Śmierć - Smutna89
Poezja » Wiersze » Śmierć
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

Śmierć może być wybawieniem
A nawet ukojeniem
Przed cierpieniem
Fałszywymi ludźmi
Problemami aż do ziemi
Śmierć chciana
Wybrana
Jest lekiem na całe zło
Jeśli tylko chcesz i pragniesz mocno
Spełni sie
Już nigdy nie poczujesz bólu, upokorzenia, wstydu

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Smutna89 · dnia 15.07.2022 07:01 · Czytań: 589 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 2
Komentarze
wolnyduch dnia 15.07.2022 14:28
Bardzo przytłaczjący tekst...

Zaczęłam pisać komentarz, który przez nieuwagę skasowałam:(
Powiem tak, śmierć nie jest wybawieniem, tylko skróceniem daru życia, który ma i tak ograniczoną długość, a skracanie go sobie jest ucieczką przed jego niedogodnościami, które dotykają każdego z nas, jednak nie każdy cierpi w równym stopniu. Są ludzie, którzy dali by wiele, aby móc zobaczyć piękno przyrody, lecz stracili wzrok i nie jest im to dane. Są osoby, które marzą o spacerze po lesie, czy choćby przed domem, ale nie mogą tego zrobić, bo mają problem z chodzeniem, takich przykładów jest wiele.
Często nie doceniamy tego, co mamy, jakimi jesteśmy szczęściarzami wobec innych i nie mówię tutaj o rzeczach materialnych.
Msz, warto doceniać rzeczy małe, cieszyć się z drobiazgów, np. z tego, że świeci słońce za oknem, że mamy lato, że możemy pospacerować po parku, patrzeć na kwitnące kwiaty, na otaczające nas piękno, warto je tylko umieć dostrzec, warto się cieszyć z tego, że możemy cieszyć się wzrokiem,
słuchem, gdy słyszymy śpiew ptaków, że możemy chodzić, czego wiele osób może nam zazdrościć, a jeśli nie wierzymy w nasze szczęście, to wystarczy pójść np. do DPS albo hospicjum i zobaczyć, iż wiele osób z chęcią zamieniło by się na nasz los...

Każdy w życiu miewa gorsze chwile, a jednak większość z nas chce żyć, bo nawet jeśli w danej chwili jest nam źle, to za parę dni wszystko może się zmienić i zdarzyć, jeśli tylko w to uwierzymy i zechcemy tych zmian.
Zło, fałsz, otacza każdego z nas, ale jeśli mamy pozytywne nastawienie do świata, to świat wyda nam się lepszy, bo nie ma w nim samego zła, bo prócz złych ludzi są też dobrzy, prócz brzydoty jest też piękno. Warto je widzieć: w przyrodzie, w sztuce, w muzyce, rzeźbie i w ludziach także.

Msz, jeśli mamy w sobie niechęć do życia, to wyjściem nie jest ucieczka przed nim, lecz próba wyjścia z problemów, pytanie co zrobić, by je zmienić, a z pewnością nie jest to niemożliwe.
Zawsze jest jakieś wyjście, czasem pomoc innym daje ukojenie, gdy widzimy, że np. ludzie mimo chorób czy starości potrafią być pełni optymizmu, choć wcale nie jest im lekko, potrafią się uśmiechać, choć nie mają ku temu powodów, bo cieszą się każdą chwilą życia, którego mają coraz mniej...

Warto cieszyć się z drobnych rzeczy, widzieć w życiu jego pozytywy, nie tylko negatywy,
na zły humor włączyć sobie radosną muzykę, którą lubimy, która poprawi nam nastrój, komedię, która nas rozbawi. Warto porozmawiać z kimś, z kim dobrze się czujemy, wyjść na spacer - do parku, do lasu, szukać piękna wśród przyrody, sztuki i w ludziach, które jest, tylko trzeba się na nie otworzyć, a poza tym docenić to, iż jest się szczęściarzem, który może chodzić, widzieć i cieszyć się otaczającym pięknem, wiele osób nie ma tego szczęścia, a ci co mają nie potrafią go docenić...

Warto też otworzyć się na ludzi, wyjść do nich, bo jest wielu wspaniałych ludzi, którzy chętnie spędzą z nami czas, którzy może nam w czymś doradzą, którzy przypomną, iż życie to dar, a świat jest piękny i warto nim się cieszyć, czego z całego serca peelce życzę.

Pozdrawiam serdecznie i życzę, aby otworzyć oczy na to co piękne, nie tylko na brzydotę otaczającego nas świata, a każdy takie drzwi ma przed sobą, nie warto ich zamykać, one same kiedyś się zamkną przed każdym z nas, ale póki życie trwa, cieszmy się nim, cieszmy się: ptakiem za oknem, letnią zielenią, złotem jesieni i szronem drzew z zimie, bo życie ma wiele do zaoferowania, tylko trzeba się na nie otworzyć i uwierzyć, że póki ono trwa wszystko się w nim jeszcze może zdarzyć.
To, że ktoś ma dar do pisania, to też powód do radości, a Ty go masz, Autorko, tylko wyrzuć smutek z siebie i otwórz się na radość :)

https://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU
Zbigniew Szczypek dnia 17.07.2022 15:05 Ocena: Świetne!
Witaj Smutna
Twój login widzę nieprzypadkowy, coś dręczy i przytłacza, a mimo to szukasz ratunku, łącza ze światem. Chcesz wykrzyczeć swój ból ale nie wiesz jak. Dlatego wiersze? Ok. - rozumiem, wielu z nas miało i ma podobnie. Kiedyś pomogliby Ci szybciutko poprawić błędy, odnaleźć radość z pisania i życia, pomogliby zrozumieć czym jest owo życie i że nie warto "pchać się" na drugą stronę.
Pomogliby... Och, gdyby oni znowu ożyli. Ale wolą sami milczeć, jak w skałę zaklęci(inwersja - wiem). Ja powiem tylko, że żyję, także dzięki im wszystkim tutaj, mimo że dzisiaj milczą, we wnętrzu własnej skorupy i piszę nadal, publikując czasami i tylko niekiedy, jak oni się odzywam, gdy ktoś krzyczy wierszem, w nadziei pomocy. Przejrzałem pozostałe Twoje artykuły - te same błędy: rozwlekły tekst, a mógłby być bardziej zwarty, a zarazem przejrzysty, gdyby usunąć to, co zbędne, jak zbędna jest klasyfikacja wiekowa(nie ma tam nic ani strasznego, ani wyuzdanego), nadaj rytm, melodię lub spróbuj inaczej - proza - felieton, opowiadanie. Pytaj i proś o radę, szczególnie, gdy milczą.
I nie myśl nigdy ale to nigdy o śmierci, jeszcze masz czas, Twoje życie się nie spełniło, a świat nie otrzymał od Ciebie najważniejszego dzieła, nie ma spajającej klamry, obręczy. Po drugiej stronie jest nader ciekawie dla tych, co prawdę tę zrozumieją. Polecam Ci moje "Pożegnanie" - kulawy jeszcze tekst ale prawdziwy. Byłem "tam" już kilka razy i wcale mnie "tam" nie chcą.
A co do Twojego jeszcze tekstu - usuń proszę wielkie litery, poza pierwszą i może interpunkcję - tak łatwiej, a często wiersz może zyskać więcej znaczeń i interpretacji, może warto przebudować własną, początkową myśl, zbudować nowe puzle np.:
Już nigdy nie poczujesz
bólu upokorzenia i wstydu
spełni się
jeśli tylko chcesz i mocno pragniesz
wybawi i ukoi w cierpieniu
obroni przed ludzkim fałszem
będzie lekiem na całe zło
wybrana
to twoja oczekiwana śmierć

Nadal tekst rozstrzelany ale przejrzysty i jasny w przekazie i wbrew pozorom spójny.
Ale to Twój wiersz i Ty decydujesz co robić. A ja tylko proszę - BAW SIĘ! ODNAJDŹ RADOŚĆ TWORZENIA, A NIE DESTRUKCJI - DESTRUKCJI SIEBIE SAMEJ!!!
Tego Ci gorąco życzę, witając na PP
Zbyś ;)
P.S.
Dałem ocenę - świetne!, bo to jest Twój kamień milowy, do którego będziesz wracać, jeśli odnajdziesz w sobie siłę, co pcha na skraj Mlecznej Drogi i poza nią
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty