Kroplą dżdżu na grzbiecie dłoni - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Kroplą dżdżu na grzbiecie dłoni
A A A
Od autora: refleksja burzowa :)

ziemia drży rozsierdzone powietrze trzeszczy
elektryzuje sierść dnia a potem cisza

świat po dotknięciu słońca nabiera kontrastu ale
są na tym świecie rzeczy bez imienia sprawy bez sensu
gdy czas dobija się do pustych cyferblatów
nieskażonych kreskami godzin i przechodzi przez palce
jak pociąg z opóźnieniem dryfujemy wśród liter bez kropki nad

skryci poza snem - świtem zdradzają nas cienie
przecinające się w nieskończoność ostatniej nocy opisanej w krąg

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 04.08.2014 06:20 · Czytań: 643 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
tyria dnia 04.08.2014 11:04 Ocena: Świetne!
Witaj Bosski :) hhmmh, refleksja burzowa można i tak do tego podejść dla mnie jest w tym wierszu więcej, ciekawie ujęty temat taki "zakapturzony" i z polem do interpretacji, jak zawsze z klasą :) Pozdrawiam.
Usunięty dnia 04.08.2014 11:15 Ocena: Świetne!
Fajny utwór, nie jest dosłowny co dostarcza czytelnikowi znaczne pole do interpretacji. Jest to duży PLUS.. Treść skłoniła mnie ogólnie do refleksji i zaciekawiła mnie. Wiersz bardzo mi się spodobał.

Pozdrawiam ;)
mede_a dnia 04.08.2014 13:16
Jak zwykle moc liryki w liryce, moc emocji, moc wiersza. Pozdrawiam.

PS. Mam tylko do rozważenia: "świat po dotknięciu słońca nabiera kontrastu ale
są na tym świecie rzeczy bez imienia". Nie za blisko?
marukja dnia 04.08.2014 15:10
Jest klimat - nocy pomieszanej ze świtem, a do tego onomatopeje pięknie i jakże dżdżyście brzmią w uszach ;) Najbardziej podoba mi się sierść dnia.
Pozdrawiam serdecznie!
Usunięty dnia 04.08.2014 19:15
Refleksyjna ta burza Boski, fajnie:)

Ale nie podoba mi się słowo "cyferblatów". Jest takie mało subtelne. Nie może być po prostu "tarcz"? Będzie wiadomo o jakie tarcze chodzi, skoro dalej jest o godzinach.

I tutaj:
Cytat:
skryci poza snem - świtem zdradzają nas cienie


Chodzi o schowani czy skryci w sensie zamknięci w sobie? Bo jeśli to pierwsze, to trudno chować się poza coś, raczej za czymś się chowamy.

I "snem" - "świtem" chyba nachodzi na siebie.

No to się poczepiałam trochę. Mam nadzieję, że nie masz mi za złe.

Ale bardzo mi się podobało.

Pozdrawiam refleksyjnie:)
WholeTruth dnia 05.08.2014 17:04
złapałam to, co tobie ucieka między palcami. trzymam, ale już wiem, że puszczę.

sięgasz tam, gdzie już nikt nie chce. gdzie nagromadziła się oblepiona sentymentami czasowość. wchodzisz układać, wietrzysz, odświeżasz. dobrze ci to wychodzi. nie przestawaj.
rób to, czego inni się wstydzą, co ich odstrasza.

nasze cienie - półśrodki utrzymania związków z przeszłości.

pozdrowionka. Whole
Usunięty dnia 05.08.2014 23:18
A mnie to przypomina strumieniowy przesył danych, pomiędzy półkulami. Mdła ta liryka, naciągana i spisana na siłę/straty.
No bo załóżmy, za autorem, że to refleksja burzowa. I co? Bez tego wytykania paluchem należałoby gromy i pioruny spuścić autorowi na łeb.
Czy np fraza:
"...świtem zdradzają nas cienie
przecinające się w nieskończoność ostatniej nocy opisanej w krąg"
Sorry - to takie naciągane, powyciągane, zniekształcone - zwyczajnie brzydkie.
Parafrazując; więc ja jak pociąg z opóźnieniem dryfuję jak najdalej stąd...
Bye... Bye..
bosski_diabel dnia 06.08.2014 14:22
Tyrio dzięki Ci piękne i o to chodzi własna interpretacja :) pozdrawiam.

Apollo witaj pod moim wierszem, miło, że się spodobał, dzięki piękne i pozdrawiam.

Made_a przepiękne dziękuje :) ja wiem, że blisko stąd to "ale" pozdrawiam serdecznie:)

Wiki:) a przyczepiaj się, przyczepiaj :) jest w tym troszkę Twojej racji ale dlatego dałem kursywą, natomiast skryci poza snem ;) w snach wiele możemy :) pozdrawiam pięknie i jak zawsze zapraszam :)

Wole Truth Kasiaku, widzisz a i wiesz, że moją dewizą jest iść zawsze z podniesionym czołem i hołdować prawdzie, w dosłownym znaczeniu tego słowa, a strach raczej mi obcy, być zawsze sobą to moja dewiza, dziękuję Ci pięknie, ...szanujmy wspomnienia:)

Franca no nie wiem co Cię przygnało w tak niskie progi...a więc nade...

to jest twój odbiór i twoja opinia do tego wiersza, masz do tego prawo i możesz się śmiać ile tylko chcesz- radość jest cechę ludzi szczęśliwych i tych którym się pomieszało w głowie- nic nie wyrokuję. Jednak mógłbym się spierać na temat wartości poezji w życiu masowego odbiorcy- tzn w tym wypadku czytelnika, lecz to nie jest miejsce na takie dyskusje!
Nie hołduję nawiedzonej poezji, lecz tą którą łatwo odczytać , bez uprawiania ekwilibrystyki szarych mózgowych splotów, choć szanuję, każdą i każdego czytelnika.
A jeśli już jesteś tak obeznany, to wiesz, że wierszom potrzebna jest i taka krytyka jaka uprawiasz, to Twój wybór imć Tomaszu ;) pozdrawiam.
Antek dnia 08.08.2014 01:25
Cytat:
nie ska­żo­nych kre­ska­mi go­dzin i prze­cho­dzi przez palce

szermierka słowem. to jest jakiś pomysł. czuję spory niedosyt. nie ciągnę resztę sam sobie dopowiesz:). pozdrawiam
Zola111 dnia 08.08.2014 18:33
Bosski,

nieskażonych - jednak łącznie :)

opisanej w krąg - zgrabniej zabrzmiałoby wpisanej w krąg, lub opisanej na okręgu, choć wiem, że to metafora, nie pojęcie z geometrii :)

Wiersz przedni. Taki Twój w stylistyce, romantyczny, zbudowany z metafor. Kilka poprawek i będzie świetnie. Pozdrawiam,

z.
Adela dnia 09.08.2014 02:24
Diabełku, ciekawa ta Twoja refleksja burzowa, ten dziwny kontrast przyciąga.
nie skażonych - czy to zamierzone, że osobno?
kropka nad - na to jestem już uczulona, nie dałoby się inaczej?
"przecinające się cienie" - bardzo mi się podoba ta metafora.
Pozdrawiam,
A.
bosski_diabel dnia 22.08.2014 09:09
Przepraszam za opóźnienia ...

Marukjo dziękuję Ci pięknie za TEN komentarz i bardzo cieszy odbiór :) pozdrawiam serdecznie:)

Antek dzięki piękne i poprawię, pozdrawiam.

Zolu miła dziękuję Ci serdecznie za te słowa, pozdrawiam pięknie:)

Adela prześliczne dzięki za komentarz, ja wiem kropka wytarta ale nic innego nie mogłem znaleźć ale jeszcze pomyślę, pozdrawiam pięknie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:41
Najnowszy:Poeta_Mariusz