gabstone
Użytkownik
- Postów: 1101
- Skąd: Chorzów
|
Dodane dnia 11-12-2013 20:43 |
|
Sto najlepszych wg Akademii Teatru Telewizji
P. Shaffer, Amadeus cz. I i II (reż. Maciej Wojtyszko, 1993)
S. Mrożek, Ambasador (reż. Erwin Axer, 1997)
J. Głowacki, Antygona w Nowym Jorku (reż. Kazimierz Kutz, 1994)
J. Giraudoux, Apollo z Bellac (reż. Adam Hanuszkiewicz, 1958)
J. Kesselring, Arszenik i stare koronki (reż. Maciej Englert , 1975)
B. Jasieński, Bal manekinów (reż. Janusz Warmiński, 1979)
M. Frisch, Biedermann i podpalacze (reż. Erwin Axer, 1964)
F. Dostojewski, Bracia Karamazow (reż. Jerzy Krasowski, 1969)
S. Grochowiak, Chłopcy (reż. Tadeusz Jaworski, 1966)
E. Rostand, Cyrano de Bergerac (reż. Krzysztof Zaleski, 1981)
A. Miller, Czarownice z Salem (reż. Zygmunt Hübner, 1978)
A. Fredro, Damy i huzary (reż. Olga Lipińska, 1973)
T. Różewicz, Do piachu... (reż. Kazimierz Kutz, 1990)
Molier, Don Juan (reż. Leszek Wosiewicz, 1995)
A. Mickiewicz, Dziady cz.I i II (reż. Konrad Swinarski, 1983)
A. Mickiewicz, Dziady cz.I i II (reż. Jan Englert, 1997)
T. Kantor, Dziś są moje urodziny (reż. Tadeusz Kantor, 1992)
F. Bruckner, Elżbieta Królowa Anglii (reż. Laco Adamík, 1984)
S. Mrożek, Emigranci (reż. Kazimierz Kutz, 1995)
A. Strindberg, Eryk XIV (reż. Jerzy Gruza, 1979)
W. Gombrowicz, Ferdydurke (reż. Maciej Wojtyszko, 1985)
R. Harwood, Garderobiany (reż. Maciej Wojtyszko, 1991)
W. Shakespeare, Hamlet (reż. Andrzej Wajda, 1992)
H. Ibsen, Hedda Gabler (reż. Jan Świderski, 1974)
G. Zapolska, Ich czworo (reż. Tomasz Zygadło, 1977)
J. W. Goethe, Ifigenia w Taurydzie (reż. Erwin Axer, 1965)
J. Drda, Igraszki z diabłem (reż. Tadeusz Lis, 1979)
T. Bernhard, Immanuel Kant (reż. Krystian Lupa, 1997)
W. Gombrowicz, Iwona, księżniczka Burgunda (reż. Zygmunt Hübner, 1987)
T. Dorst, Ja, Feuerbach (reż. Tadeusz Łomnicki, 1990)
T. Bernhard, Kalkwerk (reż. Krystian Lupa, 1998)
B. Brecht, Kariera Artura Ui (reż. Jerzy Gruza, 1973)
T. Różewicz, Kartoteka (reż. Konrad Swinarski, 1967)
T. Różewicz, Kartoteka (reż. Krzysztof Kieślowski, 1979)
T. Różewicz, Kartoteka rozrzucona (reż. Kazimierz Kutz, 1998)
H. von Kleist, Kasia z Heilbronnu (reż. Jerzy Jarocki, 1995)
R. Chandler, Kłopoty to moja specjalność (reż. Marek Piwowski, 1978)
P. Barz, Kolacja na cztery ręce (reż. Kazimierz Kutz, 1990)
J. Słowacki, Kordian cz.I (reż. Jan Englert, 1994)
J. Słowacki Kordian, cz.II (reż. Jan Englert, 1994)
S. Mrożek Krawiec, (reż. Michał Kwieciński, 1997)
J. Słowacki, Ksiądz Marek (reż. Krzysztof Nazar, 1997)
S. Grochowiak, Lęki poranne (reż. Tomasz Zygadło, 1978)
A. de Musset, Lorenzaccio (reż. Agnieszka Holland, Laco Adamík, 1978)
A. Gelman, Ławeczka (reż. Maciej Wojtyszko, 1987)
B. Brecht, K. Weill, Mahagonny (reż. Krzysztof Zaleski, 1985)
S.I. Witkiewicz, Matka (reż. Jerzy Jarocki, 1976)
B. Brecht, Matka Courage (reż. Lidia Zamkow, 1974)
J. Słowacki, Mazepa (reż. Gustaw Holoubek, 1969)
A. Fredro, Mąż i żona (reż. Bohdan Korzeniewski, 1973)
Molier, Mieszczanin szlachcicem (reż. Jerzy Gruza, 1969)
S. Mrożek, Miłość na Krymie (reż. Erwin Axer, 1998)
Z. Skowroński, Mistrz (reż. Jerzy Antczak, 1972)
M. Bułhakow, Molier, czyli zmowa świętoszków (reż. Maciej Wojtyszko, 1981)
G. Zapolska, Moralność pani Dulskiej (reż. Tomasz Zygadło, 1992)
Z. Krasiński, Nie-Boska komedia (reż. Zygmunt Hübner, 1982)
T. Kantor, Niech sczezną artyści (reż. Tadeusz Kantor, 1988)
K. H. Rostworowski, Niespodzianka (reż. Jan Świderski, 1978)
T. Kantor, Nigdy tu już nie powrócę (reż. Tadeusz Kantor, 1990)
S. Wyspiański, Noc listopadowa (reż. Andrzej Wajda, 1978)
A. Strindberg, Ojciec (reż. Jan Maciejowski, 1991)
J. Kitowicz, Opis obyczajów, czyli jak zwyczajnie... (reż. Mikołaj Grabowski, 1990)
Ch. Hampton, Opowieści Hollywoodu (reż. Kazimierz Kutz, 1986)
S. Beckett, Ostatnia taśma (reż. Antoni Libera, 1989)
W. Shakespeare, Otello (reż. Andrzej Chrzanowski, 1981)
M. Gogol, Ożenek (reż. Ewa Bonacka, 1976)
A. Mickiewicz, Pan Tadeusz (reż. Adam Hanuszkiewicz, 1970)
J. Potocki, Parady (reż. Krzysztof Zaleski, 1978)
A. Czechow, Płatonow (reż. Andrzej Domalik, 1992)
S. Mrożek, Portret (reż. Kazimierz Dejmek, 1990)
W. Shakespeare, Poskromienie złośnicy (reż. Zygmunt Hübner, 1971)
F. Kafka, Proces (reż. Agnieszka Holland, Laco Adamík, 1980)
B. G. Shaw, Profesja pani Warren (reż. Aleksander Bardini, 1971)
I. Brešan, Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna (reż. Olga Lipińska, 1985)
T. Różewicz, Pułapka (reż. Stanisław Różewicz, 1990)
M. Gogol, Rewizor (reż. Jerzy Gruza, 1977)
W. Shakespeare, Ryszard III (reż. Feliks Falk, 1989)
N. Erdman, Samobójca (reż. Kazimierz Kutz, 1989)
J. Słowacki, Sen srebrny Salomei (reż. Krzysztof Nazar, 1994)
J. Conrad, Spiskowcy (reż. Zygmunt Hübner, 1987)
G. Salvatore, Stalin (reż. Kazimierz Kutz, 1992)
G. Spiro, Szalbierz (reż. Tomasz Wiszniewski, 1990)
T. Williams, Szklana menażeria (reż. Jerzy Antczak, 1963)
W. Gombrowicz, Ślub (reż. Jerzy Jarocki, 1992)
A. Fredro, Śluby panieńskie (reż. Andrzej Łapicki, 1986)
A. Miller, Śmierć komiwojażera (reż. Kazimierz Karabasz, 1980)
Molier, Świętoszek (reż. Zygmunt Hübner, 1971)
W. Gombrowicz, Trans-Atlantyk (reż. Mikołaj Grabowski, 1991)
U. Betti, Trąd w pałacu sprawiedliwości (reż. Gustaw Holoubek, 1970)
A. Czechow, Trzy opowiadania (reż. Georgij Towstonogow, 1966)
A. Czechow, Trzy siostry (reż. Aleksander Bardini, 1974)
S. I. Witkiewicz, W małym dworku (reż. Zygmunt Hübner, 1970)
S. Wyspiański, Warszawianka (reż. Andrzej Łapicki, 1978)
A. Nowaczyński, Wielki Fryderyk (reż. Józef Gruda, 1981)
T. Kantor, Wielopole, Wielopole (reż. Tadeusz Kantor, 1984)
F. Dürrenmatt Wizyta starszej pani (reż. Jerzy Gruza, 1971)
A. Czechow, Wujaszek Wania (reż. Aleksander Bardini, 1980)
S. Wyspiański, Wyzwolenie (reż. Konrad Swinarski, 1980)
F. Dostojewski, Zbrodnia i kara (reż. Andrzej Wajda, 1987)
A. Fredro, Zemsta (reż. Jan Świderski, 1972)
P. Calderon de la Barca, Życie jest snem (reż. Jerzy Jarocki, 1987)
B. Brecht, Kariera Artura Ui (reż. Jerzy Gruza, 1973 )
Dla mnie Kantor rewelacja, jednak nie każdemu odpowiada jego Teatr śmierci, czy też tzw teatr zerowy. Jest twórcą bardzo charakterystycznym i kontrowersyjnym, szczegolnie ze względu na częsta obecność na scenie jako "mistrza ceremonii".
|
Polacy są zbyt inteligentni jak na swoje położenie geograficzne. Jarosław Iwaszkiewicz
|
|