Profil użytkownika
mede_a

Użytkownik
Offline
  • Miejscowość:
  • Data urodzenia:
  • Mazury
  • -
  • Data rejestracji:
  • Ostatnia wizyta:
  • 07.10.2013 07:28
  • 05.05.2024 12:04
  • Tekstów:
  • Recenzji:
  • Komentarzy:
  • Pomógł:
  • Postów na Forum:
  • Tematów na Forum:
  • Newsów:
  • Postów w Shoutboxie:
  • 82
  • 0
  • 1,527
  • 244 razy
  • 33
  • 0
  • 0
  • 308
  • Grupy użytkownika:
Ostatnie komentarze mede_a
Ja Twoje, Miladoro, sugestie doceniam. Okazujesz nawet najlichszemu z nas "twórców" ogromny szacunek poprzez bardzo merytoryczne uwagi, a nie uprawianie krytyki jako sztuki dla sztuki. Toteż jestem pewna, że nigdy nie doczekasz się riposty w stylu Tuwimowskiego "Na pewnego endeka, co na mnie szczeka";)
Ale co do sylabizmu :) Toż to najprymitywniejsza budowa strof:) Przecież tak zaczynał Kochanowski- ponad 500 lat temu, nie 80. Dla przykładu:
NA MATEMATYKA

Ziemię pomierzył i głębokie morze,

Wie, jako wstają i zachodzą zorze;

Wiatrom rozumie, praktykuje komu,

A sam nie widzi, że ma kurwę w domu.

Jakiż piękny, regularny wiersz o metrum: 5/6, w dodatku z cudnie rozłożonymi akcentami tokiem trocheicznym i amfibrachowym, charakterystycznym dla polszczyzny. Zatem- to nie tylko pospolity sylabik, ale wiersz sylabotoniczny, wyższa szkoła jazdy niż zwykły równozgłoskowiec. Dlaczego więc używacie TU często w komentarzach argumentów o zestarzeniu się, zużyciu pewnych elementów tworzywa poetyckiego, jak choćby inwersji, poprawnych gramatycznie form: „mego, swego” na korzyść dłuższych „mojego”, „twego”, dokładnych, choć wcale niegramatycznych, rymów, pojedynczych rymów w wierszu białym, a tak hołubicie prymitywny, schematyczny sylabizm, nawet nie bardziej wyrafinowany sylabotonizm? Znów ktoś powie, że się czepiam, a ja chcę po prostu wiedzieć, bo nie rozumiem. Kto powiedział, że inwersje są „be” i inne wymienione też „be”? Może ja czegoś nie wiem, jestem spóźniona.. Poezja to nie schemat, to oryginalność. Moje wierszyki w tej drugiej kategorii się nie mieszczą, bo doskonale znam, żeby było jasne, SWE ograniczenia. Ale- wybaczcie- prócz naprawdę pomocnych wskazówek, w wielu komentarzach, czuję presję wpychania w ściśle ustalone R A M Y. A to- powtórzę- nie służy zazwyczaj poezji. Pozdrawiam i przepraszam za wynurzenia pewnie nie we właściwym miejscu portalu.
Cała reszta nocy · 29.10.2013 22:11 · Czytaj całość
Ja tam lubię kanibali, o ile to mnie chcą schrupać na kolację:) (wszak jeszcze nie minął mój termin przydatności do spożycia) :)

A tak na marginesie, mniej więcej taki jak w poprzednim poście jest wydźwięk wiersza
Rzucili mięso! · 29.10.2013 21:04 · Czytaj całość
Ja przekaz złapałam, może dlatego że jestem kobietą: Faceci to świnie, w dodatku mięsożerne, pod warunkiem, że mięso z samicy:) Pozdrawiam feministkę in spe ;)
Rzucili mięso! · 29.10.2013 20:49 · Czytaj całość
I ten komentarz mi się podoba. Mogę przyjąć, bądź nie, wskazówki, jednakże czemuś służy. Dziekuję. Zgoda?:)

A tak na marginesie: "spragnionych" i "rozmarzone"- to imiesłowy przymiotnikowe bierne, a "czule", "lekko" i "dziko"- to przysłówki:) Tak więc w wymienionej przez Ciebie sekwencji 1O przymiotników- jest ich tylko połowa:)
Dzięki za wyjaśnienie, ale nadal do mnie nie przemawia w przypadku "Całej reszty nocy". Do krawędzi wiersza rymowanego jest dla tego utworu jak stąd do Nowego Jorku. Niby- rym "zrenic- Pekin" bazuje jedynie na aliteracji samogłosek "e" i "i", nawet mało kto odczyta go jako rym. Zresztą, obecność rymów również nie wymaga koniecznie wiersza sylabicznego- czego przykładem są wiersze uznanych poetów, które składają się często z wersów o bardzo róznej długości, w dodatku ułożonych bez jakiegokolwiek porządku typu: 13/8/13/8. Przesledź proszę choć dwie pierwsze zwrotki np. "Pieśni o żołnierzach z Westerplatte" Gałczyńskiego. Tam metrum jest następujące: 8/7/9/7 11 8/7/8/8. "Zielonemu Konstantemu" też należałoby radzić, by wyrównał rytm? Wydaje mi się- ale to moje zdanie- że taka dązność do prostej regularności rytmicznej wpycha twórcę w technicyzm, który nie zawsze służy poezji. Jeśli jest zamierzony i cudnie wycyzelowany, jak w przypadku Twoich przepięknych wierszy, Miladoro, czy choćby ostatniego utworu akacjowej agnes- jestem za. W innych przypadkach, również w tym tu omawianym- niekoniecznie. Serdeczności.
Cała reszta nocy · 28.10.2013 17:22 · Czytaj całość
A ja nie rozumiem dlaczego ów wiersz musi być koniecznie sylabiczny? Dlaczego potrzeba w nim wyrównać rytm do tej samej liczby zgłosek? Dlatego że ma bardzo, bardzo odległy rym? Nie znam takiej zasady w poetyce... Skąd ona? Chciałbym się czegoś nauczyć...

Mnie się podoba np. tak:
<<nosisz mnie w lusterkach swoich źrenic
a za szybą Dubaj za szybą Pekin
hotelowe łóżka wszędzie takie same>>

jednak to nie znaczy, ze tak jest najlepiej, ale przecież technicznie nie można się do mej propozycji doczepić, bo niby dlaczego? Wyjaśnicie mi...?
Cała reszta nocy · 28.10.2013 16:37 · Czytaj całość
Popieram przedmówców. Piękny klimat, czarownie.. Jednakże, moje oczy razi niekonsekwencja odnośnie rymów- w 1., 3., 4. zwrotce- bardzo dokładne rymy abab, w 2.- tak bardzo odległe, że nawet trudno mówić w ogóle o rymie. Pozdrawiam autorkę.
Staś · 28.10.2013 14:49 · Czytaj całość
Spróbuję ;)
Idź już · 27.10.2013 10:59 · Czytaj całość
Jestem ładniejsza od moich wierszy ;) Na szczęscie, Wiolinie ;)

Amso, to nie pokora- to wiedza :)
Idź już · 27.10.2013 10:53 · Czytaj całość
Ojej... jaka fajna dyskusja. Nie spodziewałam się i cieszę się, że się komuś mój wierszyk podoba. Dziekuję, Dziewczęta :) Dzięki też Kasi i wcale nie czuję się zaatakowana. Ona ma rację, jesli chodzi o ogólne podejście do życia- w a l cz y ć do końca. Ale w miłości? Jesli odeszła lub nigdy jej nie było, a tylko się komuś zdawała, albo jest z gatunku "miłości spóźnionych"? Trzeba pozwolić Ukochanemu odejść i mieć tylko nadzieję, że w Jego życiu pozostanie nasz ślad na zawsze. A "więc już idź"- to taka próba zostawienia sobie, wbrew faktom, bo to On porzucił- pozycji decydenta. Takie samooszukaństwo, takie niby moje ostatnie słowo. Ale też "idź"- bo i tak nie odejdziesz na zawsze, niełatwo zapomisz, będę w Tobie trwać na przekór rozstaniu.

Ot, co autor miał na myśli :) Dziękuję za uwagę :)

PS. Zresztą po mnie można swobodnie sobie pojeździć :) Nie obrażam się. Naprawdę mam potęzną świadomość swoich braków w zakresie talentu, a niejaka wiedza z poetyki, którą dysponuję, jeszcze mnie w tym utwierdza. Piszę, bo lubię, bo wiersz pozwala mi się uporac z emocjami. Piszę bez jakichkolwiek oczekiwań na pochwały. Pozdrawiam dyskutantów.
Idź już · 27.10.2013 10:32 · Czytaj całość
Trudno pisać o Twoich wierszach. Każde słowo wydaje się wówczas banalne. Pozostanę zatem w niemym zachwycie.
offertorium · 26.10.2013 18:11 · Czytaj całość
Arbuzy są absolutnie jednoznaczne ;) Stawiam 'Swietnie!" bez jakichkolwiek dwuznaczności:)
Retrospekcja · 25.10.2013 20:27 · Czytaj całość
Przepiękny erotyk, aż kipią, buzują zmysły. Swietne!
Agnes nie popełniła błędu. 'Kuternoga" ma dwie równouprawnione formy rodzajowe: męską i żeńską- ten kuternoga i ta kuternoga. Skoro tak, to forma "kuternogi kuśtykające" jest równie poprawna jak "kuternogi kuśtykający". Pozdrawiam :)
ludzie! to my! · 25.10.2013 11:07 · Czytaj całość
Mała uwaga: "poza tem"- to znowu nie tak bardzo archaiczna forma dziesiejszego "poza tym", będąca normą jeszcze w Międzywojniu ;)
I nic po zatem · 24.10.2013 19:57 · Czytaj całość
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Zdzislaw
09/05/2024 23:14
Zbigniewie, źle przeczytałeś nagłówek - napisałem… »
Zbigniew Szczypek
09/05/2024 19:52
Zdzisławie Żadna makabreska, takie nazwy i jeszcze… »
Zbigniew Szczypek
09/05/2024 19:13
Witaj Kaziu Nie obawiam się biskupów, ani nawet papieża, no… »
Kazjuno
09/05/2024 15:02
Pomyślałem Zbysiu, że kuria biskupia mogłaby tekst… »
Jacek Londyn
09/05/2024 11:41
Kazjuno, dziękuję za komentarz i przybliżenie problematyki… »
Kazjuno
08/05/2024 21:35
Dobre Jacku! Legendarna Wanda wprawdzie nie chciała Niemca,… »
Jacek Londyn
08/05/2024 20:49
Dziękuję za komentarz. To drabble napisane z potrzeby… »
Zbigniew Szczypek
08/05/2024 20:00
Januszu Tak, jak przypuszczałem, gryziesz się… »
Janusz Rosek
08/05/2024 17:58
Dziękuję za komentarz. To, co napisałeś Zbigniewie jest… »
Wiktor Orzel
08/05/2024 15:23
Fajnie się czytało, taka sobie zgrabna i całkiem zabawna… »
Zbigniew Szczypek
08/05/2024 09:56
Zdzisławie Podobało mi się Twoje opowiadanie/wspomnienie.… »
Wiktor Orzel
08/05/2024 09:45
Wstęp ma skoczy i fajny rytm, ale od tego momentu coś się… »
Jacek Londyn
07/05/2024 22:15
Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że udało mi się oddać… »
OWSIANKO
07/05/2024 21:41
JL tekst średniofajny; Izunia jako Brazylijska krasawica i… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 21:15
Florianie Trudno mi się z Tobą nie zgodzić - tak, są takie… »
ShoutBox
  • Wiktor Orzel
  • 08/05/2024 15:19
  • To tylko przechowalnia dawno nieużywanych piór, nie jest tak źle ;)
  • Zbigniew Szczypek
  • 08/05/2024 10:00
  • Ufff! Kamień z serca... Myślałem, że znów w kostnicy leżę
  • Zbigniew Szczypek
  • 07/05/2024 20:47
  • Hallo! Czy są tu jeszcze jacyś żywi piszący? Czy tylko spadkobiercy umieszczają tu teksty, znalezione w szufladach (bo szkoda wyrzucić)? Niczym nadbagaż, zalega teraz w "przechowalni"!
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty