Na chwilę przed świtem - Accalmie
Poezja » Pogranicze » Na chwilę przed świtem
A A A
Zawsze chciałam powiedzieć ci tyle rzeczy. Teraz, gdy cię nie ma, szczególnie czuję, że powinnam. Gdzieś tam w głębi wiem, że ty jedna mnie zrozumiesz. Oczami wyobraźni widzę, jak powoli przechodzisz przez mój pokój. Poruszasz się niczym kot. Charakter też zawsze miałaś koci. Rozsiadasz się wygodnie na moim biurku ze swym nieodłącznym towarzyszem w dłoni - kubkiem gorącej herbaty. Uśmiechasz się lekko, wytężasz słuch, czekasz...

Wiesz, że zawsze bałam się świtu? W sumie - boję się nadal. Jednak jest w nim coś, co przyciąga... Coś, co każe mi wyjść przed dom i błądzić po łące. Coś, co każe mi usiąść w oknie, z nogami przewieszonymi na drugą stronę. Coś, co zmusza bym spojrzała na siebie taką, jaką nie chcę być. Coś, co pozwala na napisanie jeszcze kilku beznadziejnie ckliwych słów, które schowam później "do szuflady". Pozwala wylać jeszcze parę łez nad tym, co było i co kiedyś będzie. A potem... Potem odbiera ciepło pierwszych słonecznych promieni. A ja znów usiłuję zasnąć, gdy niebo przeraża mnie błękitem. Tym, który mógłby w danej chwili odzwierciedlać chłód serca, a czasem... Czasem nawet kolor moich szarych oczu. Aż wreszcie mi się udaje... Przemarzniętej, ubranej tylko w cienki płaszcz marzeń.

Przyglądasz mi się badawczo. Być może dostrzegasz mokry ślad na moim policzku. Podnosisz się leniwie, odstawiasz pusty kubek na parapet i po raz ostatni wyglądasz przez okno… Wymknęłaś się z mego życia tak samo niepostrzeżenie, jak pojawiłaś się któregoś dnia. Mimo to nie tęsknię. Przecież zostawiłaś mi to, co miałaś najcenniejsze. Nowy dzień.

Aniele Boży, stróżu mój, twój oddech roztapia szron na włosach, gdy śpię…
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Accalmie · dnia 26.04.2012 19:57 · Czytań: 650 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
Monia81 dnia 26.04.2012 22:54
Zaciekawiłaś mnie. Bohaterka jest smutna, ale jednocześnie nie traci nadziei, a to ważne.
Utrata kogoś bliskiego. To temat trudny.
Ładnie to ujełaś:)

Pozdrawiam
Eleinor dnia 28.04.2012 15:52
Spodobało mi się :)
Szczególnie ten środkowy monolog bohaterki
Pozdrawiam :D
zwyklyja dnia 28.04.2012 18:41
"(...) gdy niebo przeraża mnie błękitem" fajne określenie.
Tekst również przypadł mi do gustu, jak moim przedmówczynią^^
Pozdrawiam.
liliium dnia 29.04.2012 23:24
Nie wiem dlaczego nikt jeszcze nie powiedział nic o puencie, przecież jest genialna niemal, chociaż w dzisiejszych czasach wszystko jest albo genialne, albo zjawiskowe, albo merytoryczne - i w tych wszystkich wymogach i wymysłach słownych, których nie do końca rozumiem odnajduję oto potoki kalkulacji i niedopowiedzeń - takie tam spanie jednym okiem zaledwie, czy nawet spanie bez zamykania się na otaczające nas kłęby i parowania. Chwilę potem jednak, zdaję sobie sprawę, że nawet te słowa, które właśnie kieruję do autora płci jakiejkolwiek, nie zostaną zapewne zrozumiane. Cóż pozostaje w takim przypadku?

Schować się do szuflady i przyciąć sobie palce przy próbie samoistnego jej zamknięcia. Swoimi rękoma znaczy, bo przecież nikt nie pomoże.

- Determinacja godna pochwały, doprawdy. Gratuluję nam obojgu - Salam alejkum, bracie/siostro z jednego chowu.
Accalmie dnia 01.05.2012 04:48
Monia81- Trudny, jednak wart opisania. Cieszę się, że zaciekawiłam.
Eleinor- Ten monolog właśnie był zalążkiem całego tekstu ;)
zwyklyja- Dziękuję ^^
liliium- O dziwo, autor płci jakiejkolwiek słowa zrozumiał, nawet bardzo dobrze. Takie to dziwne stworzenie, że to co zawiłe pojmuje lepiej niż rzeczy, wydawałoby się, oczywiste. Za pochwałę dziękuję, jednak niewielka w tym determinacja. Chyba zbyt wiele razy zdarzyło się przyciąć palce i wspomnienie bólu wydało kategoryczny zakaz "szufladowania". Salam alejkum, siostro.
Lila dnia 10.05.2012 17:58
Piękne sformułowania. Tyle przenośni. Aż łza się kręci w oku. Po tym co przeczytałam nabrałam nadziei, że może być lepiej.
Dziękuję za to autorce.

Pozdrawiam, Lila...
Accalmie dnia 11.05.2012 18:26
Lila- Nie dziękuj^^' To małe katharsis autorki. Cieszę się, gdy może stać się tym również dla odbiorcy :)
Kaero dnia 14.05.2012 21:03 Ocena: Świetne!
Warto było przeczytać choćby dla tego ostatniego zdania. Ostatnie zdanie rzuca nowe światło na resztę. Świetnie :)

Pozdrawiam.
Accalmie dnia 18.05.2012 03:33
Kaero- Czasem warto spojrzeć na to, co schowało się w cieniu, w swojej nieśmiałości. Światło zbyt często odziera z tajemnicy. Dziękuję :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
ShoutBox
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty