Czym jest szczęście - Paulq0909
Poezja » Wiersze » Czym jest szczęście
A A A

 

Od lat nie wygrałam,

nie poczułam szczęścia

Może to być znak na to,

że będzie one duże.

Poleci zaraz kreska za kreską.

Czy to jest warte tego ?

Można zawsze się zabawić z czymś ostrym,

przelać cierpienie na ciało.

Utracić przytomność na jakiś czas,

na kilka minut nic nie czuć.

Być wolnym od zmartwień,

na krótki czas. 

Nie bać się własnego cienia,

spojrzeć na rzeczywistość inaczej znów.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Paulq0909 · dnia 24.01.2020 07:45 · Czytań: 364 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 19
Komentarze
marzenna dnia 24.01.2020 15:30 Ocena: Świetne!
Mam nadzieję, że ta zabawa z czyś ostrym, to nie jest żyletka. Balansowanie na granicy życia i śmierci, to rodzaj odskoczni. To groźne, może uzależnić. Narkotyki nie są rozwiązaniem, tak nie znajdziemy ulgi i szczęścia. To chwilowe urojenie, chwilowe zapomnienie.
Cytat:
Nie bać się wła­sne­go cie­nia,

spoj­rzeć na rze­czy­wi­stość ina­czej znów.

właśnie, ta ikebana to idealne rozwiązanie, kultura japońska jest wspaniała, powinniśmy przyjrzeć się bliżej, jej doskonałości.
pozdrawiam serdecznie :)

https://youtu.be/8ePS3PftIzw
mike17 dnia 24.01.2020 17:04
To chyba kiepski pomysł, by się pochlastać.
Wiersz średnio do mnie przemówił,
Może za dużo tego "ostrego".
Jakby miał być wierszem o popełnieniu samobójstwa, a tego chyba nie chciałaś.
Ogólnie nie jest źle, ale też nie ma fajerwerków.
Wiersz jakich wiele.

Szkoda, że skupiłaś się tylko na kwestii samobójstwa.
marzenna dnia 24.01.2020 17:33 Ocena: Świetne!
Komentarz został usunięty i przypominam:

6.2 Komentarze nie mogą obrażać autora utworu oraz osób postronnych.
6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.
6.10 Zabronione są komentarze ad personam. przyp. red. EF
Victoria Nes dnia 24.01.2020 17:56
1.Takie stany, które opisuje młody autor, wymagają interwencji specjalisty.
2. Nabijać w butelkę to też sztuka, pisać można o wszystkim, ale są pewne granice.
3.?
Pozdrawiam
mike17 dnia 24.01.2020 18:04
To, że nie podoba Ci się mój koment, nie znaczy, że masz mnie obrażać.
To świadczy tylko i wyłącznie o twoim chamstwie.
marzenna dnia 24.01.2020 20:33 Ocena: Świetne!
mike Przesadziłam, racja, ale nie mogę czytać spokojnie Waszych komentarzy. Wierszyk nie zmieścił się w granicach społecznych norm i pojęć. No tak, nie jest grzeczny i nie jest o miłości.
To nie jest wiersz jakich wiele, trzeba dobrze czytać i myśleć. Brakuje fajerwerków, to żałosne stwierdzenie, to arogancja. Pochlastać to można świnię, a nie człowieka, brak szacunku!
Średni przekaz, chyba za mało krwi i przekleństw, to też brak wyobraźni! Pisać można o wszystkim to racja! Wezwać specjalistę, tak czasem trzeba, zaraz zapną w kaftan, zresztą nie znam się na leczeniu psychiatrów, ale już wiele złego słyszałam. Nabijanie w butelkę, no można, nie każdy się nabije :) Najważniejsze, granice, pewne granice....o których pisałam, to granice wytrzymałości.
Nie każdy je posiada, nie każdy miał dobre wychowanie i miłość, więc skąd ma wiedzieć gdzie jest granica. Kto z Was wie kiedy nie wolno jej przekroczyć! Wyrocznia :)
Cytat:
Od lat nie wy­gra­łam,nie po­czu­łam szczę­ścia

Ktoś rozumie te słowa, czy są zbyt trudne?
Paulq0909 dnia 24.01.2020 20:42
Ja piszę tylko to co czuję ponieważ czuję,że wtedy mi lepiej. Nie zamierzam pisać wierszy o szczęściu którego nie czuję. Wole mieć komentarze które mogą mnie jeszcze bardziej zranić niż pisać coś czego nie czuję... ;)
makir dnia 24.01.2020 20:46 Ocena: Świetne!
Każdy człowiek potrzebuje odrobiny szczęścia i akceptacji ,myślę ,że ten wiersz jest o tą odrobinę wołaniem ,bo gdzie szukać zrozumienia jak nie u poetów ,poeta powinien być bardziej ....Poeta nie ucztuje z szakalami ,woli umrzeć z głodu ,w każdym razie ja mam takie zdanie o poetach i choć można mnie nazwać grafomanką ,to poczytuję sobie za zaszczyt być choćby najgorszą pośród tego grona, dlatego apeluję o odrobinę empatii.Doskonale wiecie ,że wiersze pisze się sobą i siebie się darowuje światu ,a to coś bezcennego ...Wiersz poruszający ,przeczytałam go wcześniej,ale bałam się skomentować ,bo nie znajdowałam odpowiednich słów ,teraz spróbowałam je znaleźć ,bo na to zasługuje i autorka i wiersz . Tym bardziej ,że jest to osoba tak młoda ,powinniśmy ją hołubić ,bo ma talent .Wspomnijcie swoje pierwsze próby ....
Victoria Nes dnia 24.01.2020 21:36
Jeśli faktycznie masz 14 lat i to o czym piszesz jest prawdą a nie fikcją, to wysyłam ci moc serdeczności i jestem pewna, że jeszcze poczujesz ciepłe promienie na swojej młodziutkiej twarzy.
*** Zacznij pracować jako wolontariuszka np. w schronisku lub z osobami starszymi***Do dzieła! Słuchaj starszych.
PS. Pisz, może zacznij malować, tworzyć cokolwiek co pozwoli ci wyrazić siebie, wylądować złe emocje, oczyścić się
Paulq0909 dnia 24.01.2020 22:25
Victoria Nes tak mam 14 lat i nie przyszłam tutaj żeby przedstawić komuś funkcję. Chodziłam do różnych specjalistów ale to nic nie dawało. Próbuję różnych rzeczy...
wiosna dnia 24.01.2020 22:35
Paulq0909 napisała:
Wole mieć komentarze które mogą mnie jeszcze bardziej zranić niż pisać coś czego nie czuję..

Przede wszystkim musisz zrozumieć, że komentarze nie godzą w Ciebie, w Twoje uczucia, ale po prostu dotyczą warsztatu, jakim aktualnie dysponujesz. Zawsze oddzielam Autora od peela. Nie zakładam, że są jedną i tą samą osobą. Pisać można o wszystkim i niekoniecznie samemu to przeżywać. Pisz, czytaj i wstawiaj. :)
Na Twoim miejscu zrezygnowałabym z interpunkcji, a tym samym z dużych liter. Baw się wersyfikacją.
Cytat:
Od lat nie wy­gra­łam,
nie po­czu­łam szczę­ścia
Może to być znak na to,
że bę­dzie one duże.


od lat nie wygrałam
nie poczułam szczęścia
może to znak jeśli przyjdzie
będzie duże zaraz poleci
kreska za kreską
zawsze można się zabawić
czymś ostrym przelać cierpienie
na ciało

utrata przytomności uwalnia
od zmartwień
przez kilka minut nie boję się

własnego cienia

Z góry przepraszam za ten zapis. To nie jest broń Boże propozycja na zmiany. Tak mi się go przeczytało i się tym podzieliłam.
jeśli szczęście to ono* nie one*
Cytat:
Utra­cić przy­tom­ność na jakiś czas,na kilka minut nic nie czuć.Być wol­nym od zmar­twień,na krót­ki czas. 

W tym fragmencie trochę przegadujesz.
Ogólnie bardzo trafia do mnie przekaz, a nad formą zawsze można popracować. Najważniejszy jest sens, który budzi emocje.
Pozdrawiam:)
Paulq0909 dnia 24.01.2020 22:43
Wiosna pozdrawiam również :)
marzenna dnia 24.01.2020 22:47 Ocena: Świetne!
Paul...a Pisz, ale skoro piszesz to wzbudzasz emocje, trudno przejść obojętnie, przeoczyć i zapomnieć. Są wiersze, które ranią, albo pocieszają, różne. Mają swój cel, dla twórcy i czytelnika.
Jaki masz cel?
Czego szukasz?
Spokoju ducha, zrozumienia, to nie jest kozetka u psychologa, ale wiele możesz się dowiedzieć, wiele dobrego. W sumie jestem ciekawa jaki napiszesz następny wiersz, ten obecny ukazuje słabość i bark pojęcia o poczuciu szczęścia.
Cytat:
Utra­cić przy­tom­ność na jakiś czas,

To jest rozwiązanie? To ucieczka, strach i brak bezpieczeństwa.
Miło, że jesteś, dla mnie wiele znaczysz. :)
pozdrawiam
Kobra dnia 24.01.2020 22:48
14 lat... duża wrażliwość, emocjonalność, próba odnalezienia się w świecie... bratniej duszy, miłości. Po prostu... Ja w tym wieku też pisałam smutne wiersze. To tylko wiersz i niech tak zostanie. Czasem to one są jak to wtedy pisałam: kryształową kulą ochraniającą serce. Lepiej ten ból i brud wyrzucić w tekst niż w real. Jeśli autorka będzie dużo poezji czytać, szlifować warsztat, to wróżę w przyszłości dobre wiersze. Wierzę w Ciebie :)
Wrażliwość to dar, a nie przekleństwo, choć łatwo nie jest i nie będzie. Nie zmarnuj tego daru. Ściskam ciepło!
Victoria Nes dnia 24.01.2020 23:46
Zgadzam się z Tobą w większości są to testy i formularze do wypełnienia, a kolejna wizyta za 5 lat.
Młody człowiek czasami ma wrażenie, że jest jak roztłuczone szkło i nie ma już co zbierać. A gdyby się uparł i pozbierał te kawałeczki (te najmniejsze również) to byłoby już coś.
To chęć i wola - to magia tworzenia. JESTEM; powtarzaj to słowo jak mantrę a później zrozumiesz resztę. Pozdrawiam V.Nes
viktoria12 dnia 25.01.2020 10:15
https://genialne.pl/pechowe-sytuacje/?fbclid=IwAR37RrBkDz9h_LyFV0aePjYfszOZu3tV3d52_ns8qE5L9m_FgETDqWPIe58

Cytat:
Od lat nie wy­gra­łam,

nie po­czu­łam szczę­ścia

Może to być znak na to,

że bę­dzie one duże.


Cytat:
Może to być znak na to,

że bę­dzie one duże.


no i tak trzymaj. Dobry znak: duże szczęście.
al-szamanka dnia 25.01.2020 12:50
Paulq, w żadnym wypadku nie chcę Ciebie zranić, ale sądząc po Twoich odpowiedziach twardo postanowiłaś, że będziesz nieszczęśliwa. To wcale nie jest oryginalne i przypominasz mi nieco mnie, gdy byłam w tym wieku. Na szczęście szybko z tego wyszłam i wybrałam zawód, w którym się spełniam, pomagając potrzebującym. Gdy pytam moich upośledzonych Klientów (niektorzy nie potrafią nawet mówić) czy są szczęśliwi, każdy z nich potakuje, że tak.
Oni, którzy nie mogą nic, są szczęśliwi!
A Ty masz przecież taaaakie możliwości.
Nie jesteś niczym ograniczona oprócz własnego chcieć i ruszyć palcem.
Spróbuj jeszcze raz pójść za radą Victorii Nes, szukaj, próbuj.
A jeśli chodzi o sam wiersz, to Wiosna jest tu jak najbardziej kompetentna.

pozdrawiam ciepło :)
Paulq0909 dnia 25.01.2020 15:22
al-szamanka
Nie postanowiłam tak kochana :) O moim życiu nic nie wiesz i nie wiesz przez co przeszłam i nie chodzi mi tutaj o jakieś zerwania itp tylko coś gorszego. Nie wymyślam sobie problemów.Co masz na myśli upośledzonych? :rip:
al-szamanka dnia 26.01.2020 16:22
Oczywiście, że nic nie wiem o Twoim życiu, mogę tylko je sobie intuicyjnie dowyobrażać, i jest to obraz zatrważający.
Chciałam Ci tylko powiedzieć, że pozostawanie w kołowrocie nieszczęścia do niczego nie prowadzi. Wiem jak strasznie ciężko się z niego wyrwać, ale wygrasz siebie tylko wtedy, gdy BĘDZIESZ pomimo...
Bo nie Ty jesteś winna!
Ale to właśnie Ty możesz być ta silna ponad wszystko, czego Ci bardzo życzę.
Jeśli chodzi o moich upośledzonych Klientów, to wspomniałam o nich tylko dlatego, aby Ci pokazać, że są różne nieszczęścia. Jak z tymi nieszczęściami się uporać, albo z nimi zaaranżować, w dużej mierze zależy od nas samych.

pozdrawiam ciepło :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty