Ona w społeczeństwie śmieci - Athena
Proza » Inne » Ona w społeczeństwie śmieci
A A A
Leżę. Tak po prostu. Właściwie bez wyższego celu. Przez niego. Zużył, zostawił, wyrzucił. Było coś we mnie. Cudowny napój Bogów- witalność wrodzona. On to wykorzystał, by sam siebie orzeźwić. Orzeźwił i wyrzucił. Nie, nie pozostałam sama. Wokoło tak wiele istnień. Całe społeczeństwo! Śmieci! Bez świadomości- nawet nie ma z kim słowa zamienić. Wy jesteście tak samo ogłupieni jak my, jak oni- ci co leżą wokół mnie. Zużyci, bez wyższego celu. Leżą, bo leżą.

Leży ona. Mała- śmierdzi. Chyba czegoś jej potrzeba. Może swojego gatunku... Jest inna niż my wszyscy- oni. Może za kimś tęskni, za czymś? Płacze. Ryczy. Drze się wniebogłosy. Czemu płaczesz dziecko? Przestań ryczeć! Zamknij mordę! Nie słucha- kretynka mała. Po co ją tu zostawili? Ludzie potrzebują jeść- ona potrzebuje jeść. A może on? Nie wiem. Po mordzie nie poznasz... Człowieka nie poznasz po rysach twarzy, po długości nosa, po kolorze włosów. Człowiek jest skomplikowany. Ty jesteś zbyt skomplikowany! Ona zgasła.

Wokół mnie śmieci- całe społeczeństwo śmieci! Nikomu nie potrzebnych- do wyrzucenia. I nawet do nas zagląda ON. O nikim nie zapomni. Patrzy, przygląda się. Nie widzę JEGO twarzy. Otwiera pokrywę- światło mnie oślepia. Ludzie mówili idź w stronę światła. Ja nie pójdę- nie mogę. ON selekcjonuje wybiera co rciekawszer1; okazy. Tylko ON może spowodować, że się poruszę- nie powoduje. Wybiera tą drugą... To ona z NIM pójdzie. Ona zasmakuje tego innego, lepszego świata. Wyciąga ją, zrzuca na podłogę i zadeptuje. Chowa do ciasnej torby. Lepszy świat? Ja nie chcę z nim iść. Wybiera jeszcze kilka innych- o mnie zapomina.
Ja- puszka...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Athena · dnia 24.03.2009 10:54 · Czytań: 747 · Średnia ocena: 2,33 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Lorelay dnia 24.03.2009 11:08 Ocena: Przeciętne
Hmmm... To co pierwsze rzuca się w oczy to erki i niespójność stylu. Nie bardzo wiadomo kto jest narratorem. Miejscami wydaje się, że narrator się zmienia. Ciekawy pomysł, ale niestety źle poprowadzony. Już na początku domyślałam się zakończenia więc mnie nie zaskoczyło.
TomaszObluda dnia 24.03.2009 12:33
nie wiele zrozumiałem. dla mnie to pseudofilozoficzne gadanie. Jednak nie jestem pewny i dlatego nie skrytykuję. Może się mylę. Bardzo prawdopodobne. bez oceny
Jack the Nipper dnia 24.03.2009 13:25 Ocena: Przeciętne
Świat z perspektywy puszki, niezły pomysł. Dziecko w śmieciach - zdarza się - straszne.

Ale właściwie to jest nie za dobrze - bo jak dla hecy - puszka po napoju - to za mało zabawne. A jesli miało być poważnie, to za płytki ten tekst.

Pomyśl w którą stronę chcesz iść.
Anaris dnia 24.03.2009 15:11 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Bogów- witalność

spacja po 'Bogów'

Cytat:
świadomości- nawet

spacja po 'świadomości'

I tu przestanę wypisywać, gdzie powinna być spacja przed myślnikiem, bo chyba wszędzie w Twoim tekście powinna być.

Cytat:
rciekawszer1;

erki do usunięcia


Nawet ciekawy pomysł, ale styl mnie trochę zatrzymywał. Strasznie dużo myślników, co bardzo hamuje...
Usunięty dnia 24.03.2009 20:19 Ocena: Przeciętne
Trochę męczące to czytanie. Konkluzja może być.
Ale ogólnie strasznie to zawikłane i poszarpane myśli.
Polecam trzeźwym osobnikom.

Czytać przed spożyciem !
Yumikais dnia 24.03.2009 20:35 Ocena: Dobre
Coś jest w tym opowiadaniu, co mi się podoba, mianowicie ten fragment o dziecku. Dość mocny tekst, moim zdaniem.
bassooner dnia 25.03.2009 07:56 Ocena: Dobre
to jest dobre, ale zmarnowane na puszkę, to człowiecze emocje bardzo dobrze oddane ale zakończenie, choć zaskakujące powoduje, że myślisz sobie "to tylko puszka"
Miladora dnia 28.03.2009 18:18 Ocena: Przeciętne
- Nikomu nie potrzebnych - niepotrzebnych
- Wybiera tą drugą... - tę drugą
Myślę, że mogłabyś zrobić z tego coś więcej, bo próbuję doszukać się jakiegoś głębszego podtekstu i mimo wszystko nie bardzo mi to wychodzi, choć taki był przecież zamiar. Może powinnaś popracować nad tym jeszcze, także stylistycznie? No i popraw spacje... ;)
Zgadzam się z Bassooniem, że po przeczytaniu myśli się - to tylko puszka...
ginger dnia 31.03.2009 13:59 Ocena: Przeciętne
Pomysł jest dobry, moment z dzieckiem wstrząsający, ale wykonanie wszystko psuje. Wyszło płytko, ani nie zabawnie, ani nie poważnie, tak bezpłciowo, szaro i nudno... Nie zapamiętam tego tekstu, a szkoda. Popracuj nad formą, bo wymyślać historie chyba potrafisz.
kosiewicz dnia 01.04.2009 12:20 Ocena: Dobre
Pomysł bardzo fajny, chociaż trochę za krótko żeby wydać ocenę.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty