naturalnie - Tomek i Agatka
Poezja » Wiersze » naturalnie
A A A
Od autora: Autor - Agnieszka Kasprzycka

ułożona licealistka
rzęs nie pomaluje - za nic -
zielone oczęta od razu wwyciekną

zza nim p o d b i e g n ą

kątem z b i e r z e chłopięce włosy
pod chustką skryje

dziewczyńskie emocje
w podartych wierszach

piąstki_

umiejętnie przechwycone
nigdy właściwie
nie dotrą

do prawdy
kiedy fotografie imitują ciepło
żadne słowa nie nadają się na konkurs

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tomek i Agatka · dnia 25.04.2011 17:28 · Czytań: 1059 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 16
Komentarze
Usunięty dnia 25.04.2011 19:09
Zajrzałam. Przeczytałam. Nie mój klimat. Nie lubię udziwnień i futurystycznych ozdobników. Dlatego trafia dopiero od umiejętnie. Świetne przerzutnie robią wrażenie, ale skursywienie całości jedynie zastanawia. Pozdrawiam :)
Bukowski dnia 25.04.2011 21:41
Ułożona licealistka z zielonymi oczami. Są jeszcze takie?
Faktycznie - trochę udziwnione, ale moim zdaniem - robi wrażenie.
Podoba mi się.
Pozdrawiam
Wiolin dnia 26.04.2011 10:12
Witaj. Nie czytałem Ciebie ho ho ho.....albo i dłużej. Wiersz ciekawy inaczej....Puenta zastanawia...Pozdrawiam.
Tomek i Agatka dnia 26.04.2011 20:51

SheCat Skursywienie w tym przypadku miało dać wrażenie odręcznego zapisu tekstu, który na kartce naturalnie układałby się u mnie, właśnie w takim kierunku, pismem pochylonym w prawo. Wiersz zapisany w ten sposób ma dla mnie ogromne znaczenie, a użyta forma miała współgrać zarówno z treścią jak i tytułem <w domyśle - 'naturalnie ułożone'>. Ponadto ten wiersz, tak jak nadal większość moich wierszy, powstał na kartce papieru, potem został przeniesiony na komputer i zaczął żyć swoim życiem. Bardzo chciałam, żeby forma odzwierciedlała jednak pismo na kartce, czyli ten pierwowzór. Było to dla mnie bardzo ważne, też bardziej odczuwalne ze względu na emocje.

Wyrazy w dwóch miejscach są rozstrzelone, żeby skupić uwagę na to, co ukryte pomiędzy. Ponadto taki zapis dla mnie (chociaż już w innym znaczeniu tych słów) daje wrażenie p o d b i e g a n i a, z b i e r a n i a.

Pozostawiony kursor, po słowie piąstki_ rzeczywiście migał na ekranie, kiedy pisałam już na komputerze i czytałam na głos. To było jak widzialne życie tego wiersza. Nie bez znaczenia są też podwojone w dwóch miejscach litery. Czytając na głos można wychwycić niuanse, dlaczego.

Postanowiłam pozostawić wierny zapis chwili, w której powstawał wiersz. Nie wiem czy to mi się udało, czas pokaże.

SheCat - Dziękuję pięknie za Twoją obecność pod wierszem i za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie;)
Wasyl dnia 26.04.2011 21:12
Przyznam się, że Twoje wyjaśnienia trochę rozświetliły moją interpretację. Nadal jednak nie czuję treści. Dwie ostatnie strofy najlepiej przylgnęły.
Całość niewątpliwie interesująca, forma zatrzymuje.
Pozdrawiam.
Tomek i Agatka dnia 26.04.2011 21:31

Bukowski, pewnie, że takich jak tamta, to już nie ma. Taka mogła być tylko jedna! Licealistka dawno wyrosła, oczy nieco wyblakły, pozostają zielone:D

Mam nadzieję, że owe ‘udziwnienia’ choć troszeczkę powyżej wyjaśniłam, starałam się uchwycić jak tylko umiem.

Wdzięczna jestem za tę obecność pod moim skromnym wierszem, za to, że „się podoba i robi wrażenie” Dla mnie to ogromna radość móc Cię tutaj gościć. Dziękuję!

Słonecznie pozdrawiam;)
Tomek i Agatka dnia 26.04.2011 23:07

Wiolinie,
Dziękuję za ten widoczny dla mnie ślad zatrzymania się pod wierszem. Niezmiernie cieszę się z Twojej wizyty, tym bardziej, że jak piszesz, nie czytałeś mnie dawno, że ho ho ho…

To bardziej za sprawką tego, że ostatnio nic nie dodawałam:D

Coś niedobrego się dzieje, że częściej moje wiersze trafiają na dno szuflady, zrobił się z tego cały proces: odkładam, powracam, znowu odkładam, zapuszczają korzenie, plewię, podlewam. Mam nadzieje, że wewnątrz nie „zgnije”.

„Ciekawy inaczej…” - powiadasz :D

Łasa na komplementy, zabieram wszystkie i wdzięcznie dygam.

Gorące pozdrowienia;)
Miladora dnia 26.04.2011 23:19
Nowe i intrygujące Smoki.
"Ciekawy inaczej" - podpisuję się pod tym.
Ale tym niemniej rozumiem tu dużo, nawet bardzo dużo. A raczej nie ja, lecz ten ktoś we mnie, kto teraz niespodziewanie odezwał się i kazał wysłuchać.

Zabieram to sobie, TiA.
Buziaki podwójne w zamian.
Tomek i Agatka dnia 27.04.2011 00:24

Wasylu,
Po stokroć wdzięczna jestem za to Twoje wierne czytanie, sprawiasz mi wielką radość, wiedz, że jest ono dla mnie bardzo ważne:yes: Za każde jedne Twoje słowo pięknie i z całego serca dziękuję.

Cieszy mnie, że choć troszkę rozjaśniłam, treść rzeczywiście może wydawać się zakamuflowana, w niektórych miejscach mogłabym zapisać inaczej, ale wtedy zbytnio rzucałoby się w oczy, a czasami pewne treści chce się schować głębiej. Przy głośnym czytaniu powinno wypłynąć – 'wwyciekną' ma tutaj do wykonania pewne zadanie, dalej sza!

Z pozdrowieniami i ukłonami;)

Agnieszka.
Tomek i Agatka dnia 27.04.2011 00:52

Milu,
Dzięki Przeogromne za to, że jesteś. Dziękuję radośnie za to wysłuchanie, wdzięczna jestem, że rozumiesz i czujesz, i to jest u Ciebie naprawdę niezwykłe! Wiesz jak bardzo cenię sobie Twoje zdanie! Właściwie to dziękuję podwójnie, bo jeszcze temu wspaniałemu, dobremu Duszkowi, który siedzi wewnątrz Ciebie:yes:

Bardzo, bardzo serdecznie i ciepło pozdrawiam;)
Wasinka dnia 27.04.2011 12:00
Dotarłam i ja.
Po wcześniejszych Twoich wierszach wiem już, że to, co w nich kryjesz, nie odczyta się tylko w treści, ale też i w formie, do której przywiązujesz wielką wagę. Jakbyś mówiła całą sobą i chciałabyś, by tak samo mówiły Twoje wiersze. Kiedyś Ci pisałam, że nie przepadam za takowymi rozwiązaniami formalnymi (dziwnie brzmi, ale wiesz, o co chodzi :-)) i nadal wolę prosto... Jednak lubię sobie tak przysiąść przy Twoich wierszach tego rodzaju i odkrywać, dlaczego tak to zapisałaś, a nie inaczej. Poczuć nie tylko treść, w której zawsze pełna dawka uczuć i przemyśleń schowana jest w wydawałoby się lekką anegdotkę (lecz nie zawsze, oczywiście), ale i formę.
Z chęcią tu przystanęłam, wsłuchując się i pragnąc wejść głębiej. Weszłam, a wymowność wiersza odebrałam czuciem, jak zawsze.
Pozdrowienia wykąpane w słońcu :)
Tomek i Agatka dnia 28.04.2011 00:00
Wasinko,
z całego serca dziękuję za Twoją obecność pod moim wierszem. Wiem dobrze - nie od dzisiaj, że cierpliwie i wnikliwie analizujesz, zagłębiasz się w treść i próbujesz dociec, zwracając baczną uwagę na szczegóły, detale, niuanse. Masz rację, dla mnie ważna jest treść, a także forma wiersza, chociaż dobrze wiem, że z tym drugim trzeba bardzo ostrożnie i delikatnie, bo to treść ma być ta najważniejsza. Dziękuję ciepło za te przenikające spojrzenie, za poświęcony czas, za odczuwanie i te wspólnie spędzone chwile pod wierszem.

Radosny, słoneczny uśmiech dla Ciebie:) Pozdrowienia;)
bosski_diabel dnia 28.04.2011 21:41
Smoki te same wiersz inny...;) wiersz mąci w głowie, lecz wnikając głębiej w te strofy powoli wszystkie konteksty niuanse stają się bardziej czytelne, to nie proste słowa i nie na szybko, tu trzeba podumać, pozdrawiam serdecznie.
Tomek i Agatka dnia 30.04.2011 16:42
Tadeuszu, pięknie DZIĘKUJĘ! To dla mnie ogromny zaszczyt Cię tutaj gościć. Wiesz, że to moje pisanie takie całkiem malutkie i skromne. Dziękuję za to głębsze spojrzenie, czytanie i widoczny ślad. Masz rację 'Smoki' ciągle te same, ale je również dosięga życie, a to układa się różnie...
<Ach> Jestem bardzo, bardzo wdzięczna:yes:

Uśmiech posyłam i pozdrawiam słonecznie;)
Leszek Sobeczko dnia 30.04.2011 19:09
już mam;
Twój wiersz wwiercił się we mnie, a to za sprawą niedosytu jaki pozostawił po sobie, możesz a wręcz nie musisz moich podpowiedzi brać do siebie:
Cytat:
naturalnie

że ułożona licealistka ...

oraz
Cytat:

kiedy fotografie imitują ciepło
żadne słowa nie nadają się na konkurs
życzeń

wykrzyknik niepotrzebnie kłuje w oczy oraz zrezygnowałbym z kursywy;
takie moje czytanie

pozdrówka
Tomek i Agatka dnia 30.04.2011 23:30
Zygfrydzie, ale mi zrobiłeś prawdziwą niespodziankę tym wpadnięciem:D

Dziękuję uprzejmie za tę obecność u mnie, za wczytanie i zagłębienie się w treść. Jest mi niezmiernie miło z tego powodu, bardzo cenię sobie Twoje zdanie. Każde takie spojrzenie z zewnątrz jest dla mnie niezwykle ważne, ponieważ pozwala zorientować się w odbiorze tekstu. Dlatego cieszę się, że zechciałeś się nim ze mną podzielić.

Pozwól, że pozostanę jednak przy takim zapisie jaki jest, wydaje mi się, że można wtedy tam jeszcze parę rzeczy próbować odnaleźć i podstawić według własnego wyobrażenia, nie chciałabym dodawać żadnych słów, żeby nie naprowadzać ani nie zawężać w żaden sposób tego czytelniczego odbioru, interpretacji. Chciałabym, żeby to spojrzenie tutaj było jeszcze szersze niż zasugerowałeś.

Kursywę pozostawię, wiem jestem nieznośna - pomyślisz; tak czuję tym razem i jest to dla mnie akurat tutaj bardzo ważne. Oczywiście, nie zamierzam więcej nadużywać, ale tutaj, w tym konkretnym jednym wierszu pozostawię.

Wykrzyknik kasuję, rzeczywiście można się go tutaj spokojnie pozbyć , teraz widzę, faktycznie kłuje:yes:

Jeszcze raz - tak serdecznie - za wszystko Dziekuję!
<to się na koniec zrymowało>

Serdeczne pozdrowienia dla Ciebie;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty