*** [wszystko było takie ciepłe] - Vanillivi
Poezja » Wiersze » *** [wszystko było takie ciepłe]
A A A

***

wszystko było takie ciepłe
rude wiewiórki konały
trzymając się w ramionach
takie intensywne

staliśmy trzymając się za ręce
otoczeni przez bujną roślinność
wokół nas jakby przeczuwając
nadciągającą apokalipsę
gromadziły się chmary owadów

dla innych było to kolejne
leniwe popołudnie w parku
niczego szczególnego
nie zauważono

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Vanillivi · dnia 06.10.2013 19:25 · Czytań: 1047 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
Wiolin dnia 06.10.2013 21:21
Witaj Vanillivi. Do Twojego laboratorium słowa przyszedł student, który ni jak nie umie sobie poradzić z dziejącym się na jego oczach eksperymentem..... student nie rokuje nadziei na zdanie egzaminu. Pozdrawiam.
Vanillivi dnia 07.10.2013 14:29
To znaczy, że wiersz jest kompletnie niezrozumiały?
Emily dnia 07.10.2013 16:23
Hej.
Ponieważ słysząc wiewiórka automatycznie widzę coś rudego (choć, jak wiadomo, wiewiórki bywają w różnych kolorach), luźno proponuję wyciąć epitet z drugiego wersu w imię redukowania pustosłowia.
Hmmm, chociaż z drugiej strony podkreślenie barwy wpisuje się, przynajmniej wg mojego odczytania tekstu, w tuż-przed-apokaliptyczny klimat. Może więc coś bardziej wymyślnego, nie wiem, ogniste wiewiórki?
Z trzeciej strony, czwarty wers wskazuje na intensywność wiewiórek, co też jest, dla mnie przynajmniej, spoiwem łączącym wspomniane gryzonie z okołoapokaliptycznym klimatem, więc może nie trzeba kombinować z ognistością.
Nie wiem, czy nie motam za bardzo.
A, jeszcze - 2x takie w pierwszej strofie, trochę niezgrabnie to wygląda, można by było wygładzić jakoś.
Swoją drogą, strasznie podoba mi się pomysł napisania wiersza, w którym występują wiewiórki, zwłaszcza jeśli są ważnym elementem, bo odnoszę wrażenie, że w tym wypadku są. Ludzie chyba nieczęsto piszą wiersze z wiewiórkami, jeśli w ogóle myślą o wrzucaniu do tekstu zwierzaków, to przeważnie kotów.
Odczuwam brak tytułu, ale ja ogólnie lubię, kiedy tytuł jest, więc to subiektywnie już.
Wg mnie - dobry wiersz.
Pozdro.
Arras35 dnia 07.10.2013 19:51
Witam!
Zgadzam się z poprzedniczką i z jej większością argumentów. Uważam, że wiersz jest całkiem niezły. Śmierć zwierzątek - nikt tego nie zauważył. Jakie to smutne. Wszyscy jesteśmy zabsorbowani własnymi sprawami, nie rozglądamy się wokół, a może jest ktoś kto potrzebuje pomocy, wsparcia lub rozmowy. Przedstawia osoby zapatrzone w siebie, nieczułe, zimne. Jak bardzo to przypomina nas samych. Wolimy nie patrzeć, nie pomagać bo po co, inni też by nam nie pomogli. Tak myśli sporo ludzi, a może znajdzie się jednak ktoś to pomoże, wesprze lub nadzwyczaj niej w świecie uśmiechnie się wyciągając dłoń na pomoc. Niech każdy się nad tym zastanowi.
Serdecznie pozdrawiam :)
Arras
Miladora dnia 07.10.2013 20:06
Emily napisała:
A, jeszcze - 2x takie w pierwszej strofie,

To ja dorzucę jeszcze:
- trzymając się w ramionach/trzymając się za ręce - ;)
I również, jak Emily, odczuwam brak tytułu.

Miłego :)
Zola111 dnia 12.10.2013 00:00
Vanilio,

niby wszystko jest ok, jednak:

Cytat:
oto­cze­ni przez bujną ro­ślin­ność


- otoczeni bujną roślinnością

Cytat:
oto­cze­ni przez bujną ro­ślin­ność
wokół nas jakby prze­czu­wa­jąc
nad­cią­ga­ją­cą apo­ka­lip­sę


- za dużo imiesłowów,

To nie jest tak, że czytelnik nie zrozumiał.

Miałkie to jakieś i wszystko poszło się pasać.

Wierzę, że potrafisz lepiej. Pozdrawiam,

z.
Vanillivi dnia 20.10.2013 17:36
Emily, dziękuję za wyczerpujący komentarz i cieszę się, jeśli uważasz wiersz za dobry.

Arras, w zamierzeniu to nie miał być wiersz o śmierci zwierzątek, ta scenka została przedstawiona bardziej do zobrazowania czegoś.

Miladoro, Zolu, dziękuję za wskazówki. Pomyślę, czy mogłabym jakoś poprawić wskazane fragmenty.
Zolu, mam nadzieję, że moje kolejne wiersze bardziej przypadną Ci do gustu.
Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty