w przedburzy - Wiolin
Poezja » Wiersze » w przedburzy
A A A

oparci o wczoraj opowiadamy rany
nasze ślady zaczynają się końcem
z obietnic zostało tylko morze

ból nie udźwignie zachodu

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 30.08.2013 09:22 · Czytań: 508 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 16
Komentarze
Usunięty dnia 30.08.2013 11:10 Ocena: Świetne!
Zwięzły i sugestywny obraz ciszy przed burzą, z której stopniowo wyłaniają się pierwsze dźwięki, strzępki rozmów... Może to tylko chłosta zrywającego się wiatru, a może już deszczowe orzeźwienie stwierdzeniem: z obietnic zostało tylko morze. Wiersz niezwykle pojemny, kwintesencja liryzmu. Pozdrawiam serdecznie :)
Wiolin dnia 30.08.2013 19:29
Witaj Gwiazdo. Ładnie to opisałaś - też lirycznie :). Gwiazdo dopóki życie - stany przed i po gorączkowe trwać przy nas będą jak wierny pies.....Miło mi za Twoje miłe. Pozdrawiam i dziękuję.
Mozart dnia 30.08.2013 19:53
Wczoraj nie wiedziałam jakie słowo kryje się w tytule ".......artysty" [ i po dziś dzień nie wiem], jednak dziś nie mam wątpliwości o czym napisałeś Wiolinie. To bardzo smutny wiersz i chyba duża strata. Czuję zawiedzenie. Cztery wersy nadziei, zawiedzenia i smutku. To wzruszająca opowieść. Pozdrawiam Cię.
Wiolin dnia 30.08.2013 20:09
Witaj Mozart. Tak - smutne zawsze będzie smutnym....Zobacz - wszytko, ale to wszystko na tym świecie radzi sobie w takiej sytuacji. Czarne ma zawsze białe, smutek - radość, piękno - brzydotę. Nawet księżyc wie jak sobie pomóc.... Na każdy wiersz zawsze jest antidotum - inny wiersz. Po to w nas siła aby pchać to co nam dano do pchania.....Nie bądź zawiedziona. Mam w zanadrzu coś takiego że ech.... Pozdrawiam i dziękuję.
mike17 dnia 30.08.2013 20:18
Oddalenie i rozpad nigdy nie są darem niebios...
Poczułem tchnienie jakby małej, ludzkiej apokalipsy, takiej uwięzionej w czterech ścianach, wśród wzajemnej, niemej agresji i niewykrzyczanego bólu, otoczonej kokonem niespełnionych oczekiwań, bo człowiek to nie zawsze obietnica szczęśliwego portu...
Czasem to gorzki ocet.
Albo i gorzej.
Gaśnie ta więź wierszowych bohaterów, bo miłość mieszka już gdzie indziej.
Coś się kończy, coś zaczyna.
Parę wersów, a można poczuć gorycz, smutek i cierń w sercu.
I brak nadziei, bo tu słońce już chyba zaszło.
Są słowa i nic ponadto.
Rozmowa o niespełnieniu.
O człowieczym pędzie za uchwyceniem w garść wiatru.
Tu w paru wersach oddana jako niemożność.

Smutno, Darku, ale taki lajf, nie zawsze świeci słońce, czasem deszcz bywa ciepły i lipcowy, i szepcze na leśnej ściółce namiętnością... :)
al-szamanka dnia 30.08.2013 20:19 Ocena: Świetne!
Udowodniłeś tym maluszkiem, że nawet o bólu i niepowodzeniu można poetycko i pięknie.
Chociaż czasami burza nie przychodzi, zaczyna i kończy się na paru groźnych pomrukach.
Czekam na to ech z zanadrza :)

Pozdrawiam :)
Mozart dnia 30.08.2013 20:31
Wiolinie, napisz proszę to ...ech, bo smutno mi strasznie po Twoim wierszu. Ból nie może nie udźwignąć zachodu. Proszę, niech udźwignie ... ;) ;) ;)
Wiolin dnia 30.08.2013 20:45
Witaj Mike. 100 lat świetlnych....pozwoliłeś od siebie oddtajać - witaj. Cóż ja mogę po Twoim komentarzu? Westchnąć? zapłakać?. Zostanę niewzruszony. Peel się cieszy że zegar tyka w dobrą stronę. Wiersz działa. Jeżeli wykrzesił z nas emocje, znaczy że jest w nas jeszcze wrażliwość - jakże potrzebna poetom...Pozdrawiam i dziękuję.

Al - poezja to moja miłość - myślałem że jedyna....
Burze - przecież bardzo potrzebne by oczyścić powietrze..... bbb dziękuję. Pozdrawiam.

Mozart - To przecież mój smutek....dlaczego więc i Ciebie miałby dosięgnąć? Nick masz muzyczny i to najwyższej klasy.To najlepsze by się cudzym "graniem" nie przejmować......Pozdrawiam.
Mozart dnia 30.08.2013 21:27
Nick nie ma tu nic do rzeczy. Zrozumiałam. Po raz kolejny do widzenia.
Wiolin dnia 30.08.2013 21:37
Mozart - zrozumienie to najpiękniejsza cecha którą trzeba kultywować.....Po raz kolejny do widzenia? Czy "kolejny"znaczy że był pierwszy? Pozdrawiam. Do widzenia.
bosski_diabel dnia 30.08.2013 22:04 Ocena: Świetne!
Darku rewelacja jak dla mnie:) pozdrawiam serdecznie.
Wiolin dnia 30.08.2013 22:14
Witaj Tadeuszu....miło Ciebie widzieć. Pozdrawiam bbb serdecznie.
julanda dnia 30.08.2013 23:02
Znów poproszę o podpowiedzi, może dlatego, że ból nic nie udźwignie, pod zachodzem się załamie, nie da rady, nie jest od dźwigania, zniknie... A morze, jeśli zostało, jest właśnie tym! Spacer, kiedy słońce wpadnie w fale i powrót w ciepły sen do świtu.
Tak podpowiada wyobraźnia, smutkowi krótkie nogi, nadzieja łanią o łagodnych oczach. Jak dla mnie, nie pisz takich więcej, za smutne i niedokończone... Poproszę o kawałek dobrej czekolady, po której wróci nastrój.
Pozdrawiam.
Wiolin dnia 31.08.2013 05:53
Witaj Julando....Hm - morze to niekoniecznie plaża, spacer spokój....to również przestrzeń - żywioł nie do opanowania....to niemoc wobec rozmiaru. Świadomość istnienia siebie jako czegoś tak potwornie małego. Ja właśnie to "morze" przedstawiłem w takim kontekście....
Kawałek dobrej czekolady - jasne że tak. Mogę zaproponować najlepsze co mam....kawałek czegoś z mojego muzycznego świata - moje piosenki....najlepszą wybierzesz sobie sama :) Pozdrawiam wczesnoporannie.
julanda dnia 31.08.2013 06:40
Wiolin, z tym morzem, masz rację. Poznałam jego żywioł, dobrze, że podpowiadasz i przypomniałeś. A Twoje piosenki, piękne w słuchaniu i zamyśleniu. :)
Pozdrawiam, na rozpogodzenie Poetyckiej duszy, warszawskim świtem.
viktoria12 dnia 02.09.2013 07:46 Ocena: Świetne!
Przedburza,
to dla mnie ten czas, gdy:
,, gdzieś w czarnej otchłani,
morzu już zadano rany
i krzyk
fal rozpętanych
galopuje już do brzegu...",

a

nieświadoma zbliżającej się grozy
para zakochanych
na piaszczystej plaży
próbuje dojść ze sobą do ładu
po ostatniej awanturze,
gdy nazbyt niefortunna wymiana zdań
pokaleczyła uczucia obydwojga.
Chcą sprostać wyzwaniu,nadal być ze sobą,
ale

fale rozpętane
dotarły już do brzegu
i tsunami uderzyło
w tych,
co chcieli ocaleć...

Prozę życia w wiersz
pełen poezji ująłeś.
Smutek, grozę, nawałnice,
jakie czyhają na każdego człowieka
w proste słowa ująłeś.
włożyłeś między wersy kochanie świata, znajomość natury.
Tak czyni Autor,
który umie pisać prawdziwie, z wyczuciem.

Żal ogromny, że po tej burzy,
nie ukazała się tęcza...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty