Dobrze, skoro tak - heyhihello
Proza » Inne » Dobrze, skoro tak
A A A
I siedzi dziewczyna na ławce przystanku autobusowego, zasłaniając twarz włosami, tak, jakby wstydziła się siebie, ukazania oczu, które mogłyby zdradzić jak bardzo w tamtej chwili świata nie znosiła. Bo czyż taka nienawiść nie jest grzechem? Czy jej życie nie jest poukładane? To przecież bluźnierstwo! Ileż to osób chciałoby się z tobą zamienić, niewdzięczna istoto!

A ona mimo wszystko siedziała, patrząc nieruchomo w migającą latarnię uliczną, przepuszczając kolejne autobusy, bo nic innego nie miało dla niej sensu. A serce jej biło, na twarzy pojawiały się kropelki potu, choć było zimno i mocniej okrywała się szalem, jaki zawiązała niechlujnie wokół szyi. A tak to też znowu powróciła na ławeczkę, na której zatraciła swą duszę. I czuła się samotna i bezradna, pozbawiona motywacji do walki.

Przecież to ona miała być teraz szczęśliwa – przygotowywała się do tego i czuła się piękna, i była pewna, że tym razem uda jej się już na pewno zapomnieć o tych dwóch przenikających do głębi oczach koloru chabru. Tego wieczoru powinna ona triumfować. Czyż nie było w scenariuszu sceny zwycięstwa? Przymknęła oczy; widziała siebie, wbijającą nienawistnie obcas w tę poruszającą się w takt wiatru pierś. I miała podnieść rękę w geście zwycięstwa – że oto ja, ja zraniona, ja niechciana, ja odrzucona, oto ja- ja! - ja wygrałam! Była przecież całkowicie przekonana, że tym razem jej się uda zgnieść tę czaszkę w dwóch dłoniach, ale czy to jej nie zgubiło?

I oto znów siedzi dziewczyna, zmarznięta, na ławce i przepuszcza kolejne autobusy, bo nic innego nie ma dla niej sensu. Siedzi przegrana, zawstydzona, zakrywa twarz, by nikt nie widział jej łez. A serce upadło na samo dno i już nie szukało ratunku. Już chciała wstać, pobiec ku księżycowi i powiedzieć: dobrze, skoro tak. Nienawidź mnie dalej, dalej, dalej. Jeszcze przecież nie przegrałam – prawda?

Skuliła się dziewczyna, siedząca na ławce, pomyślała: jakie to niesprawiedliwe! Ale zaraz odszepnęło jej coś niewidzialnego: a co takiego? A wtedy zagryzła wargi, bo i co miała powiedzieć? Że niesprawiedliwe jest to, że przegrała? Przecież ona chciała tylko miłości, oddania, odrobinki czułości i bezpieczeństwa, czy to tak wiele. Inni mają. A ona nie. To takie dziecinne, krzyknęła.

Dobrze, skoro tak. I popłynęły łzy, na które była zła. Nudziło ją to strasznie; czy to tak trudno wyrzucić z pamięci coś co nigdy praktycznie nie istniało? W zasadzie snu pozbyć się trudniej niż realnego wspomnienia. A ona miała jeden taki piękny. Niespełniony. A, do diabła!

I miało być zupełnie inaczej, widziała krew na jego ustach, ale czy chciała dla niego tego najgorszego? Oczywiście, że nie, tylko odejdź ode mnie. Chociaż tak pięknie pachniesz. To było takie okrutne! Cóż mogłoby pchnąć ku dnu, by skończyć to raz na zawsze?

Siedziała na ławce dziewczyna, wokół niej rozbrzmiewała muzyka, piękna i delikatna, taka jej własna. I tańczyła w jej rytm, zamykając oczy i czując ją w całej sobie. Płakała, przepuszczając kolejne autobusy, chociaż nie miało to sensu. Tylko muzyka wciąż z nią była, jedyna ją rozumiała, roznosiła się wszędzie. Nikt do niej nie podszedł – ale czy ona tak naprawdę tego chciała? Starszy pan z siwą brodą nie zapytał: a czego ci, dziewczynko, potrzeba? Ani pani w średnim wieku nie uśmiechnęła się z zakłopotaniem. Podszedł tylko młody chłopak, chrząknął dwa razy, podrapał się w skroń i w końcu wydukał: czy masz może ognia? A ona nie miała, ale to nie było istotne.

I była wtedy na dnie moralności ludzkiej i jej mały rozumek zbuntował się. Poderwała się z ławki, pozostawiając ją pustą i brudną. Dobrze, skoro tak, wydawała się mówić. Skoro ty możesz nienawidzić mnie, to czemu ja nie mogę nienawidzić ciebie?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
heyhihello · dnia 12.12.2011 07:55 · Czytań: 1836 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Eleinor dnia 12.12.2011 19:00
Miłość jest do dupy :p Przepraszam za to. Proste opowiadanie, a jednak tak wyrafinowane. Straszna sierota z tej dziewczyny, w sumie jak powiedziałeś na początku: nieszczęśliwa z wyboru (albo raczej dałeś do zrozumienia) ale za to z wyobraźnią :p
Dzisiaj ten tekst jest moim numerem 1 ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty