Mikroteksty - OWSIANKO
Proza » Miniatura » Mikroteksty
A A A

Przerwa w pracy

Dzień był w zasadzie niecodzienny. Już od świtu wziąłem się za zmagania z bilansem życia. Jednak w okolicach śniadania przeszła mi chętka na dogłębną ekspiację; co z tego, że robię te podsumowania, że wchodzą mi one w krew, że nawykam do swojej porcji pokuty nie mogąc bez niej zasnąć (a z nią tym bardziej), kiedy nie wiem, gdzie lekko pobłądziłem, a gdzie na dobre zaniedbałem się w konkluzjach.

Konfuzja

Tanecznym krokiem dziarskiego safanduły wkracza w zawiesistą atmosferę knajpy. Jednakże uprzednio zrozumiałe tęsknoty, nikotynowy klimat dyskusji o czymkolwiek, te rajcowne nastroje z wychuchanych wspomnień, ulatują z niego wprost w sielankową dal, zlatują wręcz na przygnębiony pysk, bo oto zamiast już od progu znaleźć się w znajomej gmatwaninie zauroczeń, widzi się w otoczeniu pejzażu z zupełnie innej spelunki: w atmosferze z innego opowiadania.

Intuicja

Nie jestem wstrzemięźliwy w doborze ugłaskanych słów. Nie przestrzegam świętej zasady, że lepiej dwa razy pomilczeć, aniżeli raz wyskoczyć z kapci. Dosadne nazywanie rzeczy po imieniu przychodzi mi z trudem. Lecz, że jest to dla mnie trud nieuleczalny, z różnych względów cały ten rwetes wydaje mi się wyolbrzymiony. Jest to moja podróż do kresu, tam, gdzie buszuje antysens, a człowiekowi będzie dozwolone prowadzić ludzkie życie. Lecz na razie nie ma rady; jest jak jest i nic mi nie pomoże: ani mój bunt, ani moja rezygnacja.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
OWSIANKO · dnia 30.04.2013 09:12 · Czytań: 588 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 8
Komentarze
shinobi dnia 30.04.2013 12:11
Twój krótki tekst zrobił na mnie pozytywne wrażenie za sprawą ładnych zdań. Sporo tu fajnych zestawień słownych, które mi się podobały, które się bronią. Lektura nie była czasem straconym.
Dobra Cobra dnia 30.04.2013 18:26
Bardzo zgrabnie napisane!

Pozdrawiam,


DoCo
Usunięty dnia 30.04.2013 19:00
Chce mi się komentować takie (patrz dalej) teksty, bo są jakimś kompleksem napędzane, może podobnym temu, który każe niskim mężczyznom wkładać tekturę w buty pod pięty oraz stosować "pożyczkę" z włosów na łysinę. Mówię o Twojej wizytówce języku, o który za każdym razem się potykam chcąc poznać treść.
Mogę powtórzyć za przedmówcą, że tekst wart przeczytania, poznałem nowe połączenia wyrazów, solidne krzesło zmontowałeś, stabilne, ale do ogrodu. Na noc nie chowam, nikt nie ukradnie.
szmella dnia 01.05.2013 12:32 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
nie mogąc bez niej za­snąć (a z nią tym bar­dziej),
- heh ;)
Ciekawie napisane :) Krótki tekścik, ale dobry.
Podobała mi się szczególnie pierwsza część.
Udało ci się.
Pozdrawiam :)
mike17 dnia 01.05.2013 12:56 Ocena: Świetne!
Witaj, Marku!

Jak to u Ciebie, wyjątkowo trafnie, celnie i z pazurem :)
Aż żal i szkoda wielka, że to takie krótkie jest.
Lubię twoje psychologiczne "zapętlenia", przenikliwość, z jaką budujesz sytuacje i tworzysz portrety bohaterów, niepokorność słowa, drapieżność skojarzeń, niepośledniość wniosków i sposób, w jaki postrzegasz człowieka, świat i te wszystkie powiązania między tym lub owym.
A te szorciki, miodzio!
Tradycyjnie niesamowity język z najwyższej półki, super polszczyzna, którą władasz jak najlepszy żongler, dla jej samej warto u Ciebie bywać, bo wiem, że choćbyś opisał stół czy szafę, to zrobisz to w taki sposób, że mi kopara, wyczarujesz coś z niczego.
Lubię Cię czytać, bo to, co piszesz, zawsze mnie zaskoczy oryginalnością tematu, i twoją wizją, jak go postrzegasz.
Tak trzymaj :)
Krystyna Habrat dnia 03.05.2013 18:08 Ocena: Świetne!
Owsianku, dobrze, że znowu się pojawiłeś. Zawsze chętnie pochylam się nad twoją prozą, głęboką intelektualnie, a realizowaną bogatym, barokowym stylem. Taką właśnie lubię, choć nie czyta się jej szybko, bo trzeba dobrze przemyśleć każde słowo, zdanie, całość. Ale warto.
puma81 dnia 03.05.2013 22:14 Ocena: Świetne!
Pięknie operujesz słowem. Krótko, ale treściwie.
Podobało się:)
Pozdrawiam:)
Wasinka dnia 04.05.2013 22:58
Jak ja lubię słowo "safanduła"! Od razu otwiera mi się obraz.
Króciutko, jak dla mnie - zalążki myśli. Ale zalążki, które w zasadzie sporo w sobie mieszczą poprzez odbiór czytelnika.

Cytat:
na­wy­kam do swo­jej por­cji po­ku­ty(,) nie mogąc bez niej za­snąć

Cytat:
bo oto(,) za­miast już od progu zna­leźć się w zna­jo­mej gma­twa­ni­nie za­uro­czeń, widzi


Można też pokombinować ewentualnie z wpadającymi na siebie brzmieniowo (rymowankowo wychodzi nieco) śniadania/zmagania/podsumowania. Wszystko przez "ania" ;).

Pozdrowienia Księżycem wysrebrzone.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:79
Najnowszy:Janusz Rosek