a wiatr rozchmurzy niebo - ajw
Poezja » Wiersze » a wiatr rozchmurzy niebo
A A A

 

 

już nie wpadamy na siebie
przypadkiem. potykamy się tylko
o spojrzenia rzucane pod nogi.
 
niewypowiedziane roszczenia
wysychają w ustach jak ślina.
gorycz absyntu miesza się z absurdem.
co ja tu robię?
 
może po prostu zniknąć
jak chmura. spaść z nieba
na ziemię.
 
otworzyć przestrzeń
z widokiem na nieskończoność.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 09.03.2016 19:53 · Czytań: 1216 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 19
Komentarze
Bozena B dnia 09.03.2016 20:11
Witaj

Ładnie, choć to nie tekst z tych, jakie lubię najbardziej w Twoim wykonaniu.

Najpierw pomarudzę starym zwyczajem ;)

Nie wiem czy wpadamy – potykamy i spojrzenia - roszczenia tak przypadkiem wpadły na siebie, czy niekoniecznie to był przypadek. To miejsce nie bardzo mi się podobuje, szczerze mówiąc. Chyba też spróbowałabym nieco inaczej wybrnąć ze spojrzeń rzucanych pod nogi, a i ślina zasychająca w ustach to takie już bardzo oklepane jest, że aż trąci banałem.

Trzecią i czwartą cząstkę pochwalę, bo chociaż może nie są jakieś powalające, ale jednak ładnie wpadają w nich na siebie obrazy, nakładają się, zazębiają i tworzą ładną harmonijną całość. Ponadto zapętlają się z tytułem, który zarówno jest początkiem jak i końcem tekstu.

No i właśnie tutaj znowu pomarudzę, bo można jeszcze tak tekst zapętlić, żeby z powrotem od tytułu wejść w tekst, żeby zatracił się początek i koniec, tak, żeby tekst był kontynuacją tytułu niejako, jeśli wiesz, co chcę powiedzieć ;)

Reasumując, ładnie jest, ale, moim zdaniem, tekst wymaga jeszcze pochylenia się.

Pozdrowienia
Dobra Cobra dnia 09.03.2016 22:44
Ach te dramaty ludzkie... Zbyt pozno, by je ratowac. Opisane po miszczowsku.

Piękne pozdrowienia,

DoCo
Czidra dnia 09.03.2016 23:00 Ocena: Świetne!
bardzo, bardzo, bardzo dobry wiersz, podoba mi się wszystko! dobra robota, pozdrawiam!
skroplami dnia 10.03.2016 02:19 Ocena: Świetne!
Jakie to nieraz życiowe, aż smutne :(. Tak, co najmniej :).
Jak Ty to robisz że tak potrafisz? Ok, na głupie pytania zero odpowiedzi :).
Patrząc wokoło przepiękny wieloprawdą wiersz.
Niczyja dnia 10.03.2016 09:29 Ocena: Bardzo dobre
Nic dodać, nic ująć.
Samo życie, w całej swojej codzienności.
Dobrze napisane!
retro dnia 10.03.2016 10:12
Trzymam się tytułu i ostatniego wersu.
Pozdrawiam:)
ajw dnia 10.03.2016 10:39
Bożenko - przeczytałam uważnie Twoje uwagi i trudno się z nimi nie zgodzić. Na ten moment nie mam jednak pomysłu na zmiany (szczególnie z tym zapętleniem końca z początkiem - bo pomysł przedni). Moze za jakiś czas wpadnie mi coś do głowy. Tymczasem bardzo dziękuję za dobre słowo i chęć pomocy :)
DoCo - życie po prostu.. Dzieki, że jesteś :)
Czidra, Niczyja - miło, ze podoba Wam się całość. Dziękuję za odwiedziny :)
skroplami - to życie pisze swoje wersy :)
retro - dobrze, ze chociaz tyle :)
Wiktoria Mossakowska dnia 10.03.2016 13:36
Ładnie i niebanalnie o nieporozumieniach między ludźmi :)
Bozena B dnia 10.03.2016 20:28
ajw napisała:
Na ten moment nie mam jednak pomysłu na zmiany


No i dobrze, wiesz, co myślę o takim poprawianiu na szybko, prawda? ;P Też miałabym problem, bo pierwsza strofa jest tak skonstruowana, że ciężko ją będzie zmienić tak, żeby była kontynuacją tytułu. Choć może Tobie przyjdzie to łatwiej, bo Ty wiesz najlepiej, co chcesz przekazać i pokazać ;)

Teraz, jak przeczytałam komentarz retro, to jeszcze uświadomiłam sobie, że oprócz pętli jest jeszcze ładna klamerka, czyli tytuł plus ostatni wers. Wczoraj mi to umknęło.

Pozdrowienia

EDIT 22:31
Właśnie mi przyszło do głowy (przed momentem, podczas robienia soku owocowego, choć wcale nie myślałam o wierszu, a o zupełnie czymś innym), że gdyby zamiast już dać np. tymczasem, to w tym momencie robi się szew pomiędzy tytułem i całym wierszem. Ale może Tobie coś lepszego wpadnie do głowy ;)
aleksander81 dnia 10.03.2016 20:46
gorycz absyntu miesza się z absurdem, to bardzo dobry wers, oczywiście absynt jest wódką smakową(dosyć słodką) i często wypijaną w połączeniu z cukrem, więc domyślam się, że chodziło Tobie raczej o gorycz efektów tego trunku z jakiego niechlubnie słynął i słynie po dziś dzień. w związkach przychodzą chwile zmęczenia sobą, zmniejszenie zainteresowania fizycznego, to praktycznie nieuniknione. fajnie, że wiersz daje nadzieję, która zawsze oczekuje w takich momentach lekko skryta, bo przecież do tanga zawsze potrzeba dwojga. bardzo ładny wiersz Iwonko, z dużym podobaniem:-)

Aleks...
Lilah dnia 10.03.2016 21:53
Może zdarzyć się tak, że wiatr rozchmurzy niebo nad dwojgiem, odżyje wzajemna fascynacja i wszystko się ułoży.

Dla mnie to dobry wiersz, ajw.

Serdecznie :)
ajw dnia 11.03.2016 09:50
Wiktoria - dziękuję :)
Bożenko - klamerka ostatniego wersu i tytułu jest celowa, ale obawiam się, że jak dam "tymczasem" zrobi się kolejna klamerka, ale taka 'na siłę', więc chyba zostawię 'już'. Powiedz mi, natomiast czy lepiej brzmi w końcówce 'z widokiem po nieskończoność' czy 'z widokiem na nieskończoność', bo tu mam wątpliwości :)
aleksander - święta racja. Dzięki za przyjście pod tekst :)
Lila- wszystko sie moze zdarzyć :)
Bozena B dnia 11.03.2016 15:09
ajw napisała:
klamerka ostatniego wersu i tytułu jest celowa


Domyślam się :) To tylko ja jakaś mało spostrzegawcza wczoraj byłam.

ajw napisała:
obawiam się, że jak dam "tymczasem" zrobi się kolejna klamerka


Ja tam lubię klamerki w klamerkach i pętelki w pętelkach i w klamerkach, więc mi się to siłowe nie wydaje, ale to Ty musisz czuć, a jeśli nie czujesz, lepiej zostawić, jak jest ;)

ajw napisała:
Powiedz mi, natomiast czy lepiej brzmi w końcówce 'z widokiem po nieskończoność' czy 'z widokiem na nieskończoność', bo tu mam wątpliwości


Obydwie wersje są niezłe i każda z nich mówi co innego, więc tutaj raczej jest kwestia, co chcesz pokazać czy widok po czy na nieskończoność. Ładniej mi wybrzmiewa na, ale akurat w tym przypadku to nie jest kwestia, co ładniej, tak myślę. Musisz więc sama zdecydować.

Pozdrowienia
Opheliac dnia 11.03.2016 19:53
Wg mnie, zdecydowanie lepiej (jeśli chodzi zarówno o "ładność", jak i kwestię interpretacji) z widokiem NA nieskończoność. :)
Antek dnia 11.03.2016 20:30
ajw po jasnej stronię mocy:) znowu podoba mi się Twoje pisanie:) trzy pierwsze strofy ze smaczkiem. widać, że popracowałaś.

Cytat:
może po pro­stu znik­nąć
jak chmu­ra. spaść z nieba
na zie­mię.


ta najbardziej:)

dystych - też wyrazisty, kuszący.

Taaa. zdecydowanie smaczny wypiek. pzdr
ajw dnia 11.03.2016 21:36
Bożenka, Opheliac - zatem zmieniam na 'na'. Rzeczywiście, tak lepiej brzmi. Dzięki za uwagi :)
Antek - e tam, popracowałam. Samo przyszło :) Raz jest lepiej, raz gorzej..
mike17 dnia 12.03.2016 14:03 Ocena: Świetne!
Wiersz o niewesołym wydźwięku, ale nikt nie obiecywał, że każda miłość doczeka happy endu, że zakochani razem się zestarzeją, idąc przez życie za rękę.
Podoba mi się, w jaki sposób to przedstawiłaś: krótkie scenki, treściwe, pełne pustki i smutku.
Takie slajdy z życia, które się pogubiło.
Ponoć nic nie trwa wiecznie, no nie wiem, może "czasem" nic nie trwa wiecznie.
To po mistrzowsku ukazałaś stan "po".
Atrofia...
To się czuje, bo podane sugestywnie i obrazowo.
Ach, te miłości... ale cóż by życie było bez nich warte, nie?

PS.
Zapraszam tu:

http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/54200/o-tym-jak-jimmy-estrada-szukal-aktora-porno
gaga26111 dnia 12.03.2016 14:46
Bardzo dobry wiersz. Mocno wyczuwalny bo emocji tu nie brakuje. Jest dużo pustki smutku rozczarowania ciężkości. Miłość ma więcej twarzy niż się wydaje. Ważne zeby czuć się dobrze samemu ze sobą. Ale rozstania wychodzą na plus mimo wszystko a smutek nie trwa wiecznie więc wiadomo że wiatr rozchmurzy :)
Pozdrawiam
ajw dnia 13.03.2016 12:40
mike. Masz rację w tym określeniu:
mike17 napisał:
Takie slajdy z życia, które się pogubiło.
Pozdrawiam :)
gaga - czasami nie trzeba sie rozstawac, tylko porozmawiać :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty