Wspominki - ginger
Proza » Miniatura » Wspominki
A A A

"idą ona i ona
fruwają warkoczyki
(...)
teraz wiem dlaczego mocniej zaciskam szal
na białej szyi"


Kocham cię, kocham cię, kocham cię... - szeptałem wprost do ucha bez przerwy, głosem tak ciepłym i delikatnym, na jaki tylko było mnie w tej chwili stać. Zaciskałem jej na szyi szal coraz mocniej; przestawała się szarpać, prawie nie oddychała. Patrzyła szeroko rozwartymi oczami gdzieś przed siebie. Nie wiem, o czym myślała. Miałem nadzieję, że o mnie.
Zakochałem się, kiedy tylko na nią spojrzałem. Szła z koleżanką, śmiały się bez przerwy. Miała przyjemny, niski jak na dziewczynę głos. Nie mogła mieć więcej niż siedemnaście lat.
Poszedłem za nimi. Kiedy stały pod klatką bloku, zastanawiałem się, która pójdzie dalej. Na szczęście to ta druga mieszkała bliżej. W parku dogoniłem moją nową miłość i po prostu złapałem wpół jedną ręką, drugą szybko okręcając jej białą szyję szalikiem. O tej porze ciężko było tu kogokolwiek spotkać, szczególnie jesienią po zmroku. Nie bałem się. Jeszcze nigdy nie ogarnął mnie strach. Było mi wtedy tak dobrze.
Delikatnie ułożyłem jej ciało na najbliższej ławce, pogłaskałem po bladym policzku. Była taka cicha i spokojna.

"tyle ich co koszmarnych snów
jedną spoconą nocą"
Poznańskie dziewczęta

Pidżama Porno

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ginger · dnia 12.11.2008 21:50 · Czytań: 980 · Średnia ocena: 3,64 · Komentarzy: 22
Komentarze
tequila dnia 12.11.2008 22:18 Ocena: Bardzo dobre
o, Pidżama:) Przeczytałam ostatnio po raz kolejny "Psychopaci są wśród nas", Twój bohater chyba nim jest, a przynajmniej ma zadatki:) Małe i zgrabne. Czy w kolejnym dziele wreszcie ktoś ujdzie z życiem?.. Tak tylko pytam:)
Jack the Nipper dnia 12.11.2008 22:25 Ocena: Dobre
Cytat:
jej do ucha bez przerwy, głosem tak ciepłym i delikatnym, na jaki tylko było mnie w tej chwili stać. Zaciskałem jej


2 x jej

Cytat:
Miała przyjemny, niski jak na dziewczynę głos. Nie mogła mieć


miała - mieć - za duża bliskość.

Cytat:
Kiedy stały pod klatką


Brak jednego słówka - klatką bloku, wieżowca, w ZOO?

Cytat:
było tu kogokolwiek spotkać, szczególnie jesienią, kiedy było


2 x było

Dobrze, tak zimno i ponuro. Kolejna głupia smierć, ale na smutno a nie idiotycznie. Tylko jak na tak krótki tekst to za dużo powtórek.
Tomi dnia 12.11.2008 22:27 Ocena: Bardzo dobre
Narracja prowadzona ze stoickim spokojem, a przecież dowiaduję się o przerażających zdarzeniach. Tak lubię ;)

(w jednym zdaniu masz dwukrotnie "było";)
ginger dnia 12.11.2008 22:31
Już się poprawiam :yes:
Dziękuję.
Hmpf... No generalnie mi się tak na trupy ostatnio zebrało... :p
tequila dnia 12.11.2008 22:53 Ocena: Bardzo dobre
To przez te Zaduszki:)
Hyper dnia 12.11.2008 23:28 Ocena: Bardzo dobre
AAA Ginger, nie poznaję Cię! Ale tekst dobry, nie gingerowski ale gładko napisany, z dreszczem. Tak, ten spokój stoicki poraża. Nawet trudno przewidzieć, że pod postacią zauroczonego chłopca kryje się psychopata. Szok.
ginger dnia 12.11.2008 23:31
Pewnie masz Siostra rację... Nie darmo się po cmentarzu w deszczu włóczyłam... Zdjęcia Wam pokażę :D
Dzięki Hyper. Właśnie o ten spokój się starałam...
SzalonaJulka dnia 13.11.2008 00:03 Ocena: Świetne!
ojej horror oglądałam i straszno mi było, chciałam się trochę odstresować przed snem i wpadłam tutaj... ratunku!!!
ale miniatura świetna :)
Miladora dnia 13.11.2008 00:28 Ocena: Dobre
Imbirek, tekst jest dobry, ale mimo Jacka jeszcze coś dla mnie zostało - przypadkowe rymy typu - szeptałem, zaciskałem/przestawała, oddychała, milczała/zakochałem, spojrzałem - sama biedzę się z czymś takim, więc wyławiam. Dlatego 4 :(
Ale pomysł i jego poprowadzenie świetne - mogłoby być więcej :yes:
ginger dnia 13.11.2008 00:37
Rymy...? Ja...? No kurcze blade... Ja ich nie widzę. Ani ciut. Może dlatego, że tak daleko od poezji upadłam :D
Juluś - dzięki wielkie, a w kolejnej trupów nie ma :D
Jaga dnia 13.11.2008 01:09 Ocena: Bardzo dobre
A ja myśłałam ,ze narratotem jest wiatr:)) Czy taka interpretacja jest dopuszczalna?;-)
Jaga dnia 13.11.2008 01:10 Ocena: Bardzo dobre
Wiatr psychopata oczywiście;-)
bury_wilk dnia 13.11.2008 08:44 Ocena: Bardzo dobre
Podoba mi się, a najbardziej podoba mi się sposób prowadzenia narracji. Tak, jakby naprawdę opowiadał to jakiś szajbus a nie Gorące Wragi :)
Schakalica dnia 13.11.2008 10:06 Ocena: Dobre
Mi brakuje głębszego wniknięcia w psychikę mordercy... No nie wiem sama, jakoś w niego nie potrafię uwierzyć. Próba przedstawienia z punktu widzenia bohatera na plus. Styl na plus. Oparcie na motywie piosenki na plus.
A piosenka zawsze w sumie kojarzyła mi się na odwrót... że te dziewczęta miały być takie popaprane i złe :).
Schakalica dnia 13.11.2008 10:08 Ocena: Dobre
Jago - właśnie tak mnie olśniło, i nie wiem czy to miałaś na myśli, że jakby narratorem był wiatr, który kocha i dusi dziewczynę to byłoby genialne. Dzięki za naprowadzenie na taką interpretację.
Shadowex dnia 13.11.2008 12:27 Ocena: Dobre
Podba mi się pomysł. Aczkolwiek juz po kilku linijkach wiadomo jak akcja dalej się potoczy...
ginger dnia 13.11.2008 12:38
Jaga - każda interpretacja jest dopuszczalna. To jedna z głównych zalet literatury wszelakiej - czytając możesz wybierać z tekstu to, co uważasz za najlepsze.
Bury - to dla mnie duży komplement, bo właśnie tak to miało brzmieć.
Schakalico - generalnie to nie chciałam w nic wnikać. Miało być krótko i konkretnie - ostatnio nie mogę się przemóc, żeby coś dłuższego stworzyć... Interpretacja piosenki też może być różna ;)
Shadowex - to jest miniatura, ona cała mi kilka linijek na dobrą sprawę... Poza tym nie przewidywałam efektu zaskoczenia. Miało być prosto.
Dziękuję wszystkim pięknie :)
milla dnia 13.11.2008 14:36 Ocena: Bardzo dobre
Tekst czytałam dwa razy. Doceniłam dopiero za drugim. spokojna, jakby beznamiętna narracja. raczej udana miniaturka, nadrabiająca bardziej formą niż pomysłem.
Pzdr
Kasper dnia 14.11.2008 14:01 Ocena: Bardzo dobre
Dobra robota - niełatwo w takiej małej formie tyle upchać. Jestem pod wrażeniem, zwłaszcza, że wcześniejsze twoje teksty były nieco z innej półki :)
bassooner dnia 14.11.2008 14:30 Ocena: Dobre
A dlaczego tak smutno? Dobrze ale smutno...
ginger dnia 14.11.2008 15:01
Milla - ja wiem, wszystkie morderstwa już były :p
Kasper - to Ty mnie czytasz? <niedowierzanie> ;)
Bassoner - ja widzę, że Ty się poważnie za mnie zabrałeś...
A smutno dlatego, że nawet ja smutne dni miewam (tak, wiem, ciężko w to uwierzyć... ;)).
Dziękuję.
valdens dnia 14.11.2008 15:19 Ocena: Dobre
Jest spoko, a wersja, że to "zły wiatr" też byłaby fajna, może nawet ciekawsza, ale wymagałaby pewnych modyfikacji.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:66
Najnowszy:ivonna