Lecznicza głodówka - Waldan
Publicystyka » Artykuły » Lecznicza głodówka
A A A
Zawały, wysoki poziom cholesterolu, rak, cukrzyca, problemy z układem pokarmowym, te i inne choroby oraz dolegliwości są zmorą naszych czasów. W przypadku występowania tychże idziemy do lekarza, który zleca nam stos badań a potem aplikuje różne środki farmakologiczne. W przypadku gdy stan jest poważny idziemy na operacje, która często niesie ze sobą pewne ryzyko. Lekarstwa natomiast dają często niepożądane skutki uboczne. Pomagają na jedną przypadłość i równocześnie szkodzą jakiejś innej części organizmu np: żołądkowi. Przy tym wszystkim często jest to leczenie nie przyczyny, ale objawów. Nie leczenie ogólne, tylko miejscowe. Objawy ustępują, ale po odstawieniu lekarstw prawdopodobnie powrócą, ponieważ przyczyna nie jest wyleczona.
Załóżmy, że chory ma miażdżyce. Tętnica jest prawie zaczopowana na wskutek bogatej w tłuszcze i cholesterol diety oraz małej ilości ruchu. Pacjent bierze środki na obniżenie cholesterolu, a gdy to nie pomaga wysyła się go na operacje wycięcia zaczopowanego fragmentu tętnicy i przeszczepienia nowego. Operacja się udaje, tyle tylko, że za jakiś czas sytuacja się powtarza, bo pacjent nic nie zmienił w swoim stylu życia. Przy czym ciągle zażywa on lekarstwa co obciąża jego wątrobę i może doprowadzić do jej uszkodzenia. Długotrwałe przyjmowanie leków może doprowadzić też do uzależnienia.
Jak w takim razie leczyć ludzi jednocześnie im nie szkodząc? Można zapobiegać, prowadzić zdrowy styl życia, właściwie się odżywiać i dbać o odpowiednią dawkę ruchu fizycznego. Ale jak im pomóc bez sięgania po lekarstwa, gdy maja już objawy choroby? Jest i na to sposób. Głodówka bądź pól głodówka. Nie jest to metoda popularna, ani wygodna, ale co ważniejsze, skuteczna.
Głodówka inaczej nazywana postem leczniczym może trwać od dwóch do sześciu tygodni zależnie od stopnia zdrowia chorego. Dlaczego jest tak skuteczna?
Trzeba zacząć od tego, że jedzenie w dzisiejszych czasach rzadko kiedy jest zdrowe. Jemy żywność rafinowana, poddawana chemicznej obróbce, z dodatkami konserwantów. Nawet warzywa i owoce czyli teoretycznie najzdrowsza żywność jest pryskana środkami owadobójczymi. Nie chodzi już tylko o to, że jeśli się je za dużo to się tyje, ale i o to,że jedzenie ma w sobie często tyle chemii, że po prostu szkodzi zdrowiu. Odcinając się od dostaw świeżego pokarmu do organizmy przestajemy go zaopatrywać w składniki, które mu zarówno pomagają jak i szkodzą. Jeśli potraktować jedzenie jak truciznę to przestajemy go zatruwać. W tym momencie włączają się zdolności do samoleczenia organizmu. Kiedy organizmowi dostarcza się nie więcej niż 500 kl. dziennie to przechodzi on na tak zwane odżywianie wewnętrzne inaczej endogenne. Organizm zaczyna czerpać ze swoich rezerw, co oznacza, że zjada to co mu nie jest potrzebne. Przy czym jest tu zachowana pewna chierarchia ważności. Na sam początek organizm wydala zbędną wodę, ustają obrzęki. Dalej usuwane są niepotrzebne zapasy m.in. tłuszczu, oraz złogi zwyrodniałych komórek, ogniska zapalne. Natomiast narządy ważne takie jak mózg, serce, płuca itp. są najdłużej oszczędzane. Na miejsce zużytych komórek regenerują się nowe co wiąże się z odmłodzeniem organizmu.
Podczas postu zaleca się spożywać pokarm ubogi w substancje odżywcze: buraki, seler, marchew, pietruszka, rzodkiew, kalafiory, cebula, czosnek, chrzan, pomidory, sałata, pory,kabaczek, dynia, ogórki, jabłka, grapefruity, cytryny. Natomiast nie należy spożywać chleba, zbóż, ziemniaków, roślin strączkowych, mleka, mięsa, alkoholu ani słodkich owoców. Ponieważ są to produkty zbyt odżywcze i ich spożycie przerywa post.
,,Jednym z częstszych błędów kuracji jest dodawanie do warzywnej pokarmów wysoko odżywczych takich jak mleko, olej, czy masło, co przerywa odżywianie wewnętrzne. Ponieważ odżywianie zewnętrzne jest wówczas nie wystarczające, więc może dojść do szeregu niedoborów pokarmowych i zahamowania procesów ustępowania chorób cywilizacyjnych."
Ciekawy jest fakt, że po kilku dniach diety niemal całkowicie znika uczucie głodu. Są w Polsce ośrodki, które specjalizują się w tego typu postach. Działają one już od lat pod patronatem Dr. Med Ewy Dąbrowskiej. Przyjeżdżają do nich kuracjusze, którzy chcą się odtruć, mają niekiedy ostatnią nadzieje na wyleczenie lub chcą po prostu schudnąć.
Kuracja wygląda następująco. Są 3 posiłki dziennie. Śniadanie o 9, obiad o 14 i kolacja o 18. Każdy posiłek zaczyna się zakwasem buraczanym, który przygotowuje układ trawienny do pracy. Natomiast przykładowy jadłospis wygląda tak:
śniadanie – szklanka soku pomidorowego, jabłkowego lub marchwiowego, niesłodzona herbata, surówka, jabłka
obiad - zupa jarzynowa, kilka surówek, ugotowany burak, ogórek kiszony, sałata, bigos z kapusty i pomidorów na ciepło.
Kolacja – herbata ziołowa, jabłko, surówka4
Podczas okresu postu należy spożywać bardzo dużo płynów, najlepiej wody albo herbatek ziołowych.
W pierwszych dniach stosowania postu, kiedy to organizm oczyszcza i przestawia się na odżywiane wewnętrzne mogą wystąpić niepożądane skutki. Można odczuwać osłabienie, ból głowy, dzieje się tak ponieważ do krwi uwalniają się rozpuszczone w tłuszczu toksyny. Jeśli nie przerwie się kuracji objawy te po kilku dniach mijają.
Post odnawia, oczyszcza organizm. Skora się odmładza i nabiera się odporności. Po okresie postu, żeby utrzymać bieżący stan warto przejść na zdrowe odżywianie. Mimo wszystko dobrze jest zrobić sobie taka głodówkę raz na rok lub dwa lata.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Waldan · dnia 15.07.2011 21:04 · Czytań: 1008 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 8
Komentarze
Usunięty dnia 15.07.2011 22:30
,
Cytat:
,Jednym z częstszych błędów kuracji jest dodawanie do diety warzywnej pokarmów wysoko odżywczych takich jak mleko, olej, czy masło, co przerywa odżywianie wewnętrzne. Ponieważ odżywianie zewnętrzne jest wówczas nie wystarczające, więc może dojść do szeregu niedoborów pokarmowych i zahamowania procesów ustępowania chorób cywilizacyjnych."


Rozumiem, że to jest cytat, zatem wypadaloby dodać przypis. Ponadto to zdanie jest wyrwane z kontekstu i całkowicie tutaj niezrozumiałe, ponadto brakuje słowa, które wytłuściłam.
Nie chcę dyskutować na temat postu, ale odnoszę się do formy wypowiedzi, która, jak na artykuł popularnonaukowy jest niezadawalająca. Chyba, że jest to artykuł reklamowy, to co innego.
Miranda dnia 15.07.2011 23:42
Jest wiele prawdy w tym co napisałeś, ale to zaledwie wprowadzenie do tematu. Brakuje danych statystycznych potwierdzających skuteczność terapii głodem. Z Twojego tekstu nasuwa się wniosek, że każdy może poddać się takiej kuracji, a ja mam wątpliwości. Moim zdaniem nie ma bezpiecznych kuracji, tym bardziej, że ta jest skrajnie restrykcyjna dla organizmu. Swego czasu furorę robiła dieta Kwaśniewskiego, (nie mylić z dietą kapuściną byłego prezydenta), dzisiaj o niej cicho, dlaczego? Początki stosowania diety dawały zadowalającego efekty, ale potem już było gorzej.
Niemniej, warto zapoznać się z tematem bliżej. To na pewno nie zaszkodzi.
Podaję linki do stron z artykułami na temat diety metodą E.Dąbrowskiej.
http://www.dieta-dabrowska.pl/wyniki.html
http://www.dieta-dabrowska.pl/opinie.html
Azazella dnia 16.07.2011 00:12
Cytat:
W przypadku występowania tychże idziemy do lekarza, który zleca nam stos badań a potem aplikuje różne środki farmakologiczne. W przypadku gdy stan jest poważny idziemy na operacje, która często niesie ze sobą pewne ryzyko.
każda operacja niesie za sobą pewne ryzyko.
Cytat:
szkodzą jakiejś innej części organizmu np: żołądkowi.
jeżeli chcesz brzmieć przekonująco nie używaj słowa "jakieś"
Cytat:
Załóżmy, że chory ma miażdżyce. Tętnica jest prawie zaczopowana na wskutek bogatej w tłuszcze i cholesterol diety oraz małej ilości ruchu. Pacjent bierze środki na obniżenie cholesterolu, a gdy to nie pomaga wysyła się go na operacje wycięcia zaczopowanego fragmentu tętnicy i przeszczepienia nowego. Operacja się udaje, tyle tylko, że za jakiś czas sytuacja się powtarza, bo pacjent nic nie zmienił w swoim stylu życia. Przy czym ciągle zażywa on lekarstwa co obciąża jego wątrobę i może doprowadzić do jej uszkodzenia. Długotrwałe przyjmowanie leków może doprowadzić też do uzależnienia.
on jest zbędne, wiadomo, że chodzi o pacjenta.
Cytat:
rafinowana, poddawana
gubisz ogonki
Cytat:
Nie chodzi już tylko o to, że jeśli się je za dużo to się tyje
to zdanie nie brzmi dobrze...
Cytat:
organizmy
organizmu
Cytat:
kl.
kcal po tym skrócie chyba nie stawia się kropki...
Cytat:
chierarchia
hierarchia
Cytat:
Ciekawy jest fakt, że po kilku dniach diety niemal całkowicie znika uczucie głodu.
ten fakt nie jest ciekawy. Ten fakt jest zwykły, normalny. Nie ma w nim nic nowego
Cytat:
surówka4
?
Masz trochę tego "się". Niestety tekst nie wywarł na mnie wrażenia. Jakoś nie czuje sie zainteresowana, nawet na tekst reklamowy to za mało. Chciałabym dowiedzieć się czegoś konkretnego, a nie tylko ogólników. Oczywiście sama mogę sobie poszukać i pewnie tak zrobię, ale jeżeli już o czymś piszesz to byłby dobrze gdybys robił to dokładnie, a nie po łepkach.
Pozdrawiam
zajacanka dnia 16.07.2011 00:30
Azazella wytknela Ci juz potkniecia. Lacznie z ortografem. Jest takie cos jak edytor tekstow (nie liczac na portalowiczow) gdzie sam mozesz sprawdzic tekst przed dodaniem, zeby nie marnowac naszego czasu:(
Twojego tekstu nie zaliczylabym do Artykulow, ale do dzialu Wkurzonych Na Sluzbe Zdrowia. Nastepnym razem sprawdz, gdzie wrzucasz.
Tyle.
Zdrowka:)
julass dnia 16.07.2011 05:47
doktor Waldan poleca... tak z ciekawości - masz jakieś wykształcenie w danym temacie i wiesz dokładnie o czym piszesz czy tylko przeczytałeś kilka artykułów na temat i to jest streszczenie? i rzeczywiście wygląda to jak artykuł reklamowy ośrodka dr. Med Ewy [swoją drogą ciekawe imię - Med:)]... brakuje jeno adresu i chwytliwego hasła np: Zdrowiej z nami!...
MaximumRide dnia 16.07.2011 08:44
,,głodówka, bądź pól głodówka,, PÓł. ,,skora się odmładza,, SKÓRA. ,,dobrze jest sobie zrobić taka głodowkę,, Taką. No nie jestem przekonana. To jest ogólny zapis. Żeby to opisać trzeba by było podać więcej informacji. Poza tym sama dieta też jakoś mnie nie przekonała. 500kcl? To bardzo mało. I to bez jakiegokolwiek mięsa. Nawet jeśli ktoś jest wegetarianinem to spożywa urozmaicone potrawy. Prawda, że w tych czasach prawie wszystko jest nie zdrowe. Ale to temat na inną rozmowę. Temat mnie nie chwycił. Styl też. Skoro artykuł to raczej bez emocji. A ty widać jesteś rozdrażniony. Raczej przeciętnie. Pozdrawiam
Wasinka dnia 16.07.2011 22:09
Tak dosyć beztrosko podszedłeś do tegoż artykułu, nie tylko pod względem języka (o którym już inni się wypowiedzieli). Warto by było jednak nieco podopieszczać, bo tekst z góry traci na wiarygodności, a miał być zapewne artykułem z poważnym przekazem i miał przekonać do tego, o czym traktuje.
I jeszcze - co do wiarygodności. Zupełnie nie wiem, czy Ci wierzyć. Bo nie ma żadnych odnośników do badań, stwierdzeń konkretnych lekarzy, dietetyków... Może Ty jesteś lekarzem i masz w tym temacie konkretne wyniki... A i przypis by się przydał, gdy cytujesz...
Temat ciekawy, aktualny bardzo, więc warto go jeszcze raz przemyśleć.
Pozdrowienia z księżycem za pazuchą.
pocahontas dnia 09.08.2011 16:29
Jakoś nie za bardzo podoba mi się ten artykuł. Pomijając wszelkie wcześniej już wspomniane błędy interpunkcyjne itd., nie porywają mnie Twoje argumenty (właśnie: Twoje? bo brzmią tak jakoś, jakbyś... wiem, że może głupio to zabrzmi, ale jakbyś sam w nie nie wierzył).

" Tętnica jest prawie zaczopowana na wskutek bogatej...." - na SKUTEK.

Sporo zdań takich... nieporadnych stylistycznie. Nie ma wyraźnego zakończenia. Temat ciekawy, ale uważam, że można by się za niego troszeczkę inaczej zabrać.
Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
ShoutBox
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty