Stopiło się - frivia
Proza » Miniatura » Stopiło się
A A A
Szary peron i kapiące ławki. Ciepły wiatr. Pac-pac-chlup zamiast stukotu obcasów.

Mówiłam, że trzeba jechać na narty. Trzeba się spakować, wrzucić wszystko do torby, wsiadać w pociąg i jechać - bo jutro może śniegu nie być. "Oczywiście! pewnie! tylko połączenie znajdź! super! zajebiście! jedziemy!". Jechaliśmy tak kurwa szybko, że nawet nie zauważyłam, kiedy byliśmy z powrotem.

To zawsze tak jest. Ja jestem teraz: gdy otwieram oczy i nakładam kapcie, ty ciągle jeszcze leżysz w jakimś półśnie, jeszcze tam hasasz po łąkach i sadach, a ja już kończę szorować zęby. Przychodzę dwadzieścia minut po czasie, ty marzniesz od godziny, ale - i tak - to ty jesteś spóźniony. A może to ja się cofam? Może nawet to moje marudzenie należy do przeszłości? W gruncie rzeczy, wszystko biegnie z zawrotną prędkością 1674,4 kilometra na godzinę. Wszyscy kręcimy się jak jakieś pieprzone bączki, a połowa nawet nie wie, że się kręci.

Przydałoby się zrozumieć.

To, że gdy ja skaczę w przepaść, ty najpierw liczysz przyspieszenie, które osiągnę. To, że najpierw myślisz o drodze, którą przebyłam i dlaczego właściwie skoczyłam. To, że twoja logika próbuje objąć moje poranne mylenie soli z cukrem, moje wahania nastrojów i potrzebę wspólnego "teraz", które dla ciebie pojawia się kilka sekund później. Może to wszystko ma cholerny związek z ruchem obrotowym Ziemi, z zakłóceniami połączeń Ewa-Adam, Adam-Ewa? Może jeszcze z zależnością między drogą a czasem w ruchu po okręgu? W końcu kręcimy się w kółko, bez większych szans na ustatkowanie.

Stopiło się. Między nami zawsze się topi i zawsze zamarza, potem mamy gołoledź i ciężko nie wylądować w rowie przy pierwszym ostrym zakręcie. Czasem zakładamy łańcuchy, żeby było bezpiecznie, ale wtedy jest tak powoli, że któreś zawsze wysiada.
Mandaty płacimy wspólnie, chociaż tyle dobrego.

Z "do rany przyłóż" czekamy aż drugie oberwie nożem, żeby nie marnować bandaży. Ekonomicznie, gdyby ktoś wątpił.

I tylko czasem mnie pytasz, dlaczego po wszystkich zbitych wazonach, po wszystkich płaczach i wrzaskach, po rozwalonych telefonach i histerycznych biegach, dlaczego nie stać nas na równoczesne kochanie?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
frivia · dnia 29.11.2008 14:14 · Czytań: 781 · Średnia ocena: 3,38 · Komentarzy: 15
Komentarze
Jack the Nipper dnia 29.11.2008 14:44 Ocena: Dobre
Cytat:
Że trzeba się spakować


"Że" na początku jest zbędne, zacznik od "trzeba".

Cytat:
"oczywiście! pewnie!


Oczywiście

Brak wielu przecinków.

Nie moja tematyka. Napisane poprawnie, ale w sumie nie ruszył mnie ten tekst. Jako czytelnik, który stoi gdzies daleko, nie zostałem wciągniety. Chociaz zapewne ci, którzy lepiej wiedzą o co chodzi, będą bardziej zadowoleni. Minusem tekstu jest jego nieuniwersalność.
valdens dnia 29.11.2008 14:59 Ocena: Bardzo dobre
Całkiem ładne. Co prawda, na kilometr czuć, że to damskie (a wolę męskie pisanie), ale to i tak całkiem przyjemny tekst.
nerevarine dnia 29.11.2008 15:19 Ocena: Bardzo dobre
Ciekawy tekst. W niektórych momentach mogę się z nim utożsamiać, choć jestem mężczyzną...
milla dnia 30.11.2008 08:43
Ciekawa rzecz. Tekst misię podobał, a jednak nie jest to zupełnie typ literatury, który lubię:)
Jednak dobrze, ciekawie napisane, na pewno nie dla przecietnego zjadacza chleba, który troszke może się zmęczyć:)
frivia dnia 30.11.2008 12:52
Dziękuję bardzo za komentarze :)
Jack, mogę ładnie prosić o pokazanie braku przecinka? Proszę, wiem, że to okropnie męczące i nudne, i okropne, i wstrętne, ale znaleźć ich nie mogę. O.O
Jack the Nipper dnia 30.11.2008 20:56 Ocena: Dobre
Przeczytałem raz jeszcze uważnie i nie stwierdzilem żadnych braków. Więc albo wczoraj miałem pomroczność jasną, albo ktoś już wyedytował.
Tomi dnia 30.11.2008 21:53 Ocena: Dobre
Cytat:
To zawsze tak jest. Ja zawsze jestem teraz


powtórzenie zapewne zamierzone, jednak mi nie odpowiada

Cytat:
Ja zawsze jestem teraz: gdy otwieram oczy i nakładam kapcie, ty ciągle jeszcze leżysz w jakimś półśnie, jeszcze tam hasasz po łąkach i sadach, a ja już kończę szorować zęby.


czy aby na pewno dwukropek ma być tam gdzie jest postawiony?

Cytat:
wszystko biegnie z zawrotną prędkością 1674,4 kilometra na godzinę. Wszyscy kręcimy


może bez "Wszyscy"?

Ciekawie wplecione elementy, które mogłyby być dobrym budulcem do stworzenia wiersza. Ładnie zarysowane emocje ożywiają tekst. Db.
TomaszObluda dnia 01.12.2008 08:05 Ocena: Dobre
EEEE a o czym to jest?To znaczy, o wyjeździe w góry. Później bohater coś sobie myśli.Wiadomo,zawsze trzeba tych pierdołów nawrzucać, żeby było że to ludzie są. Śmieję, się trochę. Ok postać ma problemy ze swoim facetem, ale co z tego? Każda kobieta ma,to na blog wejść trzeba. Zresztą faceci gadają podobnie... Nie? Być może nie wszyscy.

W sumie,jakby to był wiersz, to nawet by mi się podobał,ale nie jest wierszem.Bo mógłby być rymowany banałem, albo ubranym w dobrą formę arcydziełem. Bo wg mnie wszystkie uczucia, to banały,albo wszystkie są tak samo ważne i interesujące.

A tak, to jest dla mnie wpisem do bloga, bardzo dobrze wykonanym wpisem do bloga. Wpisem do bloga, kogoś kto pisze nie od wczoraj. Ale więcej tu nie dostrzegam.

Pozdro
ginger dnia 01.12.2008 13:30 Ocena: Dobre
Hmpf... Nie wiem, co napisać. Bo tekst mi się w miarę podoba, pokazuje istniejący problem. Ale czegoś mi tu brakuje - tylko kurcze, sama nie wiem czego... Jak wymyślę, to dam znać ;) W każdym razie napisane dobrze.
lina_91 dnia 01.12.2008 14:55 Ocena: Dobre
valdens - nie dyskryminuj! Tekst dobry, ale zbyt schematyczny chyba, bez takiego pieprzyku
frivia dnia 02.12.2008 14:51
Nikt raczej nie poprawiał, jak teraz tak na to patrzę. Zdarza się ;D Zakładam, że standardowy tekst bez względu na wszystko brzmi "brak wielu przecinków" :D Można i tak.
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Sama nie twierdzę, że tekst jest oryginalny - bo takich tekstów są miliony - ale w końcu trzeba próbować, o :)
Pozdrawiam.
Jack the Nipper dnia 02.12.2008 15:38 Ocena: Dobre
A ja zachodzę w głowę jak to było z tymi przecinkami - zwykle sięich nie czepiam, bo z interpunkcji nie jestem dobry... Ale tu wstawiłem komentarz. Hmm. Widocznie wszystkie były na miejscu i to mnie zupełnie zmyliło ;)
valdens dnia 02.12.2008 15:45 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
valdens - nie dyskryminuj!


lina, nie dyskryminuję. mówię tylko, co wolę.
frivia dnia 02.12.2008 17:49
Cytat:
Widocznie wszystkie były na miejscu i to mnie zupełnie zmyliło

haha :lol: Rozumiem, trzeba dbać o harmonię w naturze i nie pozwalać na wykrzywienia w żadną ze stron.

Ja u Ciebie Valdens nie wyczułam nawet nutki dyskryminacji, za to wpasowałeś się do zakończenia mej okropnie długiej i koszmarnej pracy "język a płeć" ;)
aleksander_sowa dnia 13.02.2009 11:32 Ocena: Bardzo dobre
Zastanawiające, symboliczne i kiedy to czytam uśmiecham się smutno. Na szczęście z za oknem śnieg pada. Dobrze, że trzaska mrozem.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:25
Najnowszy:Poeta_Mariusz