Twarz człowieka cz. 8 - lina_91
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Twarz człowieka cz. 8
A A A
-Nie chcę, żebyś przeze mnie musiała wybierać. Nie chcę utrudnić ci życia.

-Już to zrobiłeś - jej głos był zimny, nieprzyjemny. Cofnąłem się, ale nie puściłem jej ręki. Jeszcze nie. Skoro i tak już popełniłem błąd, jeden więcej niczego nie zmieni. Wbiła wzrok w podłogę, drugą dłoń zwinęła w pięść.

-Mam iść? - nie byłem pewien, jakiej odpowiedzi oczekiwać. Nie wiedziałem nawet, jakiej bym pragnął. Miała rację. Wszystko się ostro popieprzyło. Ale jeśli moje odejście mogło to zmienić, byłem gotów zniknąć.

Nie odpowiedziała. Odczekałem jeszcze chwilę. Po jej twarzy przepływały setki różnych emocji, każda z nich niosła inną wiadomość. Nadal nie podnosiła wzroku.

-Okej - poddałem się i ruszyłem do drzwi.

-Robert! - odwróciłem się błyskawicznie.

Wyglądało to tak, jakby chciała do mnie podbiec, ale noga się ugięła pod jej ciężarem i Joy runęła na podłogę. Chociaż nawet nie jęknęła, od razu przypomniałem sobie jej ostatni upadek, jakże brzemienny w skutkach. Klęknąłem obok.

-Joy? - bałem się ją dotknąć. Może znowu się zraniła?

-W porządku - wykrztusiła, ale jej głos był... mokry. Płakała.

Wziąłem ją w ramiona. Pachniała wanilią i miętą. Tak bardzo chciała się uspokoić, że drżała z wysiłku. Przycisnąłem ją do siebie tak mocno, że musiałem sprawić jej ból, ale nie próbowała nawet się wyrywać. Jej szczupłe palce, zaskakująco silne, wczepiły się w moją koszulę.

-To nie tak miało być - wyszeptała. -Przepraszam cię.

-O czym mówisz? - zagadnąłem łagodnie.

-O tym wszystkim - zamachała rękoma. Nadal nic nie rozumiałem. Wycofała się z moich objęć, ale nie wstała.

-Coś cię boli?

-Wszystko! - prawie krzyknęła. Zesztywniałem. -Ale nie o to chodzi - westchnęła. -Takiego wyjścia nie wzięłam pod uwagę.

-Jakiego? - byłem coraz bardziej zdezorientowany. Joy skuliła się i umknęła wzrokiem.

-Tego - odsłoniła ramię, aż wpadła mi w oko biel opatrunku. -Tego - podciągnęła bluzkę. -I tego - zarzuciła głową w kierunku kul, opartych o segment.

Pokiwałem z rezygnacją głową. Niespecjalnie mnie to zdziwiło.

-Czyli jednak żałujesz.

-Nie! - krzyknęła i tak desperacko zamachała rękoma, że uderzyła mnie w pierś. Nie zareagowałem. -Raz w życiu zrobiłam coś, co mogło się liczyć! Ale głupia, nie pomyślałam, że ja mogę to przeżyć.

-Chciałaś się zabić? - teraz już osłupiałem. Nie podnosząc głowy, zaprzeczyła.

-Nie. Ale liczyłam się z taką możliwością. Chciałam tyko dać ci szansę. Choć na chwilę, żeby ochrona miała czas dobiec. Tylko łatwiej byłoby mi się pogodzić z perspektywą śmierci niż takiego... - wzruszyła ramionami. Już się opanowała.

-Wrócisz do treningów - to nie było pytanie.

-Wiem - jej odpowiedź znowu mnie zaskoczyła. -Bez względu na cenę, wrócę. Bez tego nie mogę żyć. Ale o ile będę gorsza?

Pozwoliłem jej się wypłakać, poczekałem, aż się uspokoiła, ale miałem już tego wszystkiego dość. Polubiłem ją, bo była normalna. Teraz jednak doszedłem do wniosku, że to nie jest warte problemów, które się rozpleniły dookoła.

-Co ty ze mną robisz? - wymamrotała po chwili. Zmarszczyłem brwi.

-Joy?

-Od siedmiu lat nie rozryczałam się przy obcym. Nigdy nie pozwoliłam, żeby ktoś zobaczył moją słabość. A przy tobie...

Roześmiałem się serdecznie. Naraz wróciła do mnie nadzieja. Przecież pojawienie się Joy zamieszało w moim życiu równie niespodziewanie, jak ja w jej. Więc może jest jakaś nadzieja.

Zapiszczał czyjś telefon. Nie zareagowałem, ale Joy drgnęła i odsunęła się.

-Odbierz.

-To nieważne - zbyłem ją, ale nie dała się nabrać.

-Odbierz - wstała i powędrowała do kuchni. Sięgnąłem po swój telefon.

-Musisz iść - powiedziała, kiedy dołączyłem do niej w kuchni. To nie było pytanie, tylko stwierdzenie. Stała przy blacie i nalewała kawy do czerwonego kubka. -Chcesz?

Pokręciłem głową, wahając się jeszcze. Joy odgarnęła włosy z czoła i związała je w koński ogon.

-Przepraszam za tamto - zarzuciła niewygodnie głową. Nie zrozumiałem. -Głupio to wszystko wyszło. Ale pamiętaj, że bez względu na wszystko, nie żałuję.

-Widziałaś ostatni numer FunGirl? - Zmieniłem temat. Ramiona Joy nagle się spięły. Czyli widziała. -Gniewasz się?

-To nie twoja wina - odpowiedziała automatycznie. -Chyba że to ty wynająłeś tych dziennikarzy, którzy czekali na nas pod szpitalem.

Popatrzyłem na nią uważniej. Była opanowana. Dziwna reakcja, spodziewałem się raczej złości. Przecież właśnie tego chcieliśmy oboje uniknąć. Nie wyglądała też na zadowoloną, raczej zrezygnowaną. Pomyślałem sobie, że większość dziewczyn ucieszyłoby podejrzenie o romans z Pattinsonem i natychmiast zalała mnie złość do samego siebie. Może jednak byłem takim kretynem, za jakiego miała mnie Joy. Przynajmniej na początku.

-Idź już - powiedziała spokojnie. Jej jasnozielone oczy, choć równie spokojne jak twarz ich właścicielki, paliły.

-Dasz sobie radę?

-Nie zabiję się - obiecała z dziwnym uśmiechem na ustach.

-Myślałem bardziej o Nicku.

-Nic mi nie zrobi - wzruszyła ramionami.

-Jesteś go bardzo pewna.

-To prawda - przyznała. -Czasami mu odbija, ale nigdy nie uderzył dziewczyny.

Parsknąłem z niedowierzaniem. Miałem ochotę postukać się w czoło. W końcu nie dalej jak godzinę temu byłem świadkiem, jak jego pięść grzmotnęła Joy w skroń. Oczy dziewczyny się zwęziły.

-Nie mnie chciał uderzyć.

-Czyli to też moja wina?

-Nie. Mówię tylko, że celowo by mnie nie uderzył.

-On mi się nie podoba - mruknąłem pod nosem. Joy pokiwała spokojnie głową.

-To wariat. Ale jest lojalny. Nic mi nie będzie.

Byłem już przy drzwiach, kiedy usłyszałem za sobą nierówny chód. Odwróciłem się. Joy zarzuciła na plecy czerwoną chustę.

-Masz samochód?

-Nie musisz ze mną wychodzić - zdziwiłem się. W jej zmarszczonych brwiach dostrzegłem dziwny niepokój, jakby wiedziała o czymś, czego ja nie zauważyłem.

-Muszę - jej głos był napięty jak postronki. Nagle zrozumiałem.

-Nick.

-Aha - przytaknęła. -Nic mi nie zrobi, ale wolałabym...

-Słuchaj, o co naprawdę mu chodzi? Nic ci przecież nie zrobiłem. Wiem, że ta cała sytuacja może być krępująca, ale nigdy bym cię...

-On też to wie - przerwała mi, otwierając drzwi.

-Nie powiesz mi?

-Następnym razem - spojrzała mi z wyzwaniem w oczy. Jakby czekała, aż powiem, że już nie wrócę. A przecież musiałem. Obiecała mi kolację. Czy może ja jej obiecałem, co w zasadzie sprowadzało się do jednego.

-Trzymam cię za słowo.

-To długa historia - ostrzegła z uśmiechem. Razem wyszliśmy przed dom. Było pusto.

-Chyba jednak nie musiałaś - zauważyłem. Joy pokręciła głową, ze wzrokiem utkwionym w czymś za moimi plecami. -Albo i nie... - burknąłem. Nick stał na przystanku i obserwował nas uważnie.

Nagle poczułem przemożną chęć zrobienia czegoś, co by go sprowokowało. Numer jeden na liście zajmował pocałunek. Wyobraziłem sobie, jak się pochylam, odgarniam niesforne kosmyki włosów z jej twarzy i przyciskam swoje usta do jej chłodnych warg.

Zacisnąłem zęby. Wolałem nie prowokować Nicka, kiedy zostawiałem Joy samą w domu.

-Kiedy wraca twoja mama?

-Nic mi nie będzie - roześmiała się. Po chwili spoważniała. -Zaufaj mi. Poza tym, Nick nie zostawiłby świadków. Najpierw musiałby ciebie zabić.

-Może powinienem sprawdzić hamulce w samochodzie - burknąłem. Zdecydowanie przestało mi się to podobać.

Joy westchnęła teatralnie i zanim zdążyłem mrugnąć okiem, leżała już pod moim autem. Syknąłem. Wynurzyła się dość szybko. Bluzę miała czystą, ale włosy jej się rozsypały. Na policzki wróciły rumieńce. Ślicznie wyglądała.

-Hamulce masz w porządku. Żadnych ładunków wybuchowych. Opony całe. Trochę wiary, kolego.

Zaryzykowałem. Pochyliłem się i błyskawicznie pocałowałem ją w policzek. Odpowiedziała uśmiechem.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
lina_91 · dnia 02.07.2009 07:32 · Czytań: 848 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Elwira dnia 02.07.2009 11:35 Ocena: Dobre
Jakoś nie mogę się przekonać. Nie rozumiem Nicka. Dlaczego oni biorą pod uwagę morderstwo, dlaczego przesunęłaś granicę, mówisz o soamobójstwie? Czy jeden wypadek, ciężki, ale nie czyniący inwalidą, może spowodować chęć śmierci? Bez przesady, przecież to się wygoi, zrośnie, będzie boleć, ale da się z tym żyć, ludzie żyją bez nóg, bez rąk...
Stylistycznie kuleje. Za dużo zaimków, podobne konstrukcje składniowe. Zobacz:


Cytat:
Tak bardzo chciała się uspokoić, że drżała z wysiłku. Przycisnąłem ją do siebie tak mocno, że musiałem sprawić jej ból,


Ogólnie chciałabym, żeby coś zaczęło się dziać, ale chyba wrzuciłaś już całość, więc marzenia płonne. Eh, niestety.
lina_91 dnia 02.07.2009 11:44
Nie wiesz, jak to jest, kiedy zyje sie tylko i wylacznie sportem, bez przyjaciol, imprez, olewajac szkole. Wtedy nawet skrecona noga, wylaczajaca czlowieka na kilka tygodni z treningow jest tragedia.
Elwira dnia 02.07.2009 12:27 Ocena: Dobre
Wiem, jak to jest, kiedy się nagle podczas treningu upada, traci przytomność i budzi w szpitalu z wyrokiem - odklejona siatkówka, albo wzrok, albo treningi. Zapewniam Cię, że ani razu nie pomyślałam o samobójstwie.
A Joy chyba szkoły nie olewała, skoro myślała o studiach...
JaneE dnia 02.07.2009 15:32 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Ogólnie chciałabym, żeby coś zaczęło się dziać, ale chyba wrzuciłaś już całość, więc marzenia płonne. Eh, niestety


KONIEC!? Mam nadzieję, że nie :-) Liczę na jakąś grubą powieść, bo już powoli przyzwyczajam się do poranków z Joy i Edwardem :p
lina_91 dnia 02.07.2009 16:32
Jeśli przeżyłaś coś takiego... Współczuję. Ale Ty miałaś wybór, nawet jeśli straszny. Mogłaś trenować dalej (boks?) i się okaleczyć albo się wycofać.
JOy nie ma wyboru. Cokolwiek zrobi, będzie kuleć do końca życia. A utykanie przeszkadza w uprawianiu sportu, wierz lub nie.

Co do tego końca, to nie, jeszcze nie. Grube raczej to nie będzie, ale jeszcze nie koniec.
Elwira dnia 02.07.2009 20:54 Ocena: Dobre
Jane, mnie chodziło o to, że skoro tekst ukazuje się każdego dnia, musi być już skończony i dużo wcześniej wrzucony, bo teraz czeka się tydzień.

Lina, z tym wyborem to jest tak, że chyba nikt nie chce okaleczyć siebie. Nie, nie boks :)
Anaris dnia 29.07.2009 18:20 Ocena: Dobre
Hmm. No cóż, niby robi się coraz ciekawiej, idziemy dalej, ale właściwie wciąż czegoś brakuje. Nie rozumiem dokładnie bohaterki, dlatego nie umiem się w nią wczuć...
Czegoś mi ciągle brak...
torrey_girl dnia 16.08.2009 16:48 Ocena: Bardzo dobre
zaczęłam czytać twoje rozdziały. Jestem mile zaskoczona. Kontynuuj, świetnie ci to idzie. ;-)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty