Do Zgromadzenia Nowej Atlantydy -
(2 List archanioła Euchariusza)
Bracia archaniołowie,
Czyż wysychają źródła, kiedy kwili niemowlę, czyż gasną żagwie, kiedy Mądrość czeka u bram, a komnaty wyłożone dywanem są jeszcze puste, kiedy Mądrość wkracza do domu garncarza, – wkracza i rzuca na dłonie garncarza woal, spójrzcie bracia archaniołowie na czas kiedy garncarz w domu swoim kołem toczył dniem i nocą, zstąpiły zdrożne moje oczy i zobaczyłem, bacznie patrzyłem, – i zobaczyłem naczynie wypalone w krzyżmie języków Tartaru – i oparte nie przeciw wyobraźni, raz wtedy powiedzieliście, i nie przeciw tego narodu są naczynia garncarza i nie przeciw tego królestwa jest glina wypalona językiem Tartaru i językiem krzyżma zarobiona. Spytajcie więc Głosiciela, który z narodów postawi przed sobą, a który wybierze za sobą – wiedzcie, że powiedziane zostało Synem: naród może być zmieniony, a wiedzcie, że ogrom naszej pracy na darmo, na próżno jest pismo Głosiciela, któż je zobaczył, a zobaczyć to jeszcze nie czytać, a czytać to jeszcze nie pojąć, a pojąć, cóż więcej można zapytać, jako to, co różnorodne w wyobraźni, otóż czyńmy syntezę co nazywamy transcendentalną – nie raz, a wiele, Pierwszy mówił do śmiertelnych: Oto napiszę dla was nieszczęście i przeczytam wami plan – każdemu z jego popędliwości, postępku, i przewrotności.
Czyż nie mogli powiedzieć: „Na próżno!”. Do kogo przemówił Pierwszy, czyż do Głosiciela, nie, zapytajcie narodów, bo słyszały już coś podobnego, zgoła haniebnie – postąpił jak Dziewica. A może zapytacie – czyż jest ta, która znika ze skały, gdyż tak uczynił. Nie wysychają strumienie i źródła – a posłuszne wysychają wody, płynące ze skały, gdzie przebywa Dziewica. Nie palcie więc kadzidła – to nicość – i tak będą [jej] palić kadzidła, nie zważając, że woda wyschła. Zapytałem Głosiciela, a on mi odpowiedział: uczynię, że potkną się na swej drodze, że błędną ścieżką pójdą, aż wytyczę i nawodnię – jaka jest dziś pustynia? – pośmiewisko prześmiewców co chodzą i potrząsają głowami, – do czasu, aż wytyczę.
A przeciwnicy nasi uderzają w języki, rzucają okrzyki na nasze uszy i wołają: nie zważajcie na uderzenia i okrzyki: zło zwyciężajcie dobrem, któż więc ich wydał aniołom i archaniołom, kiedy Pierwszy postąpił jak Dziewica. Czyż nie wykopali dół i odwracają teraz od nas głowy – tak! oni czyhają na nasz gniew. Dlatego wydadzą ich jak niemowlęta na źródła wody Tartaru, a krzyżmo języczne będzie pośród narodów, gdyż jak powiedział anioł Chrzciciel: kto wodą wojuje od wody zginie.
Rozlega się cisza z ich domów – ale krzyk mocniejszy od ciszy, a co do ucisku Pierwszego, aby to co różnorodne w wyobraźni objąć przymierzem [1] i nazwać dziedziczeniem [2] – jako uczynił nie raz, a wiele razy Pierwszy to uczynił, – jeżeli bacząc na cienie [3] w myślach i w uczynkach [4], wysłowić przymierze [5] jedynie przez zbliżenia [6] tego co różnorodne, a hańbą dla Pierwszego jest to, że przymierza z pierwocin [7] są bezwstydnie [8] przedstawiane w wyobraźni śmiertelnych, – co niejednokrotnie twierdził Głosiciel, bo prowadzą poprzez złe przymierza [9] do wyobraźni zniewolonej [10], gdyż pełnej szatańskich wersów. Nie jest to jedność o jakiej pisał Filozof, mówiąc o zespoleniu w całość przymierza [11] dziedzictwem [12] – jako pierwocinę [13] konieczną i powtarzalną, pierwotną jedność apercepcji, stąd – jak zapewnia Głosiciel, drodzy bracia archaniołowie, Pierwszy pozbawia siebie Jednorodności i zanika Jedność, którą Pierwszy powinien ogarniać, jako Ten, który z Jedlnią jest zespolony, ze wszystkim co nazywalibyśmy naoczną apercepcją.
Drodzy bracia archaniołowie, mówiąc krótko: chorobą świata śmiertelnych są złe przymierza [14], sprzeczne wewnątrz Pierwszego [15] w wyobraźni śmiertelnych, o czym zaświadcza Głosiciel, przebywający pośród śmiertelnych. Chodzenie po błędnych ścieżkach, jakie się ścielą pośród wielu narodów – zauważamy to z ogromnym bólem, my archaniołowie – nie jest więc tą dziedziczną [16] jednością przymierzy [17] wyobraźni, jako czystej formy wszelkiego możliwego poznania, w której, przymierzu [18] muszą być przedstawione pierwociny [19] wszystkiego przedmiotu możliwego doświadczenia, a ponieważ Myśl Pierwszego ubezwstydnia [20] apercepcję, przeto złe są przymierza[21], i przeto świat chodzi w obłędnych wyobraźniach.
Bezwstydna [22] apercepcja nie jest zaiste czystym rozumowaniem, a nasz nauczyciel [23] od spraw apercepcji, Kant, twierdzi: nie jest czystym rozumem. Ubezwstydnienie [24] pierwszych apercepcji w Ogrodzie Raju – i posłużenie się cieniem węża, w tłumaczeniu zaistniałego, oraz oznajmienie poznania wiedzy o dobru i złu osobą Brahmana – nie jest zaiste czystym programem życia dla śmiertelnych, jest zaiste programem właśnie ubezwstydnionym [25], nie czystym, zniewolonym wieloma złymi przymierzami [26] na dziś.
Zauważcie, bracia archaniołowie, że przykładem złej syntezy Brahmana było zachęcenie Ojca Narodów do zabójstwa swojego umiłowanego syna na Górze Dusz. Jak wiecie przeszkodziliśmy temu, my archaniołowie. Złe przymierza [27] zaprawdę, szkodzą czystemu rozumowi, także czystym zmysłom – o tym w świecie śmiertelnych nauczają fenomenolodzy – zaprawdę, złudą stają się teorie chorób psychicznych, a także teorie marzeń sennych, w tym teoria marzeń sennych Freuda, zaprawdę wszystkie są niepoprawne.
Pozostaję z głębokim szacunkiem
do Zgromadzenia Nowej Atlantydy,
Archanioł Euchariusz
Słownik:
[1] przymierzem – syntezą
[2] dziedziczeniem – transcendentalną
[3] cienie – różnice
[4] w myślach i w uczynkach – danych odbieranych
[5] wysłowić przymierze – skierować syntezę
[6] przez zbliżenia – powiązania
[7] przymierza z pierwocin – syntezy a priori
[8] bezwstydnie – wulgarnie
[9] przymierza – syntezy
[10] zniewolonej – chorej
[11] przymierza – syntezy
[12] dziedzictwem – transcendentalnej
[13] pierwocinę – a priori
[14] przymierza – syntezy
[15] sprzeczne wewnątrz Pierwszego – dialektyczne, tzn. Heglowskie
[16] dziedziczną – transcendentalną
[17] przymierzy - syntezy
[18] przymierzu - syntezie
[19] pierwociny - a priori
[20] ubezwstydnia – wulgaryzuje
[21] przymierza – syntezy
[22] Bezwstydna – Wulgarna
[23] nauczyciel – ekspert
[24] Ubezwstydnienie – Zwulgaryzowanie
[25] ubezwstydnionym – zwulgaryzowanym
[26] przymierzami – syntezami
[27] przymierza – syntezy
----------------------------------
… będzie kontynuowane
Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.
Ważne: Regulamin | Polityka Prywatności | FAQ
Polecane: | montaż anten Warszawa | montaż anten Warszawa Białołęka | montaż anten Sulejówek | montaż anten Marki | montaż anten Wołomin | montaż anten Warszawa Wawer | montaż anten Radzymin | Hodowla kotów Ragdoll | ragdoll kocięta | ragdoll hodowla kontakt