rtęciobieg - akacjowa agnes
Poezja » Wiersze » rtęciobieg
A A A
Od autora: Nastarałam się. Ciekawe, czy komuś się spodoba moje zaplanowane i wystarane nowe dziecko :)

kiedy oczy unikają słońca,

wzrok jest pusty i ciemny jak noc.

ręka klamki u drzwi już nie trąca,

stopy stoją też niżej niż dno.

 

można cofnąć się jeszcze za ścianę,

zamknąć okna, zaryglować drzwi.

przygotować bieliznę na zmianę,

czekać w ciszy, aż skończą się dni.

 

można sobie siarczyście też zakląć.

tupnąć nogą, choć w bucie jest muł.

przetrzeć oczy i roztrzaskać okno,

znaleźć powód, by wyjść (choćby pół).

 

 kiedy pójdziesz do ludzi, do świata,

uruchomisz znów zmysły i chęć,

to odróżnisz w mig zimę od lata.

i popłynie już krew, a nie rtęć.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akacjowa agnes · dnia 28.06.2013 22:19 · Czytań: 611 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 10
Komentarze
Wiolin dnia 29.06.2013 01:15
Witaj Akacjowa....Ależ Ty się wijesz, zakręcasz, odmykasz, zamykasz, Próbujesz.
Jeżeli tak bardzo o to dziecko się starałaś no to nie powiem że jest brzydkie. Wiesz - ten rtęcioobieg nie musiał być wcale faktem wdrożonym w życie.
Jakoś mi tak ta rtęć w krwiobiegu nie brzmi pozytywnie, no i chyba też wolo płynie....
Wiem że szukasz swojej drogi - chwytasz się różnych wersji poezji.....To dobrze. Póki co drzazgi jeszcze nie lecą, ale kto wie - może już jutro.....Pozdrawiam.
akacjowa agnes dnia 29.06.2013 09:04
Wiolinie, być może nie umiałam tego wyraźnie przekazać, ale miałam na myśli człowieka, który jest w dołku zniechęcenia i porażek i ma do wyboru dwa wyjścia:
a) zamknąć się na świat i wpuścić w żyły rtęć zatrucia, czekając na śmierć
lub B) wyjść z siebie, do ludzi i zacząć żyć mimo wszystko.
Zatem obiecuję, że kiedyś polecą drzazgi :)
Wiolin dnia 29.06.2013 09:32
Akacjowa, bardzo trudno napisać wiersz rymowany, i wyrazić nim właśnie owe "coś", dlatego uważam że wierszem białym da się ugryźć więcej. W rymowankach wielką rolę odgrywa dobór właściwego rymu. Czasem naciąganego, bo przecież o wiele trudniej tak dobitnie uderzyć w samo oko treści, używając bądź co bądź jakichś uzależnionych rymem słów. Niemniej jednak trzeba pochwalić Twoją różnorodność poszukiwawczą. Szukaj własnych dróg, żeby nikt nigdy nie próbował Cię z kimkolwiek porównać. Bądź pierwszą na tej drodze. Nie naśladuj. Niech naśladują Ciebie inni. Pozdrawiam.
tydrych dnia 29.06.2013 09:38 Ocena: Bardzo dobre
Ten dołek to czuć tu wyraźnie, ale rtęcią zatruć? Pierwsze słyszę, choć oparami jej już nie jeden skrócił sobie życie. Rtęć w żylach? Ciekawe skojarzenie. Mnie się całość podoba, alem ja nie szkolony, a może i gamoń?
Cytat:
i po­pły­nie już krew, a nie rtęć.

- tu bym zmienił na "znowu, znów" ale to Twój wiersz i nie naciskam. Buziaki. I wyjdź na słonko. Wolę Cię radosną, a nawet świntuszącą. :)
akacjowa agnes dnia 29.06.2013 09:42
Irku, też chciałam dać "znów', ale jest ono wyżej, w drugim wersie 4 zwrotki, a tam nie umiem zmienić.
Cieszę się, że Ci się podoba.
Jest czas na radość, jest czas na wyciszoną zadumę. Życie to sinusoida i nie zawsze regularna :)
Vanillivi dnia 30.06.2013 21:50
Cytat:
Akacjowa, bardzo trudno napisać wiersz rymowany, i wyrazić nim właśnie owe "coś", dlatego uważam że wierszem białym da się ugryźć więcej. W rymowankach wielką rolę odgrywa dobór właściwego rymu. Czasem naciąganego, bo przecież o wiele trudniej tak dobitnie uderzyć w samo oko treści, używając bądź co bądź jakichś uzależnionych rymem słów.

No właśnie, o tym samym myślałam, czytając ten wiersz. Skupiasz się na rymach i dopracowujesz wszystko żeby pasowało Ci pod rym i nawet wychodzi to całkiem nieźle, tyle że jednak jeśli chodzi o treść to nie jest ona jakaś powalająca. W poezji szukam też treści, która mnie zainteresuje, jakoś zatrzyma na dłużej, a na portalu pisarskim (i w ogóle wszędzie) znajduję bardzo wiele wierszy, gdzie autor skupia się na rymach czy liczy sylaby, a sama treść pozostaje na drugim planie.
Pozdrawiam
laleczka dnia 30.06.2013 22:36
Pomysł z rtęcią zamiast krwi - kupuję. Krótko i treściwie opisuje człowieka w takim stanie, o jaki Ci chodziło. A przynajmniej do mnie przemawia. Podoba mi się zamysł, przesłanie - rusz się. Nie podoba się moralizatorski ton. Może coś w tym jest, że dla dzieci jakoś ładniej Ci wychodzi... dorośli nie lubią pouczania. Ich trzeba subtelniej (wtedy zaś często nie rozumieją... więc może być to syzyfowa praca).
P.S. Czytając Twój wiersz, przypomniał mi się wiersz mojego taty napisany "dla mamy"... trzy strofy pochwalne: "żona wspaniała","miłości kochana", "małżeństwo kochane"... i potem około dziewięciu pouczających: "i wy kochajcie swoje żony":) Kochany ten mój tata, ale mamie średnio się podobało:)
akacjowa agnes dnia 01.07.2013 15:12
Dziękuję, Vanillivi i laleczko, za odwiedziny. Nic chyba nie poradzę, że lubię rymy. Uważam, że treść w moim wierszu jest. Ale może tylko ja ją widzę :) Może faktycznie przerzucę się tylko na wiersze dla dzieci... a te inne zostawię w szufladzie. Moralizatorski ton tez do bajek pasuje, więc cóż - nie pozostaje mi nic innego, jak maluszkom klepać do uszka.
Jeszcze raz dziękuję za komentarze.
Ignotus dnia 07.08.2013 09:53
Przepraszam ale do mnie nie przemawia ;<
akacjowa agnes dnia 07.08.2013 09:57
Nie dziwię się i nawet się cieszę. Młodzi ludzie nie powinni rozumieć niektórych rzeczy ;P
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty