Poezja » Pogranicze » Złota klatka
A A A

Bogaci wielcy tego świata
Im wydaje się, że mają wszystko
Wille, baseny, limuzyny, odrzutowce
Obrzydliwe bogactwo
Kobiety z setkami par butów
I z setkami torebek w osobnych szafach
Jednak jest to złota klatka
Ogranicza cię presja otoczenia
Musisz mieć to, co najlepsze
I to, co najdroższe
Choć nie zawsze chcesz
Życie spod znaku luksusu i blichtru
Ceną za nie jest brak wolności
I tęsknota za zwyczajnym życiem

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
KatarzynaKonopkaChludzinska · dnia 07.01.2017 10:03 · Czytań: 518 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
mike17 dnia 07.01.2017 19:46
Nikt nie broni biednemu być bogatym.
To, że ja coś posiadam, to mam dać się wybiczować i uznać za grzesznika?
Twoje teksty są chałowe, i tak denne, że szok.
Nawet nie wiem, jak się do nich odnieść.
Poważka.
A to, że ktoś jest majętny nie świadczy wcale o jego "syfie".
A o zaradności.
I takich ludzi poważam.
A nie narzekających w kółko, jak to jest źle i jak źli są ludzie - a to robisz chyba na około, co nie?
Gramofon dnia 07.01.2017 21:02
Chała czy nie chała to jedno, ale to nie wiejska. Szanujmy się nawzajem, to naprawdę nie boli, a może uleczyć (tak samo ciebie jak i innych) Można się nie zgadzać, czy to z zawartością teksty czy też czyjegoś komentarza, ale można to wyrazić w sposób kulturalny. (mój komentarz jakby ktoś nie wiedział, odnosi się do obu powyższych)

Twój komentarz nie odnosił się w rzeczywistości do treści utworu. Skomentowałeś komentarze poprzedników, ignorując przy tym zamieszczony tekst, a tym samym autora, który czeka na opinie, naruszyłeś w ten sposób przestrzeń autor – tekst - czytelnik.

Następnym razem proszę o zgłoszenie nieregulaminowego komentarza i pozostawienie sprawy redakcji.

przyp. EF
Aronia23 dnia 07.01.2017 21:34
Katarzyno, ja lubię czytać Twoją poezjo - prozę. Wiem, że czasami da Ci popalić, mnie moja też.Można wyrażać różne sądy i wyraża się, wolność jest (choć czy naprawdę?) - o tym Ty Katarzyno, piszesz.
Twój utwór stwierdza rzeczy oczywiste. Co pokazałaś w słowach:
"Jednak jest to złota klatka
Ogranicza cię presja otoczenia
Musisz mieć to, co najlepsze
I to, co najdroższe".
Esy Floresy dnia 07.01.2017 21:40
Przypomnę, że znajdujemy się w najważniejszym miejscu Portalu, w miejscu spotkania autor-tekst-czytelnik. To miejsce jest szczególnie przez nas pielęgnowane, więc bardzo proszę o uszanowanie zasad obowiązujących w tym miejscu.

Skupmy się zatem na merytorycznej, konstruktywnej krytyce lub esencjonalnym zachwycie uargumentowanym czymś więcej niż przymiotnikami "świetne, doskonałe, piękne".

Nie chciałabym z nowym rokiem sięgać do bardziej restrykcyjnych kar porządkujących, więc proszę sobie powyższe wziąć do serca, bo przy kolejnym ekscesie nie będę już tak pobłażliwa.

Pozdrowienia,
EF

EDIT: Czy zbyt mało jasno się wyraziłam? Rozmawiamy tutaj o tekście, nie pouczamy innych. Ze wszystkimi rozmowami niezwiązanymi z tekstem zapraszam na pw, forum lub SB.
al-szamanka dnia 07.01.2017 22:08
Cytat:
Życie spod znaku luk­su­su i blich­tru
Ceną za nie jest brak wol­no­ści
I tę­sk­no­ta za zwy­czaj­nym ży­ciem


A ja się zastanawiam, Katarzyno, czy masz wśród swoich znajomych tak nieprawdopodobnie bogatych, albo czy sama do nich należysz, że tak bardzo wiesz, iż tęsknią za zwyczajnym życiem i co ich ogranicza.
Raczej nie wiesz. To tylko Twoje wyobrażenie.
Wybacz, ale Twoje teksty w dalszym ciągu są tylko zbiorem wyświechtanych mniemań.

Pozdrawiam :)
Esy Floresy dnia 07.01.2017 22:48
Witaj, Kasiu (mam nadzieję, że zdrobnienie nie urazi)

Nie miałam okazji jeszcze Cię komentować, ale obserwuję sobie Twoje teksty od kiedy jesteś z nami. Właściwie są na dość równym poziomie, jakby nie był ważnym dla Ciebie rozwój w pisaniu, praca nad tekstami, a jedynie wypowiedzenie myśli, w Twoim poczuciu własnych, na tematy, które wydają Ci się plagą i zmorą tego świata. Odnoszę wrażenie misji, jakbyś chciała potrząsnąć wszystkimi dookoła i wykrzyczeć patrzcie, to jest złe, to jest niemoralne, to do niczego dobrego nie prowadzi a to cię zniszczy, etc. I, to jedyne, co doceniam w Twoich wysiłkach literackich.

Niestety, bierzesz się za tzw. stereotypy, a to jeden z gorszych grzechów początkujących wierszokletów. Stereotyp to jedynie przeświadczenie o tym, że coś jakieś jest i znajdą się tacy, którzy będą mieli nie tylko przeświadczenie, ale i doświadczenie, którym obalą niektóre mity, stąd Twoje teksty są właściwie nieodczuwalne dla mnie.

Kolejną rzeczą jest kawonaławowość, czyli inaczej mówiąc dosłowność przekazu nie ma nic wspólnego z poezją. Brakuje tu środków stylistycznych, wirtuozerii słowa. Ot, po prostu wygłoszona myśl, w dodatku niekoniecznie swoja, o czym już powyżej.

Na początek sugerowałabym zbliżyć się do swojej codzienności i opowiedzieć, o czymś co Ciebie naprawdę dotyka, raduje, rozczarowuje, rozśmiesza, zachwyca. Spróbuj opowiedzieć to w taki sposób aby zaciekawić i pozwolić odczuć niekoniecznie nazywając rzeczy po imieniu. Z czasem może przyjdzie łatwość w rozprawianiu się tematami typu globalne ocieplenie. ;)

Życzę powodzenia w dalszym wierszotowrzeniu!

Pozdrowienia.
KatarzynaKonopkaChludzinska dnia 08.01.2017 00:57
Co do poziomu- mnie się wydaje, że na początku wypowiedzenie swoich myśli na papier jest ważne dla początkującego literata. Sporo słów skreślam na etapie powstawania wiersza. Tego jednak nie widać przy publikacjach cyfrowych.
Branie się za tzw. stereotypy- cóż, w dotychczas opublikowanych tutaj utworach poetyckich dosyć często uprawiałam moralizatorstwo. W nie ocenianie postaw jest wpisane i niestety czasami wodzi na manowce.
Dosłowność przekazu- stosowania metafor jeszcze muszę się nauczyć.
Zbliżenie się do codzienności? Jak obserwowałaś moje teksty, to autobiografizmu trochę już było("Moje rodzinne strony", "Bezsenność", "Dzień trzech dziewiątek";), jednak rzeczywiście w mojej twórczości poetyckiej dominuje tematyka społeczno-polityczna.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty