Nocmia - Zola111
Poezja » Wiersze » Nocmia
A A A

jestem ciekawa, jak mnie zapamiętasz,
gdy będę przeszła w ulice i skwery.
stanę się częścią osobnego piętra,
czy przejdę w klimat łabędziej opery,

czy w miniatury brązowych krasnali,
a we współczesnym skrzepnę horyzontem,
lub pod pręgierzem, jak bezbożne panny,
gdy prawi szydzą, dumni samosądem,

utknę w tej windzie, co nigdy nie wiozła
na siódme niebo zgłodniałych kochanków,
tuż przy fontannie - kropla w rynku, rosa,
osiądę chłodem na siódmym przystanku.

czy tylko w światłach, w drodze do Nankiera
wtopię się w przepaść czarno - białej zebry?
wśród miejskiej, szklanej, dusznej menażerii
będę na głównym przy kasie MIESIĘCZNY.

10. 10. 2012.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zola111 · dnia 07.11.2012 20:40 · Czytań: 764 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 22
Komentarze
Usunięty dnia 07.11.2012 20:57
Interesujący wiersz, z pewnością powrócę tutaj. Nie rozumiem za bardzo:"Gdy będę przeszła w ulice... - tutaj po prostu czytam, że peel w sensie przeszłości znajduje się w tych ulicach itd. a tutaj wyraźnie jest_"ulice" mi to nie pasuje i jestem ciekawy czemu taki zapis.
pozdrawiam:)
al-szamanka dnia 07.11.2012 20:58 Ocena: Świetne!
Głosuję na operę łabędzią:)
Może dlatego, że cały wiersz jawi mi się baletem.
Romantycznym, miękkim, lekkim.
Klasycznym.
W takiej klasyce nie ma miejsca na błędy i potknięcia.
Ja nie znalazłam żadnego, dałam się tylko oczarować:)
Usunięty dnia 07.11.2012 21:09
al -szmanko, czy możesz rozwinąć co to znaczy: w takiej klasyce nie ma miejsca na błędy czyli dokładnie jakiej klasyce oprócz tych uogólnień, ktore wyjaśniłaś?
Zola111 dnia 07.11.2012 22:29
Miodusie,

bardzo dziękuję, że przeczytałeś dziś już drugi mój wiersz. Pozdrawiam. Rozumiem, że to nie "zapis" budzi Twoje zastrzeżenia, tylko sformułowana w treści "gramatyka". Zapewniam, że to nie usterka, resztę wyjaśnię na pw.

Szamanko,

zgoda. Też wolałabym "operę". Bardzo wdzięcznie pozdrawiam,

z.
TAMIza dnia 07.11.2012 22:43 Ocena: Świetne!
Witaj Zola. Trafiłam tutaj śladem al-szamanki i ugrzęzłam. Cały ten wiersz jest zaczarowany, więc "stoję" jak słup soli i nie mogę się naczytać. Bardzo mnie wzruszył, szczególnie początek z tą subtelną sugestią przyszłego pożegnania. Przez cały wiersz leciutko, jakby na palcach płyniesz, jak się domyślam prowadząc czytelnika poprzez ważne dla ciebie i bliskie ci miejsca, aż do samego końca ukazując jak na filmie fragmenty chwil tych pięknych i tych całkiem zwyczajnych, jakie każdy z nas ma w swoim życiu. Piękne słowa zasługujące na najwyższą notę. Dziękuję, że mogłam to przeczytać. Pozdrawiam.
bosski_diabel dnia 07.11.2012 22:55
jakże delikatnie, kobieco kiedyś pisałem, że niektóre wiersze to jak tiulowe firanki na wiosennym czystym niebie, pięknie:) pozdrawiam.
Zola111 dnia 07.11.2012 22:59
Tamizo,

to ja dziękuję. Teraz to i ja jestem wzruszona. Wdzięcznie,

z.
Zola111 dnia 08.11.2012 00:13
Bosski,

cieszę się, że tak odbierasz tekst. Jest mi niezmiernie miło. KłAniam.

z.
Usunięty dnia 08.11.2012 01:00
Bardzo ładne obrazowanie. Cały wiersz traktuję jako piękną metaforę pożegnania. Peel zabiera nas do kolejnych malowniczych przystanków. Kim będę, gdzie moje miejsce? -pyta. To pytanie może być aktualne dla każdego z nas. Ale to pożegnanie z nadzieją - do podróży. Bardzo się podoba.

PS na końcu prośba do autorki, bo ja gupi, prosty chopak ze wsi jestem, by rozwijała odpowiedź pod tekstem nie na privach. Jak sam redaktor Zygfryd napisał kiedyś, że jestesmy tu po to by się czegoś uczyć, samych miszczów tu nie ma itd. Ludzi by poczytali jaka to interesująca rozmowa wynikła i jak szybko zeszła na psy, a szkoda.

pozdrawiam:)
Zola111 dnia 08.11.2012 01:16
Zachęcam do nauki. Ja tutaj nie "nauczam". Czeba czytać, czytać, czytać.

Trzecia wizyta pod moim tekstem??? Toż to dla mnie zaszczyt. Wdzięczne ukłony.

Dzięki za poświęcony trzas! Byle Bozia zdrowia dała.
Z szacunkiem dla wioskowych :lol:z filmu W. Allena !

z.
Usunięty dnia 08.11.2012 01:26
Nie ma za co, choć do "będę przeszła w ulice... nadal jestem nie przekonany do końca, ale niech i tak będzie", wiersz się broni, więc bez czepialstwa pozdrawiam.
Zola111 dnia 08.11.2012 01:53
Miodusie,

karzdom Twoiom uwagie biore se mocno do serca i obiecujem, rze ottont bede pisała tak, jak Ci sie podobuje.

Sserca pozdrawiam, wdzieńczna za uwagi, które one mnie ukształtujom,
bo dotont jak ta adzia w maliniaku była rzem! Nie przekonana o sile Twej mondrości!

z.
Usunięty dnia 08.11.2012 15:22
Karzdom - Pani powiada? Jako człowiek na szczekanie nie odpowiadam. Normalnie też nie pozwalam się obrażać, co też Pani uczyniła i w privach i na prywacie wyzywając od buraków i pacanów. Nie. Nie obrażam się, znam swoją wartość.
Nadal jestem nieprzekonany do frazy:" jak mnie zapamiętasz, gdy będę przeszła w ulice i skwery", dla mnie ta fraza jest bardzo karkołomna, ja wiem, że w poezji nie wszystko da się super zasznurować. Po prostu widzę tu złamanie polskiej składni i na tym poprzestanę. Nie umiała Pani rzeczowo stosując odpowiednie argumenty rozmawiać na privie, więc dalsza rozmowa o tym tutaj nie ma sensu.
Zauważyłem, że wszelkie słowa krytyczne bardzo źle Pani znosi, nie przyjmuje do wiadomości, zachęcony do priva miałem nadzieję na merytoryczną rozmowę, rzeczowe argumenty, wyjaśnienie, ale Pani tych wyjaśnień nie udzieliła, wręcz rzuciła się na moją osobę, co mnie bardzo zastanowiło, bo jednak w poezji Pani jest bardzo wiele kobiecej wrażliwości. No, ale jak napisałem wcześniej, w wirtualnej rzeczywistości jestem ograniczony, bo nie wiadomo kto za klawiaturą siedzi.
pzdrawiam
m.
Trzcina dnia 08.11.2012 15:53 Ocena: Świetne!
O Panie :D
To teraz już tak będzie pod każdym wierszem? :bigeek:
Oby nie.

Płynę z każdym wersem, przez smutną wizję przyszłości, z pożegnaniem w sercu.
Niesamowicie obrazujesz Zolu.
Twoje słowa są jak pociągnięcia pędzlem.
Malują obraz, jawiący się przed oczami subtelnymi odcieniami ażurowej ochry i błękitu.
Pięknie.
Każde słowo na swoim miejscu.


A tak, poza tematem, te przepychanki pod prawie każdym wierszem, stały się już naprawdę nudne. Macie pw.
Nie ma w tym nic interesującego ani tym bardziej pouczającego, żebyśmy musieli to czytać ;)

Zolu, gratuluję wiersza.
Wiolin dnia 08.11.2012 16:21 Ocena: Świetne!
Witaj Zolu. Zastanawiam się nad fenomenem poezji.....Kilka słów powiedzianych inaczej, wiąże w niesamowitą całość.....Niewielu tak potrafi....jesteś jedną z nielicznych. Twój fan.....Pozdrawiam.
Zola111 dnia 08.11.2012 18:46
Trzcino,

bardzo dziękuję. Cieszę się, że doceniasz obrazowanie i dzielisz się wrażeniami w komentarzu.

Wiolinie,

Sprawiasz mi wielką radość. Pozdrawiam, wdzięczna.

z.
kamyczek dnia 09.11.2012 22:27 Ocena: Świetne!
jestem ciekawa...

Zolu, wspaniale budujesz klimat wiersza.

Pozdrawiam.
Zola111 dnia 09.11.2012 23:14
Kamysiu,

no właśnie. Nigdy się nie dowiemy, jak będziemy zapamiętani.
Z Szamanką wybrałyśmy operę :yes:

Buziaki,

z.
magpi dnia 10.11.2012 00:00 Ocena: Świetne!
czytam już po raz któryś, czytam i cieszę się tymi zgrabnie zbudowanymi poetyckimi obrazami.
Niektóre komentarze pod tekstem mnie denerwują, więc nie wczytywałam się w nie zbytnio. Popieram Trzcinę, żeby ograniczyć to zjawisko. Odechciewa się komentować, gdy już tyle jest napaćkanego...
Zola111 dnia 10.11.2012 00:12
Magpi,

serdecznie dziękuję. W imieniu wiersza wyrażam wdzięczność. Pozdrawiam,
z.
Usunięty dnia 10.11.2012 01:05
Podoba się sie fragmentami. Ładne:
"tuż przy fontannie - kropla w rynku, rosa,
osiądę chłodem na siódmym przystanku." i cała ostatnia cząstka. "Miesięczny" dużymi, to niepotrzebny zabieg na zwrócenie uwagi, bo i tak słowo jest, jako ostatnie obciążone ładunkiem całości. Dobrze oddany klimat rozważań, jest trochę z tego drugiego dna tak ważnego w poezji. Szwankuje malunek słowny. Cała druga cząstka jest tak odległa od reszty jak stąd do Wellington. Traci przez to cały tekst. Krasnale i panny pod pregierzem - to obrazki obciążone "genetycznie" w poezji. Domyślam się, że być możę miało być landszaftowo właśnie, ale wtedy oczekiwałbym "przełamania dla użytych figur. Tutaj, w takim rysunku trąci koturnem. I jeszcze to :"gdy będę przeszła w ulice i skwery." Nie bardzo rozumiem o co come on? Nie wiem czy gdy będe w czasie przeszłym (ale to brzydko wtedy), czy kiedy przejdę już na skwer i ulice?(niegramatycznie).. Całościowo do dopracowania. Jest potencjał jednakowoż u autora;)

pozdrawiam
Zola111 dnia 10.11.2012 11:15
O! Jest u mnie? :lol: :lol: Dziękuję.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty