Ukryłam się kochany... - notoco
Poezja » Wiersze » Ukryłam się kochany...
A A A
Od autora: Pierwszy.

 

ukryłam się kochany przed tobą
moje oczy stawem przykryte
i włosy rozsypane
na pszenicznym łanie
sukienka - łąka kwiatowa

daremnie wypatrujesz
a przecież stąpasz tak blisko
mogłabym cię choć dotknąć
lub słowo wyszeptać jedyne
jednak milczę zaklęta
jak kamień

szukaj mnie w moim wierszu
tu mnie widziano przed chwilą
jakże szaloną od smutku
skrytą głęboko za wersami

odszukaj to słowo ukochany
najdroższe, niepowiedziane
przytul je mocno do serca
niczym kochankę sprzed laty

zatęsknij
do miłości

 

Dodano 14.02.2016 Portal Pisarski

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
notoco · dnia 16.02.2016 19:57 · Czytań: 754 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 15
Komentarze
Skowyt dnia 16.02.2016 20:43
Witaj na portalu.

Pierwszy wiersz zazwyczaj jest o miłości gdyż to najpotężniejsze uczucie, które szuka ujścia gdzie tylko może ;)
To niesie ze sobą pewien szkopuł ponieważ tematyka miłosna jest już przemaglowana wzdłuż i wszerz. I jest raczej trudnym tematem przewodnim wiersza.

Jednak jak na pierwszy wiersz jest całkiem dobrze(moim zdaniem) :)

Pozdrawiam i życzę powodzenia!
notoco dnia 18.02.2016 11:30
Witam Wilka pod moim pierwszym wierszem i dziękuję za przychylny komentarz :).
Tak, to jest wiersz miłosny. Ale starałam się, aby przekaz nie był kalką.
Mam wrażenie, że tematyka miłosna jest uniwersalna i jeszcze wielu będzie czerpać z niej inspiracje, czego i tobie Wilku życzę :).
Pozdrowienia!
mike17 dnia 18.02.2016 14:02 Ocena: Bardzo dobre
Co za udany debiut, jestem pod wrażeniem, no, no :)
Jako wielbiciel tematyki miłosnej zarówno w prozie jak i w poezji nie mogło mnie tu zabraknąć.
I nie żałuję, bo szczerość, bezpretensjonalność i naturalność tego wiersza naprawdę porusza.
A ja bardzo lubię czułą nutę :)
Piękny dobór słów, by wyrażały kochanie, by snuły impresje pełne ciepła i namiętności.
Pełne bliskości.
Całość jest jak monolog do ukochanego, taki prosto z serca.
I dlatego kupuję ten wiersz, bardzo się cieszę, że mogłem go przeczytać :)

Sukcesów życzę :)
Niczyja dnia 18.02.2016 14:48
Pełen ukrytej, choć silnej ekspresji jest ten wiersz.
To wołanie, do niego...
Tylko czy on je usłyszy?
skroplami dnia 18.02.2016 14:57 Ocena: Świetne!
Tak, wyrywa się serce do niego. Tj., do wiersza też :).
Ta nieśmiałość przed nim i zakochanie w nim, bo coś może lub nie może, się stało.
Pięknie oddaje jedną z wielu możliwości kochania, w tym, nieszczęśliwego :(.
notoco dnia 18.02.2016 21:47
Wszystkim jestem niezmiernie wdzięczna za tak miłe przywitanie. Skowytowi, tobie Mike, Niczyjej i skroplami.
Stawiam tu pierwsze kroki, ale trochę już wcześniej pisałam, z różnym skutkiem. Może te wasze pozytywne komentarze jeszcze bardziej mnie uskrzydlą. Dziękuję!
Jaga dnia 20.02.2016 21:34
Notoco,

lubię poezję miłosną. Jak na pierwszy wiersz, poszło Ci całkiem dobrze:)
Pierwsza i trzecia strofa- moim zdaniem najlepsze. Gratuluję!

Co sądzisz o tym, żeby poszukać bardziej oryginalnego porównania niż:
"jednak milczę zaklęta
jak kamień"
i metafory: "przytul je mocno do serca" ?

Pozdrawiam ciepło :)
Jaga
clockworklukis dnia 20.02.2016 22:07
Zgrabnie napisane, dobry debiut. Jednakże jest jeszcze dużo do zrobienia.
Moim zdaniem do wywalenia zwroty "ukochany" - wiadomo, że podmiot mówi do ukochanej osoby, jest to chyba najbardziej oklepany zwrot w tematyce miłosnej.
Pierwsza strofa dla mnie trochę rozwodniona, szczególnie zbędne dopowiedzenie o sukience.
W drugiej strofie na samym początku masz dwa razy pod rząd tę samą formę czasownika, można by się tego pozbyć.
Im dłużej czytam, tym lepiej się wiersz broni, co świadczy o tym, że jest przemyślany ;)
Co prawda jest tutaj trochę słów-zapełniaczy, takich jak "słowo jedyne" - jedne? a może po prostu: słowo?
Cytat:
jakże sza­lo­ną od smut­ku

To jakże też jest takim słowem, ponadto wers za dużo odsłania z treści.

Cytat:
od­szu­kaj to słowo uko­cha­ny naj­droż­sze, nie­po­wie­dzia­ne

Może "niewypowiedziane"? Brzmi bardziej poprawnie. Ponadto uważam, że ten epitet wystarczy, "najdroższe" jest niepotrzebne.

Podobnie końcówka wiersza, jest zbyt ckliwa i prosta.
Moim zdaniem najlepsza trzecia strofa :)
Słowem, wiersz się broni, jest dobrze zaplanowany, ale daleko mu od świetności. Mimo to dobra robota.

Pozdrawiam :)
notoco dnia 21.02.2016 22:56
Witajcie Jaga i clockworklukis, przeczytałam wasze komenty z uwagą. Głównie namawiacie mnie do zamiany pewnych słów na inne - trudna sprawa :). Ale być może spróbuję, jednak to wymaga czasu. Zobaczymy, może coś podmienię. Z wyjątkiem "niepowiedzianego", tak musi zostać, by wiersz miał rytm. "Niewypowiedziane" jest według mnie nieco za długie. Zamyśliłam się nad stwierdzeniem, że niektóre słowa niosą ze sobą zbyt wiele dopowiedzeń, zbyt wiele treści. To prawda, ale jeszcze nie posiadłam sztuki minimalizmu, może przyjdzie z czasem. Bardzo się natomiast cieszę, że podobają się poszczególne zwrotki. Moja ulubiona - trzecia. Dziękuję za wizytę i porady.
Pozdrowienia!
BeNeK dnia 22.02.2016 00:17 Ocena: Bardzo dobre
Jak na debiut - czapki z głów. Bez tych wszystkich podstawowych błędów (prawie). Moi poprzednicy już ci zwrócili uwagę na parę spraw. Ja chciałbym jedno zaznaczyć: staraj sie unikać inwersji, bo one psują proces czytania i kontemplacji. Kiedy wprowadzasz zdanie z zaburzoną budową, to zaburzasz cały obraz niejako.
Cytat:
moje oczy stawem przykryte

Rozumiem, że inwersje mogą wydawać się bardziej liryczne, ale można sobie poradzić i bez nich ;)
Jednak to są bardzo drobne zgrzytnięcia. Widać, że już wiesz na czym ta cała gra polega ;) do kolejnego poczytania :)
Pozdrawiam
notoco dnia 24.02.2016 17:30
Oj dziękuję dziękuję BeNeK za pochwały. Z inwersjami łatwo radzić, trudniej wykonać. Nie wiem też, kiedy sobie znowu poczytasz, bo jakoś brakuje chwilowo nowego pomysłu. Ale cieszy mnie, że przeczytałeś mój Pierwszy :).
Pozdrowienia!
teresa481014 dnia 24.02.2016 18:18
lubię krótko(troszkę bym powykreślała np.: "mnie";) Ale i tak podoba się - witam
notoco dnia 24.02.2016 23:08
Tereso481014, witam i ciebie pod wierszem.
Miło, że ci się spodobało, ale skoro lubisz krótko, to krócej piszemy na forum w dziale o limerykach - zapraszam tam i ciebie, co chwilę przybywają nowe talenty.
Rzeczywiście, może i niektórym zgrzyta to "mnie w moim wierszu", mogłabym to zamienić na "mnie w tym wierszu", ale czy to dużo daje? Jak sądzisz?
Pozdrowienia!
przem dnia 01.03.2016 18:05
witaj pisz jak serce dyktuje . serca się nie da zmienić słowa tak
notoco dnia 01.03.2016 23:21
Dziękuję przem za pobyt oraz ciekawą poradę. Może jeszcze kiedyś napiszesz więcej:).
Aha, fajny avatar :).
Pozdrowienia!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty