Meritum, czyli rzecz o prawdziwym mężczyźnie. - milla
Publicystyka » Artykuły » Meritum, czyli rzecz o prawdziwym mężczyźnie.
A A A
Jakby nie zacząć, każdy początek zły i licho adekwatny do tematu, które ciśnie mi się pod pióro. Pomińmy zatem wszelkie dyrdymały, obalmy kanony pisania felietonów i przejdźmy od razu do meritum.

A meritum siedzi sobie rozparcelowane w przedziale pociągu Kraków - Katowice i impertynencko kołysze nogą, dziabiąc powietrze czubkiem wypolerowanego buta. Meritum ma też przyjemną łysinkę, równie przyjemny brzuszek i bezczelne oczka, którymi ze znawstwem starego wyjadacza lustruje zgromadzone w przedziale panie i panienki. Mnie też poświęca parę sekund uwagi i, najwyraźniej zdegustowany, przenosi swój wzrok na śmigające po peronie łydy i łydeczki. Jak widać moje rumieńce, lekko rozczochrane włosy i nędzny wzroście w zwykłym podkoszulku i dżinsach, najwyraźniej nie przypadają mu do gustu.

Za karę, a raczej za nieodpowiedni wygląd, sama męczę się z ogromnym plecakiem. Ściągam go z ramion i, wspinając się na palce, usiłuję wrzucić bagaż na półkę. Usiłuję, bo nie pozwala mi na to ani wzrościk, ani siła, a raczej jej brak. Męczę się więc z tym plecakiem na potęgę, szlag mnie formalnie trafia, krew zalewa i mało z policzków nie tryśnie, a meritum, prawdziwy mężczyzna ani zamierza dostrzec moich wysiłków, nie mówiąc już o przyjściu z pomocą.

- Bigus dickus - mruczę pod nosem i, dopingowana złością, wrzucam wreszcie bagaż na półkę, a potem zmęczona opadam na kanapkę obok meritum.

- Otóż mi się objawił prawdziwy mężczyzna - myślę i popatruję na mana prowokująco ironicznie.

O tym, jak bardzo się mylę, co do oceny meritum, przekonuję się już za chwilę, gdy do przedziału wkracza ONA - dla niego absolutny powiew kobiecości, dla mnie na pewno nie. Raczej tandeta, wulgarność i bazarowy sposób prezentacji towaru, czyli wszystkie wdzięki na ladę. A zatem dekolt do pasa, brak spódnicy i odziane w kabaretki nogi, których połowę długości stanowią obcasy. Do tego pół kilo tapety, długie blond włosy z czarnym odrościkiem i kilkucentymetrowe paznokcie, obklejone kilkoma warstwami strażackiej czerwieni.

Nawet i niech! Skoro dziewczę już tak musi, to ja absolutnie nie mam nic przeciwko temu. Meritum też nie ma, a nawet jest jak najbardziej za, ponieważ bezustannie połyka zjawiskową zachwyconymi oczami.

Po zapewnieniu sobie przyjemnej porcji bodźców wzrokowych, meritum zrywa się jak podcięte bacikiem po tłustych łydach i rusza dziewczęciu na pomoc. Odbiera z jej delikatnych, ekhem, rączyn, niepokaźnej wielkości kuferek na kosmetyki i uprzejmie umieszcza go z należną atencją na półce. A potem siada obok zombiowatej rusałki i dodatkowo usiłuje ją uwieść intelektualnie.

Ano cóż. "Prawdziwy mężczyzna" jest prawdziwym mężczyzną tylko i wyłącznie dla "prawdziwej kobiety". Jak widać, ja nią nie jestem.

I na całe moje, kurde, szczęście.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
milla · dnia 24.12.2007 16:04 · Czytań: 876 · Średnia ocena: 3,88 · Komentarzy: 12
Komentarze
milla dnia 26.12.2007 10:11
Sagit, mógłbyś poprawić "wzroście" w drugim akapicie na "wzrościk"?
Dziękuję uprzejmie:)
valdens dnia 26.12.2007 11:52 Ocena: Bardzo dobre
Hehe bardzo fajne :D Jakiś przecinek nie teges, a gdzieś tam go znów brak, ale nie o to kaman, bo coś mnie tu bardziej martwi:
No, aż strach się pokazywać gdziekolwiek publicznie, jak taka milla się buja po Polsce :/ ;)
Tyler Durden dnia 26.12.2007 12:22 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo dobre:) i z jajem:) Pozdrawiam!
lina_91 dnia 26.12.2007 14:30 Ocena: Dobre
Dobre. Z jajem, owszem, ale nic poza tym. Mnie dzisiaj nie zachwyciło.
pw dnia 26.12.2007 16:24 Ocena: Bardzo dobre
ech, pocieszna końcówka, całe szczęście :) ale od razu mi się scena z "Dnia Świra" przypomina :p
bdb jak dla mnie
Usunięty dnia 28.12.2007 13:27 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
I na całe moje, kurde, szczęście.
to mi trochę efekt psuje bo po przeczytaniu każdy raczej się tego domyśli, ale generalnie bardzo fajne, z dystansem do otoczenia :)
pw dnia 28.12.2007 13:59 Ocena: Bardzo dobre
raczej :) ale raczej lepiej tak dla pewności dać, wiesz jakie teraz potrafią być kobiety, Różo... ;-)
milla dnia 28.12.2007 14:04
Dziekuję za odwiedziny i komcie.:D
Usunięty dnia 28.12.2007 15:46 Ocena: Bardzo dobre
Tekst ciekawy, nie dostrzegłem żadnych błędów, a co do samej treści i puenty- jestem absolutnie za. Więc nie rozpisując się nadto wystawiam ocenę bardzo dobrą.
DamianMorfeusz dnia 11.06.2008 17:16 Ocena: Bardzo dobre
Tacy już niektórzy jesteśmy :) Badać wzrokiem też lubię, a nie pomagam, bo się boję, że coś spierd..ę :) Chyba, że mam dobry dzień.
Fajniutkie.
Piotr Knasiecki dnia 15.09.2008 09:30 Ocena: Bardzo dobre
..."lekko rozczochrane włosy i nędzny wzroście w zwykłym podkoszulku"... O co chodziło z tym wzrostem? Dlaczego wystąpił w wołaczu? Popraw. Poza tym nieźle. Zapewniam, że zająłbym się Twoim plecakiem. Łysiny nie posiadam. Pozdrawiam serdecznie!
milla dnia 01.11.2008 19:26
Piotrze, błąd. miał być "wzrościk". Dziękuję za comment i obietnicę co do plecaka:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:92
Najnowszy:ivonna