bezdenność - marukja
Poezja » Wiersze » bezdenność
A A A

światła wciąż migoczą jasno
choć kreacji myśl ciemnieje
słońce zaszło a ja wstaję
lecz naprawdę wciąż się chwieję

w kontemplacji błądzą drogi
małpi miraż na zakręcie
czort mentalnie jest stunogi
nie nadepnij mu na piętę

owiń nieskończoność żartem
kpiną losu sznur się żarzy
Dejaniry iskry tańczą
tango onirycznej zjawy

płynę w czerwiennej lawinie
szkarłatnym duszy odmęcie
w gruncie rzeczy gruntu nie ma
tonę albo jestem w błędzie

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marukja · dnia 11.08.2013 07:35 · Czytań: 736 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 7
Komentarze
Wiolin dnia 11.08.2013 13:58
Witaj Mirukjo. Nie umiem doczytać się w wierszu jakiejś głębi....Tekst taki z czartem w roli głównej i w "odmętach" sugerują literacki bezsens.....

Świa­tła wciąż mi­go­czą jasno,
choć kre­acji myśl ciem­nie­je.
Słoń­ce za­szło, a ja wsta­ję,
lecz na­praw­dę wciąż się chwie­ję.

Trudno się dopatrzyć jakiegoś sensu i w tej zwrotce. Pozdrawiam.
wodniczka dnia 11.08.2013 15:27
Witaj

popłynęłam w tym obłędzie
co to będzie co to będzie:)

ciekawy ten obłęd i pokazany taki hmmm.... zawirowany świat:)

pozdrowienia
marukja dnia 11.08.2013 23:04
Witaj Wiolinie,
tak, poniekąd się z Tobą zgodzę. Chciałam ukazać tu jakiś odcień bez-denności, tudzież bez-sensu. Jak zwał tak zwał, w każdym razie coś wokół 'bezu', chociaż raczej niekoniecznie 'literackiego'. ;)
Naprawdę nie wiem, czego nie możesz zrozumieć już w pierwszej zwrotce? Hmm... Zastanawiam się, czy tłumaczenie moich intencji słowo po słowie w tym momencie ma sens? Chyba jednak nie. :)
Dziękuję za komentarz i odwiedziny.
Pozdrawiam!


Wodniczko,
oj tak, ciekawe, co to będzie. Strach się bać. ;););)
Cieszę się bardzo, że popłynęłaś razem ze mną. :)
Pozdrowienia!
Silvus dnia 09.11.2013 00:09 Ocena: Dobre
Pierwszym wrażeniem pod wpływem będąc, lecz wciąż się chwieję, bo rzeczywiście - chwiejnie wstałem dziś, nogi trzęsą się ze strachu przed podłogą, a oczy wirują po suficie w nadziei stabilności (nic z tego). Ciemna noc, czwarta nad ranem. Świat przez mgłę zaspanego wzroku. Tyle ze mnie...

...i dalej także nielicho, wchodzę w krainę snu, wprowadzam w świat zmieniającego się krajobrazu w kalejdoskopie... ach, chochlik to przygotował! Wiele potrafi. Nie sposób powstrzymać chybotania...

Idę. Myśli także wirują, nie wiem, czego się złapać. "Sens w bezsensie jest jedynym awansem", dobrze powiedział Fokus... gdzie jestem... oczy łapią kolejne myśli, przypominam sobie sen, szarość, szarość, zlepione, co robiłem wczoraj? Gdzie ja idę...

...Dejanira mi psuje. Jak łączysz z nią iskry? Zjawy są dla mnie z natury oniryczne, hm? :)

...W gruncie rzeczy - gruntu nie ma... Gdzie ja idę... czego chcę? Nie wiem. Tęsknota mnie gasi i rozpala. Ale za czym? Nie wiem... A może w ogóle gadam bzdury. Bez sensu. Ech... bez sensu, tonę.

...Dwa ostatnie wersy - pięknie! :)

wodniczka napisał/a:
popłynęłam w tym obłędzie
co to będzie co to będzie:)

;)

Podoba mi się ten bezsens, w bezsensie świat, w świecie - ty. Nie widzę co prawda czerwiennej lawiny, ale tuszę, że ty tak. ;) Przeciwstawienia kontentują mnie.

Wiesz, ogólnie tak sobie myślę. Podsumowując twoje wiersze (przynajmniej te, które przeczytałem) - wydaje mi się, że starasz się odnaleźć. Szukasz siebie tematycznej. Szukasz siebie - sprawdzasz siebie, czy wiersz wyjdzie odpowiedni.

Tym razem na koniec - wybacz za czekanie. Silvuicznie. :)
marukja dnia 09.11.2013 21:49
Silvue, Silvue, jak fajnie Cię widzieć. :)

Przede wszystkim szok! Nie spodziewałam się tu Ciebie, to znaczy - akurat pod tym wierszem. Jakoś podskórnie jednak mnie namierzyłeś, bo Bezdenność trochę mnie ostatnio prześladuje, dudni w głowie. Idąc przez miasto, śpiesząc się gdzieś, wers po wersie bezdennie mnie nachodzi, tworzy swoistą muzykę do szybkiego marszu. I jak tu się wyzwolić?

Cytat:

...Dejanira mi psuje. Jak łączysz z nią iskry?

:) Koszula, którą dała Heraklesowi, spaliła się na jego ciele. Ogień - iskry. Wiem, trochę to może naciągane, ale tak zobaczyłam.

Cytat:
Zjawy są dla mnie z natury oniryczne, hm?

Osz Ty! Że też wcześniej o tym nie pomyślałam. Nic a nic. A rzeczywiście wyszło masło maślane... Nooo... :)

Cytat:
Szukasz siebie tematycznej.

Zastanawiam się i ... po dłuższym zastanowieniu zgadzam się. Coś w tym jest. Chociaż, wiesz, czasami to tematy same mnie szukają. Jak to jest naprawdę?

Silvue,
bardzo bardzo, ale nawet nie wiesz jak bardzo, cieszę się, że zajrzałeś. W sumie to mnie ubiegłeś. :)
Twój komentarz jest ciekawą oprawą dla mojego wiersza. Błądził gdzieś po omacku, a Ty go sprowadziłeś do codzienności, do życia. Dziękuję!

Marucznie.
Silvus dnia 10.11.2013 02:55 Ocena: Dobre
Cytat:
Nie spodziewałam się tu Ciebie, to znaczy - akurat pod tym wierszem.

Hm? A ciemu?

Cytat:
bo Bezdenność trochę mnie ostatnio prześladuje, dudni w głowie.

Nie wyrażam tego dosłownie twoim wierszem może, ale podobnie i u mnie... kręćka można czasem dostać; byle czasem ktoś, kto pomoże!
Ale... nie z tych wrażeń powodu wszedłem pod ten wiersz, choć pewnie mi pomogły się w nim odnaleźć... Powód był bardziej trywialny, cóż. ;)

Iskry są trochę naciągane, tak. :) Nic to, co? Damy radę?
Szczególnie damy, że "mnie ubiegłeś"... sprawisz nam może drugą radość, wpadając tam, dokąd dochodzą jedynie ci, którym niestraszne męczące przywary poezji rymowanej?

Może i szukają, może i szukają... Pomyślę nad tym.

Mi się iskry Dejaniry, jak tak pomyśleć, z niczym tu nie kojarzą. Ja mam czasem tak, że chcę jakieś obce słowo wtrącić, to i dokładam, aby było... boję się, żeby nie było tak u ciebie?

Zaburzenie rytmu w ostatniej zwrotce w drugim wersie jednak mi przeszkadza.

:).
marukja dnia 10.11.2013 10:21
Silvus napisał:
Powód był bardziej trywialny, cóż. ;)

Stawiam, że przyciągnął Cię tutaj tytuł? Hm?

A ciemu się Ciebie, Silvue, tu nie spodziewałam...? Bo, co tu dużo mówić, wiersz nie jest najwyższych lotów, ja to czuję, ja to wiem. :) A Ciebie widzę zawsze tam, gdzie najwyżej!

Silvus napisał:
Ja mam czasem tak, że chcę jakieś obce słowo wtrącić, to i dokładam, aby było... boję się, żeby nie było tak u ciebie?

Może ciut ciutkę tak. Mówisz, że to niebezpieczne? Taka trochę ślepa uliczka, poniekąd.

Zaburzenie rytmu w ostatniej zwrotce w drugim wersie[/quotem]
No jest, jest. Wiesz, mi pasuje. Takie przyspieszenie trochę, zagmatwanie w bezdenności. Formalnie odstaje, tak jak zauważyłeś, ale oddaje za to fajnie treść - jak dla mnie. :)

Ale damy radę, bo przywary poezji rymowanej nam niestraszne! No to następnym razem pod silvuicznym... :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
07/05/2024 22:15
Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że udało mi się oddać… »
OWSIANKO
07/05/2024 21:41
JL tekst średniofajny; Izunia jako Brazylijska krasawica i… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 21:15
Florianie Trudno mi się z Tobą nie zgodzić - tak, są takie… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 20:21
Januszu Wielu powie - "lepiej najgorsza prawda ale… »
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
Kazjuno
05/05/2024 23:32
Szanuję Cię Jacku, ale powyższy kawałek mnie nie zachwycił.… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:54
Ks-hp Zajrzałem za Tetu i trochę się z nią zgadzam. Ale… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 07/05/2024 20:47
  • Hallo! Czy są tu jeszcze jacyś żywi piszący? Czy tylko spadkobiercy umieszczają tu teksty, znalezione w szufladach (bo szkoda wyrzucić)? Niczym nadbagaż, zalega teraz w "przechowalni"!
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty