17 grudnia/dzienniki/ - araksol
Proza » Obyczajowe » 17 grudnia/dzienniki/
A A A
Od autora: cd. dziennika z ,,Rok z życia miejsko- wiejskiej wiedźmy"

Obudziło mnie słońce układające się miękko na poduszce, ale gdy wstałam poczułam chłód. W sypialni było, jak zwykle o tej porze roku, 12 stopni, a w pokoju dziennym 15, chociaż żar jeszcze tlił się w piecu. Szybciutko rozpaliłam w piecu kominkowym, zaparzyłam kawę z cynamonem, dałam futrom jeść i wskoczyłam z powrotem pod ciepłą jeszcze kołdrę. Wypiłam spokojnie kawę, zanalizowałam sny i dopiero wstałam. Wychodząc z sypialni natknęłam się na stado kotów wygrzewających się już w cieple rozchodzącym się od pieca. Zupełnie zatarasowały mi drogę. Z pod pieca ruszyły się dopiero wtedy gdy zaczęłam jeść śniadanie-obstąpiły mnie jak zwykle licząc na kawałek kanapki.  

Dzisiejszy dzień łatwy dla mnie nie był z powodu wyjazdu do,, miasta` po prezenty. Z jednej strony to przyjemność związana z świadomością obdarowania najbliższych a z drugiej strony koszmar w postaci tłoku w sklepach, hałasu, przepychanek, pośpiechu i niesienia ciężarów, które odczuwa mój kręgosłup. Prezenty w tym roku kupiłam tradycyjne- kosmetyki czyli zestawy woda plus dezodorant dla panów oraz pachnidła kąpielowe dla pań. Dla mnie i Krzyśka będą dodatkowo książki. Przy okazji kupiłam sobie rewelacyjnie pachnącą sól do kąpieli, którą już dzisiaj wypróbuję oraz świece o zapachu wanilii i cynamonu, kadzidełka i kilka olejków w tym jeden z  moich ulubionych- jabłko z cynamonem... Popołudnie zapowiada się bardzo spokojnie przy pachnącej świecy, w cieple w towarzystwie bliskich czyli mojego pana i zwierząt oraz książki- poradnika o pisaniu powieści. Wprawdzie do pisania powieści mnie nie ciągnie, ale sama książka jest dla mnie niezwykle interesująca i sporo z warsztatu pisarza zdradza. Myślę nawet o kupieniu 2 następnych poradników tematycznie zbliżonych, a nawet kusi mnie kurs dla pisarzy i może kiedyś się na niego zdecyduję, kto wie... Mam zamiar odpocząć, zrelaksować się i naładować akumulatory, bo wieczorem mam gościa, czyli panią z szumem u uchu, na zabieg świecowania uszu. Zabieg ma być już drugi i z uchem jest już trochę lepiej z tym, że chyba jednak nie na tyle, żeby trzy zabiegi wystarczyły i będzie trzeba przeprowadzić pięć. Zobaczymy...

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
araksol · dnia 23.12.2013 18:49 · Czytań: 358 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Komentarze
mike17 dnia 23.12.2013 19:11
Garść sugestii odnośnie tekstu:

Cytat:
Obu­dzi­ło mnie słoń­ce(,) ukła­da­ją­ce się mięk­ko na po­dusz­ce

Cytat:
ale gdy wsta­łam(,) po­czu­łam chłód.

Cytat:
W sy­pial­ni było, jak zwy­kle o tej porze roku, 12 stop­ni

bez przecinków, liczebnik słownie
Cytat:
tlił się w piecu. Szyb­ciut­ko roz­pa­li­łam w piecu ko­min­ko­wym,

Cytat:
Wy­cho­dząc z sy­pial­ni(,) na­tknę­łam się na stado

Cytat:
Z pod pieca ru­szy­ły się do­pie­ro wtedy(,) gdy za­czę­łam jeść śnia­da­nie-ob­stą­pi­ły mnie jak zwy­kle li­cząc na ka­wa­łek ka­nap­ki.

spod. po myślniku dałbym nowe zdanie.
Cytat:
Dzi­siej­szy dzień łatwy dla mnie nie był

szyk, dałbym: "Dzisiejszy dzień nie był dla mnie łatwy".
Cytat:
z świa­do­mo­ścią ob­da­ro­wa­nia naj­bliż­szych(,) a z dru­giej stro­ny


Piszesz o rzeczach prostych, więc stąd pewnie stylizacja językowa taka a nie inna: zdania nie są skomplikowane, niosą treść w sposób jasny i konkretny, nie ma słownej woltyżerki.
I poprzez to rozumie się, co chciałaś przekazać, ale...
Czy nie warto bardziej skupić się na walorach językowych, wzbogacić słownictwo, budować bardziej finezyjne zdania?
To zawsze cieszy czytających.
Nie jest źle, ale osobiście wolę jak język "daje do pieca".
araksol dnia 23.12.2013 23:32
Dziękuję za komentarz...Trochę tych błędów narobiłam... :) :) :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
01/05/2024 12:25
Jako słaby znawca poezji ucieszyłem się, że proza. Hmmm!… »
SzalonaJulka
01/05/2024 00:14
Bardzo dziękuję za zatrzymanie się :) Dzon, ooo, trafiłeś… »
Dzon
30/04/2024 22:22
Bardzo mi się spodobało. Płynie dynamicznie. Jestem fanem… »
Dzon
30/04/2024 22:08
Widać,że tekst jest bardzo osobisty. Takie osobiste… »
Dzon
30/04/2024 21:53
;-) Uśmiechnąłem się. Jest koncept. Może trochę do… »
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
ShoutBox
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty