Ścieżka - seth
Proza » Miniatura » Ścieżka
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

     Sobota wieczór. MUSZĘ odreagować tydzień. Ścieżka i w drogę. Ulubiony klub. Barman łypie okiem. Poznał. Prowadzi na zaplecze. Znów ścieżka. Przy barze dwie sety. Urastam w siłę. Na parkiet. Idiotyczne wygibasy obłąkańca. Gubię omegę. W dupie z nią. Do baru. Ścieżka i seta. Zmysły wyostrzone. Przewyraziście dostrzegam czekającą. Kibel. Szybki seks. Parkiet. Stroboskopy walą po oczach. Bar. Seta. Brunetka naprzeciw. Uśmiecham się zachęcająco. Odpowiada jednoznacznym gestem. Siedzę już obok. Jedziemy. Do mnie. Czuję jak nabrzmiewam. Szaleńczy seks na wstępie. I przez całą noc. Ale tylko od tyłu. Nie zdradzam w ten sposób męża - szepce. Dyszy. Jęczy. Wszystko mi jedno. Pada ciężko na łóżko. Ma dość. Ja nie. Świta już. Szklana wódy. Do roboty. Wszechpotężna. Gorzka. Amfa. Sprzątam mieszkanie. Okruch po okruchu. Skrupulatnie. Kurz wydobywam z zakamarków. Szczoteczką. Do zębów. Żyrandole zostały! Drabina. Spadam. Głuche uderzenie o posadzkę. Wstaję. Chwiejnie. Z nosa krew. Nic to...

     Niedziela wieczór. Zakrzepła czerwoność. Kogoś nie ma, nieważne, jest ktoś. Resztki mnie. Zbieram się po kawałku. Jutro koszmar. Poniedziałkowego przebudzenia. Starannie przygotowuję ścieżkę. Na rano.

     Na rozpęd.

     Na harówę.

     Na codzienność.

     Do następnego.

     Do zatracenia.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
seth · dnia 20.01.2015 10:57 · Czytań: 2565 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 14
Komentarze
euterpe dnia 20.01.2015 14:57
To akurat mi się nie spodobało. Taki strumień świadomości, jednak brak w nim... świadomości:)
Stać Cię na dużo więcej;)
Pozdrawiam serdecznie,
Ewa
mike17 dnia 20.01.2015 15:50
Choć lubię "brudne" teksty o całym syfie, tkwiącym w człowieku, sam takie chętnie popełniam, bo to wdzięczna materia, tu stoję w "rozkroku", Seth...
Z jednej strony miniatura wiarygodna, odarta z wszelkich ozdobników, czysty przekaz, relacja niejako, zapis chwil, i czuje się to wszystko w gnatach, a więc jest to obraz upadku oddany całkiem czytelnie.
Ale czy literacko stoi to na "jakimś" poziomie?
Otóż tu, już niekoniecznie...

Jeśli chodziło Ci o efekt prostoty języka, to wyszło trochę za prosto.
Zdania tak prosto zbudowane, że mistrzowie pióra przewracają się w grobie i złorzeczą na Ciebie - a nie warto było poza czystym opisem dać też coś ze sfery "duchowych" przeżyć, towarzyszących staczaniu się?
To byłoby całkiem na miejscu.
No i bardziej przyłożyć się do bogactwa języka, na tym proza nigdy nie traci :)

Tak więc jestem na "tak" i na "nie".
Heisenberg dnia 20.01.2015 15:53
He he, przeczytałem tytuł, uznałem, że jest marny i jakoś tak odruchowo, ironicznie pomyślałem sobie "Ścieżka? Taa, chyba z fety". No i masz, trafiłem!

Ten kawałek jest... no... jakby nie Twój. Podpisuję się pod komentarzem Ewy.

Pozdro
seth dnia 20.01.2015 17:17
Dzięki za komentarze, rzeczywiście, nie wyszło mi "to to", bo jak to nazwać? - sam nie wiem - pozdrawiam,
seth ;)
alkestis dnia 20.01.2015 17:25
Ej no, zaraz "nie wyszło". Bez przesady. Mnie się widzi. Taki opis klatka po klatce, pasujący do tego typu używki. Tylko popraw
Cytat:
Kogoś nie ma, nie ważne, jest ktoś

nieważne

pozdrawiam
Alka
Heisenberg dnia 20.01.2015 17:28
Cytat:
Piję za do niej.

- O, tutaj też coś nie pasuje.
Cytat:
Od­po­wia­da jedno zna­czą­cym ge­stem.

- "jednoznacznym" chyba by było lepiej.

A jak się odnajdujesz w takiej tematyce, to może przemyśl i napisz od nowa coś w tym stylu? Nie musisz rezygnować z pomysłu, jeśli za pierwszym razem Ci nie wyszło. Chyba że sam uznajesz, że to niewypał.
Miladora dnia 20.01.2015 22:42
A ja wystąpię w obronie tekstu. :)
Dlaczego?
Bo do postaci tego właśnie bohatera idealnie pasuje taka narracja,
Szybkie, krótkie zdania rejestrujące fakty - jeden po drugim.
Bez myśli, bez jakichkolwiek refleksji, bo to życie kogoś tak uzależnionego, że nie ma już w nim miejsca na nic więcej, jak tylko na czysto instynktowne reakcje powodowane przez głód - narkotyku, wódki i seksu.
On już nie będzie filozofem - żyje z dnia na dzień. I tak też pewnego dnia skończy, prawdopodobnie nawet o tym nie wiedząc.

Cytat:
I (przez) całą noc.

Cytat:
"Nie zdra­dzam w ten spo­sób męża" - szep­ce.

Moim zdaniem niepotrzebny cudzysłów.
Cytat:
Nie­dzie­la wie­czór już.

Usunęłabym.

Miłego, Seth :)
seth dnia 21.01.2015 20:51
Dzięki za komentarz, Milu. Myślę, że może ten tekst powinien znaleźć się, nie na portalu pisarskim, lecz innym - starałem się jak najwierniej odtworzyć to, co dzieje się we łbie człeka pod wpływem. Słusznie zauważyłaś - tylko instynktowne reakcje. Zezwierzęcenie pod pozorem dobrej zabawy.
Pozdrawiam,
seth
Miladora dnia 21.01.2015 22:57
seth napisał:
Zezwierzęcenie pod pozorem dobrej zabawy.

Ja bym powiedziała - odczłowieczenie.
Ludzie na takim etapie nie są już w zasadzie zdolni do uczuć. Rządzą nimi używki i prymitywne żądze. A narkotyki i alkohol mają duży, i to ujemny, wpływ na mózg.
Moim zdaniem dobrze to oddałeś.
G.G dnia 22.01.2015 17:31
Podoba mi się ta dynamika, pęd, bieg wydarzeń. Sam próbuje sklecić coś w podobnym stylu, ale nie jest łatwo. Przyczyna jest prosta, jestem abstynentem. Być może dla poszerzenia sfery doznań, warto będzie, "coś" tam spróbować :)
Pozdrawiam.
LukaszPeee dnia 22.01.2015 20:06
Jak czytam tego typu barowe strumienie świadomości z amfą w tle, to zawsze mam w głowie porównanie z debiutancką powieścią Doroty M. Tylko tam to było przemyślane, bardziej opisowe (w końcu powieść) i bogatsze językowo; i, o dziwo, poprawne językowo; przede wszystkim nowatorskie. Nie lepiej rozejrzeć się wokół siebie i napisać, choćby o wróblu na drzewie za oknem, czy czymś bardziej prozaicznym.
Pozdrawiam
Łukasz
seth dnia 22.01.2015 23:46
Gdyby wróbelek ćpał tobym to opisał. Powieść Masłowskiej tyczyła czego innego, innego środowiska. Czemu niektórzy ćpają choć niby mają wszystko? Mój "bohater" zgubił omegę, czym wcale się nie przejął, więc hajsu miał dość. Czego mu brakowało? A przypadek byłego senatora P., scenarzysty filmów Kieślowskiego?
Do opisania czegoś bardziej prozaicznego chyba bardziej nadałby się ślimak, ten ma przynajmniej gdzie się schować, jak życie go przytłoczy.
Pozdrawiam,
seth :)


G.G. - Lepiej być abstynentem ;)
LukaszPeee dnia 23.01.2015 00:07
seth,
wróbelek będzie ćpał, jeśli tylko autor zrobi go ćpunem. "Wojna..." o młodzieży, której w zasadzie na dragi nie powinno być stać.
Nałogi nie wybierają wedle wieku, majątku, pochodzenia. Nie zmienia to też faktu, że jest spora grupa ludzi, którą one omijają, a która też ma podobne problemy na co dzień. Ktoś kiedyś powiedział, że chodzi tylko i wyłącznie o chwilę zapomnienia, bo rzeczywistość zbyt nieznośna, i nie warto starać się, skoro wszystko wymaga wysiłku, a efekty marne lub zbyt długodystansowe. Natomiast kultura wymaga dziś szybkich, spektakularnych sukcesów na wszelkich polach.
Pozdrowienia
Łukasz
ajw dnia 08.06.2016 10:35
A do mnie trafił ten tekst krótki jak chwile, które mijają bezpowrotnie, wiec można albo wyciągnąć z nich maksimum dobrego, albo je połknąć i wyrzygać. Podoba mi się to rwanie (nie panienek, tylko zdań), bo oddaje ten porąbany stan, w którym jest bohater.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty