Niewidoczna granica 4 - meliska
Proza » Obyczajowe » Niewidoczna granica 4
A A A

        Po kuchni wciąż jeszcze rozchodzi się przyjemny zapach pieczonego kurczaka. Gdyby nie schowane na czarną godzinę filety, pewnie umarłybyśmy z głodu. Nie powiem, żeby to było danie rodem z MasterChef, ale skoro nawet Kaja( którą roboczo nazwałam francuskim pieskiem) wbijała widelec raz po raz w nałożoną porcję i co więcej, wkładała ją do ust, to chyba nie wyszło to tak tragicznie. Jeśli już mowa o tej małej, to oczywiście nie dało jej się zagonić do pozmywania naczyń.Spryciula wymigała się trzema sprawdzianami, dwoma zadaniami domowymi i jeszcze czymś, o czym nigdy wcześniej nie słyszałam i pobiegła rzekomo się uczyć. Choć pewnie zdawała sobie sprawę, że nie jesteśmy aż tak łatwowierne. Biorąc jednak pod uwagę okoliczności można było przymknąć na to oko.

Na mnie już czas. W końcu 19 i mogłabym pojaiwć się w domu, co z tego, że jedyne co zastane to pusty dom. Ojciec ma być dziś dłużej w pracy i nie wiem czy zdąży na kolację, czy po prostu wróci kiedy będę już dawno spać. Ściągam z wieszaka płaszcz, owijam się nim dokładnie i chwytam za klamkę.

- Daj spokój podwiozę cię – nagle słyszę głos Agnieszki.

- Nie rób sobie kłopotu –odpowiadam.

- No coś ty, nie żartuj, wezmę kurtkę i już…

- Naprawdę dziękuję, ale wiesz chyba wolę się przejść. Jeśli się nie pogniewasz – dodaję, przyowlekając na twarz niewinny wyraz.

- Jak wolisz, to do jutra? – lekko naburmuszona zadaje całkiem retoryczne pytanie.

- No pewnie. Pa – odpowiadam i uśmiecham się lekko. Odpowiada tym samym.

Wychodząc słyszę jeszcze krzyk młodszej siostry, ale nie dość dokładnie. Pewnie chodzi o pomoc w zadaniu, albo o coś równie przyziemnego. Powoli schodzę po schodach  licząc każdy schodek, myślami będąc już całkiem gdzie indziej. Gdy wychodzę owiewa mnie zimny wiatr. Przecież mamy już listopad myślę przelotnie. Drzewa całkiem są pozbawione liści, takie gołe, zupełnie bezbronne, już nawet wiatr nie ma czym się bawić. Nigdy nie lubiłam jesieni, ta pora zawsze kojarzyła mi się z odchodzeniem, umieraniem. Jakby świat powoli zanikał, stawał się szary, depresyjny. Moim ciałem wstrząsa jeden pojedynczy dreszcz i znika. Może jednak trzeba było dać się odwieść? Nie, potrzebuje świeżego powietrza, potrzebuje pomyśleć. To całe wydarzenie z Korzecką przypomniało mi od czego tak naprawdę zaczęła się przyjaźń między mną a jej córką. Obie jesteśmy półsierotami. Ot cała magia, choć jeśli patrzy się na to z boku wydaje się to nieco makabryczne, jakby jakaś niewidzialna ręka połączyła nas z tak niezwykłego powodu. Co prawda jej ojciec żyje (przynajmniej tak wszyscy sądzą), ale jeśli zostawił ich niedługo po jej narodzinach, to spokojnie można stwierdzić, że nie istnieje przynajmniej dla Agnieszki, która dawno temu postawiła na nim krzyżyk. A gdyby nawet teraz stanął przed jej domem i zapukał do drzwi zatrzasnęłaby mu je przed nosem. Kiedyś powtarzała, że mam duże szczęście, że znałam swoją matkę, i choć może pamiętam niewiele, to przynajmniej coś. Nie podzielałam jej entuzjazmu, kiedy zmarła miałam niewiele ponad pięć lat. Czy wiele pamiętam? Nie. Czy tęsknię? Codziennie. I czasem, myślę, że może lepiej gdybym nigdy jej nie znała, nie odczuwałabym wówczas tęsknoty, bo jak ktoś kiedyś powiedział: „ Nie można tęsknić za czymś, czego się nie posiadało”. Tylko, że mógł się mylić. Kiedy próbuje sobie przypomnieć jej kolor oczu, uśmiech, widzę jedynie niewyraźną plamę i boję się, że może już jutro obraz zatrze się całkowicie. W domu nie ma żadnych zdjęć. Ojciec pozbył się wszystkich. Wiem to. Rzadko o niej rozmawiamy. Mimo upływu lat nie może pogodzić się z jej odejściem. Nie mogę jednak na niego narzekać, jest dobrym ojcem. Stara się i to widać.

 

Jeśli będziesz czegoś potrzebować, albo będziesz chciała pogadać to mów

 

Tylko nie wszystko w jego towarzystwie da się poruszyć, niektóre rzeczy zrozumiałaby tylko kobieta. A on nie zastąpi jej w stu procentach. Dlatego choć nigdy nic nie mówiłam, bo byłoby to egoistyczne z mojej strony, zazdrościłam Adze matki. Tego, że mogła podzielić się z nią wszystkim. Może po prostu tego, że była. Możliwe, że ona w równym stopniu zazdrościła mi ojca, lecz nigdy nie rozmawiałyśmy o tym otwarcie i chyba nigdy nie będziemy.

            Nawet nie wiem kiedy docieram pod drzwi domu. Wyjmuję klucz i chcę je otworzyć. Ku mojemu zdziwieniu są jednak... otwarte. Zaniepokojona wchodzę do środka. W żadnym pokoju nie pali się światło. Dziwne. Po omacku kieruje się w stronę kuchni, potykam się i przeklinam pod nosem. Z góry dobiega jakiś szmer i słyszę jak ktoś zbiega po schodach.  A co jeśli to jakiś włamywacz i zaraz zaatakuje mnie?  Nie wiem co robić, chcę udawać, że mnie nie ma, ale kroki zbliżają się coraz bardziej. Już jest obok mnie. Gdy słyszę głos o mało nie upadam na podłogę.

-Poddaj się! – krzyczy.

- Tato, przestraszyłeś mnie – mówię z wyrzutem, ale tak naprawdę oddycham z ulgą

- Nie miałem takiego zamiaru – wydaje się nieco zdezorientowany.

-Co ty tu robisz i dlaczego nie zapaliłeś światła?

-Miałem ochotę poczuć się jak w jądrze ciemności – patrzę na niego niewyraźnie – Nie ma prądu – wyjaśnia.

-Ach tak, rozumiem. Ale co się stało? – dociekam dalej.

- Próbuje to ustalić, niedawno przyjechałem, w pracy jest jakaś awaria sprzętu i wysłali wszystkich do domów

-No tak, a ja myślałam, ze to jakiś seryjny zabójca.

- Ty to masz pomysły – ojciec kręci z rozbawieniem głową.

- Przecież nigdy nic nie wiadomo, przyznaj się, że to samo pomyślałeś o mnie – odbijam piłeczkę

Waha się przez chwilę myśląc nad właściwą odpowiedzią.

- No dobra, przyznaję, ale przynajmniej byłem odważny – odpowiada z całkowitą powagą

- Tak niczym superman spieszący na pomoc potrzebującym.

Patrzymy na siebie w tych egipskich ciemnościach rozświetlanych jedynie przez nikły promień latarki i po chwili oboje wybuchamy śmiechem. Jak na znak wszystkie światła w domu zapalają się na nowo, rozświetlając nasze twarze.

- To co kolacja? – proponuję szybko.

- Dobrze, ale ty ją przygotujesz –ojciec nie przepadał za pomocą w kuchni.

- Oczywiście z twoją pomocą? – pytam, choć i tak wiem, że ulegnie.

Wygląda na trochę nieprzekonanego i próbuje udawać trudnego do zdobycie z moim uśmiechem nie ma jednak najmniejszych szans. Dlatego się poddaje i razem jak na zespół przystało zabieramy się za przygotowanie wypasionych kanapek. To będzie już drugie danie przygotowane z pomocą moich kucharskich rączek. I wszystko wygląda jak piękna idylliczna rodzinna scenka.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
meliska · dnia 16.04.2013 18:49 · Czytań: 498 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:67
Najnowszy:Janusz Rosek