Gnębiciele i krzywdzeni (tytuł roboczy - do wymiany) Rozdział 8 - Kazjuno
Proza » Długie Opowiadania » Gnębiciele i krzywdzeni (tytuł roboczy - do wymiany) Rozdział 8
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kazjuno · dnia 05.04.2018 15:53 · Czytań: 432 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
Usunięty dnia 05.04.2018 22:55
Hej, Kazjuno,

To do rzeczy:

Po dwóch dniach od powrotu do świadomości Ala miała jeszcze zawroty głowy, gdy zdecydowano się przeprowadzić ją do innej niż poprzednio celi.

Ja bym tu usunął słowa "niż poprzednio". W końcu wiadomo w domyśle, w jakiej celi była.

Chwytając strażniczkę za przedramię, zatrzymał ją ten przezywany „ruskim amantem”.

To zdanie mi nie brzmi. Czy na pewno o to Ci chodziło, co jest w zdaniu? Bo ja to rozumiem: chwycił strażniczkę za ramię, a zatrzymał Alę. Tyle że zatrzymując ją, musiał zatrzymać też strażniczkę.

Wsadź sej miedzy drzwi a framuge – warknęła Ala, odwracając się do klawiszy.

1: sej czy se? 2: powinno być framugĘ.

- Muse przyznać, że pani, pani Ireno, mimo tego parszywego munduru jest piękną kobietą – wygłosiła komplement.

Muse - bo sepleniła? A jeśli tak, to dalej i wcześniej powinno być tak samo.

Jurek miał prawie pewność, gdyby plany się powiodły z pomocą majora Pachcica, mógłby wyciągnąć Złotą Alę na wolność.

Chyba uciekło ci "że" po pierwszym przecinku. A druga sprawa, że przecinek chyba jest nie w tym miejscu. A może: ...gdyby plany się powiodły, z pomocą majora Pachcica mógłby wyciągnąć... ?

W znanej z opowieści restauracji z hotelem odbywał się dancing.

Dancing odbywał się z hotelem? :)

Jej partnerem, wokół którego wykonywała pół piruety, był zgrabny o lalkowatej urodzie młodzieniec w angielskim battledresie.

Z tego co wiem, ale mogę się mylić, pisze się: półpiruet - razem.

To chyba tyle.

Pozdrawiam
Kazjuno dnia 06.04.2018 09:23
Drogi Antosiu.
Jak poprzednio, jestem Ci wdzięczny za trud, który włożyłeś znajdując i wypisując z mojego tekstu nieprawidłowości.
Naniosłem korekty i największy problem miałem z onomatopejami dotyczącymi seplenienia.
Po paru przymiarkach zrezygnowałem z prób zniekształcania głosu Złotej Ali.
Jedynie napisałem:
Cytat:
- To nie może być. Gdzie, kurwa, moja uroda? – po­wie­dzia­ła nie­wy­raź­nie, bo usu­nię­to jej ko­rzeń po zła­ma­nym przez pro­sty­tut­kę zębie.

Oświęcimska zbrodniarka jeszcze trochę "namiesza" w dalszych częściach mojej powieści i tam mówi już poprawnie. (Kolegą moim był sprawozdawca sportowy, który mimo braków w uzębieniu występował w telewizyjnych audycjach).
(Wystarczy seplenienie bezzębnej złodziejki zagrzewającej potężną prostytutkę do samosądu nad piękną oświęcimską kapo).

Wybacz, Antosiu, że na razie solidnie się nie wziąłem za "Władcę mojego czasu". Ale poza korektami, nie mam ostatnio czasu nawet na własną twórczość, bo zajęty jestem sprawami zarobkowymi.

Życzę Ci miłego dnia i serdecznie pozdrawiam, Kj
Usunięty dnia 06.04.2018 11:55
Nie przejmuj się "Władcą" za bardzo. Ja nie czytam Twojego, abyś Ty musiał czytać moje :)

Pozdrawiam
Ania_Basnik dnia 06.04.2018 14:23
Dobrze mi się czyta i mam wrażenie, że wszystko komponujesz bardzo filmowo, jak scenariusz filmu. Pisałeś, że byłeś związany zawodowo, więc to chyba zostaje we krwi :)
Nie chcę się czepiać drobiazgów, ale Kazjuno proszę, zerknij jeszcze raz w te zaznaczone fragmenty;
Cytat:
przy­je­cha­ła odzia­na w czar­ny ko­stiu­mo­wy uni­form SS Niem­ka - była sze­fo­wa cen­tra­li te­le­fo­nicz­nej przy es­es­mań­skich ko­sza­rach na ulicy Raj­skiej.

raczej miała więzienny uniform, wątpię aby była w mundurze, bo to już po wojnie, ale sprawdź to Kazjuno, ok?
Cytat:
więź­nio­wie do­wie­dzie­li się od kla­wi­sza, któ­re­go brata za­mor­do­wa­li w Oświę­ci­miu Niem­cy.
podkreślone można by wyrzucic, wiadomo, kto mordował.

Cytat:
pięk­ni­siu

to odnosi się do faceta, tu powinno być - pięknisio, laluniu
Kazjuno dnia 06.04.2018 15:57
Droga Aniu.
Bardzo dziękuję za celne uwagi. Też cieszę się, że powieść Cię wciąga. Uwagę o filmowym komponowaniu poczytuję sobie także za komplement. Tak, pisałem scenariusze do swoich filmików, też pisałem długi scenariusz o zwierzętach do bajki dla dzieci.

Zakwestionowałbym jedynie Twoją pierwszą uwagę. Czytałem o życiu w więzieniu Św. Michała i wiem, że więźniowie i (nieliczne) więźniarki ubrani byli w ubrania, w których zostali aresztowani. Jedynie żołnierzy AK czasem poniżano, każąc im nosić mundury poniemieckie. Raz na 2 tygodnie wszyscy otrzymywali z pralni świeżą bieliznę, bo obawiano się rozprzestrzeniania chorób zakaźnych.

Dwie poniższe uwagi są bardzo celne i natychmiast je naniosłem.

Jeszcze raz serdeczne dzięki i uściski wraz z pozdrowieniami, Kj
purpur dnia 18.04.2018 12:28
Witaj,

kolejna część już za mną :)

Bardzo obrazowo napisane, cały czas coś się dzieje, niema pustych przelotów słownych. Odnosze jednak wrażenie, że albo się przyzwyczaiłem, albo coraz lepiej to Tobie wychodzi :)

Dobrze poprowadzona historia. Ponownie czytało się to dobrze.

Uwag brak :) Tak. Wyobraź sobie, że brak :)
Tak, też się sobie dziwię :p

Pozdrawiam,
Pur
Kazjuno dnia 18.04.2018 12:57
Bardzo Purpurze się cieszę z Twojej wizyty. A że podoba Ci się ta historia, to dla mnie ogromny komplement.

Serdecznie Pozdrawiam, Kj
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
ShoutBox
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty