Rio Abajo Rio - faith
Poezja » Wiersze » Rio Abajo Rio
A A A
Od autora: Rio Abajo Rio (hiszp.) - Rzeka Pod Rzeką

 

zachodzisz we mnie pełnią gdy wyję do księżyca
gałęzie głaszczą rzekę którą się staję
pływy nocne krzyki drzew klęski urodzaju
przeplatane głodem zostawiam na brzegach
 
długo czekałam pulsując pod powierzchnią
tylko w połowie zanurzona w szumach
 
teraz jestem światłem odbitym w oku ptaka
kroplą potu strąconą z boskiego czoła
obmywam twoją twarz w sakramencie

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 25.10.2015 07:42 · Czytań: 574 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 17
Komentarze
Usunięty dnia 25.10.2015 11:46 Ocena: Świetne!
"...dużo kosztuje mnie otwarcie oczu
robię to powoli
dopóki nie zobaczę cię blisko
trzymam wspomnienie o tobie
jak najważniejszy sekret
tak słodko było mieć cię w środku
..."

Bebe - Cocaine
gaga26111 dnia 25.10.2015 12:41 Ocena: Świetne!
Jak czule i zmysłowo. Można odetchnąć przy tym tekście. Przenieść się do jakiejś łodeczki, płynącej po rzece, w jakieś cudne miejsce zielone żywe spokojne. Taki stosunek przyjemny. Nastawienie dobre. (chyba podświadomie zaczelam uzywac hiszpanskiej konstrukcji gramatycznej:p ) ladny tytul. Taki seksowny. Jak atmosfera. Także ja tu błogosławię te wersy. W imię Rio i Rio amen :)
ajw dnia 25.10.2015 12:51 Ocena: Świetne!
Już po tytule wiedziałam, ze to Twój i za chwilę (na chwilę) przeniosę się w Twój świat. I rzeczywiście, przeczucie mnie nie zawiodło. Zanurzyłam się w tym wierszu po końcówki rzęs i zrobiło mi się tak błogo (choć i napięcia tu nie brakuje). po prostu moje klimaty - może dlatego Twoja poezja tak bardzo do mnie trafia, rozpływa się we mnie, wypełnia..
W jednym tylko się pomyliłam - wiersz został w srodku, wiec nie na pewno nie "na chwilę".
Miło było tu pobyć. Pozdrawiam serdecznie :)
mike17 dnia 25.10.2015 17:03 Ocena: Świetne!
Ilekroć mam styczność ze słowem idealnie podanym, bez zgrzytów i z wyjątkowym wyczuciem, uśmiecham się pod nosem - nasza poezja nie umrze :)
Bo pieścisz to, co w wersach.
Widzę scenę kochanków i słowa cicho szeptane, tylko jej/jemu w noc przedziwną.
Czule i z namiętnością w tle.
Całość bardzo wyrazista, klarowna, idąca w punkt jak po sznurku.
Bo brak tu przypadkowości i tego, co mogłoby przeładować wiersz.
Jest intensywnie, a jak to czytam, mam wrażenie, że bardzo instynktownie :)
Bo instynkt w poezji to dar.
Wtedy pisze się łatwo, dobrze i trafia to do czytaczy.
Jak tu, dziś, kiedy tu byłem :)
faith dnia 25.10.2015 17:58
Hrabio, dziękuję za ten fragment. Ten utwór jest podkładem do wiersza.

Gabrysiu, tytuł to nazwa miejsca, które każdy z nas ma w sobie, a które można odnaleźć tworząc - malując, pisząc, modląc się, medytując. Nieważne jaką drogę wybieramy, by znaleźć się bliżej siebie, ważne byśmy tę rzekę odnaleźli i, jeśli trzeba, oczyścili jej wody :) Bardzo mi miło, że wiersz wywołał w Tobie tak pozytywne emocje.

Ajw, więc mamy podobne odczucia względem wzajemnej poezji... Ja u Ciebie też czuję się jak w domu :) Ale takie słowa to dla mnie samo szczęście, za które bardzo Ci dziękuję.

Michale, nawet nie wiesz, jak miło mi czytać takie słowa:) I powiem Ci coś więcej... Masz nosa. Napisałeś o instynktowności, a wiesz, że ten wiersz jest jednym z tych, który niemal napisał się sam? Nie zawsze słowa wypływają ze mnie tak łatwo, czasami spędzam nad nimi długie godziny nanosząc wiele poprawek. Ten tekst natomiast ułożył się we mnie zupełnie bez wysiłku, stąd może to Twoje wrażenie. Ogromnie mi miło, że da się to wyczuć.

Dziękuję Wam bardzo za opinie i wszystkie emocje, które w nich zostawiliście :)
Miłego wieczoru!
Lilah dnia 26.10.2015 15:52
Nietuzinkowy erotyk, faith.Podoba się.
Pozdrawiam :)
skroplami dnia 26.10.2015 19:20 Ocena: Świetne!
Mnóstwo prawdy niewidocznej dla oka.
Erotyka wiele znaczy lecz nie jest końcem "drogi".
"Płyń" dalej, mnóstwo przed Tobą :).
A za tę chwilę z ważnym dla chwili, nie jednej oczywiście :), ocena powyżej.
Foto poezja lepsza od foto, chociaż... ok, to inny obraz. Lepiej brzmi: poezja to foto inna od foto :). Ciekawą foto zrobiłaś ;).
faith dnia 26.10.2015 21:10
Lilu, pisząc wiersz nie miałam w zamiarze, by był to erotyk. Dopiero gdy powstał, uświadomiłam sobie, że można go interpretować w tę stronę. A nawet więcej, że jego erotyczny wydźwięk jest bardziej widoczny, niż ten który chciałam ukazać. Nie przeszkadza mi to jednak, wręcz przeciwnie :)

Skroplami, zakręcony chłopaku, masz niezwykły dar wychwytywania znaczeń :) Racja, erotyka to nie koniec, jak już wspomniałam wyżej, nie miałam nawet zamiaru jej tutaj za wiele wpuszczać, ale sama się wkradła ;) Miło wiedzieć, że Ci się podoba.

Dziękuję Wam bardzo za odwiedziny:)
Lilah dnia 26.10.2015 21:41
faith napisała:
jego erotyczny wydźwięk jest bardziej widoczny, niż ten który chciałam ukazać. Nie przeszkadza mi to jednak, wręcz przeciwnie


Mnie też wręcz przeciwnie, faith. :) :) :)
Hallam dnia 26.10.2015 22:39
świetna pointa, całość bardzo klimatyczna, podoba się ( :
faith dnia 27.10.2015 18:43
Hallamie, cieszy mnie ogromnie to podobanie :)

Lilu, uśmiech ślę :)
wodniczka dnia 28.10.2015 10:31 Ocena: Świetne!
Jedyne, co mi przychodzi do głowy po przeczytaniu to stwierdzenie: ''bardzo oryginalnie'', jest coś, co urzeka. Pięknie.
Bardzo na tak:).

Pozdrawiam serdecznie
faith dnia 28.10.2015 13:01
Wodniczko, przede wszystkim miło znów Cię gościć :) Oryginalność, to jedna z cech, której szukam w czytanych wierczach i sama staram się znaleźć ją w sobie. Jeśli więc uważasz, że mi się udało, to cieszę się.

Dziękuję Ci bardzo za opinię.
Pozdrawiam!
introwerka dnia 30.10.2015 11:20 Ocena: Świetne!
Niezwykła jest intensywność Twojej poezji, taka, że tak to określę, "gęstość odczuwania", lita i cyrkulacyjna jednocześnie, skoro pod każdą rzeką kryje się kolejna rzeka płynąca miodem i mlekiem :) Bo to jeden z wierszy, które siłą odczuwania wciągają czytelnika w wir i przenikają do głębi. Nie wiem, gdzie będę, gdy się wynurzę, ale choćby była to najodleglejsza podróż, to krystaliczność Twojej liryki pozwala być pewną, że będzie ona jednocześnie powrotem do źródeł :)

Pozdrawiam serdecznie :)
faith dnia 30.10.2015 18:50
Introwerko, dziękuję Ci za tak soczysty komentarz i za to, że dałaś się wciągnąć w wiry. Bardzo pięknie odczytałaś ten wiersz.
Powrót do źródeł jest bardzo ważny, trzeba powracać, bo to właśnie tam jest centrum dowodzenia naszej duszy, tworzenia, tańca z samym sobą. Ja bardzo lubię tam powracać. A robię to za każdym razem kiedy piszę, maluję, obserwuję spadające liście, lub żuka, który z mozołem drepcze po mchu. Czy to nie magia? :)

Pozdrawiam Cię serdecznie :)
Gramofon dnia 15.02.2018 06:07
Jak dla mnie słabe, nie porywa, nie budzi emocji.

Hiszpański tytuł w jakim celu? Jak dla mnie bez.
faith dnia 15.02.2018 09:08
Gramofon napisał:
Jak dla mnie słabe, nie porywa, nie budzi emocji.

Cóż, trudno. Nie będę rozpaczać z tego powodu. ;)) Mimo wszystko dzięki za opinię.

Gramofon napisał:
Hiszpański tytuł w jakim celu? Jak dla mnie bez.

Dla Ciebie bez, dla mnie ma bardzo głęboki, więc tak to zostawmy.

Pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty