Kocham, kochanym jestem - piotr ruda sl
Proza » Humoreska » Kocham, kochanym jestem
A A A
Umówiłem się z instruktorem przed apteką. Czekam, czekam i nic. Podjeżdża.
Elka. Już czuję tremę i nerwy. Mężczyzna wychodzi z samochodu.
– Paweł? – pyta groźnym tonem. W sumie wygląda groźnie, jak bestia z Pięknej i Bestii – to była bajka, dzisiaj obejrzę ją przez Internet.
– Tak – odpowiadam.
Podaje mi dłoń.
– Marek Kron – przywitał się. – Kierowałeś samochodem?
– Nie – odpowiadam.
– Ściema. – Puścił oczko.
– Nie. – Może powinienem powiedzieć: „Tak”?
– Znasz się na samochodach?
– Nie. – Znów odpowiadam: „Nie”. Debil, po prostu debil ze mnie i już.
– Interesujesz się samochodami?
– Nie. – Wiem o tym, że instruktor chciał usłyszeć inną odpowiedz.
– Kurwa. – Zapalił papierosa. – Przed nami trzydzieści pięknych godzin nauki.
– Prawda. – odpowiedziałem w ciszy.
– Wsiadaj do samochodu.
Tak uczyniłem. Po trzech minutach wszedł instruktor.
– Za chwilę ruszę samochodem. Patrz i obserwuj mnie przez całą drogę, jak się zachowuję i jakie zadania wykonuję, uczestnicząc w ruchu drogowym.
– Dobrze.
Tak uczyniłem. Obserwowałem każdy ruch instruktora. Nie zauważyłem jednak, że zaparkował na parkingu przed supermarketem.
– Zamieniamy się rolami. – Wyciągnął papierosa. – Wsiadaj na moje miejsce, a ja w tym czasie zapalę.
Usiadłem na miejscu kierowcy. Zapiąłem pasy.
– Ile widzisz pedałów? – Rozglądam się po parkingu.
– Co ty robisz? – Zakrztusił się dymem papierosa.
– Rozglądam się i nie widzę żadnych pedałów na parkingu – odpowiedziałem niepewnie.
– Ja pierdolę. – Puknął się w czoło. – Paweł, Paweł, Paweł – zapalił kolejnego papierosa – ile widzisz pedałów w samochodzie?
Rozglądam się na dole przed nogami – patrzę i widzę jakieś trzy czarne pedały, to chyba to.
– Trzy – odpowiadam.
– Tak, trzy. Jak się nazywają? Nie wiesz – odpowiedział za mnie.
– Jedziesz rowerem i się zatrzymujesz.
– Hamulec.
– Tak, hamulec. Oczywiście nie wiesz, gdzie jest hamulec – kiwnął głową.
– Środkowy.
– Kiedy chcesz zwiększyć prędkość?
– Gaz.
– Tak. Na końcu.
Ktoś przerwał nam rozmowę.
– Siemano, stary. – Klepnął instruktora w ramię.
– Siemano. I jak tam?
– Dobrze. Aśka już w szóstym miesiącu.
– To super. Syn, córa?
– Nie wiemy. Dowiemy się przy porodzie. Widzę, że pierwsze lekcje jazdy.
– Tak i to z mistrzem. – Popatrzył na mnie.
– Powiem ci jedno – mówi do mnie – ten pan również mnie uczył jazdy samochodem i zdałem za pierwszym razem. – Przynajmniej tyle. – To ja lecę. Trzymaj się.
– Nie mam czego. – Śmiech.
– Dobra. To ruszamy. – Wsiadł do samochodu. – Wiesz, co teraz masz zrobić?
Wykonałem każdą czynność, jaką pokazał mi instruktor przed wyruszeniem w trasę.
– Dobrze. Widzę, żeś dobrze obserwował moje ruchy. Więc ruszaj.
Ruszyłem samochodem, po czym maszyna mi zgasła. I tak trzynaście razy, nie mówiąc, że instruktor wyszedł z pojazdu i zdążył wypalić pięć papierosów. Ruszyłem. Hura! Ruszyłem.
– Kurwa, hamuj! – krzyczy instruktor.
Będąc cały w nerwach, zapomniałem, jak się hamuje.
– Ale jak?! – krzyczę.
– P… – nie zdążył wypowiedzieć słowa, ponieważ puściłem wszystko i samochód stanął.
– Przed nami ciężkie godziny. – Cisza. – Zamiana ról. – Instruktor podwiózł mnie do domu. – Piątek, siódma rano.
– Dobrze.
– Muszę zapalić, normalnie muszę zapalić. – Wyciągnął kolejnego papierosa.
– Do widzenia.
– Do widzenia.
Wróciłem do domu.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
piotr ruda sl · dnia 03.04.2012 09:05 · Czytań: 509 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
JaneE dnia 03.04.2012 14:23
Jako fragment czegoś "dłuższego" jest ok.
Dialog napisany "lekko". Bez zbędnych ozdobników.

Pozdrawiam
Eleinor dnia 03.04.2012 22:54
... Ale dzięki temu nie wiadomo, kto wypowiada kwestie. Z interpunkcją też jest różnie.
Dialog spoko. Historia - no, spoko. Ale dopracowałabym na twoim miejscu wszystko, co jest poza dialogiem.

I powodzenia na następnych zajęciach - jeśli pisałeś ten tekst w wyniku własnych doświadczeń :p

Pozdrawiam :)
Wasinka dnia 04.04.2012 00:01
Jest sens w tym, że tu praktycznie sam dialog mamy, z drobnymi jeno wstawkami narracyjnymi. I nawet tak tutaj pasuje. Taka forma nadaje specyficznego rytmu/atmosfery. A do tego zaciekawia tytuł w kontekście całościowym...
Jako zbiór migawek codzienności (oby z ciekawymi rozwiązaniami) może być...
Czasem zwróć uwagę na takie sprawy (np.) :
– Ile widzisz pedałów? – Rozglądam się po parkingu. - tutaj wygląda, jakby to mówił narrator, a nie instruktor, biorąc jeszcze pod uwagę zdanie wcześniejsze.
Itp.
Pozdrawiam księżycowo.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty