"Piękny umysł" - AgnieszkaM
Publicystyka » Recenzje » "Piękny umysł"
A A A
"Piękny umysł" to poruszający film biograficzny, dotyczący życia wybitnego amerykańskiego matematyka i ekonomisty Johna Nasha. Reżyser Ron Howard w ciągu 135 minut trwania obrazu przedstawił losy tego niezwykle uzdolnionego człowieka na przestrzeni ponad 40 lat. Film został nagrodzony 4 Oscarami (między innymi za najlepszy film).

W 1947r. John Nash, w którego postać wcielił się Russell Crowe, rozpoczyna matematyczne studia podyplomowe w Princeton. Dzięki nieustannej nauce i poszukiwaniach udaje mu się dokonać odkrycia w dziedzinie teorii gier. Jakiś czas po tym wydarzeniu matematyk zaczyna pracę dla wywiadu wojskowego. Cały swój wolny czas poświęca przeglądaniu licznych gazet w poszukiwaniu ukrytych szyfrów i kodów. Wkrótce wychodzi na jaw, iż John Nash cierpli na schizofrenię paranoidalną. Z pomocą swej żony- Alicii Nash (Jennifer Connelly) toczy trudną i mozolną walkę z chorobą.

"Piękny umysł" jest filmem, który wzrusza i na długo pozostaje w pamięci. Mimo iż wielokrotnie go oglądałam, nadal wywołuje we mnie tak samo silne emocje. Historia w nim przedstawiona zmusza do refleksji, pozostawiając w naszym umyśle pytania bez odpowiedzi. Czy gdyby John Nash nie cierpiał na chorobę psychiczną, dokonałby swych odkryć i otrzymał Nagrodę Nobla? Jak wiele nie wiemy jeszcze na temat złożoności ludzkiego umysłu? W jaki sposób tak poważna choroba, jaką niewątpliwie jest schizofrenia, może iść w parze z tak ogromnym geniuszem? I w końcu, co zrobić by odzyskać utraconą tożsamość? "Piękny umysł" jest jednym z najlepszych filmów jakie kiedykolwiek oglądałam. W końcu to właśnie samo życie pisze najlepsze scenariusze.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
AgnieszkaM · dnia 11.08.2008 18:35 · Czytań: 1920 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 3
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
pw dnia 11.08.2008 18:45 Ocena: Przeciętne
Zdecydowanie za krótko i zbyt schematycznie, nie ma tu żadnych smaczków niestety, dodałem ze względu na to, że jest to pierwszy tekst Autorki. Recenzja jest dość ciężką formą, ponieważ wymaga dużej odkrywczości, inaczej odbiorca ma wrażenie, jakby czytał wypracowanie do szkoły pisane z musu :-)
Cytat:
Film został nagrodzony 4 Oscarami (między innymi za najlepszy film)
Tutaj za dużo tego filmu :-)
Abstrahując - czytałem wywiad z Nashem, powiedział w nim, że nie tak to wyglądało, ale wyraził na film "zgodę" gdyż mówi o wartościach uniwersalnych. Ja zawsze, oglądając filmy oparte rzekomo na faktach lub biografie, mam bardzo mocno na uwadze, że Hollywood to jednak Hollywood. :-)
Joachim dnia 11.08.2008 18:45
Jak dla mnie trochę za dużo zdradziłaś z fabuły. Zbyt rozbudowany motyw "pytań" w ostatnim akapicie. A stwierdzenie "W końcu to właśnie samo życie pisze najlepsze scenariusze." jest niesamowicie oklepane i brzmi tak, jakby filmy z serii "okruchy życia" na tefałenie były wartościowymi dziełami kinematografii...
ginger dnia 11.08.2008 19:14 Ocena: Przeciętne
Cóż, moim zdaniem to nie porywa. Napisane poprawnie, ale na dobrą recenzję to zdecydowanie za mało.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
07/05/2024 22:15
Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że udało mi się oddać… »
OWSIANKO
07/05/2024 21:41
JL tekst średniofajny; Izunia jako Brazylijska krasawica i… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 21:15
Florianie Trudno mi się z Tobą nie zgodzić - tak, są takie… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 20:21
Januszu Wielu powie - "lepiej najgorsza prawda ale… »
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
Kazjuno
05/05/2024 23:32
Szanuję Cię Jacku, ale powyższy kawałek mnie nie zachwycił.… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:54
Ks-hp Zajrzałem za Tetu i trochę się z nią zgadzam. Ale… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 07/05/2024 20:47
  • Hallo! Czy są tu jeszcze jacyś żywi piszący? Czy tylko spadkobiercy umieszczają tu teksty, znalezione w szufladach (bo szkoda wyrzucić)? Niczym nadbagaż, zalega teraz w "przechowalni"!
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty