Miłość niedościgniona - darspan
Publicystyka » Eseje » Miłość niedościgniona
A A A

Najczęściej nasze przekonania o naszej motywacji bycia z kimś podlegają sprawdzianowi przy najbliższych konfliktach
Dopiero kryzysowa sytuacja zmusza nas do głębszej analizy swoich oczekiwań i uczuć. Przychodzą refleksje i poszukiwania popełnionych błędów.
Giną dawne namiętności i gasną uczucia.. pozostaje jeszcze seks, ale i to przekształca się powoli w rutynę i stwarza pozory więzi.
Miłość to tajemnicze słowo i nie zawsze oddaje ono obiektywnie stan uczucia – często wchodzimy w związki by czerpać z niego korzyści dla siebie. Korzystamy z okazji jaką jest fascynacja partnerem i wiążemy swoje i jego życie w związku, w którym interesy są zazwyczaj idące w różnych kierunkach.
U podłoża takich fascynacji leży podstępna prawidłowość: kobiety poszukują miłości a mężczyźni seksu i często te oczekiwania nie zawsze idą w parze....
Skutek tego jest taki, że wtedy zazwyczaj myśli błądzą w poszukiwaniu niespodzianki, której fascynacji ulegniemy - bo będzie ona naszym adoratorem, tęskniącym kochankiem, choćby był daleko …tak, jak w zwierzeniach pewnej 36 letniej mężatki i dużo starszego od siebie – też czyjejś zony – męża:
- „wiemy o sobie praktycznie wszystko. Nie mamy żadnych tajemnic. Nie wiek jednak jest najgorszą przeszkodą. Ja mam męża i dwoje dzieci - on wiedział o tym od pierwszego dnia. Druga przeszkoda to odległość jaka nas dzieli - prawie kilkaset km, ale największa to tląca się jeszcze lojalność wobec własnego związku.
Zostaje nam tylko telefon i internet. Rozmawiamy godzinami, razem się śmiejemy i płaczemy, śpiewamy i słuchamy muzyki .ON mnie pociesza i doradza gdy mam problem, rozwesela gdy jestem smutna. Rozmawiamy ze sobą tak jakbyśmy byli obok siebie.
Razem wspólnie jemy, oglądamy telewizję, sprzątamy, idziemy do łazienki... no i do łóżka. Praktycznie większość dnia spędzamy razem.... a jednak osobno.
Potem przychodzi wieczór, pora na dobranoc.. i niestety - tylko komputer przyjaźnie żegna:
- kochana - dobrej nocy ci życzę. Cały dzień czekałem stęskniony, kwiatki z łąki na stole, piżamka wyprasowana leży złożona na krawędzi łóżeczka a ja siedzę w fotelu z bukietem nadziei. Wreszcie drzwi się otwierają. ..Wchodzisz i usta otwierasz zaskoczona.. - to ty kochany? Chyba mi się śni - mówisz.
Tak, to sen - odpowiadam. Wejdź proszę cichutko na paluszkach bo zbudzisz nas.... Usiądź koło mnie i spójrz w stronę wyobraźni bo to ona daje nam teraz tak rozkoszny sen. ..
Jesteś i widzę Cię ale przenikam przez twoje ciało, jestem w Tobie i póki jestem ty śnisz, póki jesteś we mnie - ja śnię.
Śpijmy zatem i śnijmy, bo to nasz jedyny świat.”

Miłość niedościgniona - mógłbym powiedzieć. Nigdy się nie spełni i kiedyś zgaśnie, przyniesie ból, często obu stronom, albo - co najwyżej - uśmiech przez łzy, by potem stwierdzić:
- nie mogliśmy się zatrzymać dla siebie,
wyrwaliśmy się z własnych objęć i łzami ścieliliśmy ślady.
Pozostało nam jeszcze echo naszych głosów – często zawieszonych w oczekiwaniu
i pełnych wyrażeń niewypowiedzianych.
Teraz pozostanie nam tylko ślad.... i aż – ślad !

Tak jest w życiu, że to co piękne jest zwykle niedoścignione a gdy je zaledwie dotykamy – powszednieje.
Związek małżeński to związek oczekiwań, kiedy one są niezborne, to zawsze tę lukę wypełnić może jakaś miłość „niedościgniona,” by potem mówić co dnia:
Dzień dobry tęsknoto
ty budzisz rankiem i usypiasz nocą
choć nieproszona i dajesz złudzenie
- witam cię!

Dariusz Spanialski


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
darspan · dnia 06.05.2012 10:26 · Czytań: 1039 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Komentarze
zajacanka dnia 30.05.2012 14:10
Witaj Darku!
Tak przeglądam Twoje teksty i powoli wyłania mi się obraz Autora, poszukującego odpowiedzi na najważniejsze pytania o miłości. Z różnych stron sięgasz do tematu, a to o miłosci rodzicielskiej, a to między małżonkami czy ewentualnymi/teoretycznymi kochankami, jak w tym przypadku. Wydaje mi się, że nie ma jasnej odpowiedzi, bo każdy z nas jest inny, ma różne doświadczenia, dzieciństwo, wartości. Ale szukać nigdy nie zawadzi. A sytuacje jak ta, przez Ciebie opisana są bardzo częste we współczesnym skomputeryzowanym świecie. I nie ma za co ganić ludzi poszukujących tej prawdziwej i jedynej :)

Masz troszkę problemów z zapisem:
brak kropek na końcu zdania,
wielokropek to trzy kropki, nie dwie czy cztery
Przed wielokropkiem nie stawiamy spacji, stawiamy po.

Pozdrawiam serdecznie:)

I bardzo dziękuję za dedykację :D
darspan dnia 31.05.2012 10:59
Witaj Aniu. (trafiłem? :yes:
Całkiem przyjemnie jest pisać i mówić, marzyć a potem móc wspominać o miłości.Erotyzm to jeden z ważnych aspektów życia... jednak bywa, że zwodzi nas pozorami, . Jak wspomniałaś, piszę o miłości od kołyski. Tam kształtuje się obraz późniejszych uczuć dorosłego człowieka - by mógł odróżniać jedno od drugiego.
Jutro napiszę też o miłości, ale i o wolności, co niniejszym Ci dedykuję i dziękuję za uwagi o błędach. Ciągle się uczę! :);)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty