modliszki i czarne wdowy - mizantrupia
Kategoria Konkursowa » Pojedynki literackie » modliszki i czarne wdowy
A A A
Od autora: pojedynkowe

- Och – mruknął samochód, szarpiąc bezmyślnie za swoje prawe lusterko. - Tak, to nawet miałoby sens.
- Naprawdę nie wpadłaś na to, że coś jest nie tak, skoro mamy mieć pasujące stroje? - warknął owad, wycelowawszy zielonym palcem w strategicznie umieszczone na piersiach reflektory koleżanki. - A ja jestem modliszką?! - fuknęła głośno, prezentując swoje majestatyczne czułki.
- No tak, coś mi definitywnie nie pasowało. Czarna Wołga i modliszka to bardzo specyficzne połączenie, ale kto cię tam wie, miewasz głupie pomysły. Zresztą, naucz się mówić wyraźniej przez telefon , to unikniemy takich sytuacji w przyszłości – rzekło auto i zadzwoniło dzwonkiem do drzwi. Nadzieja, że to powstrzyma insekta przed ripostą okazała się jednak płonna.
- NIE BĘDZIE ŻADNEJ PRZYSZŁOŚCI! – ryknęła modliszka. - O, cześć – zwróciła się do orangutana o nietęgiej minie, który otworzył właśnie drzwi.
- Wiesz, to teoretycznie niemożliwe, to co mówisz – powiedział, dotykając z czułością swego ucha, by zaprezentować, jak skrzywdzone zostało przez jej krzyki na wstępie. - Że nie będzie przyszłości. To się wyklucza.
- Tak, świetnie – żachnęła się modliszka, wchodząc do środka. - Jeśli Maciek nie przebrał się za mojego samca to przysięgam, że wczuję się za bardzo w swoją rolę, zamorduję go i zjem.
Zniknęła gdzieś w tłumie robotów, a orangutan przesunął się w bok, by wpuścić do środka samochód.
- A ty, czym jesteś?
- Czarną wdową, oczywiście.
Spojrzał nań zmieszany.
- Nie, nie, żartuję – wyjaśniła natychmiast. - Jestem Czarną Wołgą. Są tu jakieś dzieci? Muszę spuścić z nich krew – zażartowała i uśmiechnęła się szeroko.
Człekokształtny wybałuszył oczy i cofnął się o krok od wyszczerzonej dziewczyny.
- C-co? Czekaj, co?
- Nie, nie, żartuję! - powtórzyła, przesuwając dłonią po zaczerwienionej twarzy. - To taka legenda, że sataniści... - Orangutan uniósł sceptycznie jedną brew. - Jeździli złowrogą wołgą i porywali dzieci... - Kiwnął głową na znak, że słucha. - I wywozili do Niemiec, żeby...
Nagle przebiegł obok nich facet przebrany za żółtego kwiatka i podeptał jej opony w rozpaczliwej próbie ucieczki. Za nim wyfrunęła modliszka, trzepocząc zieloną pelerynką i wykrzywiając czerwoną twarz.
- JAKIM CUDEM USŁYSZAŁEŚ, ŻE MASZ PRZEBRAĆ SIĘ ZA MNISZKA?!
Orangutan i Czarna Wołga stali chwilę w ciszy. Z dołu klatki schodowej dobiegł ich rozpaczliwy krzyk.
- Dorwała go – westchnęła.
- Nic się nie da zrobić – rzekł ze smutkiem.
- Absolutnie. Bolą mnie opony.
- Za to masz fajne reflektory. Chcesz drinka?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mizantrupia · dnia 19.11.2013 19:09 · Czytań: 688 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 7
Komentarze
akacjowa agnes dnia 19.11.2013 20:29
Czytając początek była tak ogłupiona, że zaczynałam kilka razy. Myślałam, że to jakaś bajka :) Pomysł z balem przebierańców zaskoczył mnie totalnie. Dziękuję za rozruszanie moich komórek i kącików ust :)

Pozdrawiam
mizantrupia dnia 19.11.2013 21:38
Gdzieśtam mi wyleciało przy edycji, że to bal przebierańców na początku. A potem uznałam, że może i dobrze będzie skołować takimi gadającymi samochodami i robalami.

Cieszę się, że wzbudziłam uśmiech i odpozdrawiam : )
Usunięty dnia 20.11.2013 11:17 Ocena: Bardzo dobre
mizantrupia - szybko się zorientowałam, ale nie że błyskawicznie, iż na balu jestem. Osiągnęłaś nieco surrealistyczny wstęp :). Bardzo mi się ta opowiastka spodobała, dialogi wprowadziły dodatkowy chaos i bawiłam się znakomicie. A ostatnie zdania - sama wiesz, kapitalne. Mniszek, opony, reflektory :)))))))))))
Zamiast drinka dałabym - zatankujemy...

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 20.11.2013 14:53
Przyjemny utworek, a że z balem związany dość szybko wyczułem, pomimo zmyłek na wstępie :)
Podoba mi się surrealistyczny feeling tej miniatury: odjechane rozmówki, osobliwe postacie.
Całość robi sympatyczne wrażenie.
darek i mania dnia 24.11.2013 00:24
A te olbrzymie litery to reklama ?
Wasinka dnia 24.11.2013 10:48
O balu przebierańców pomyślałam, pewnie. Ale nie byłabym chyba sobą, gdyby mi to wystarczyło... Pomyślałam więc zaraz, że jest to jakiś świat przyszłości, gdzie zamiast ludzi mamy roboty, które mogą przekształcać swoje sylwetki w zależności od potrzeb. A potem doszło kolejne skojarzenie (chociaż już w sumie nie pamiętam, które było pierwsze), że to jednak ludzie, którzy przyrównani są do robotów (bo masz tam fragment, że modliszka znika w tłumie robotów - jak widać, przetłumaczyłam sobie to inaczej...), którzy mają zaprogramowane jakieś role. Zmieniają się w zależności od sytuacji i potrzeb.
Ujrzałam w tym głębszy sens, i dlatego zagłosowałam.
Rozmówki takie jakieś z pogranicza końca świata. :)

Niesamowite jest, że Autorki tekstów, które się ze sobą pojedynkowały, postawiły na dialogi. I obie ciekawie to rozegrały.

Cytat:
- Wiesz, to teo­re­tycz­nie nie­moż­li­we, to co mó­wisz
- może: Wiesz, to, co mówisz, jest teoretycznie niemożliwe (lub coś tędy) / albo jeśli w takiej formie, to przecinek po "to"
Cytat:
- A ty, czym je­steś?
- może: A ty? Czym jesteś? / albo jak tak samo, to: A ty czym jesteś?


Pozdrawiam z niedzielą, z dymiącym kominem (chyba zima idzie...).
Figiel dnia 26.11.2013 19:58
Rozwaliłaś mnie :) Nie pomyślałam o balu przebierańców, więc zakończenie zaskoczyło. Początkowo czytałam w kategorii totalnego absurdu, ale, jako że lubię - wciągnęło. Super obrazek i pomiędzy wierszami tez coś jest. Dobra robota!
Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
07/05/2024 22:15
Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że udało mi się oddać… »
OWSIANKO
07/05/2024 21:41
JL tekst średniofajny; Izunia jako Brazylijska krasawica i… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 21:15
Florianie Trudno mi się z Tobą nie zgodzić - tak, są takie… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 20:21
Januszu Wielu powie - "lepiej najgorsza prawda ale… »
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
Kazjuno
05/05/2024 23:32
Szanuję Cię Jacku, ale powyższy kawałek mnie nie zachwycił.… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:54
Ks-hp Zajrzałem za Tetu i trochę się z nią zgadzam. Ale… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 07/05/2024 20:47
  • Hallo! Czy są tu jeszcze jacyś żywi piszący? Czy tylko spadkobiercy umieszczają tu teksty, znalezione w szufladach (bo szkoda wyrzucić)? Niczym nadbagaż, zalega teraz w "przechowalni"!
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
Ostatnio widziani
Gości online:130
Najnowszy:dompol.2024