a w telewizji wciąż brak dobranocek - BeNeK
Poezja » Wiersze » a w telewizji wciąż brak dobranocek
A A A

 

mała nigdy nie zrozumie
bawi się w szkołę z pluszowymi uczniami
 
dzieląc mieszkanie z tymi co i łóżko
omijają graniczny pokój
wytapetowany pszczółką Mają
 
mała nigdy nie zapomni
już nie płacze jak zasypia
 
zasypując się podpisami
na dole strony
wymyślają najtrudniejsze usprawiedliwienie
 
mała już nie pozna
lodów o smaku niedzielnego popołudnia
 
weekendy z tatą
stały się obowiązkiem sądowym
a dzieciństwo przywilejem

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
BeNeK · dnia 14.02.2016 20:09 · Czytań: 567 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 14
Komentarze
Joan Mart dnia 14.02.2016 20:58 Ocena: Świetne!
jak na kogoś, komu brakuje słów nieźle sobie radzisz z opisywaniem smutnej rzeczywistości dzieci rozwiedzionych rodziców
po prostu świetne
BeNeK dnia 14.02.2016 21:02
Dziękuję ci za miłe słowa ;) jak wstawiałem tutaj ten tekst byłem wręcz pewny dolnej półki, a tu proszę. Dziękuję za kolejne odwiedziny pod moim tekstem :)
Joan Mart dnia 14.02.2016 21:06 Ocena: Świetne!
dolna czy górna to ocena fachowców, a to czy przemówisz do czytelnika, czy nie to już inna bajka
do mnie przemawiasz i z ciekawością zajrzę do pozostałych utworów
pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów nawet przy braku słów ;)
BeNeK dnia 14.02.2016 21:08
Serdecznie dziękuje za miłe słowa i zapraszam ;)
ajw dnia 15.02.2016 18:10
Trudno nie przystanąć przy tym wierszu. Udzielił mi się nastrój, ale to chyba dobrze, bo oznacza to, że są emocje ..
faith dnia 15.02.2016 18:37
Witaj Benku.

Nie było mnie u Ciebie chyba dosyć długo. Wpadłam i cieszę się z tych odwiedzin.
Temat gorzki, wart poruszania, bo chyba niestety coraz bardziej powszechny.
Cieszę się, że nie walisz w nas oczywistościami po głowach, ale delikatnie zarysowujesz to, co masz na myśli.

Mam jednak parę propozycji. Czy z nich skorzystasz zależy oczywiście od Ciebie.

Cytat:
dzie­ląc miesz­ka­nie z tymi co i łóżko
omi­ja­ją gra­nicz­ny pokój
wy­ta­pe­to­wa­ny psz­czół­ką Mają 

- według mnie to "i" brzydko odstaje, byłoby do zaakceptowania, gdyby coś wnosiło, ale w tym kontekście raczej tylko wadzi

- Pszczółkę Maję potraktowałabym jako nazwę własną i napisała całość z wielkich liter

Cytat:
mała nigdy nie za­po­mni
już nie pła­cze jak za­sy­pia

Przeczytaj tak:
mała nigdy nie zapomni
już nie płacze gdy zasypia


Cytat:
week­en­dy z tatą
stały się obo­wiąz­kiem są­do­wym
a dzie­ciń­stwo przy­wi­le­jem


- spróbuj też zmienić szyk tych dwóch wyrazów i zobacz, czy w ten sposób cała strofa nie brzmi płynniej

To szczegóły i być może kwestia gustu, ale warto spojrzeć na wiersz pod różnymi kątami :)

Pozdrawiam
BeNeK dnia 16.02.2016 20:59
ajw cieszę się, że udało mi się przekazać emocję :)
faith racja jest też taka, że i mnie tu nie było jakiś czas :( do wszystkich propozycji przystaję, oprócz ostatniej. Nie mówie, że jest zła, ale muszę się nad nią zastanowić ;) dziękuję za poświęcony czas i zapraszam częściej ;)
Goro9 dnia 17.02.2016 11:48 Ocena: Bardzo dobre
Witam:)
Dobry temat na wiersz, ważny nie oklepany i budzący emocje. Fajnie dobrane, pasujące do tematu, przemyślane metafory, kojarzące się z dzieciństwem (lody o smaku popołudnia czy pluszowi uczniowie). Wiersz wywołuje uczucie smutku i samotności. Z drugiej strony, zastanawiam się czy przy takiej tematyce, utworowi nie przydałyby się jakieś silniejsze gwałtowne emocje, przeżycia związane z rozwodem są pewnie dla dziecka silnym wstrząsem.
Tytuł, choć przydługi, pasuje i dobrze dopełnia interpretację wiersza. Wybór formy (wiersz biały) też jest trafnym wyborem w przypadku takiej tematyki.
Na koniec taki luźny temat do przemyśleń (Twój wiersz mi go w sumie podsunął i nie wiem czy mam rację)-czy w przypadku białych wierszy nie przydałby się jakiś zabieg formalny podkreślający panowanie nad formą, żeby wiersz nie przypominał swobodnego wyrazu uczuć a całkowicie pełny utwór poetycki? W wierszach rytmicznych, rymowanych nie ma tych wątpliwości. W białym to mogłaby być jakaś "klamra", konkretny rodzaj metaforyki, jednolity pomysł na neologizmy lub przerzutnie, albo sposób stopniowania napięcia dozowania, czy "układu" emocji w obrębie utworu. Sam nie wiem-tak głośno myślę.
Wiersz dobry, wzruszył i dał mi do myślenia. A o to chodzi:)
BeNeK dnia 17.02.2016 23:18
Goro witaj :) jak ja lubię takie komentarze - sensowne, bez "napinki". Cieszę się, że spodobał ci się mój wiersz. Co do emocji, to starałem się je oszczędzać w tekście żeby nie "przedobrzyć".
Jestem twórcą młodym, początkującym i jeszcze dużo rzeczy nie opanowałem. Ale dałeś mi do myślenia. Postaram się zadbać o to żeby forma ulegała moim ruchom, a nie odwrotnie. Udam się do "Laboratorium Czystej Formy" :)
Pozdrawiam
Goro9 dnia 18.02.2016 09:17 Ocena: Bardzo dobre
Cieszę się, że mogłem pomóc:) W sumie racja, że czasem lepiej nie przedobrzyć. .Jak na młodego twórce jest naprawdę dobrze a momentami bardzo dobrze.
Pozdrawiam.
teresa481014 dnia 24.02.2016 08:31
TREŚĆ TERAZ PRAWIE "CODZIENNA" Tak wiele dzieci ma tatusiów tylko z ... Podoba się tylko drażni powtarzanie "mała" - to dziecko bez imienia...
Pozdrawiam(Awatar cudny)
BeNeK dnia 24.02.2016 10:44
Wiem, że to powtórzenie może drażnić, ale narazie nie mam innego pomysłu ;) a nie lubie nadawać imion moim postaciom :)
Co do avatara, to jest to grafika Sarolty Ban ;)
teresa481014 dnia 24.02.2016 10:55
dla mnie wystarczyło by mała - raz na początku, pozostałe bez "mała", a w ostatnim - bez: "mała już"(chociaż dziwi dlaczego nie pozna - przecież może i mogą być o wiele lepsze. :)
Pozdrawiam :)
BeNeK dnia 24.02.2016 20:31
Zastanowię się nad tymi "małymi" ;) co do lodów. Może poznać, a i owszem, ale to nie będą te same co w pełnej rodzinie. A zależało mi na pokazaniu tego, że na rozwodach najbardziej cierpią dzieci ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty