Rolls Royce - coexist
Proza » Inne » Rolls Royce
A A A
Od autora: Nie potrafię pisać, ale lubię. Nie mam nawet pojęcia do jakiej kategorii mogłabym to przypisać.

Widzę Cie w odłamkach szkła, rozcinają skórę, czuję krew. Widzę Cię w okruchach lodu, drobinki wpadają do oczu, czuję jak topnieją na twarzy.
Ostra jak brzytwa, śledzisz mnie.

Wpatruję się w sufit, a może w nicość? Bardzo możliwe, że to Ona wpatruje się we mnie.
Nie dajesz mi zasnąć, moje myśli są czarne, brzydkie i lepkie jak smoła. Nie mam wytchnienia, moje powieki są tak ciężkie, że zapadają się w oczodołach.
Pragnę tylko świętego spokoju, a tak naprawdę pozabijałabym wszystkich. Łącznie z Tobą i z Nią i z Nimi.
Powybijałabym zęby, połamała kości, niemal czuję jak chrupią pod palcami.
Latające noże, jak latawce. Zawsze chciałam puścić latawiec, taki najpiękniejszy, kolorowy, mój własny.
Prosto w błękit nieba, puszyste chmury, mięciutkie niczym wata cukrowa. Tylko, że nawet taki latawiec w końcu zderzy się z ziemią.
A może rzeczywistością?
Niczym My wtedy, było już chłodno i buro. Krople deszczu leniwie osuwały się po szybie, czułam to w Twoim spojrzeniu.

Widzę Cię, chociaż wcale nie chce. Pragnę tylko świętego spokoju.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
coexist · dnia 06.12.2019 08:53 · Czytań: 485 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 6
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
marzenna dnia 07.12.2019 08:13 Ocena: Świetne!
Mocny tekst, wbija w podłogę, jak beton, jak dachówka, która leci z dachu na łeb i kark, spada i rozwala mózg, który jak biała maź lepka i czerwona od krwi rozlewa się po płytach chodnika.
A ty wpadasz w tą kałużę, lecisz na łeb na szyję, zamykasz oczy, pieką od szkła. Gorący metal wszedł w strukturę siatkówki i skrzywił obraz świata, nie do naprawienia!
Twoje zęby wykruszone czasem, twoje usta nie potrafią łagodnie opadać, nawet nie masz czym ugryźć :) możesz tylko walić głową w ścianę, ale po co? Nie masz już mózgu! Nie masz myśli!
Latawce są dla świętych, dla uczuć, lecą do nieba jak anioły, nie dla ciebie. Ty jak pusta studnia
możesz tylko utopić się w swoich lepkich i czarnych odchodach, bo nie masz myśli nic nie masz!
TYLKO pustka, którą kochasz jak urojone ego!
Święty spokój, nie dla ciebie, dla takich jak ty PIEKŁO!

przepraszam, poniosło mnie, ten tekst wywołał tyle emocji, sama nie wiem dlaczego?
może powinnam też napisać co czuję, tyko delikatnie, bo upodliłam się tymi słowami
jestem teraz brudna od czarnej mazi, która mnie oblepia
chore, jak można być takim nieczłowiekiem, nawet niezwięrzęciem
co lub kto to jest?
nienawiść i agresja, wymioty i chyba jest mi żal, tak bardzo żal, że takie coś istnieje i oddycha
zabiera powietrze innym, zatruwa świat, to nie Rolls Royce
to WRAK, już wiem wrak!
tyko czego, chyba nie człowieka?

nie chciałam, tak wyszło musiałam to napisać, nie wiem dlaczego
akcja-reakcja :) :) :)
mike17 dnia 07.12.2019 19:04
Jako swobodny strumień świadomości to się na pewno sprawdzi.
Ale jako miniatura już nie.
Wszechobecny nihilizm kładzie ten tekst.
Nic z niego nie wynika, nic nie daje cienia refleksji.
Jeno bezładna zbitka słów bez ładu bez składu.

Ponadto cienie tego opka są niejasne, nie wiemy kim są bohaterowie.
Kto jest kto, zbyt hermetyczne.

Może autor wie, o co mu chodziło, ale przeciętny czytacz już wiedzieć nie będzie.

Utwór bardzo zagmatwany, nieczytelny, trudny do odczytania.

Odczuwam silenie się na mega sztukę, ale niestety nic z tego nie wyszło...
marzenna dnia 07.12.2019 21:05 Ocena: Świetne!
mike to nie jest sztuka, to bluzgi, mowa nienawiści, słowa, które nie powinny istnieć
ale akcja-reakcja jest brakiem dystansu, może też brakiem wiary,
obroną przed atakiem, jakim atakiem?
mike17 dnia 11.12.2019 19:56
Raz jeszcze wróciłem do tego tekstu z jednego powodu.
Cytat:
Pra­gnę tylko świę­te­go spo­ko­ju, a tak na­praw­dę po­za­bi­ja­ła­bym wszyst­kich. Łącz­nie z Tobą i z Nią i z Nimi.

Czyli było ich więcej - rodzina kochanka?
Sądzę, że tak.
To nie dawało mi spokoju.
coexist dnia 11.12.2019 20:59
Nie odczuwam potrzeby silenia się na mega sztukę, piszę bardzo rzadko i tylko wtedy jak faktycznie czuję to. Doceniam słowa krytyki, ale zdaje mi się, że cała magia polega na dowolnej interpretacji utworu, tekst nie musi być jednoznaczny.
wiosna dnia 26.05.2020 23:20
Pisze się tylko wtedy, kiedy to się czuje. Nie można inaczej. Też nie potrafię pisać, ale lubię:)
Jednak moim zdaniem Ty potrafisz. Tekst jest bardzo dobry. Nie pisałabym zaimków osobowych dużą literą, poza tym dopraw przy cie i chce ogonki.
Ogólnie bardzo wymowny tekst.
Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Zbigniew Szczypek
08/05/2024 09:56
Zdzisławie Podobało mi się Twoje opowiadanie/wspomnienie.… »
Wiktor Orzel
08/05/2024 09:45
Wstęp ma skoczy i fajny rytm, ale od tego momentu coś się… »
Jacek Londyn
07/05/2024 22:15
Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że udało mi się oddać… »
OWSIANKO
07/05/2024 21:41
JL tekst średniofajny; Izunia jako Brazylijska krasawica i… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 21:15
Florianie Trudno mi się z Tobą nie zgodzić - tak, są takie… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 20:21
Januszu Wielu powie - "lepiej najgorsza prawda ale… »
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 08/05/2024 10:00
  • Ufff! Kamień z serca... Myślałem, że znów w kostnicy leżę
  • Zbigniew Szczypek
  • 07/05/2024 20:47
  • Hallo! Czy są tu jeszcze jacyś żywi piszący? Czy tylko spadkobiercy umieszczają tu teksty, znalezione w szufladach (bo szkoda wyrzucić)? Niczym nadbagaż, zalega teraz w "przechowalni"!
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
Ostatnio widziani
Gości online:55
Najnowszy:dompol.2024