C'est la fin de 2008 !!! - Andy Rutheford - Andy_Rutheford
Publicystyka » Felietony » C'est la fin de 2008 !!! - Andy Rutheford
A A A
I nastał ten czas. Ostatni felieton roku 2008. Ten felieton nosi okrągły numer 40. Oznacza to ni mniej ni więcej to, że przez 40 tygodni, tydzień w tydzień publikowałem dla Was, drodzy czytelnicy, zawsze nowy tekst. Oczywiście kilku wiernych czytelników się oburzy - "Co, do cholery? A te wszystkie spóźnienia? Tyle razy musieliśmy czekać!". Coż... płakać nie będę! A tak serio, to jestem niezwykle wdzięczny każdej pojedynczej osobie, która czytała regularnie moje felietony. To dla Was piszę przede wszystkim. To o Was myślę, kiedy nie chce mi się nic wymyślać na kacu, po kolejnym morderczym (pozytywnie) weekendzie. Wytrwaliście. Ja wytrwałem z Wami. To Gwoli wstępu. Ten felieton będzie moim podsumowaniem minionego roku. Oto moja lista wydarzeń roku 2008:

1. Sport, ponieważ warto zacząć od rzeczy przyjemnych!
Nie byłbym sobą, gdybym nie zaczął od Kubicy. Nasz jedynak w formule 1 dostarczał nam przez cały sezon niezwykle pozytywnych emocji. Wygrał wyścig, i do samego końca liczył się w walce o tytuł. A gdyby BMW częściej myślało o sukcesach sportowych, zamiast walczyć o kolejnego łysego klienta w dresie, wszyscy bylibyśmy dziś w raju!
Na Olimpiadzie nie było różowo, ale nie było też źle. Najbardziej cieszyłem się ze złotego medalu w pchnięciu kulą. Bo zdobył go Ślązak. Wiadomo - Ślązaki to fajne chłopaki.
Na Euro reprezentacja się nie spisała. Popisał się jedynie Boruc, który polakiem jest. Jako polak więc, po ciężkiej harówce postanowił się upić. I pije do dziś. A wszyscy pytają wciąż - Leo, why?

2. Polityka, bo w Polsce żyjemy.
Nasz karłowaty Prezydent miał rok pełen wpadek. Lecząc swe kompleksy seksualne, wyśmiewał wszystkich gejów, aż dwóch przyleciało aż z USA, żeby go kopnąć. Potem toczył wojnę z premierem o władzę w kraju. Przegrał i musiał wynająć cały samolot, bo wszystkie bilety na RyanAir były już wyprzedane. Ze wstydu postanowił upokorzyć resztę kraju. I regularnie robił z siebie clowna, jak w Japonii lub w Święto Hanukki. Ale ma ogromnego plusa za przemówienie w Gruzji. Niech brzydal ma coś od życia!

3. (Pop)Kultura, bo nie samą polityką człowiek żyje.
Jej Wysokość, Królowa Doda, została w tym roku zdetronizowana przez jeszcze większe beztalencie. Ni(e)jaka Jola Rutowicz, znana wielbicielka jednorożców, udowodniła, że można być znanym nie potrafiąc kompletnie nic. Doda przynajmniej umie śpiewać, Herbuś tańczyć, a Rutowicz... udowadnia, że w roku 2009 karierę zrobi człowiek, który wydaje ładne tony podczas bekania.
Zakończył się także kolejny festiwal "Programów z Gwiazdami". Błagam - nigdy więcej! Prędzej zobaczę drugą edycję "Mam Talent". Ale nie wiadomo, czy produkcja dojdzie do skutku, ponieważ środowiska homofobiczne, na czele z Prezydentem, nie są zadowolone z pary zwycięzców. Od jutra nawet na basenie wolno mieć tylko nagą twarz i dłonie.

4. Nauka, bo trzeba iść, miast cofać się w miejscu!
Jedyne, co jest warte opisania, to odkrycie wody na Marsie. Misja Phoenix spisała się wyśmienicie. A wiadomo - woda oznacza życie. Pomyśl więc dwa razy zanim wypożyczysz "Wojny Światów". Podobno w 2012 roku - Marsianie atakują!

5. Last, but not least... Media!
W 2008 roku narodził się Andy Rutheford. Jego gwiazda w polskim internecie powoli jaśnieje. Ale, o dziwo, jedna gazeta w wydaniu papierowym również postanowiła publikować jego felietony. Fenomen, jak na analfabetę z dysleksią i inteligencją świni. Zastanawiasz się teraz, "po co więc go czytam?", mam rację? Cóż... Lepsze to, niż podziwianie Joli Rutowicz!

Andy Rutheford
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Andy_Rutheford · dnia 07.01.2009 23:38 · Czytań: 858 · Średnia ocena: 1,88 · Komentarzy: 12
Komentarze
Samuel Niemirowski dnia 08.01.2009 05:30 Ocena: Słabe
Żałosne.
SzalonaJulka dnia 08.01.2009 08:20 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Fenomen, jak na analfabetę z dysleksią i inteligencją świni.

pochlebiasz sobie Andy - świnie to jedne z nainteligentniejszych zwierząt :)
po co zapodajesz nam dwa podobne felietony w tak krótkim odstepie?
ginger dnia 08.01.2009 09:06 Ocena: Dobre
To nie jest Twój 40 felieton, który czytam. Nie ma ich u nas tyle. A szkoda, bo całkiem zabawne są (jedne bardziej, inne mniej - ale w tym nic dziwnego nie ma). Przed chwilą budzik sobie o mnie przypomniał, i nie pamiętam, co napisać chciałam...
Popracuj nad stylistyką (momentami nawet ja się za głowę łapię, i nie mówię tylko o tekście powyżej), a może być naprawdę dobrze :yes:
Andy_Rutheford dnia 08.01.2009 09:43
Drobne sprostowanie: o istnieniu tego serwisu dowiedziałem się zaledwie 2 dni temu, kiedy otrzymałem e-mail z zaproszeniem do publikowania. Postanowiłem na powitanie zamieścić tu mój najnowszy felieton ("Nowy rok";), oraz kilka ostatnich. Od tej pory będę publikować z moją standardową częstotliwością, czyli 1/tydzień. Pozdrawiam.
zapomin dnia 08.01.2009 09:50
I regularnie robił z siebie clowna, jak w Japonii lub w Święto Hanukki.
primo Chanuki
secundo - w którym momencie tego święta Jego Exelencja Kurdupel zrobił z siebie clowna? Coś mnie ominęło?
bassooner dnia 08.01.2009 15:51 Ocena: Przeciętne
chyba chodzi o to, że cesarzowi graby nie uścisnął...
Andy_Rutheford dnia 08.01.2009 19:42
Jak latał z Jarmułką i głupim uśmieszkiem to mi wstyd było...
Jack the Nipper dnia 08.01.2009 22:07 Ocena: Przeciętne
Cytat:
felieton roku 2008. Ten felieton


2 x felieton - zbedne powtórzenie

Cytat:
czytelnicy, zawsze nowy tekst. Oczywiście kilku wiernych czytelników


2 x czytelnicy/czytelników

Cytat:
To Gwoli wstępu


Czy Gwole to nowa rasa panów?

Cytat:
moim podsumowaniem minionego roku. Oto moja


moim/ moja - raz podkreslone, ze Twoja wystarczy

Cytat:
walce o tytuł. A gdyby BMW częściej myślało o sukcesach sportowych, zamiast walczyć


walce/walczyć - powtórka

Cytat:
Popisał się jedynie Boruc, który polakiem jest


Nieporpawność rozumiem celowa, ale brzmi fatalnie.

Cytat:
aż dwóch przyleciało aż


2 x aż

Stylistyka taka sobie. Największy minus widze jednak w pkt. 2. Nie znoszę tego pana, ale zamiast sie uśmiechnąć, gdy ktoś sobie z niego drwi, Ty wywolales u mnie uczucie zażeniowania. Nie ma w tym krztyny polotu.
Vanillivi dnia 08.01.2009 22:35 Ocena: Przeciętne
Faktycznie styl średni na treść pomysłu dobrego raczej też nie miałeś. Takie podsumowanie w stylu mało ambitnego tekstu z gazety plotkarskiej, opisane rzeczy które były wysmiewane juz tysiące razy i powtórone po raz kolejny zwyczajnie nudzą. Też myślę, że przesadziłeś z obrażaniem Kaczyńskiego, chociaż jestem absolutnie przeciwna jego polityce.

Cytat:
Ale ma ogromnego plusa za przemówienie w Gruzji. Niech brzydal ma coś od życia

A my właśnie omawialismy przemówienie Kaczyńskiego na komunikacji społecznej jako przykład tego, jak nie nlezy układać przemówień politycznych.
Usunięty dnia 09.01.2009 08:24 Ocena: Przeciętne
Postaram się nie powtarzać błędów wytkniętych przez Jacka.

Cytat:
Oznacza to ni mniej ni więcej to

powtórzenie "to"

Cytat:
przez 40 tygodni, tydzień w tydzień

powtórzenie

Cytat:
Popisał się jedynie Boruc, który polakiem jest

Jak wspomniał Jack, brzmi fatalnie. Poza tym narodowości zapisujemy dużą literą! -> Polak

Cytat:
(...)który polakiem jest. Jako polak więc(...)

powtórzenie i błąd (brak dużej litery na początku)

Cytat:
(...)miast cofać się w miejscu(...)

Da się cofać jednocześnie będąc w miejscu?:smilewinkgrin:

Cytat:
Pomyśl więc dwa razy zanim wypożyczysz "Wojny Światów"

"Wojnę światów" -> pierwszy rzeczownik w l.p., drugi z małej litery.

Cytat:
Podobno w 2012 roku - Marsianie atakują!

Marsianie na sianie:lol:

Zgadzam się z ostatnim zdaniem, ale także z przedmówcami - słabo tym razem.
zapomin dnia 09.01.2009 23:07
ale zaraz: facet bez jarmułki w synagodze? Toż to obciach. Taki mniej więcej jak facet w beseballowce w kościele katolickim.
A że mu nie do dzióba w jarmułce to nie jego wina :D
radiowa uroda
TomaszObluda dnia 13.01.2009 10:07 Ocena: Słabe
[code]Na Euro reprezentacja się nie spisała. Popisał się jedynie Boruc, który polakiem jest. Jako polak więc, po ciężkiej harówce postanowił się upić. I pije do dziś. A wszyscy pytają wciąż - Leo, why?
[/code]nawet Tomaszewski takich bzdur nie gada.To nie jest wypowiedź kogoś kto cokolwiek wie o piłce.
Cytat:
2. Polityka, bo w Polsce żyjemy.
Jak przeciwnik PiS, były członek PO, który Tuskowi ulotki nosił, mogę powiedzieć jedno. Żenada.
Cytat:
4. Nauka, bo trzeba iść, miast cofać się w miejscu!
Jestś pewien,że jedno ważne wydarzenie? Ok nich ci będzie. Styl nawet ja widzę, że słaby. Wole Jolę Rutowicz.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty