Obudź się! - Korniu
Proza » Inne » Obudź się!
A A A
Czy życie to tak naprawdę jedno wielkie pasmo niepowodzeń? Czy naprawdę jest tak jak się mówi, że życie jest jak papier toaletowy? Szare, długie i do dupy…
Niemal za każdym razem, gdy zaczynasz wierzyć, że tak nie jest, to zaraz przekonujesz się jak bardzo się mylisz.
Starasz się, stajesz na głowie, a nawet na uszach, a wszystko na nic. Zawsze okaże się, że Twoje starania są bezowocne, zawsze okazuje się, że to wszystko było niepotrzebne. Gdy sparzysz się poraz kolejny, przestajesz wierzyć w sprawiedliwość, przestajesz wierzyć w prawdziwe dobro na świecie, przestajesz wierzyć w miłość.
Coraz bardziej zdajesz sobie sprawę, że równość i ciężka praca to mity, które już dawno odeszły w zapomnienie. Później… z każdym dniem coraz bardziej zapominasz jakim cudownym darem jest życe. Siedzisz w czterych ścianach, użalasz się nad sobą zamiast sięgnąć po to co Ci się należy. Przestajesz walczyć i dajesz sobą kierować, bo myślisz, że nie dasz rady. Zamiast się rozwijać, coraz bardziej zostajesz w tyle, aż w końcu świat o Tobie zapomni.
Jeśli utknąłeś w miejscu przepełnionym monotonią, to nie uskarżaj się na nie, tylko próbuj coś zmienić. Jeśli dobija Cię miejsce pracy to zgadnij… nie samą pracą człowiek żyje! Możesz ją zmienić, ale też możesz zacząć żyć poza nią!
Spójrz teraz na me słowa, jeśli myślisz, że nie dasz sobie rady – to faktycznie nie dasz!
Jeśli myślisz, że jedyne co możesz robić to użalać się nad sobą – to tak będzie!
Lecz jeśli ktoś poda Ci pomocną dłoń, a takich ludzi masz dookoła mnóstwo, nie odtrącaj jej!
Coś się skończyło - coś się zaczyna, nigdy nie jest tak źle, że nie mogłoby być gorzej.
Więc podnieś teraz brodę wysoko, podziękuj lub przeklnij to co było i już nigdy, przenigdy do tego nie wracaj. Żyjąc przeszłością, tracisz szansę, aby żyć teraźniejszością co gorsza tracisz szansę na wspaniałą przyszłość!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Korniu · dnia 28.06.2012 09:10 · Czytań: 3404 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 11
Komentarze
shinobi dnia 28.06.2012 09:15
Taki sobie tekst. Powiam tak - poprawny. Trochę jak z poradnika. :)
mike17 dnia 28.06.2012 09:58 Ocena: Bardzo dobre
Jako urodzony optymista podzielam twoje poglądy.
Bardzo podoba mi się przesłanie twojego textu i zapał, z jakim przekonujesz w nim o konieczności walki o swoje sprawy i życie tych, którzy żyją w lęku lub brak im siły przebicia.

Fajny utwór, szkoda, że taki krótki - na te tematy można gadać i gadać.
ekonomista dnia 28.06.2012 09:59
Przeczytaj to sobie na głos. Wyobraź sobie, że tymi słowami motywujesz kogoś, na kim Ci zależy. Łatwiej będzie Ci to poprawiać, bo jest sporo miejsc, gdzie tekst jest słabo napisany.
Baza do poprawek jest, chociaż pisanie tekstów motywujących do działania jest bardzo trudne. Chcesz motywować innych, a sam jesteś zmotywowany do zmian? Nawet tylko tych drobnych?
Miranda dnia 28.06.2012 10:26 Ocena: Przeciętne
Podobne teksty wygaszał często mój tata, a nie miał wiele wspólnego z literaturą. Według mnie, spisałeś obiegowe prawdy, znane i często wykorzystywane w tzw procesie wychowawczym krnąbrnej młodzieży. Ot, taka sobie notka. Raczej konspekt do "kazania". Pozdrawiam
Elwira dnia 28.06.2012 13:00
Po przeczytaniu tego tekstu chciałoby się za pytać: No i co z tego? Ok, to mogłoby być fajne, jako wypowiedź bohatera w dłuższym tekście, ale samo w sobie nie. Brak mi tu literackości, czegoś, co by sprawiło, że tekst błyśnie jak gwiazdka.
Dlaczego zaimki są wielkimi literami?

Pozdrawiam.
Korniu dnia 28.06.2012 16:18
Witam,
Elwira: zaimki są wielkimi literami, gdyż jest to kierowane do konkretnej osoby, do osoby czytającej ten krótki tekst.

mike17: miało być krótko i na temat.

Generalnie chodziło mi o wytknięcie błędu, narzekania, czekania na lepsze i sprawienia, żeby czytelnik, którego to się dotyczy pogłębił się choć na chwilę w refleksji.
Do motywatora to jeszcze mi wiele brakuje, a i prawdopodobnie tego nie zacznę nigdy robić, po prostu staram się zwrócić uwagę na pewne aspekty związane z naszym życiem.
Reszta zależy od Ciebie ;)

Pozdrawiam!
ekonomista dnia 29.06.2012 07:49
Tak czy inaczej tekst moim zdaniem wymaga dopracowania. Inaczej nie musiałbyś nam tłumaczyć, co miałeś na myśli.
Korniu dnia 29.06.2012 12:23
I tu masz rację, dzięki za poświęcony czas ;)
Usunięty dnia 29.06.2012 16:54
...jeśli boli Cię palec, nie przejmuj się, przestanie!
Jeśli rozbijesz samochód, kupisz nowy, lepszy!
Stracisz dziecko, zrobisz sobie drugie!
Chorujesz na białaczkę, umrzesz, ale każdy kiedyś umrze!
...

Chyba jednak nie tędy droga. To pocieszanie bez pokrycia albo z pokryciem niepocieszającym.
Korniu dnia 29.06.2012 17:24
Ekszyn...
Jeżeli w ten sposób masz zamiar komuś pomagać to z pewnością nie tędy droga.
Wasinka dnia 02.07.2012 08:50
Widać, że sporo tu zapału, by podnieść na duchu, ale na mnie nie podziałało. Może dlatego, że nie znalazłam tu niczego, czego już bym nie usłyszała (czy sama nie powiedziała) w mętnych chwilach, jakie zdarzają się życiu naszemu. Zabrakło mi tu błysku jakowejś myśli nowej, a może po prostu przybranej chociaż w nowe rekwizyty, spojrzenie.
Ale ogólnie tekst z pozytywnym nastawieniem, które Autor chciałby przerzucić na czytelnika. Zatem cel na plus.

Pozdrawiam słonecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty