Jezus malusieńki... jak ministrant - umorusany
Proza » Obyczajowe » Jezus malusieńki... jak ministrant
A A A
Jezus uznawany jest przez kościół katolicki za boga. Właściwie jedną trzecią boga. Inaczej ujmując więcej niż boga, bo Jezus sam jest bogiem i zawiera w sobie jeszcze dwóch innych bogów. Bogowie ci jednak zawierają w sobie Jezusa...
Jeszcze raz. Jezus uznany został przez kościół katolicki za boga. Jego matkę Maryję mianowano tzw. bozią. Bozia poza byciem bożą matką jest też konkubiną boga (innego oczywiście niż Jezus).
Katolicyzm jest religią monoteistyczną czyli wyznającą jednego boga. W najgorszym wypadku trzech.
W związku z faktem że bóg jest jeden, a jednocześnie jest go trzech, uznano że najkorzystniej i najprościej będzie modlić się do bozi. Bozia jest bowiem jedna. W dodatku cieszy się statusem dziewicy, ma nieposzlakowaną opinię, dobrego męża Józefa, syna i konkubenta.
Bozia zazwyczaj stoi z głową przechyloną na bok. Twarz ma zatroskaną, w ramionach trzyma Jezuska czyli małego Jezusa. Z racji konkubinatu posiada ogromny wpływ na boga.
Wielokrotne wypowiadanie pochlebstw i pozdrowień kierowanych do bozi oraz wykonywanie znaku krzyża prawą dłonią nakłania Maryję do miłosierdzia.
Aby miłosierdzie otrzymywać stale, należy uczestniczyć w mszach świętych, posiadać święte obrazki, ubierać choinkę, nie jeść kiełbasy w piątek, święcić jajka żeby były święte i wszystkie swoje występki szeptać księdzu na święte ucho. Wszystko powinno być święte.
Chłopcy mają tendencje do zła. Dlatego należy swych synów zachęcić do służby w ramach ministrantury. Bliskość sługi bożego, biel koloratki, czerń sutanny uświęca pełne słabości ciałka. Twarz uświęconego dziecka upodabnia się do twarzy przenajświętszej panienki wiecznej dziewicy nienaruszonej. Zbolałość jest miarą świętości.
Radujmy się! Alleluja!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
umorusany · dnia 17.05.2008 22:25 · Czytań: 1369 · Średnia ocena: 2,64 · Komentarzy: 40
Komentarze
pw dnia 17.05.2008 22:30 Ocena: Dobre
wściekli się z tymi religijnymi normalnie ;)
spoko, rażą błędy ortograficzne, ale rozumiem, że pisanie pewnych nazw z małej litery pozwala wytoczyć nadmiar zalegającej piany, która to nie wytaczana może doprowadzić do zatrucia organizmu ;-)
Cytat:
Kościół katolicki jest religią monoteistyczną czyli wyznającą jednego boga.

KK nie jest religią tylko instytucją. Religia to chrześcijaństwo, a konkretnie katolicyzm. Nb. sam Kościół Katolicki zaleca się krytykować, natomiast tym co napisałeś możesz niektóre osoby niepotrzebnie urazić...
umorusany dnia 17.05.2008 22:44
no tak.. katolicyzm - tu masz rację, ale nie chrześcijaństwo - tu racji nie masz :-) krytykuję kościół katolicki i katolicyzm.
dziękuję pw :-)
pw dnia 17.05.2008 22:49 Ocena: Dobre
do usług :)
za Wikipedią:
Cytat:
Chrześcijaństwo - (...) rodzina związków wyznaniowych głoszących nauczanie o mesjaństwie i synostwie bożym Jezusa Chrystusa.
(...)
Klasyczny podział dzieli chrześcijaństwo na trzy główne odłamy:
* katolicyzm i starokatolicyzm
* prawosławie
* protestantyzm i anglikanizm
umorusany dnia 17.05.2008 22:53
tak, ale które z tych odłamów czczą bozię i wyznają trójcę? nie wszystkie prawda?
oddech dnia 17.05.2008 22:53 Ocena: Świetne!
mocny tekst, ale nie ma się co oszukiwać racjonalnie obiektywny, może razić bo piętnuje ludzkie przyzwyczajenia do nieprzemyślanych pewności;) autor ryzykuje szczerością jednak wytrąca przy tym z ręki kontrargumenty, fakt że podchodząc analitycznie i sucho do treści
nie można jej podważyć konkretami zmusza to refleksji. pozdrawiam
Skoczek dnia 17.05.2008 23:02 Ocena: Przeciętne
Tekst intelektualnie prymitywny - szkoda... :@
pw dnia 17.05.2008 23:03 Ocena: Dobre
Edyto - Ty jesteś nieobiektywna :D

umorusany - nie wszystkie, dlatego chrześcijaństwo się dzieli...
umorusany dnia 17.05.2008 23:07
Skoczek - tekst pisany przez ministranta - jego językiem i rozumem, to nie jest naukowa rozprawka - to wieczorne przemyślenia idealisty ministranta.
ginger dnia 17.05.2008 23:26 Ocena: Bardzo dobre
Ja nie wiem, czy to będzie dla Ciebie komplement, ale ja się uśmiałam. I to bardzo konkretnie. Dlaczego? Bo mam do tego dystans, bo tekst jest po prostu rozkoszny, pokazuje ciekawe spojrzenie na sprawę, no i oczywiście mam sentyment do słowa "Bozia"...
Skoczek dnia 17.05.2008 23:41 Ocena: Przeciętne
umorusany, ja też byłem kiedyś ministrantem - i do głowy by mi nie przyszło wypisywać takich bzdur - bo ośmieszłbym sam siebie... :(
Vanillivi dnia 18.05.2008 00:18 Ocena: Przeciętne
Zabawny tekst, chociaż może pod względem literackim nie najwyzszych lotów, Tekst fakycznie dosyć mocny, ale loicznie uzasadniny, pokazuje ciekawe spojrzenie na wiarę i wysmiwa jej paradoksy.
valdens dnia 18.05.2008 00:25 Ocena: Dobre
Uuu, no to mamy tu dwóch ministrantów? :D Najs
A temat też przepyszny. Chyba nie przesadzę koledzy za bardzo jak powiem, że jestem już ekspertem w dziedzinie kultu maryjnego. Badam podobne tematy od 3 lat, niemal każdego dnia, i planuję napisać o tym poważną książkę :)
Umorusany tutaj tylko zakomunikował, że jest problem w naukach KK, że są sprzeczności, brak logiki - zrobił to żartobliwie, ale całkiem przyzwoicie. Podoba mi się ten tekst.

A Ty, Skoczek, jeśli myślisz, że to kabaret i że tylko głupole podważają dogmaty, to mam coś specjalnie dla Ciebie:

"Chrystianizm wywodzi sie z religii zydowskiej, a religia zydowska byla scisle unitarna [wierzono, ze Bog jest jedna osoba]. Drogi wiodacej z Jeruzalem do Nicei nie sposob uznac za prosta. Trynitaryzm z IV wieku nie byl dokladnym odzwierciedleniem wczesnochrzescijanskiej nauki o naturze Boga; wprost przeciwnie, byl odstepstem od tej nauki" (1956, t. XXVII, s. 294L).
cytat z The Encyclpedia Americana
umorusany dnia 18.05.2008 06:00
Jestem zaskoczony tonem Waszych wypowiedzi. Zaskoczony pozytywnie :-)
Ginger, tak to dla mnie komplement - bo taki był zamysł tego tekstu :-)
Skoczek, wbrew pozorom nie zamierzałem tym tekstem nikogo urazić. Mam nadzieję że znajdziesz do tekstu dystans.

Gdybyście widzieli jakie deklaracje i epitety przeczytałem pod tym tekstem na innym portalu.

Dziękuję Wam za zdolność dystansu, obiektywizmu i dyskusji.
:-)
Usunięty dnia 18.05.2008 08:11 Ocena: Słabe
Wszystko to takie umorusane "Umorusany", że głowa mała.Popatrz w lustro. Umyj sie chłopie i daj sobie i nam spokój, a przede wszystkim Bozi.
Tomi dnia 18.05.2008 08:17 Ocena: Dobre
Cóż powiedzieć - odważny, nieco prześmiewczy, wytykający trudno wytłumaczalne elementy wiary. Może bawić, nakłaniać do przemyśleń, a także urażać przez swą ironię. Jak wiadomo temat do wrażliwych należy. Tekst nie przekracza jednak dobrego smaku i dodatkowo napisany jest w sposób zachęcający do czytania. :)
ginger dnia 18.05.2008 10:17 Ocena: Bardzo dobre
Jakoś dziwinie mi się zwracać do Ciebie "Umorusany"... Nie ważne...:p
Chodzi o to, że jakbym ja się zabrała za tekst na taki temat, to chyba tylko V. nie zszedłby na zawał czytając to:D Dlatego uważam, że to jest naprawdę ładnie i delikatnie napisane... Jeśli jeszcze kiedyś stworzysz coś o Bozi, to ja napewno przeczytam:)
Usunięty dnia 18.05.2008 10:55 Ocena: Słabe
Jest to dowcip z półki Jerzego Urbana wyjęty. W organie "Nie" zrobisz furorę." Umorusany"
umorusany dnia 18.05.2008 11:05
oj daruj sobie Kazik42 dopinki miłosierne. już napisałeś że Ci się nie podoba. jeśli zechcesz podsunę Ci kilka wyzwisk - będziesz mógł dowalić bez wysiłku. ok?
pani jeziora dnia 18.05.2008 13:54 Ocena: Przeciętne
nie widze sensu w dyskusji o wierze z osobami, które tę wiarę obrażają.. bo tekst nie był o instytucji Kościoła (co do której też mam wiele zastrzeżeń) ale o katolicyźmie, a to już było deliktne przegięcie.
Tekst napisany całkie fajnie, ale treść i wymowa - 3x NIE.

przeciętnie.
oddech dnia 18.05.2008 14:03 Ocena: Świetne!
zwracam uwagę, że to nie autor tekstu stworzył takie realia, autor o nich pisze i nazywa po imieniu ale odpowiedzialności za stan rzeczy nie ponosi. treść jest- niewygodna ale autentyczna i kontrargumentów brak.
pw dnia 18.05.2008 19:40 Ocena: Dobre
Kontrargumenty są odpowiedzią na argumenty. Trudno tutaj pisać jakieś kontrargumenty, skoro argumentów brak :-)
Vanillivi dnia 18.05.2008 23:26 Ocena: Przeciętne
Pani jeziora, alez tekst niczego nie obraża, jest napisany co prawda przesmiewczo, pokazuje paradoksy wiary, ale nie przekracza granic dobrego smaku, pokazuje dobzre dobrane argumenty i logicznie je uzasadnia.
pw dnia 19.05.2008 00:46 Ocena: Dobre
Cytat:
mocny tekst [...] racjonalnie obiektywny
Tekst fakycznie dosyć mocny, ale logicznie uzasadniony
treść jest- niewygodna ale autentyczna
pokazuje dobzre dobrane argumenty i logicznie je uzasadnia.

czy my, do jasnej cholery, czytamy i komentujemy ten sam tekst?! bo mam duże wątpliwości...
umorusany dnia 19.05.2008 06:52
zauważyłem że tak nieśmiało zaczepiasz pw :-)
Ten tekst nie jest naukową rozprawką. Jest pisany naiwnym językiem. Pokazuje jednak dwa problemy w katolicyzmie - problem kultu maryjnego i trójcy świętej. Podważa logikę istnienia boga w trzech osobach boskich, zasadność twierdzenia że Jezus jest bogiem i zasadność nakłaniania do modlenia się do bozi. Jeśli chodzi o argumenty to są one tu przedstawione naiwnie, jednak moim zdaniem wystarczająco - otóż argumentami przeciwko logice teorii trójcy i istoty bozi jako adresata modlitw, są najzwyczajniej w świecie absurdy tych twierdzeń ukazane naiwną pobieżną analizą wykonaną przez gorliwy podmiot liryczny :-)
Trójca, ani kult maryjny nie mają podstaw w Biblii. To decyzja grubych średniowiecznych biskupów obwieszonych złotem zbieranym od wystraszonych piekłem (kolejny mit) biedaków. Pozdrawiam!
pw dnia 19.05.2008 09:51 Ocena: Dobre
nie nieśmiało tylko niechętnie...
Cytat:
Podważa logikę istnienia boga w trzech osobach boskich

podważać logikę to można całej religii, a jeśli chodzi o Boga, to Go logika nie obowiązuje, chyba o tym zapomniałeś...
Cytat:
Trójca, ani kult maryjny nie mają podstaw w Biblii.

Hm... "Idźcie więc i czyńcie uczniami wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego" (Mt 28, 19)
Co do kultu maryjnego to poczekam na książkę Valdensa :-)
umorusany dnia 19.05.2008 09:56
na jakiej podstawie tak sądzisz? po to została Biblia napisana żeby móc Boga poznać. żeby poznać Jego mentalność, charakter, zwyczaje itp. skąd wynika potrójność Boga? no skąd? pokaż mi pw. powinna wynikać z Biblii - a nie wynika.
to jest dowód na istnienie trójcy? żarty sobie stroisz..
pw dnia 19.05.2008 10:18 Ocena: Dobre
Tym tekstem jak i komentarzami udowodniłeś, że dyskusja z Tobą nie ma najmniejszego sensu (i nie chodzi tutaj o przekonanie Ciebie do czegokolwiek).
umorusany dnia 19.05.2008 10:23
Twoje zachowanie jest schematyczne. zaczepiasz mimo że rzekomo nie chcesz, coś próbujesz rozmawiać, a gdy nie wychodzi - twierdzisz że rozmowa ze mną nie ma sensu.
małe to pw
zbyt duże ego, zbyt mało obiektywizmu i zdolności do wysiłku.
ale jesteś młody więc nadrobisz pewnie :-)
pw dnia 19.05.2008 11:11 Ocena: Dobre
jeśli zechcesz podsunę Ci kilka wyzwisk - będziesz mógł dowalić bez wysiłku. ok? ;-)
Tym ostatnim komentarzem jeszcze bardziej utwierdziłeś mnie w moim przekonaniu, że Twoją ulubioną bronią jest cięty język. Ja się z koniem nie będę kopać. ;-)
umorusany dnia 19.05.2008 11:21
z nikim kopać się nie zamierzałem pw i nikogo nie kopałem.
to zdanie było ripostą do złośliwości.
nie starasz się być obietywnym

nie staram się być złośliwy, staram sie tylko bronić swoich racji
Pozdrawiam Cię pw
umorusany dnia 19.05.2008 12:13
pozdrawianie w imieniu trzech osób nie czyni tych osób jedną.
Usunięty dnia 19.05.2008 12:25 Ocena: Słabe
Tak czy owak jest to a la Urban - Gadzinowski pamflet na "Bozię" Autorem to albo ateista / były komuch?/, względnie "jehowita walczący"
umorusany dnia 19.05.2008 12:32
wiesz co kazik42 dla mnie Ty jesteś typowy osiołek z moherowymi klapkami na oczach. bez zdolności do rozmowy, za to pewnie nieźle wywijasz parasolką.
Dla Ciebie każdy kto ma inny od Twojego pogląd musi być "byłym komuchem". Strasznie wąskie myślenie..
umorusany dnia 19.05.2008 16:19
a może jestem murzynem ??!! yyyyy???!!! albo jakimś masonem czy cóś? ja pierdziuu
bury_wilk dnia 19.05.2008 21:44 Ocena: Dobre
Tekst jest niezły. Podoba mi się i pomysłem i formą ale... ale ile można. Zaczynam już tym tematem... no wiadomo, co zaczynam. Reasumując jestem za, a nawet przeciw.
DamianMorfeusz dnia 05.07.2008 19:17
Krótki tekścik, w którym podobała mi się jedynie pewnego rodzaju krytyka obyczajów katolickich. Choć przyznaję, że choinkę lubię oglądać, jak już jest ubrana :)
Mnóstwo powierzchowności w tej naszej wierze, a schematy dyktowane wychowaniem Kościoła katolickiego po prostu męczą.
Bonsai dnia 21.08.2008 10:36 Ocena: Świetne!
Taka łagodna krytyka się podoba :)
Asamur dnia 04.12.2008 12:42 Ocena: Słabe
kazik42 ma rację. Takie texty i osądy słyszy się i czyta 10000 razy dziennie. Głównie od SLD-owców i "wyzwolonych". Jeżeli ktoś nie rozumie Kościoła, to zazwyczaj jego uwagi są nietrafne.
"A wreszcie rzekł Bóg: «Uczyńmy człowieka na Nasz obraz, podobnego Nam. (...) Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz,
na obraz Boży go stworzył"
Trynitarność Boga?
Maryja konkubiną? Pogięło cię? Została wybrana na matkę i opiekunkę Jezusa, a nie na partnerkę Boga Ojca. Nie rozumiesz podstaw..
Poza tym banalizujesz temat. Nie zmuszasz do myślenia, tylko zrażasz ludzi. Ja antyklerykał...
Rozumiem wolność słowa, ale roztropność i umiarkowanie to ważne cechy... Nie wszyscy je mają...
PS. Bóg i Bozia pisze się z dużej litery.
TomaszObluda dnia 04.12.2008 13:01 Ocena: Przeciętne
zabawne, niestety też płytkie. wg katolików do nieba idą Ci co wierzą,a nie ci co spełniają rytuały bez wiary, czy nawet są dobrymi ludźmi. I słusznie.
Co do Bozi--- hmm nie zgłębiałes tematu,wielu ludzi Boziom nazywa Jezusa,a nawet Boga Ojca,czy to jest jedna osoba czy dwie.Dziwi,mnie że ludzie nie są wstanie pojąć trójcy-tak poza głównym wątkiem.

I na koniec Bóg to nie jest imię Jahwe , zresztą Jahwe to jedno z imion. Więc, jakby się uprzeć i zastanowić, dlaczego nie pisać bóg. Zeus to bóg, piorunów,Hades bóg zaświatów,Jahwe bóg Żydów, a także chrześcijan.
zapomin dnia 04.12.2008 13:22 Ocena: Słabe
Poza tym, że bzdury, to jeszcze bełkot. Do szuflady, głęboko, na wyściółkę pod teksty.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty