Jestem nadzieją - elisabetta
Publicystyka » Recenzje » Jestem nadzieją
A A A
Bohaterką filmu "Jestem miłością", wyświetlanego właśnie w polskich kinach jest Emma, Rosjanka, która poprzez małżeństwo z bogatym Włochem wchodzi w świat bogactwa, luksusu, arystokracji. Emma posiada rosyjską, bogatą osobowość, tęskni za swoją ojczyzną, pragnie prawdziwych, naturalnych emocji. Pięknie wykadrowany, estetycznie zmysłowy, nawiązujący do najlepszych tradycji kina włoskiego film skupia się właśnie wokół postaci głównej bohaterki, która nawet imię dostała w prezencie od męża. Film otwiera sekwencja obiadu rodzinnego podczas którego oglądamy świat rodziny Emmy. Naczynia najlepszych wytwórni porcelany, wymuszone gesty, rozmowy toczące się wokół przyszłości tak przewidywalnej, że aż pustej, znane dzieła sztuki wiszące na ścianach to świat w złotej klatce, pozbawiony realności. I nagle pojawienie się w tej otoczce młodego kucharza z którym bohaterka nawiązuje romans przeradzający się w prawdziwe uczucie staje się pretekstem do normalności, szansą. Właściwie tytuł filmu oddaje to czym staje się dla Emmy kochanek - miłością. A świetnie zrealizowany plakat z różowym, landrynkowym napisem, którego podstawą staje się zdjęcie rodzinne pokazuje pustkę tej familii, w której życie toczy się jak w złotej klatce. Piękne zdjęcia najlepiej oddają charakter nowego związku. Sekwencje erotyczne dziejące się na wsi są niesamowicie zmysłowe, subtelne, ukazujące od razu bogactwo natury. Rosyjska dusza potrzebuje emocji, a emocje kosztują. Tilda Swinton wyraża je nie tylko w mimice twarzy ale i postawie, gestach, własnym zagubieniu. Wielokrotnie w trakcie filmu pojawiają się sceny, kiedy wchodzimy w głąb jej osobowości. Padają wypowiedziane przez innych zdania, na przykład w scenie, kiedy Emma jedzie samochodem do Nicei. A oto przecież w tym filmie chodzi - pokazać emocje, uczucia, charakter miłości - jej zmysłowość, ale i nienawiść, oczekiwanie, ale i spełnienie. Dolce vita.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
elisabetta · dnia 11.10.2010 19:53 · Czytań: 659 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Krzysztof Suchomski dnia 11.10.2010 20:59
Recenzja na konkurs? Trochę mało. To raczej internetowa notka, która mogłaby towarzyszyć wizytówce filmu zawierającej podstawowe informacje. Bo z treści recenzji nie dowiadujemy się nawet, kto ów film reżyserował, na podstawie jakiego scenariusza powstał. To być może takie "biurokratyczne drobiazgi", ale upierałbym się, by jednak je zamieszczać.
Miladora dnia 11.10.2010 22:28
Elisabetko - Krzysztof ma rację. ;)

Nie znam filmu, nie jestem na bieżąco z tym, co obecnie jest wyświetlane w kinach i Twoja recenzja nie daje mi żadnych podstawowych informacji w zakresie - jakiej produkcji jest film, jakiego gatunku (obyczajowy?), kto go reżyserował, czyj jest scenariusz i jacy aktorzy w nim występują. Pada wprawdzie nazwisko Tildy Swinton, ale to za mało. Mnie interesuje także tło muzyczne - kto skomponował muzykę do filmu. Rok produkcji także.
W tekście jest wzmianka - "nawiązujący do najlepszych tradycji kina włoskiego". Dzisiaj wiele obrazów powstaje w koprodukcji i ten urywek zdania nie jest właściwie żadną informacją.
Sugerowałabym, żebyś uzupełniła recenzję o te detale. ;)

A treść? Mam mieszane uczucia, ponieważ nie bardzo wiem, co chciałaś przekazać, opowiadając w pewien sposób treść filmu.
"Rosjanka, która poprzez małżeństwo z bogatym Włochem wchodzi w świat bogactwa,"
"romans przeradzający się w prawdziwe uczucie staje się pretekstem do normalności, szansą.

Co to jest normalność? Zapewne bohaterki nikt nie zmuszał do małżeństwa z bogatym Włochem. Wręcz przeciwnie, dla niej, Rosjanki, była to spora szansa na życie w dostatku i gwarancja braku kłopotów.
I nagle jest potępienie tego świata, do którego z pewnością świadomie chciała się dostać, a romans z kucharzem otwiera jej drzwi do normalności.
Czegoś tu nie rozumiem. :shy:

Urwałaś jakby recenzję na końcu. Przeskoczyłaś ni stąd ni zowąd od sceny jazdy samochodem i wypowiedzianych przez innych zdań, do stwierdzenia, że w filmie chodzi o to, żeby pokazać uczucia.
W każdym filmie o to chodzi. ;)
A ja niewiele z tego wiem w sumie.

"A oto przecież w tym filmie chodzi - pokazać emocje, uczucia, charakter miłości - jej zmysłowość, ale i nienawiść, oczekiwanie, ale i spełnienie. Dolce vita." (o to)
I nie wiem, czy umieszczanie na końcu słów "dolce vita" ma tu jakiś specjalny sens.

Sugeruję, żebyś trochę dopracowała recenzję, bo mnie, jako czytelnikowi, nie powiedziała zbyt wiele, a raczej nawet pozostawiła mnie z mieszanymi uczuciami i nie jestem pewna, czy chciałabym zobaczyć ten film.

Pozdrawiam i pobaw się tym tekstem jeszcze. ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ajw
28/04/2024 10:25
Kajzunio- bardzo mi miło. Dziękuję za Twój komentarz :) »
ajw
28/04/2024 10:23
mede_o - jak miło, że wciąż jesteś. Wzruszyłaś mnie :)»
Kazjuno
28/04/2024 08:51
Duży szacun OWSIANKO! Opowiadanie przesycone humanitaryzmem… »
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty