chciałabym - Kameadore
Poezja » Wiersze » chciałabym
A A A

kochać
wywracać rzęsy
zalotką języka
może uronisz źrenicy
rozświetlone wróble
w okruszkach cicho
stąpające po mnie
nagiej
od powiek po usta

tyle jest ciebie we mnie
ile nie ma mnie w tobie

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kameadore · dnia 19.12.2013 09:54 · Czytań: 572 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
Emily dnia 19.12.2013 13:12
Cześć.
Eksperymentowanie jest okej, metafory dopełniaczowe też są okej, bywają bardzo ładne, ale moim zdaniem "zalotka języka" jest przesadzona i pretensjonalna.
Nie bardzo wiem, co się dzieje w czwartym wersie, w sensie czy chodzi o samą źrenicę, czy też o "źrenicy rozświetlone wróble" (co byłoby jeszcze bardziej karkołomne niż "zalotka języka" ), wydaje mi się, że jednak opcja pierwsza, wtedy chyba poprawnie byłoby "może uronisz źrenicę".
Obrazowanie według mnie dosyć zgrabne, mniej zgrabna wydaje mi się puenta, niespecjalnie do mnie trafia.
Puzdro.
kresowiak dnia 19.12.2013 17:40
Tekst niestety słaby, jednak nie zaliczyłbym go do najgorszych. Moim zdaniem to dość ładna wprawka, eksperymentowanie ze słowem i czekanie, co z tego wyniknie.

Zalotka języka rzeczywiście przesadzona, brzmi ciekawie, jednak jak się dłużej pomyśli to chyba chodzi o to, że język jest podwinięty jak rzęsy na zalotce, a nie że samą zalotką jest. A nie, bo jednak rzęsy są podkręcone tą zalotką języka, trochę misz-masz, nic z tego nie wynika.

Rozświetlone wróble źrenicy uważam za coś bardzo interesującego, i to nie wcale dlatego, że jest to szczyt geniuszu (raczej dolna średnia półka), a jednak świadczy o tym, że autor coś czytał w życiu i ma pewien potencjał. Rzadko się to zdarza w debiutach, dlatego nie może pozostać niezauważone.

Jestem bardzo ciekawy dalszych poczynań, dlatego czekam na następne!

Pozdrawiam!
Kameadore dnia 19.12.2013 18:56
Dziękuję bardzo za opinie.
Dobrze, że nie najgorszy:)
Bozena B dnia 19.12.2013 21:03
Do tego, co powiedzieli moi poprzednicy dodam, że tekst zgrabny i z polotem. Tak sobie pomyślałam, że gdyby tak drugi wers stał się tytułem, tytuł przedostatnim wersem, a pierwszy ostatnim, mogłoby być nader interesująco. Jednak po chwili stwierdziłam, że to tnie jest dobry pomysł.
Kusi jednak do jakiejś próby pokombinowania z tytułem, bo ten, który jest, niespecjalnie zachęca do zajrzenia w tekst, a szkoda, bo jest nader urokliwy :)

Pozdrowienia i do poczytania :)
mike17 dnia 20.12.2013 19:03
To sztuka w tak niewielu słowach, jakby od niechcenia rzuconych i dość swobodnie, wyrazić tak wiele, bo czuć cały czas, że jest tu wysoka temperatura, że coś pod wersami wrze, że to nie są słowa jak każde inne, ale, gdy skończy się wywód, padnie pointa, która uwieńczy całość zgrabnie i konkretnie - i padła, prosta, a jak wyrazista, zwyczajna, rzec można, a jak niezwyczajna.
Kameadore dnia 20.12.2013 21:54
Och,dziękuję!
Chyba spłonę ze wstydu :)
ajw dnia 22.12.2013 11:46
A mnie się podoba. Wielokrotnie pisałam, ze uwielbiam ascetyzm słowa, który ukrywa duzo wiecej treści. Jednym podoba się eteryczna uroda wiersza, innym, gdy ma w sobie elementy bardziej wyuzdane. Mnie ta 'zalotka języka' zupełnie nie przeszkadza. Moze gdybys nagromadziła wiecej takich określeń stałoby się wulgarne, ale tak jest ok, nie za duzo, nie za mało. Jak dla mnie w sam raz.

Pozdrawiam serdecznie :)
darek i mania dnia 22.12.2013 12:07
Cytat:
tyle jest cie­bie we mnie ile nie ma mnie w tobie
= raz, że nielogiczne a drugi raz że nie przemawia. (jeśli coś jest z niego w tobie to część wspólna i działa też odwrotnie) czyli
Cytat:
tyle jest cie­bie we mnie ile mnie w tobie
a to żadne odkrycie .
Cytat:
ko­chać wy­wra­cać rzęsy za­lot­ką ję­zy­ka
= coś bym zrobił z " kochać wywracać" ać wchodzi na ać
Cytat:
od po­wiek po usta
= zbyteczne dopowiedzenie.
Kameadore dnia 22.12.2013 12:14
Bardzo, bardzo dziękuję za wpisy!
Nie spodziewałam się, naprawdę. Teraz cieszę się :)

Darku (i Maniu) - niestety ja nie potrafię logicznie i tak jakbyś chciał, przepraszam.

AJW, Mike - to dla nie ważne, że coś dla siebie w wierszu znaleźliście :)
darek i mania dnia 22.12.2013 12:41
Dużo bym chciał a nie mam i z tym się żyje tak samo jak z tym wierszem,
Cytat:
w okrusz­kach cichostą­pa­ją­ce po mnie na­giej od po­wiek po usta
= po mnie nagiej to znaczy że i od powiek po usta . upsss znaczyłoby całej . a tu tylko twarz - lic. poe uwzględnia takie nielogizmy i nie musisz przepraszać - ostatnie słowo ma autor .
Bo np można
Cytat:
tyle jest cie­bie we mnie ile nie ma mnie w tobie

odebrać wiadomość ty mnie kochasz a ja nie.
Wiersz daje się lubić mimo wszystko.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:92
Najnowszy:ivonna