Rzeczywiście, bardzo różne rzeczy mogą rozśmieszyć. Tych który chcieli by zgłębić teorię śmiechu, polecam Bergsona (choć i on nie ogarnął problemu).

Z poważaniem, sisey - ten od rymowanek i marnej poezji.
NATAre dnia 02.06.2010 12:08
Sisey, świetne to zbyt mało powiedzieć, uśmiałam się naprawdę, troszkę śmierdziało tą filozofią, tematycznie fuj, ale jak mistrzowsko ukazane!!!!!!

i przy takim dziele czuję się nikim:(

Pozdrawiam cieplutko:):)
sisey dnia 02.06.2010 13:37
NATAre w opisie (do którego mało kto zagląda, wyjaśniam, że tekst jest pisany na konkurs (tu, nasz wewnętrzny. Przy okazji zapraszam wszystkich serdecznie, do wzięcia udziału) A więc , tytuł mnie obligował, chociaż są tacy, którzy napisali, że to profanacja...

Cieszy mnie fakt, że sprawiłem radości kilku osobom, Sisey
kamyczek dnia 02.06.2010 13:53 Ocena: Świetne!
Masz rację sisey`u - rzeczywiście, bardzo różne rzeczy mogą rozśmieszyć i to jeszcze w zależności od nastroju, w jakim akurat się znajdujemy...
Jeżeli wiersz miał wywołać uśmiech na twarzy czytającego, to spełnił swoje zadanie. świetnie mi się go czytało!;)
Pozdrawiam serdecznie
sisey dnia 02.06.2010 14:42
Bardzo to oględnie wyrażasz Kamyczku szanowny. Ja jednak, nie pogodzę się z opinią, że skoro Jasio napisał na płocie dupa, a jakiś Antoś z Suchym ułożyli cool wiersz w którym głównie: częstochowszczyzna, paszkwile, dupy oraz inne dewiacje a następnie miśki po konsumpcji najtańszego "mózgojeba" mają "zalew" - to jest to w ogóle jakikolwiek poziom. Uważam, że nie należy takich sytuacji ogarniać terminem "bardzo różne rzeczy" - co wyraźnie przebija z komentarzy nieco wyżej. Podejrzewam wręcz, że gdybym spytał co śmieszy tych "intelektualistów", to może nawet zacząłbym optować za powrotem urzędu z Mysiej.

Serdecznie dziękuję Kamyczku, za mądry głos w dyskusji.

kłaniam, sisey
Usunięty dnia 02.06.2010 15:59
ocenie go dopiero po wynikach KOŃKURSU
;)
to prawda, ze w regulaminie nie ma zastrzeżenia o publikacji, KOŃKURS to tylko twórcza zabawa do której wszystkich serdecznie zapraszam :)
sisey dnia 04.06.2010 09:52
Durna Babo (w życiu tak nie powiedziałem żadnej kobiecie, czuję się dziwnie przez to nowe doświadczenie) czekać będę niecierpliwie. Mogę nawet wodę wstawić na kawę. Dolewasz mineralnej?

niepoprawny sisey
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty