W ruinach Astral - Maelion
Proza » Fantastyka / Science Fiction » W ruinach Astral
A A A
Tajemnicze gargulce nieruchomo stały nad ogromną bramą. A może się ruszały? Każdy budynek zdawał się żyć własnym życiem mimo pozornego bezruchu. Cienie tańczyły na ścianach, szczury i karaluchy przebiegały pod rozgałęzionymi krzakami.
-Czemu jest środek nocy zawsze, gdy wchodzi się do jakiś ruin?- westchnęła elfka. Dookoła białego konia, na którym siedziała, latały magiczne światełka.
-Uznam to jako pytanie retoryczne- powiedział powoli półork jadący obok.
Wtem wielki wilk, jego wierzchowiec, gwałtownie obrócił łeb w stronę pobliskiego domu.
-Coś tam jest- rzekł jeździec. Natychmiast po jego słowach z konia zeskoczył trzeci podróżnik. Chwycił dwa miecze i ostrożnie podszedł do wskazanych drzwi.
Jedyne, co towarzysze ujrzeli z wnętrza, to wielkie kły należące do jeszcze większego potwora. Ale nawet nie zdążyli tym widokiem się przestraszyć- w powietrzu błysnęły dwa ostrza. Długowłosy blondyn zostawił na pysku potwora dość głębokie wcięcia. Bestia ryknęła z ciemności, po czym nie pokazała się więcej.
-O Jarilithach marszałek Cedrik nie wspominał, May?- spytał się, wycierając klingi w szmatkę.
-On, tak samo jak mój mistrz, Xarxes, ostatnio odwiedzał to miejsce, gdy jeszcze pracowali na tej ulicy kowale- odrzekła elfka. Ponagliła towarzyszy. Chciała mieć to jak najszybciej za sobą.

Po przejechaniu najdłuższej ulicy w Astral i po zabiciu co najmniej tuzina różnorodnych potworów, jeźdźcy znaleźli się pod wewnętrznymi murami. Żelazna furta zamknięta byłą na trzy kłódki.
Elfka zaczęła wymachiwać rękoma w powietrzu. Jej towarzysze szybciutko się oddalili na parę metrów. Wiedzieli, co za chwilę się stanie. Z dłoni kobiety wyleciały wielokolorowe iskry, które uderzając w furtę wywołały potężny wybuch. Kawałki metalu, niekiedy podtopione, pofrunęły na wszystkie strony świata.
By nie kusić znajdujących się dookoła ciekawskich potworów, mimo iż słońce już wzeszło, drużyna ruszyła dalej.

-No, to jesteśmy w środku- powiedziała z uśmiechem May w szerokim holu. Trójka przyjaciół, zostawiwszy wierzchowce przed złoconymi wrotami, poszła przed siebie.
Gurr-dal z zainteresowaniem oglądał mijane ściany. Ciekawiła go historia tego mistycznego zamku. Opóźniał marsz, dokładnie przyglądając się zatartym freskom zdobiących stary korytarz. Z zamyślenia brutalnie wyrwało go wycie dobiegające z pobliskiej komnaty.
Elfka natychmiast zareagowała ogniem. Gigantyczna płonąca kula pomknęła w stronę bestii, osmalając przy okazji framugę.
Brzęknęły ostrza- Maelion zawirował między karłowatymi, skrzydlatymi minotaurami, biegnącymi z kolejnej sali.
Półork błyskawicznie obrócił się, tnąc swym wiernym toporem bezszelestnie atakującego potwora. Głowa byka została przecięta na pół.
Zewsząd przybiegały kolejne oddziały, wymachujące groźnie wyglądającymi korbaczami. Lecz padały na ziemię szybciej, niż wybiegały z następnych pomieszczeń.
Jednak szala zwycięstwa przechylała się na stronę bestii- bohaterowie powoli męczyli się, rzucając czary i machając bronią na lewo i prawo.
Wtem trzasnęły drzwi. Na końcu korytarza stanęła opancerzona postać. Wszyscy skrzydlaci agresorzy zgodnie pouciekali do swoich kryjówek.
-Chodźcie- powiedział, po czym cofnął się do sali tronowej.
Zdyszani herosi pobiegli za tajemniczym jegomościem. Zatrzymali się dopiero przed srebrnymi drzwiami. Sapiąc weszli do głównego pomieszczenia.
Jakież było zdziwienie May, gdy jedynym osobnikiem w sali był starszy człowiek z jelenimi rogami i nietoperzymi skrzydłami.
-Xarxes?- spytała się.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Maelion · dnia 29.09.2008 13:52 · Czytań: 654 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 2
Komentarze
ginger dnia 29.09.2008 14:32
"Uznam to jako pytanie retoryczne" - dziwnie to brzmi, popraw.
"O Jarilithach marszałek Cedrik nie wspominał, May?- spytał się" - to spytal siebie, czy May...?
"-Xarxes?- spytała się." - oh, miala dwóch przyjaciół obok, a pytala siebie...?

Nie wiem, niby nie jest zle, ale rewelacji tez nie ma. Niektore zdania, zamiast wzbudzac groze - bawia. Przynajmniej mnie. Radzilabym tekst dopracowac.
Usunięty dnia 29.09.2008 15:15 Ocena: Przeciętne
jak wspomniała Ginger "Uznam to jako pytanie retoryczne" szwankuje z punktu widzenia frazeologii. Uznajemy coś/kogoś za coś/kogoś a nie jako coś/kogoś.
W kilku zdaniach wg mnie szwankuje styl (kolejność w zdaniach wielokrotnie złożonych). Jeśli go dopracujesz będzie oki.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty