Trzepoty - faith
Poezja » Wiersze » Trzepoty
A A A

 

są we mnie gromady ważek
na stawach kwitnących rzęsą przy powiece
spokój okala skrzydła i wełniane swetry
w które wsiąkła sól
 
z zegarowych tarcz złuszczył się czas
znów jestem czysta
 
bielsza od śmierci
mieszkającej w krochmalonych prześcieradłach

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 07.10.2015 07:00 · Czytań: 704 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 26
Komentarze
ajw dnia 07.10.2015 10:09 Ocena: Świetne!
I znowu delikatne muśnięcia słów niczym skrzydła ważki. Chciałabym przeczytać ten wiersz z zamkniętymi oczami, ale najpierw muszę się go nauczyć na pamięć. Jest pięknie, bardzo przyskórnie..
gaga26111 dnia 07.10.2015 11:24 Ocena: Świetne!
Jest subtelnie kobieco delikatnie i biało. Nie wiem czy nie sa zbyt blisko siebie określania miejsca - we mnie i na stawach.
Z drugiej strony tkwi w tym niesamowity urok bo wyobrazenie sobie tego o czym piszesz w tej strofie jest czyms niezwyklym.
Ta sól taka trochę kontrastujaca bo słony mi jakos nie pasuje ale krysztalki soli sa rownie czyste i delikatne co zly ktore sa tez slone a ze wcześniej byly oczy...
Odbieram to tak że czasem trzeba sobie chwilę poplakac żeby poczuc sie lepiej. I ujelas moment takiego katharsis oczyszczenia po czyms co meczylo i roilo sie w glowie.
Pozdrawiam :)
faith dnia 07.10.2015 11:38
Ajw, to największy komplement, kiedy ktoś pisze, że wiersz wsącza się pod skórę. Wiem wtedy, że slowa nie poszły na marne. Dziękuję Ci...

Gago, chciałam by w tych pierwszych trzech wersach środkowy pełniłł podwójną funkcję, łącząc się zarówno z pierwszym jak i z trzecim, więc mam nadzieję, że to nagromadzenie miejsca jednak nie przeszkadza za bardzo :) Pięknie udało Ci się zinterpretować całość, za co jestem wdzięczna.

Dziękuję Wam bardzo, Kobietki, za wizytę:)
Usunięty dnia 07.10.2015 16:56 Ocena: Świetne!
aż tyle już spokoju... swobody...?
Genialny wiersz...
"na stawach kwitnących rzęsą przy powiece" biorę i klękam...
marukja dnia 07.10.2015 17:27 Ocena: Świetne!
Bardzo trafiają do mnie Twoje Trzepoty, faith.
Jestem pod wrażeniem wyczucia słów, ich wagi i deseni. Wiersz w każdym sensie zamknięty pod kątem dopracowania, ale otwarty na Czytelnika - na jego wrażliwość i indywidualność.
Puenta - nieziemska. Porusza.
Z przyjemnością poczytałam, będę wracać.
Pozdrowienia!
HrabiaCosel2 dnia 07.10.2015 17:33 Ocena: Świetne!
Piękne te trzepoty, jest klimat. Super i tak zmysłowo☺
faith dnia 07.10.2015 17:48
Hrabio von, nie trzeba klękać, wystarczy czytać, a będę wdzięczna... Spokój traktuję jako cel.

Markujo, a ja z przyjemnością czytam Twoje słowa, pełne docenienia. Mam nadzieję, że wrażliwy Czytelnik odnajdzie się w tym wierszu po omacku. Dziękuję, że dałaś się poruszyć. Wracaj - zapraszam :)

HrabioCosel, bardzo mi miło, że spodobały Ci się moje "trzepoty":)

Dziękuję Wam wszystkim z osobna za chwilkę refleksji nad wierszem.
Opheliac dnia 07.10.2015 19:12
Cytat:
znów jestem czysta

bielsza od śmierci
mieszkającej w krochmalonych prześcieradłach

To jest świetne, bardzo obrazowe i dogłębnie przenikające.

Trochę mniej czuję złuszczający się czas, ale całościowo wiersz zdecydowanie się broni.
bozka dnia 07.10.2015 20:38 Ocena: Świetne!
Bardzo mi się podoba- jest piękny- pozdrawiam
faith dnia 07.10.2015 21:53
Ophelio, dziękuję Ci za te szczere słowa. Nie wszystko da się odczuć, a przynajmniej nie od razu. Cieszę się jednak, że coś z tych słów przenika i zostaje.

Bożko, bardzo mi miło, że zwabił Cię tutaj ten wiersz. Jeśli się podoba pozostaje mi tylko wdzięcznie ukłonić się w podzięce, co też czynię :)

Dziękuję Wam. Dobrej nocy!
Antek dnia 08.10.2015 23:16 Ocena: Świetne!
no tak. drugie czytanie odsłoniło mi miejsca, po których prześlizgnąłem się w pierwszym. ostatnia - no tak - ciała zawinięte w prześcieradła. i ta cisza w pierwszej:) smaczny:D pzdr
faith dnia 09.10.2015 09:20
Antku, cieszę się że smakowało i pełnię swoich możliwości odsłoniło przy kolejnych razach :)

Pozdrawiam Cię serdecznie :)
Usunięty dnia 09.10.2015 19:33
To pierwszy wiersz, który skomentuje po kilku miesiacach nie obcowania z poezją, ponieważ bardzo podoba mi się to:

Cytat:
z zegarowych tarcz złuszczył się czas
znów jestem czysta


Bardzo wymowne, ciekawe, fajne. Reszta ładna, ale jak dla mnie zbyt znana, więc nie robi szczególnego wrażenia.

Ale ta jedna strofa naprawdę super.

Pozdrawiam serdecznie:)
faith dnia 09.10.2015 20:44
Wiktorio, swoim komentarzem udowadniasz, że ilu czytelników tyle gustów:) Bardzo mnie cieszy, że spodobał Ci się ten fragment, a i reszta nie okazała się najgorsza.

Miło, że wróciłaś i zdecydowałaś się na komentarz tutaj.

Pozdrawiam gorąco!
kamyczek dnia 10.10.2015 17:00 Ocena: Świetne!
To świetny wiersz, faith. Czyta się z przyjemnością, jest w nim sporo subtelności i kobiecego wdzięku.

Podoba mi się, bardzo.

Serdeczności.
faith dnia 10.10.2015 18:12
Kamyczku, bardzo Ci dziękuję za taką opinię, łap za to wielki uśmiech ode mnie :)
mike17 dnia 11.10.2015 18:08 Ocena: Świetne!
Ze sporym opóźnieniem, jestem pod Twoim utworem, Katarzyno, i od razu muszę powiedzieć, że jest bardzo ulotny, stonowany, refleksyjny, lekki i przyjemnie się czyta te wersy, lekko i subtelnie podane, działające na wyobraźnię, muskające zmysły, a poszczególne fragmenty stanowią swoiste perełki.
Co ja gadam - tu trzeba byłoby zacytować całość, by te fragmenty pokazać.
Podoba mi się oniryczny feeling, wszystko jakby wyjęte ze snu, muśnięte jeno słowem na kartce papieru...
Taka poezja ubogaca.
Coś z niej pozostaje w czytaczu.
Nastrój, aura, czucia, coś z tego.
I świetny efekt całości, bo tu każdy wers coś wnosi, nie ma "pustostanów".

:yes:
faith dnia 12.10.2015 09:39
Mike, serdeczne dzięki za takie wczucie się w utwór :) Takie komentarze czyta się z uśmiechem na twarzy, bo dają poczucie, że słowa i emocje, które staramy się przekazać nie idą na marne, nie nikną w eterze, ale zostają w Odbiorcy.
Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję, że zaglądasz :)

Serdeczności od poniedziałku :)
introwerka dnia 12.10.2015 15:53 Ocena: Świetne!
Podoba mi się bardzo antropomorfizacja świata jako naczelny zabieg. Jest oryginalnie, sugestywnie, intensywnie, a tytuł - majstersztyk! :)

Pozdrawiam serdecznie :)
faith dnia 12.10.2015 19:09
Introwerko, nie sądziłam, że ktoś tu jeszcze zajrzy, bo wiersz powoli schodzi z półki, tym bardziej jest mi miło, że przyszłaś z opinią. Bardzo dziękuję za tak dodające otuchy słowa :)

Uściski:)
Lilah dnia 13.10.2015 14:47
I tytuł i treść bardzo, bardzo, faith.

Serdeczności
faith dnia 14.10.2015 10:42
Lilu, a mnie bardzo, bardzo cieszy, że się podoba :)

Pozdrawiam cieplutko!
Ewa L dnia 17.10.2015 23:29
Podoba mi się :)
faith dnia 19.10.2015 08:01
Ewo, bardzo mnie to cieszy. Dziękuję, że wpadłaś i zostawiłaś dobre słowo :)
Krzysztof Konrad dnia 10.03.2017 14:29 Ocena: Świetne!
Już dawno miałem przeczytać coś Twojego. Zacząłem i przeczytałem z 10 tekstów :D Dlaczego wybrałem komentarz pod tym wierszem? Bo jest najbardziej perfekcyjny z tych, które przeczytałem. W ogóle bardziej podoba mi się Twoja poezja niż proza. Tutaj każde słowo jest wyszukane i piękne; zmysłowe i depcze po wyobraźni. Gra słów mieszana z lekko erotycznym wydzwiekiem mnie zachwyca. To jest kozacko dobre, wręcz ociera się o poziom wybitny, ale tego nie napiszę wprost, bo albo coś jest lirycznie piękne, albo nie. Napiszę po prostu, że to przepiękny wiersz. Pozdrawiam.
faith dnia 11.03.2017 09:34
Krzysztofie, bardzo mi miło, że zdecydowałeś się przeczytać kilka moich tekstów i odświeżyłeś ten nie nowy już wiersz, sprawiając, że sama spojrzałam na niego nieco łaskawszym okiem. ;)

Mam nadzieję, że jeszcze spotkamy się pod którymś z moich wierszy.

Pozdrawiam! :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
ShoutBox
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty